Connect with us
Publicitate

Economie

Impozitul auto ar putea sa crească pentru motorizarile sub 1,6 litri si sa scada pentru cele peste 1,8 litri

sursa foto: avocat.net

Publicat

Impozitul auto ar putea să crească pentru motorizarile sub 1,6 litri si să scadă pentru cele peste 1,8 litri dacă un proiect de act normativ va fi votat de Parlament, iar motivul pentru acesta este ca romanii sa nu mai inmatriculeze mașini în alte țări, precum Bulgaria

Prin noua propunere-scrie avocatnet.ro –  taxele încasate de către stat de la posesorii de autoturisme și motociclete ar putea scădea considerabil, în special în cazul vehiculelor cu o capacitate cilindrică mare. Actul normativ a fost înregistrat de curând la Senat pentru dezbatere. Astfel, inițiatorii sunt de părere că scăderea nivelului impozitării mașinilor îi va convinge pe români să nu mai apeleze la soluțiile alternative de înmatriculare. Un plus va fi și pentru perspectiva asigurărilor de mașini, arată inițiatorii proiectului, întrucât procesul de recuperare a daunelor e mult mai dificil când sunt implicate autoturisme care nu sunt înmatriculate la noi.

Pentru a se putea aplica, proiectul de lege are nevoie de votul Parlamentului, de promulgare prin decret prezidential si de publicare in Monitorul Oficial.

De exemplu, pentru un autoturism cu capacitatea cilindrica de 3.600 de cm3, impozitul se va reduce cu 4.800 lei, insa pentru autoturismele cu o capacitate cilindrica de pana la 1.600 de cm3 va creste cu 20 lei.

Proiectul legislativ aduce, pe lângă modificarea impozitelor, și reducerea numărului claselor de autovehicule supuse impozitării. Astfel, vehiculele înmatriculate vor fi grupate în următoarele categorii:

  • motociclete, tricicluri, cvadricicluri;
  • autoturisme cu capacitatea cilindrică de până la 2.000 cm3 inclusiv;
  • autoturisme cu capacitatea cilindrică de peste 2.001 cm3;
  • autobuze, autocare, microbuze;
  • alte vehicule cu tracțiune mecanică cu masa totală maximă autorizată de până la 12 tone, inclusiv;
  • tractoare înmatriculate.

 

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. calin

    luni, 11.12.2017 at 14:53

    Si apoi o sa isi cumpere toata lumea motoare mari ca peste 6 luni sa se bage vreo taxa de poluare si asta „modificata” + o sa se mareasca din nou impozitul si o sa ne luam o teapa de zile mari.
    Da sunt de acord ca coeficientul/cm3 sa fie recalculat pentru ca la cat este acum nu are nici o relevanta absolut deloc.
    Vi se pare normal ca impozitul sa difere atat de mult pentru 1cm3 in plus la motor? exemplu: un motor de 2999 cm3 plateste 2500 ron si pt un motor de 3001 cm3 se plateste 5050 ron, unde e relevanta? clar ca trebuiesc regandite impozitele auto..

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate