Connect with us
Advertisement

Eveniment

„În aprilie 2014, cel târziu, vom avea autostradă continuă Orăștie – Sibiu”. Vezi declarațiile ministrului marilor proiecte, Dan Șova

Publicat

Ministrul marilor proiecte, Dan Șova, a vorbit duminică, într-o emisiune televizată, despre autostrăzile ce se află în construcție în România și ce au ca termen de finalizare anul 2016. El a detaliat și situația tronsonului Orăștie – Sibiu, precizând că trei dintre cele patru loturi vor fi inaugurate în toamna acestui an, iar unul va fi terminat cel târziu în aprilie 2016. 

Autostrada Orăștie-Sibiu este compusă din patru tronsoane: Orăștie – Vințu de Jos, Vințu de Jos – Cut/Cunța, Cut/Cunța – Săliște, Săliște – Sibiu. Potrivit ministrului Dan Șova, loturile 1, 2 și 4 vor fi inaugurate în acest an, iar lotul 3, a primit ca termen de finalizare cel târziu luna aprilie 2014, din cauza problemelor de alunecare de teren.

„De la Orăștie la Sibiu sunt patru tronsoane. Loturile 1, 2 și 4 se inaugurează sigur până în octombrie. O discuție este pe lotul 3, unde este acea alunecare masivă de teren de 6 km. În această săptămână joi, conducerea CNADNR a reușit să ajungă la o înțelegere cu constructorul și să facă un nou calendar. Au promis luna decembrie pentru lotul 3. Dacă nu va fi decembrie, va fi aprilie la anul. Asta înseamnă că vom circula de la Deva la Sibiu cel mai târziu la anul în aprilie, când vom avea autostradă continuă”, a explicat Dan Șova la emisiunea „Punctul de întâlnire” de la Antena 3.

Alunecări de teren pe lotul 3

„Pe lotul 3, Orăştie-Sibiu, există o problema serioasă. Avem o alunecare de teren de şase kilometri, din cauza unei soluţii tehnice care a fost stabilită de la început. Trebuiau să facă tunel dar nu au făcut, au crezut că pot face fără tunel, uite că s-a surpat terenul şi acum termenul pe care îl avem este 18 luni de la data la care rezolvăm această problemă”, a declarat ministrul Dan Şova în mai.

Tronsonul de autostradă Sibiu – Orăştie are o lungime de aproximativ 82 de kilometri şi presupune investiţii totale de 605 milioane euro, fără TVA, susţinute în proporţie de 85% de către Comunitatea Europeană şi restul de 15% de către guvernul român. Tronsonul a fost împărţit în patru loturi: primul, în lungime de 24 km, a fost atribuit austriecilor de la „Strabag”, al doilea, de 19 km, consorţiului „Straco – Studio Corona”, al treilea, de 22 km, italienilor de la „Impregilo” şi cel de-al patrulea, în lungime de 17 km, a fost atribuit consorţiului „Astaldi – Euro Construct Trading 98 – Astalrom”.

Tronsonul face parte din Autostrada A1, parte a Coridorului IV pan-european de transport. La finalul lucrărilor, autostrada ar trebui să lege Bucureştiul de Piteşti, Sibiu, Sebeş, Deva, Lugoj, Timişoara, Arad şi Nădlac făcând legătura cu autostrada M43 din Ungaria, spre Szeged.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. hahah

    miercuri, 31.07.2013 at 09:10

    Trebuiau să facă tunel dar nu au făcut, au crezut că pot face fără tunel, uite că s-a surpat terenul şi acum termenul pe care îl avem este 18 luni de la data la care rezolvăm această problemă”

    si mai sus cu cateva randuri spune ca termina MAXIM pana in aprilie 2014….adica pana in aprilie 2014 mai sunt inca 18 luni ca nu inteleg

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement