Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Hotărâre CJSU Alba: Măsuri pentru comunele Cut și Vințu de Jos. La Doștat încetează restricțiile, după ce incidența a ajuns la 0


Publicat

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență a emis duminică o nouă hotărâre care vizează măsuri pentru combaterea epidemiei de coronavirus la Cut și Vințu de Jos. 

Totodată, la nivelul comunei Doștat, încetează restricțiile, după ce rata a ajuns la 0 infectări la mia de locuitori.

Toate detaliile, în hotărârea de mai jos:

COMITETUL JUDEȚEAN PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ ALBA

HOTĂRÂREA nr. 100 din 11.04.2021

privind stabilirea unor măsuri de limitare și prevenire a răspândirii virusului SARS-COV-2 pe raza comunelor Cut, Doștat și Vințu de Jos.

Luând în dezbatere rata de incidență cumulată la 14 zile, a cazurilor de COVID–19, la nivelul tuturor unităților administrativ–teritoriale din județ, transmisă Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba de către Direcția de Sănătate Publică Alba prin adresa nr. 4358/09.04.2021, pentru data de 11.04.2021;

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba, convocat în ședință extraordinară în data de 11.04.2021,

HOTĂRĂȘTE:

  1. Se constată rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2, la data de 11.04.2021, pentru fiecare unitate administrativ-teritorială de pe raza județului Alba, conform Anexei la prezenta hotărâre.

  1. (1) La nivelul comunelor Cut și Vințu de Jos unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2 este mai mare de 4 şi mai mică sau egală cu 7,5/1.000 de locuitori, începând cu data de 12.04.2021, ora 0000, pentru o perioadă de 14 zile, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

  1. Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, în zilele de luni, marți, miercuri și joi în intervalul orar 2200-0500, iar în zilele de vineri, sâmbătă şi duminică în intervalul orar 2000-0500, cu următoarele excepţii:

  1. deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuinţă/gospodărie şi locul/locurile de desfăşurare a activităţii profesionale şi înapoi;

  2. deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente;

  3. deplasări în afara localităţilor ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicţiei, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, şi care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;

  4. deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoţirea copilului, asistenţa persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilităţi ori decesul unui membru de familie;

  1. Operatorii economici care desfăşoară activităţi de comerţ/prestări de servicii în spaţii închise şi/sau deschise, publice şi/sau private, își vor organiza şi desfăşura activitatea în zilele de vineri, sâmbătă şi duminică în intervalul orar 0500-1800;

  2. În zilele de vineri, sâmbătă şi duminică, în intervalul orar 1800-0500, operatorii economici pot activa doar în relaţia cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu;

  3. Unităţile farmaceutice, benzinăriile, operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu, precum şi operatorii economici din domeniul transportului rutier de persoane care utilizează autovehicule cu capacitate mai mare de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului auto, şi cei din domeniul transportului rutier de mărfuri care utilizează autovehicule cu masa maximă autorizată de peste 2,4 tone îşi pot desfăşura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecţie sanitară;

  4. Se suspendă activitatea operatorilor economici desfăşurată în spaţii închise în domeniul sălilor de sport şi/sau fitness;

  5. Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este interzisă;

  6. Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

  7. Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

  8. Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

  9. Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

  10. Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;

  11. Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;

  12. Măsurile stabilite la lit. k) și lit. l) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

  13. Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

  14. Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. m), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

  15. Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

  16. Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;

  17. Instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc;

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există;

(3) Centrele de vaccinare și cabinetele medicale își vor desfășura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecţie sanitară;

(4) La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

  1. La nivelul comunei Doștat, unde s-a înregistrat un trend descrescător de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2, rata de incidență fiind de 0 cazuri la 1000 de locuitori, începând cu data de 12.04.2021, ora 0000, încetează aplicarea măsurilor stabilite pentru diminuarea riscului, prin Hotărârea C.J.S.U. Alba nr. 89/02.04.2021.

  1. Pentru deplasarea la centrele de vaccinare sau cabinete medicale, motivul menționat pe declarația pe proprie răspundere va fi „deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente”.

  1. Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

  1. Prezenta hotărâre se transmite membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba, la toate U.A.T.-urile de pe raza județului Alba, în vederea aducerii la cunoștința populației, operatorilor economici și instituțiilor publice, prin toate mijloacele de comunicare avute la dispoziție. De asemenea, prezenta hotărâre se transmite la Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și la Departamentul pentru Situații de Urgență de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență „UNIREA” al județului Alba. Totodată, hotărârea se va afișa pe site-ul Instituției Prefectului – Județul Alba.

Alba Iulia, 11.04.2021

PREȘEDINTELE COMITETULUI JUDEȚEAN PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ ALBA

Nicolae ALBU Prefectul Județului Alba



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Comunicat de presă – Primăria Alba Iulia : Chestionar pentru elaborarea Planului de Acțiune privind Economia Circulară 2021-2030

Publicat

Primăria Municipiului Alba Iulia alături de Institutul pentru Cercetări în Economie Circulară și Mediu ”Ernest Lupan” vă invită să luați parte într-o cercetare privind economia circulară în Alba Iulia, derulată în cadrul procesului de elaborare a Planului de Acțiune privind Economia Circulară 2021-2030.

Cercetarea constă în  completarea unui chestionar online.

Principalele subiecte analizate sunt: utilizarea eficientă a resurselor, managementul deșeurilor, inovație, competitivitate și incluziune.

Rezultatele acestui chestionar vor sta la baza viziunii de dezvoltare a proiectelor care vor facilita tranziția Municipiului Alba Iulia către o economie circulară, urmărind dezvoltarea unui oraș circular rezilient, sănătos și cu oportunități pentru cetățeni.

Opinia cetățenilor este absolut necesară pentru acest demers, aceasta fiind de asemenea și oportunitate de a vă face auzite ideile și opiniiile de către autoritățile locale.

Participarea la cercetare este voluntară și durează aproximativ 15 minute, răspunsurile se vor colecta începând cu data de 12.05.2012 până în 11.06.2021. Datele personale colectate vor fi stocate în siguranță și vor fi utilizate exclusiv în scop de cercetare în cadrul acestui studiu.

Fiecare contribuție este importantă, deoarece o imagine cuprinzătoare a mediului economic, social și natural și, implicit, identificarea modalităților prin care autoritățile locale pot sprijini tranziția către o economie circulară pot fi obținute numai printr-o largă participare.

Cercetarea este derulată în cadrul proiectului ”Effectiveness of Environmental Urban policies to improve Resources Efficiency -EURE”, proiect finanţat în cadrul Programului Interreg Europe2014-2020.

Link chestionar: www.shorturl.at/jqEW0

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

12 mai, Ziua Internațională a Asistenților Medicali. Oamenii care fac imposibilul pentru pacienții din spitale

Publicat

Anual, în data de 12 mai se serbează Ziua Internațională a Asistenților Medicali (International Nurses Day). 

Totodată, în aceeași zi s-a născut Florence Nightingale considerată fondatoarea și cea care a pus bazele asistenței medicale (12 mai este ziua ei de naștere).

În prezent, asistentele medicale sunt recunoscute ca profesioniști calificați, dar nu a fost mereu așa.

La începutul secolului al XIX-lea, asistentele medicale nu aveau niciun fel de pregătire si nu erau plătite.

Ziua internaţională a asistenţilor medicali (International Nurses Day), instituită în 1974 la iniţiativa Consiliului Internaţional al Asistenţilor Medicali, este aniversată, la nivel mondial, la 12 mai.

Celebrarea din acest an este deosebit de specială, având în vedere desemnarea anului 2020 ca Anul Asistentului Medical şi al Moaşei, sărbătorirea a 200 de ani de la naşterea asistentei medicale Florence Nightingale şi marcarea a 120 de ani de la înfiinţarea Consiliului Internaţional al Asistenţilor Medicali (International Council of Nurses – ICN).

În acest context, preşedinta ICN, Annette Kennedy, a declarat că se aşteaptă ca anul 2020 să fie un an decisiv pentru profesia de asistent medical.

Pentru a atinge acest obiectiv, ICN planifică şi coordonează o serie de activităţi pe tot parcursul anului.

  • Să faci ceea ce nimeni altcineva nu e dispus să facă, într-o manieră în care nimeni altcineva nu poate, în ciuda tuturor greutăților întâmpinate – asta înseamnă să fii asistent.” – Rawsi Williams, avocat american care lupta adesea pentru drepturile asistentilor medicali

Asistenţii medicali au fost sărbătoriţi şi cu prilejul marcării Zilei mondiale a sănătăţii (7 aprilie) şi a Zilei internaţionale a moaşelor (5 mai), potrivit site-ului www.icn.ch. dedicat zilei din acest an.

Florence Nightingale (1820) a deschis prima şcoală pentru asistente medicale pe lângă Spitalul ”Saint Thomas” din Londra (1860), realizând primul pas în pregătirea profesională şi instituţională a asistentelor medicale, care până atunci au fost considerate persoane nepregătite, care îndeplineau munci înjositoare.

În 1907, a devenit prima femeie din Marea Britanie recompensată cu Medalia de Merit.

Anul 2020 reprezintă o oportunitate pentru asistenţii medicali de a-şi face cunoscută meseria pe care o practică, pentru a avea o lume sănătoasă, aşa cum evidenţiază tema din acest an stabilită de ICN: „Profesia de asistent medical – O voce făcută să conducă spre o lume sănătoasă”.

Asistenţii medicali, femei sau bărbaţi, joacă un rol-cheie în toate instituţiile medicale, fiind responsabili pentru sănătatea, bunăstarea, siguranţa şi recuperarea pacienţilor.

Atributele, profesionalismul şi responsabilităţile pe care şi le asumă asistenţii medicali demonstrează vitalitatea profesiei lor, potrivit site-ului menţionat.

Există peste 20 de milioane de asistenţi, în întreaga lume, prezenţi din momentul naşterii unei vieţi şi pe tot parcursul acesteia, rolul lor fiind esenţial în abordarea unei game largi de probleme de sănătate. Asistenţii sunt, în numeroase situaţii, singurii profesionişti din domeniul sănătăţii accesibili pentru mulţi oameni, în timpul vieţii lor.

De cele mai multe ori, sunt singurii care asigură asistenţă medicală pentru populaţia aflată în zone dezavantajate, desfăşurându-şi activitatea în condiţii dificile şi într-un stres extrem, potrivit raportului ICN publicat pentru Ziua internaţională a asistenţilor medicali în 2020, conform icnvoicetolead.com.

Evoluţia profesiei de asistent medical a cunoscut un salt uriaş în ultimele decenii. Cercetarea în domeniul îngrijirilor, tehnologia informaţiilor şi comunicaţiilor, servicii bazate pe aparatură şi echipamente medicale extrem de performante sunt câteva dintre provocările profesionale care au contribuit la dinamica dezvoltării profesiilor acestora.

Cu prilejul Zilei internaţionale a asistenţilor medicali, Consiliul Internaţional al Asistenţilor Medicali recomandă atragerea unei noi generaţii în sistemul asistenţei medicale pentru a continua contribuţia şi a creşte nivelul acesteia la realizarea dezvoltării durabile, în următorul deceniu, potrivit site-ului www.who.int.

Asociaţiile naţionale ale asistenţilor au un rol important în informarea, consilierea, încurajarea şi sprijinirea în desfăşurarea activităţii acestei categorii de profesionişti.

În România, există Facultăţi de Asistenţă Medicală în cadrul Universităţilor de Medicină, iar activitatea profesională şi ştiinţifică a asistenţilor medicali este supervizată de Ordinul Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, organism similar cu cel al Colegiului Medicilor.

Sursă: Agerpres

Foto: Marcela Vîlcan, asistenta șefă a Secției de Boli Infecțioase Alba

 

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

ANCPI: A scăzut numărul imobilelor vândute în aprilie. Situația tranzacțiilor de construcții și terenuri în Alba și în țară

Publicat

blocuri apartamente 2

În luna aprilie 2021 au fost vândute, la nivelul întregii țări, 55.569 de imobile, cu 28.548 mai multe față de perioada similară a anului 2020, potrivit celor mai recente date comunicate de Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (ANCPI).

În județul Alba, au fost vândute 435 de imobile, mai puține față de luna martie.

Statistica ANCPI arată că numărul caselor, terenurilor și apartamentelor care au făcut obiectul contractelor de vânzare-cumpărare în luna aprilie 2021 este cu 7.322 mai mic față de luna martie, la nivel național.

Cele mai multe vânzări de imobile au fost înregistrate, în aprilie 2021, în București – 9.365, Ilfov – 3.243 și Timiș – 3.144. Județele cu cele mai puține imobile vândute în aceeași perioadă sunt Covasna – 175, Călărași – 290 și Teleorman – 355.

Numărul ipotecilor, la nivel național, în aprilie 2021, a fost de 26.025, cu 3.180 mai mare față de aprilie 2020. Cele mai multe operațiuni de acest gen au fost înregistrate în București – 4.490, Dolj – 2.130 și Ilfov 1.903. La polul opus se află județele Covasna – 60, Sălaj – 63, și Harghita – 65.

Județele în care au fost vândute cele mai multe terenuri agricole în a patra lună a anului 2021 sunt  Arad – 672, Caraș Severin – 598 și Buzău – 450.

Situația în Alba

În județul Alba, numărul imobilelor vândute în martie este de 435 (576 în martie, 626 în februarie), din care 150 de case și apartamente (228 în martie, 172 în februarie) și 96 terenuri agricole (78 în martie, 161 în februarie).

Au fost înregistrate 208 de ipoteci (258 în martie, 179 în februarie), 121 dintre ele pentru terenuri cu construcții (107 în martie, 72 în februarie).

sursă: ancpi.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Cele mai importante amenințări cibernetice în limba română. Raport anual, realizat la nivelul UE

Publicat

Agenția Uniunii Europene pentru Securitate Cibernetică a publicat raportul anual al amenințărilor în limba română.

Acest raport anual lansat de Agenția Uniunii Europene pentru Securitate Cibernetică (ENISA) oferă o prezentare generală cu privire la amenințările din zona securității cibernetice, prezentând cele mai importante subiecte la care se face referire în toate celelalte rapoarte ENISA Threat Landscape.

De asemenea, un top realizat de ENISA cu primele 15 amenințări care ne-au vizat în 2020, dar și concluzii și recomandări.

ENISA a mers mai departe și a ales să ofere o variantă de raport în limba română și pentru rapoartele strategice, respectiv tehnice ale amenințărilor prezente în 2020.

Cele mai importante 15 amenințări sunt descrise pe larg în documentul care poate fi consultat AICI.

Pe primele locuri se află malware, atacurile online, pishing, atacurile asupra aplicațiilor web, furtul de indentitate, șantajul digital, criptojacking și spionajul cibernetic.

Sursă: Cert.ro

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate