Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Hava pregătește „Marea Revoluție Urbană” pe bulevardele principale din Alba Iulia. 14 milioane de euro pentru 8 km

Publicat

La Alba Iulia va începe „Marea Revoluție Urbană”. Primarul Mircea Hava dorește reamenajarea mai multor bulevarde și străzi din municipiu. Proiectul în valoare totală de peste 14 milioane de euro prevede limitarea transportului privat și de mărfuri, crearea de benzi dedicate transportului public urban, piste pentru biciclete, trotuare, stații pentru încărcarea motoarelor electrice, reamenajarea stațiilor de transport în comun și realizarea de stații de închirieri biciclete. 

Consilierii locali din municipiul Alba Iulia vor avea de aprobat, în ședința de vineri, 27 iulie, documentația tehnică pentru obiectivul de investiții: „Reabilitare infrastructură rețea majoră de transport Lotul 2 – tronsonul 1, 2 și 3  străzile B-dul Republicii, B-dul Revoluției, strada Lalelelor, strada Pinului, strada Francisca, strada Nicolae Grigorescu, strada Gh Pop de Băsești, B-dul Încoronării”.

Potrivit raportului de specialitate, străzile Bulevardul Republicii, Lalelelor, Pinului, Francisca, Nicolae Grigorescu, Gheorghe Pop de Băsești, Bulevardul Încoronării sunt străzi cu carosabilul realizat din îmbrăcăminte asfaltică, la care în timp au fost efectuate lucrări de întreținere curentă, însă sistemul rutier este învechit și nu asigură o structură corespunzătoare care să satisfacă traficul rutier actual și de perspectivă prezentând pe alocuri degradări, denivelări, tasări, burdușiri, etc. fiind periclitată siguranța circulației. Totodată nu există piste de biciclete amenajate, circulația desfășurându-se pe partea carosabilă sau pe trotuare, acest fapt generând numeroase accidente de circulație.

De asemenea circulația auto se desfășoară pe aceeași cale de rulare cu transportul local de călători și nu există peste tot alveole amenajate pentru stațiile de transport în comun, motiv pentru care apar multe blocaje în trafic.

Dată fiind complexitatea, durata programului de finanțare, natura lucrărilor, lungimea traseului (lucrări de relocare rețele, modificări de cote, consolidarea structurii de rezistență, modificarea geometriei între fronturile construite, montarea de canalizații tehnice inclusiv echipamente de monitorizare a traficului prin sistemul de management al traficului) se impune ca lucrările din acest proiect să se realizeze cu în program derulându-se concomitent și în corelare, astfel încât să poată fi organizată și licitația pentru scurtarea blocajelor din trafic și relaționarea intervențiilor în infrastructura rutieră a celorlalți operatori de rețele amplasate în zona drumului.

Pentru reducerea disconfortului urban și înscrierea în POR 2014-2020 s-a propus structurarea proiectului pe tronsoane care să poată fi realizate concomitent și chiar cu operatori diferiți.

Prin proiect s-a propus o limitare a transportului privat și de mărfuri, creindu-se benzi dedicate transportului public urban, piste pentru biciclete, trotuare, s-au proiectat stații pentru încărcarea motoarelor electrice, reamenajarea stațiilor de transport în comun, s-au proiectat stații de închirieri biciclete.

Au fost stabilite următoarele soluții tehnice:

  • Traseele proiectate se vor suprapune peste cele existente, constând în două sau patru benzi de circulație. Acolo unde există proiectate patru benzi de circulație, cele două benzi marginale vor fi amenajate exclusiv cu bandă dedicată exclusiv transportului local, iar celelalte două benzi pentru transportul privat.
  • Pe fiecare stradă au fost prevăzute trotuare de minim 1,5 m lățime și piste de biciclete acolo unde spațiul permite amplasate la limita carosabilului și delimitate fizic între ele prin aliniamente de borduri, separatoare fizice (stâlpi, bolarzi, stâlpișori, etc.) sau aliniamente de spațiu verde. Au fost prevăzute sisteme de închiriere a bicicletelor, dispunând de o flotă de 40 de biciclete.
  • Au fost prevăzute spații pentru amenajarea parcărilor prin reconfigurarea spațiilor și crearea de alveole speciale, astfel încât să fie eliminate parcările pe carosabil.

Pe toată lungimea traseului de 8.494 ml s-au proiectat măsuri de siguranță a circulației și sistemul inteligent al traficului, compus din următoarele sisteme:

  • sistemul de management al traficului
  • sistemul de comunicație prin fibră optică
  • sistemul de supraveghere video
  • sistemul de informare în trafic
  • sistemul de inforcement
  • sistemul de management al iluminatului public
  • sistemul de alimentare cu energie electrică al iluminatului public
  • sistemul automat pentru închirierea bicicletelor
  • centrul de control

Durata estimată pentru realizarea lucrărilor este de 24 luni calendaristice, iar costul estimat este următorul:

  • Tronson 1 – Bulevardul Republicii și ITS aferent acestei străzi

Valoarea totală 19.730.147,29 lei respectiv 4.313.166,16 euro, din care C+M 14.321.388,72 lei respectiv 3.130.768,78 euro.

  • Tronson 2 – Bulevardul Revoluției și ITS aferent acestei străzi

Valoarea totală 27.095.634,72 lei respectiv 5.923.319,94 euro, din care C+M 20.169.800,54 lei respectiv 4.409.277,84 euro.

  • Tronson 3 – stăzile Lalelelor, Pinului, Francesca, Nicolae Grigorescu, Gheorghe Pop de Băsești, Bulevardul Încoronării și ITS aferent acestor străzi

Valoarea totală 17.276.992,88 lei respectiv 3.776.887,21 euro, din care C+M 12.949.556,02 lei respectiv 2.830.875,31 euro.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

2 Comentarii

2 Comentarii

  1. Aurel Balan

    joi, 26.07.2018 at 15:17

    Consider ca mai inainte ar trebui asfaltate toate strazile din Municipiul Alba Iulia

  2. Emil

    joi, 26.07.2018 at 21:58

    Mai intai da ia masuri ca sa mearga toate semafoarele din oras si in special in centru la mag.Unirea unde este defect de 2 saptamani.Se fac cozi in trafic auto caci pietonii trec tot cate unuk parca in ciuda soferilor.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate