Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

În acest an, Primăria Alba Iulia pune la dispoziție 250 de posturi pentru asistenți personali ai persoanelor cu handicap grav. Proiect în CL


Publicat

handicapÎn acest an, Primăria municipiului Alba Iulia, prin Direcția de Asistență Socială, va pune la dispoziție un număr de 250 de posturi de asistenți personali pentru persoanele cu handicap grav din oraș. Consilierii locali vor avea de aprobat proiectul privind stabilirea numărului de posturi, în ședința ordinară de marți, 31 ianuarie.

Având în vedere art. 40 (1) din Legea nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările și completările ulterioare, autoritățile administrației publice locale au obligația să prevadă și să garanteze în bugetul local sumele necesare din care se suportă salarizarea, precum și celelalte drepturi cuvenite asistentului personal.

Potrivit fundamentării cheltuielilor pentru susținerea sistemului de protecție a persoanelor cu handicap pe anul 2017, Direcția de Asistență Socială din cadrul Primăriei Alba Iulia propune pentru anul 2017 un număr de 250 de posturi pentru asistenți personali ai persoanelor cu handicap grav.

La începutul anului 2016 erau angajați 160 de asistenți personali. Evoluția numărului de asistenți personali în cursul anului 2016 a fost următoarea:

– un număr de 55 de asistenți personali au fost reangajați;

– un număr de 47 de persoane au fost angajate ca asistenți personali noi;

– unui număr de 32 de asistenți personali le-a încetat contractul individual de muncă

În luna decembrie 2016 numărul asistenților personali era de 174 (din cele 220 de locuri aprobate), dintre care unul are contractul individual de muncă suspendat, 68 erau angajați cu contract individual de muncă încheiat pe perioadă determinată și 106 cu contract individual de muncă încheiat pe perioadă nedeterminată.

Primăria municipiului Alba Iulia nu dispune de asistenți personali care să înlocuiască asistenții personali titulari, pe perioada efectuării de către aceștia a concediului de odihnă și nici de centru de tip respiro unde persoanele cu handicap grav ar putea fi găzduite în această perioadă. Din acest motiv, în cursul anului 2016 persoanele cu handicap grav sau reprezentanții legali ai acestora au beneficiat de indemnizația echivalentă cu salariul net al asistentului personal, când asistentul personal s-a aflat în concediu de odihnă.

Astfel, pentru anul 2017 sunt propuse spre aprobare un număr de 250 de posturi pentru asistenți personali ai persoanelor cu handicap grav, având în vedere tendința persoanelor cu handicap grav care beneficiază de indemnizația lunară să opteze pentru angajarea unui asistent personal, această opțiune fiind un drept prevăzut de lege.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Comunicat Mircea Hava: Fiecare vot pentru PNL înseamnă prosperitate în/ pentru fiecare comunitate!

Publicat

Deși campania electorală a fost una oarecum atipică, finalul e același: demagogii, trâmbițașii, lipitorile și băgătorii în seamă vor lua din nou o pauză, de 4 ani. Și vor primi, în loc de vot, un binemeritat “au revoir!”.

Pentru că Alba e prea matură ca să mai plece urechea la compoziții de presă făcute de mercenari ai tastelor, sloganuri, mâneci suflecate și cămăși albe ce nu pot însă ascunde suflete negre.

Partidul Național Liberal și-a concentrat și această campanie, ca și toate campaniile de până acum, pe planuri clare și acțiuni concrete. Pe asfalt turnat, nu promis, pe rețele de utilități construite sau reabilitate, pe țevi îngropate, nu desenate.

Ce îmi doresc să înțelagă oricine, din Horea până la Șugag și din Ocoliș până-n Șibot este că tot ce s-a putut și s-a făcut la Alba Iulia, la Blaj sau Sebeș, Aiud și Cugir se poate face în fiecare comună și sat din Alba, până la ultimul cătun. Asta face administrația liberală în fiecare localitate și pentru fiecare comunitate.

Președintele Klaus Iohannis și echipa sa de negociatori au marcat cel mai important punct diplomatic și economic: 80 de miliarde de euro pentru România, de la Uniunea Europeană.

Primarii liberali, Consiliile Locale liberale, administrația liberală pe scurt, au cea mai importantă misiune: să transforme aceste fonduri în prosperitate pentru fiecare localitate pe care o administrează. În Alba Iulia, în Alba și în toată România.

Încrederea voastră și votul vostru vor fi punctele de start pentru ceea ce eu sunt convins că va rămâne în istorie drept cea mai înfloritoare perioadă din istoria contemporană!

Duminica asta votați cu inima, votați PNL!

Mircea Hava, europarlamentar, președinte PNL Alba

Comandat de Partidul Național Liberal, distribuit de SC INDEPENDENT SRL – portal: https://alba24.ro, cod unic mandatar financiar coordonator 21200012

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

25 septembrie: 30 de ani de la înființarea SMURD în România. Povestea Serviciului Mobil de Urgență, Reanimare și Descarcerare

Publicat

Activitatea SMURD în România a început în 1990, la Târgu Mureș, prin experimentarea unui sistem de urgenţă care funcţiona şi în alte ţări europene. Avea la bază transferul unui echipaj medical la locul unde era pacientul aflat în stare critică. Azi se împlinesc 30 de ani de la „aducerea spitalului la pacient”.

DSU anunță, vineri, că se împlinesc 30 de ani de la înființarea Serviciului Mobil de Urgență Reanimare și Descarcerare în România.

„Astăzi, 25 septembrie celebrăm 30 de ani în care Serviciul Mobil de Urgență, Reanimare și Descarcerare, prin echipele sale salvatoare a reușit să se poziționeze în toți acești ani ca parte indispensabilă a sistemului de urgență, salvând vieți, redând speranța de <a doua zi>.

Timp de 30 de ani sistemul integrat de răspuns la urgențe s-a transformat continuu, a evoluat, fiind mereu orientat în a răspunde prompt și eficient nevoilor cetățenilor.

Performanțele vizibile sunt rezultate ale muncii în echipă, dedicării și sacrificiului, valori înnăscute menite în a susține cele mai de preț cuvinte ale salvatorilor <Pentru ca alții să trăiască!>

Personificat, SMURD este salvatorul, inima, lui, motorul care încă de la început, de la prima intervenție la Târgu Mureș a refuzat să se oprească, continuând în ritm și mai alert, pentru că la bază, combustibilul este dat de colegii a căror viață și-au dedicat-o salvării semenilor lor, pentru o inimă care azi încă bate.

30 de ani pentru oameni. Astăzi, mâine, mereu…pentru ca alții să trăiască!

La mulţi ani, medici, asistenți, pompieri, piloți și voluntari!”, au transmis reprezentanții DSU, pe pagina de Facebook.

Povestea SMURD

SMURD-ul s-a „născut” la Târgu-Mureș, experimentarea sistemului de urgenţă începând sub egida Clinicii de Anestezie Terapie Intensivă, în septembrie 1990. Atunci a funționat doar cu personal voluntar.

Echipajul care se deplasa pentru acordarea asistenţei medicale de urgenţă era condus de un medic de anestezie şi terapie intensive şi de medicină de urgenţă.

Noul serviciu, numit SMUR – Serviciul Mobil de Urgenţă şi Reanimare, avea în dotare o singură maşină echipată pentru intervenţie rapidă, fără posibilitatea de a transporta pacientul. Acest lucru era asigurat atunci de o autosanitară a Serviciului de Ambulanţă.

SMUR a primit prima ambulanţă de reanimare în anul 1991, sub forma unei donaţii din Germania, iar șoferii ambulanţei SMUR erau studenţi ai Facultăţii de Medicină, medici sau voluntari ai Crucii Roşii din Târgu Mureş.

În anul 1993, SMUR a început să se dezvolte prin crearea camerei de reanimare în cadrul Spitalului Clinic Judeţean Mureş, în vederea continuării îngrijirii pacienţilor în stare gravă aduşi de SMUR sau sosiţi cu alte mijloace la spital, până la preluarea acestora de diferite secţii ale spitalului. Noua cameră de reanimare a început să funcţioneze cu medicii, asistenţii şi voluntarii ce lucrau în cadrul echipajelor din faza prespitalicească, iar mortalitatea în cadrul Serviciului de Primiri Urgenţă al Spitalului Judeţean Mureş a fost redusă cu aproximativ 50 la sută.

Tot în anul 1993 au apărut primele modele, preluate după cel din Târgu Mureş, la Oradea şi Sibiu.

„Serviciul de Urgenţă” a fost amplasat în curtea Spitalului Clinic Judeţean Mureş şi a început să funcţioneze în 31 iulie 1994.

În 2006 a fost înfiinţată şi Fundaţia pentru SMURD, de către doctorul Raed Arafat, fondatorul SMURD, dar nu există nicio relaţie directă de subordonare sau de control între SMURD şi Fundaţia pentru SMURD, cele două fiind două entităţi total diferite.

sursa: digifm.ro, DSU

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

TOP localități din județul Alba, după incidența cazurilor noi de COVID, în ultimele 14 zile. LISTA prezentată de DSP

Publicat

Direcția de Sănătate Publică Alba a prezentat, vineri, situația incidenței cazurilor de COVID-19 în județ. Este vorba despre situația cazurilor noi în intervalul ultimelor 14 zile, raportate la mia de locuitori.

În total, la nivelul județului, incidența cazurilor noi de COVID-19 în ultimele 14 zile este de 0,91, potrivit DSP Alba.

În perioada 11-24 septembrie 2020, la nivelul județuui Alba s-au înregistrat 340 de infectări noi cu coronavirus.

Cele mai multe îmbolnăviri sunt în mediul urban, adică 275, în acest caz incidența fiind de 1,22 la mie.

Ce mai mare incidență a cazurilor noi este la Alba Iulia: 2,31 la mie.

Cea mai mare incidență în mediul rural este la Ciugud, unde sunt 13 cazuri, iar incidența ajunge la 4,13 la mie.

Localități:

 

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

SÂMBĂTĂ și DUMINICĂ: Circulaţie rutieră oprită pe DN 67C – Transalpina, pentru Campionatul Naţional de Drift

Publicat

Sâmbătă, 26 septembrie și duminică, 27 septembrie, se închide circulația rutieră pe Transalpina (DN 67C), între km 38+500 – km 41+500, în vederea desfășurării „Campionatului Național de Drift – Etapa a IV-a”.

Potrivit CNAIR, circulația rutieră va fi închisă astfel:

– În data de 26 septembrie 2020 – între orele: 08:00 – 13.00 și 15:00 – 20:00

– În data de 27 septembrie 2020 – între orele: 08:00 – 13:00 și 15:00 – 20:00

Pentru asigurarea traficului rutier în condiții de siguranță și protejarea participanților la competiție, circulația rutieră se va desfășura cu sprijinul echipajelor din cadrul Poliției Rutiere.

„Rugăm conducătorii auto să circule prudent și să respecte semnalizarea instituită temporar.

Informaţii suplimentare privind starea reţelei de drumuri naţionale pot fi obţinute de la Dispeceratul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din Romania S.A., la numerele de telefon 021/264.33.33; 021/9360 sau pot accesa pagina de internet: www.cnadnr.ro/Situatia Drumurilor Naționale”, au transmis reprezentanții CNAIR.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate