Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

În ce situații nu se vor putea ridica mașinile parcate neregulamentar în Alba Iulia. REGULAMENT nou, în dezbatere publică

Publicat

Ridicarea mașinilor staționate neregulamentar în Alba Iulia nu se va putea face în situația în care în vehicule sunt vizibile persoane sau dacă operațiunea nu se poate desfășura în condiții optime de siguranță, din anumite motive. 

Primăria Alba Iulia a lansat în dezbatere publică luni, 14 noiembrie, un proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentul privind activitățile de ridicare, transport, depozitare și eliberare a vehiculelor staționate neregulamentar pe raza municipiului, precum și aprobarea tarifelor aplicabile acestor activități. 

Potrivit documentului, dispozițiile prevăzute în regulament se vor aplica tuturor vehiculelor și au ca scop asigurarea fluenței circulației, descongestionarea drumurilor publice din municipiu, protejarea drepturilor persoanelor cu dizabilități, asigurarea parcării vehiculelor conform normelor în vigoare, respectarea regulilor de circulație și protejarea domeniului public.

Măsurile vizează vehiculele staționate neregulamentar pe drumurile publice, pe domeniul public sau privat al municipiului Alba Iulia, ori în alte locuri de pe raza orașului, care pot determina congestionarea sau blocarea circulației, care pun în pericol siguranța traficului rutier sau stânjenesc desfășurarea lucrărilor edilitare de salubrizare și deszăpezire mecanizată a tramei stradale sau pietonale.

Constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor precum și dispunerea măsurii tehnico – administrative de ridicare a vehiculului, se face de către polițiștii locali din cadrul Poliției Locale Alba Iulia.

Potrivit referatului de aprobare, regulamentul are ca scop sporirea capacității de preluare a traficului, a îmbunătățirii condițiilor de deplasare a vehiculelor, creșterea gradului de siguranță a participanților la trafic precum și protejarea drepturilor persoanelor cu handicap.

„Constatările din teren a efectivelor de poliție locală relevă faptul că, pe raza administrativ-teritorială a municipiului Alba Iulia se înregistrează un număr impresionant de autovehicule a căror conducători auto încalcă regimul circulației rutiere prin săvârșirea unor contravenții, acțiunile de control al traficului scoțând în evidență că simplele sancțiuni contravenționale nu sunt îndestulătoare pentru a duce la rezultate pozitive și a se asigura un grad ridicat de siguranță a participanților la trafic”, se precizează în documentul citat.

Desfășurarea activităților de ridicare și transport a vehiculelor

Potrivit regulamentului, activitatea de ridicare, transport, depozitare și eliberare a vehiculelor constituie serviciu public și se realizează pe durata a 24 de ore, de către personalul specializat și anume desemnat din cadrul Poliției Locale a municipiului Alba Iulia.

Polțiștii locali vor efectua planșe foto / înregistrări video cu ajutorul mijloacelor aflate în dotare, consemnând starea de fapt în procesul – verbal de constatare a contravenției și dispun, în scris, aplicarea măsurii tehnico – administrative de ridicare a vehiculului, prin completarea dispoziției de ridicare.

Dispoziția de ridicare trebuie să cuprindă cel puțin următoarele informații:

  • data, ora și locul ridicării vehiculului;
  • gradul profesional, numele și prenumele agentului constatator care dispune măsura tehnico – administrativă, precum și unitatea din care acesta face parte;
  • indicarea expresă a temeiului juridic referitor la norma încălcată;
  • mențiuni privind înregistrarea foto sau video a staționării vehiculului;
  • mențiuni privind avarii vizibile pe vehicul;
  • date privind numărul de înmatriculare / înregistrare și marca vehiculului.

Dispoziția de ridicare se încheie în 3 exemplare, cu următoarea destinație: primul exemplar pentru emitent, al doilea exemplar pentru administrația publică locală, iar al treilea exemplar pentru persoana care solicită restituirea vehiculului.

După ridicarea vehiculului, agentul constatator va comunica prin orice mijloc și în cel mai scurt timp dispeceratului poliției locale, care la rândul său va comunica IPJ Alba, date referitoare la vehiculul ridicat, locul de unde a fost ridicat și locul unde a fost depozitat.

Pe toată perioada de desfășurare a operațiunii de ridicare, la locul constatării faptei, se va afla un agent constatator.

Ridicarea vehiculului nu se dispune sau, dacă a fost dispusă, nu se pune în executare sau încetează, în cazul în care în vehicul este vizibilă existența altor persoane. Conducătorul vehiculului este direct răspunzător în situația în care prezența unor persoane în vehicul nu este vizibilă cu ocazia dispunerii sau punerii în executare a măsurii tehnico – administrative.

De asemenea nu se dispune ridicarea sau, dacă a fost dispusă, nu se mai execută, dacă există indicii temeinice că operațiunea de ridicare nu se poate desfășura, din anumite motive, în condiții optime de siguranță, menționându-se în dispoziția de ridicare motivul care a condus la luarea acestei măsuri.

Vehiculul va fi eliberat la locul constatării, fără plata altor cheltuieli, dacă operațiunea nu a mai fost inițiată.

Transportul la locul de depozitare nu se mai execută, dacă până la inițierea acestuia, proprietarul / utilizatorul vehiculului se prezintă la locul ridicării și este de acord cu suportarea cheltuielilor efectuate. În acest caz se suportă doar contravaloarea operaţiunii de ridicare, urmând ca pe baza cererii de restituire și a procesului verbal de restituire a vehiculului, să-i fie eliberat vehiculul la locul constatării.

Depozitarea vehiculelor

Potrivit proiectului, depozitarea se va face într-un spațiu corespunzător, special destinat acestei activități, denumit generic „Depozit vehicule ridicate” pe bază de proces verbal predare primire care trebuie să prevadă:

  • data, ora și locul unde este încheiat;
  • numele și prenumele persoanei care predă vehiculul;
  • numele și prenumele polițistului local care primește vehiculul;
  • marca, culoarea și numărul de înmatriculare al vehiculului;
  • mențiuni privind avarii vizibile pe vehicul;
  • numărul sigiliului cu care este sigilat vehiculul.

Spațiul destinat depozitării vehiculelor ridicate trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții minime:

  • să fie în administrarea / folosința U.A T. Municipiul Alba Iulia;
  • întregul perimetru să fie împrejmuit cu gard care să nu permită accesul persoanelor neautorizate;
  • să fie iluminat corespunzător pe timpul nopții, să fie asigurat cu sistem de supraveghere video și pază permanentă;
  • să fie prevăzut cu un spațiu administrativ pentru relațiile cu publicul, inclusiv pentru personalul de pază care execută activitățile prevăzute de lege, supravegheat video și delimitat față de spațiul destinat publicului;
  • să fie dotat cu tot ceea ce este necesar desfășurării normale a activității personalului de pază și a publicului;
  • să fie dotat cu mijloace de comunicații (telefon / stație radio de emisie / recepție);

Pe durata depozitării, vehiculele ridicate se află în paza administrației publice locale. Administrația publică locală răspunde pentru eventualele avarii cauzate vehiculului ca urmare
a efectuării operațiunilor de ridicare, transport și depozitare, în condițiile prevăzute de lege.

Perioada maximă de depozitare a vehiculelor ridicate este de 6 luni, excepție făcând situația în care proprietarul depune cerere de renunțare la dreptul de proprietate asupra vehiculului, după care vehiculului în cauză i se vor aplica prevederile Legii nr. 421/2002 privind regimul juridic al vehiculelor fără stăpân sau abandonate pe terenurile aparținând domeniului public sau privat al statului ori al unităților administrativ – teritoriale, cu modificările și completările ulterioare.

Eliberarea vehiculelor

Vehiculul se restituie, de la locul de depozitare, pe baza cererii de restituire a vehiculului completată de către proprietarul / utilizatorul vehiculului și a procesului verbal de restituire a vehiculului completat de către polițistul local/personalul de pază de la locul de depozitare a vehiculului, după ce se face dovada achitării tarifului aferent operațiunii / operațiunilor efectuate, în baza documentelor care atestă proprietatea / deținerea legală a acestuia.

Durata staționării vehiculului în depozit până în momentul eliberării / restituirii vehiculului, se stabilește pe baza Registrului de evidență, existent la locul de depozitare.

Tarifele privind costurile aferente operațiunilor de ridicare, transport și depozitare

Tarifele practicate pentru operațiunilor de ridicare, transport și depozitare a vehiculelor care ocupă domeniul public al municipiului Alba Iulia, începând cu anul 2022, sunt următoarele:

  • 220 lei / vehicul plus TVA pentru operațiunea de ridicare;
  • 130 lei / vehicul plus TVA pentru operațiunea de transport a vehiculului de la locul ridicării la locul de depozitare;
  • pentru operațiunea de depozitare a vehiculelor ridicate:
    • 30 lei/vehicul plus TVA pentru primele 24 de ore de depozitare;
    • 45 lei/vehicul/zi plus TVA pentru perioade mai mari de 24 de ore.

Tarifele prevăzute se pot modifica la începutul fiecărui an calendaristic sau la nevoie, în funcție de rata inflației sau de creșterea costurilor cu operațiunile desfășurate.

Tariful pentru depozitarea vehiculeleor se va percepe începând cu ora 00:00 a zilei următoare ridicării vehiculului.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

4 Comentarii

4 Comentarii

  1. pilu

    luni, 14.11.2022 at 20:22

    Auzi acolo,tariful se modifică la începutul anului cu rata inflaţiei. Păi dacă pensiile nu se modifică cu rata inflaţiei, este corect ca taxele să se modifice cu rata inflaţiei ? Peste tot dai numai de proşti, că d”ăia are partidul din care provin.

  2. Mircea

    luni, 14.11.2022 at 22:15

    Montati parapeti, stalpisori, flori, ce vreti voi, intre blocuri este jale,trotuarele au disparut, ma voi sunteti orbi!!!???

  3. gicu

    marți, 15.11.2022 at 08:45

    Dara in zona Tribunalului cand mergeti ? Sau va este frica de faptul ca cei care parcheaza neregulamentar sunt avocati, procurori, judecatori (adica tocmai cei care ar trebui sa dea un exemplu de respectare a legii) ???

  4. Rbk

    duminică, 20.11.2022 at 12:18

    Dar in fata prefecturii, politiei si parchetul de pe langa curtea de apel.Chiar sub nasul lor.Seful politiei locale merge pe jos pe tot traseul asta ,dar probabil intoarce privirea in alta parte si nu mai vede nimic.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:



ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate