Economie
IKEA are planuri pentru trei magazine în Transilvania și Banat. Primii pași spre investiții în Cluj-Napoca, Timișoara și Brașov
Ikea va deschide magazine, ceva mai aproape de Alba Iulia, decât cel din București. Noile magazine vor fi construite în Timişoara, Braşov şi Cluj, odată cu obţinerea de autorizaţii pentru terenuri. Potrivit reprezentanților companiei, magazinele și-ar putea putea primi clienții în 2020-2021, dacă totul merge bine. În paralel, suedezii pregătesc şi deschiderea de magazine mai mici în centrele oraşelor, dar şi a mai multor puncte de ridicare a comenzilor online.
„Anul trecut am deschis primele puncte de colectare ale IKEA, în Brașov și Timișoara, și avem în plan să deschidem anul acesta puncte de colectare în Cluj-Napoca, Iași, Constanța. Acestea sunt orașele pe care le urmărim în prezent, iar, mai târziu, vom căuta și alte orașe”, a declarat pentru jurnaliștii de la Profit.ro, Stefan Vanoverbeke, CEO IKEA SEE.
„Urmărim să deschidem magazine mai mici, pentru că am văzut că oamenii și-au schimbat modul de a face cumpărături, iar online-ul este din ce în ce mai important. Vom continua să investim atât în magazine fizice, cât și în experiența online”, a mai spus Vanoverbeke.
De altfel, IKEA a făcut primul pas spre oraș și a inaugurat la Cluj-Napoca un punct de planificare a bucătăriilor, primul de acest tip din România.
Serviciul IKEA este dedicat tuturor celor care decid să își renoveze sau să își mobilize pentru prima dată bucătăria, dar care nu dispun de ajutorul profesional necesar. Centrul funcționează în mallul VIVO din Florești (fostul Polus).
Costul de consiliere și de elaborare a proiectului de bucătărie este de 299 de lei pentru un interval de două ore, indiferent dacă planificarea se face la Punctul IKEA din Cluj sau prin Skype.
Tot de acolo se pot ridica și comenzi online.
Al doilea magazin, deschis în București
Retailerul suedez de mobilă a deschis în acest an magazinul Pallady în sectorul 3, cel mai mare din Europa de Sud-Est.
Până în vară, suedezii deţineau în România un singur magazin, în zona Băneasa din Bucureşti. În anul fiscal 2018 a avut vânzări de peste 609 milioane de lei, în creştere cu 10,6%.
Surse: https://www.insightdiy.co.uk, digi24.ro, retailsee.com
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News