Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Încă 15 persoane au murit infectate cu coronavirus, în România. O femeie în vârstă de 64 de ani, din Alba, între decedați


Publicat

Numărul persoanelor care au murit, infectate cu coronavirus, a ajuns la 567, luni după-amiază, în România. Autoritățile au anunțat încă 15 decese, pe listă fiind și o femeie de 64 de ani, din Alba.

Deces 553: Bărbat, 51 ani din județul Suceava.

Neinternat, debut în data de 13.04.2020.
Data recoltării probelor pentru COVID-19: 18.04.2020- probă necrotică.
Data confirmării: 23.04.2020.
Data decesului: 17.04.2020, la domiciliu.
Fără antecedente preexistente, de pe 13.04 acuză disfagie, dificultăți în respirație, stare de slăbiciune accentuată urmează tratament la domicliliu cu antibiotice și simptomatice.

Deces 554: Bărbat, 66 ani din județul Iași.

Data internării: 18.04.2020- Spitalul Clinic de Boli Infecțioase Iași, pentru o subfebrilitate apărută cu o zi înainte, transferat în ATI- 24.04.2020, unde a fost și intubat.
Data recoltării probelor pentru COVID-19: 18.04.2020.
Data confirmării: 19.04.2020.
Data decesului: 24.04.2020.
Comorbidități: persoană dializată, boală renală cronică, HTA, fibrilație atrială, aritmie ventriculară.

Deces 555: Bărbat, 81 ani din județul Bacău.

Data internării: 17.04.2020- Spitalul Municipal de Urgență Onești, pentru pneumonie, în ATI, unde a fost și intubat.
Data recoltării probelor pentru COVID-19: 17.04.2020.
Data confirmării: 19.04.2020.
Data decesului: 24.04.2020.
Comorbidități: boală cardiovasculară cronică, HTA, demență, boală hepatică cronică.

Deces 556: Femeie, 64 ani din județul Alba.

Data internării: 15.04.2020- Spitalul de Boli Infecțioase Alba, pentru dispnee, ulterior transferat la Spitalul Municipal Blaj(16.04.2020) pentru ventilare.
Data recoltarii probelor pentru COVID-19: 16.04.2020.
Data confirmării: 16.04.2020.
Data decesului: 24.04.2020, insuficiență respiratorie protezată mecanic, bronhopneumonie.
Comorbidități: Insuficiență cardiacă, HTA, astm bronsic, boală hepatică cronică.

Deces 557: Femeie, 58 ani din județul Bacău.

Data internării: 21.04.2020- Spitalul Județean de Urgență Bacău, pentru pneumonie, în sectia de nefrologie, transferat la Spitalul Municipal de Urgență Onești, 23.04.2020.
Data recoltării probelor pentru COVID-19: 21.04.2020.
Data confirmării: 23.04.2020.
Data decesului: 24.04.2020, insuficiență respiratorie, boală renală cronică V, sepsis cu punct cu plecare bont de amputație.
Comorbidități: : boală renală cronică cu dializă, boală cronică, HTA, obezitate, DZ, amputație de membru inferior.

Deces 558: Bărbat, 88 ani din județul Galați.

Data internării: 10.04.2020- Spitalul de Boli Infecțioase Galați, transferat la Spitalul Județean de Urgență Galați, 18.04.2020- ATI, pentru intubare.
Data recoltării probelor pentru COVID-19: 05.04.2020.
Data confirmării: 07.04.2020.
Data decesului: 23.04.2020,.
Comorbidități: boală renală cronică, boală cardiovasculară, demență, tumora malignă.

Deces 559: Bărbat, 63 ani din județul Timiș.

Dată debut: 30.03.2020 cu febră, vertij, polidipsie, motiv pentru care se internează în Spitalul Județean Timișoara.
Dată recoltare: 30.03.2020.
Dată rezultat: 31.03.2020.
Transferat pe 01.04.2020 la Spitalul de Boli Infecțioase Victor Babeș din Timișoara.
Pe 06.04.2020 – CT toracic arată bronhopneumonie cu afectarea plămânilor de peste 90%
Pe 09.04.2020 – transfer ATI, intubat.
Dată deces: 23.04.2020.
Comorbidități: DZ tip II, hipotiroidism, boală renală cronică, boală cardiacă cu peace maker.

Deces 560: Femeie, 36 ani din județul Brașov.

Data internarii: 15.04.2020- Spitalul Clinic de Boli Infecțioase Brașov, cu insuficiență respiratorie, transfer 16.04.2020 – Spitalul Județean de Urgență Brașov ATI, pentru intubare.
Data recoltării probelor pentru COVID-19: 15.04.2020.
Data confirmării: 16.04.2020.
Data decesului: 23.04.2020, pneumonie bilaterală.
Comorbidități: HTA, obezitate.
În contact cu persoane întoarse din Anglia.

Deces 561: Bărbat, 97 ani din județul Brașov.

Data internării: 15.04.2020- Spitalul Clinic de Boli Infecțioase Brașov, cu insuficiență respiratorie și bronhopneumonie bilaterală, transfer 19.04.2020-Spital COVID- la ATI.
Data recoltării probelor pentru COVID-19: 13.04.2020.
Data confirmării: 14.04.2020.
Data decesului: 23.04.2020.
Comorbidități: HTA, DZ, insuficiență renală, tulburare de ritm cardiac.
În contact cu persoane confirmate- cămin bătrâni.

Deces 562: Bărbat, 68 ani din județul Brașov.

Data internării: 08.04.2020- Spitalul Județean de Urgență Brașov, secția medicină internă pentru ciroză hepatică, transfer 10.04.2020 – gastroenterologie, transfer Boli Infecțioase – 18.04.2020, transfer ATI – 20.04.2020.
Data recoltării probelor pentru COVID-19: 15.04.2020.
Data confirmării: 16.04.2020.
Data decesului: 23.04.2020.
Comorbidități: HTA, ciroză hepatică, encefalopatie toxică, boală renală cronică.

Deces 563: Femeie, 74 ani din județul Botoșani.

Data internării: 03.04.2020- Spitalul Județean de Urgență Botoșani – dispnee, modificări pulmonare.
Data recoltării probelor pentru COVID-19: 10.04.2020.
Data confirmării: 10.04.2020, Spitalul Județean de Urgență Botoșani.
Data decesului: 23.04.2020.
Comorbidități: pacient oncologic, boală cardiovasculară.

Deces 564: Femeie, 68 ani din județul Botoșani.

Data internării: 15.03.2020- Spitalul Județean de Urgență Botoșani – dispnee, modificări pulmonare.
Data recoltarii probelor pentru COVID-19: 10.04.2020.
Data confirmării: 13.04.2020, Spitalul Județean de Urgență Botoșani.
Data decesului: 23.04.2020.
Comorbidități: pacient oncologic.

Deces 565: Bărbat, 63 ani din județul Suceava.

Data internarii: 20.04.2020- Spitalul Județean de Urgență Suceava cu insufiență respiratorie cu oxígeno terapie.
Tratament la domiciliu cu antibiotic la recomandarea medicului de familie.
Data recoltării probelor pentru COVID-19: 20.04.2020.
Data confirmării: 22.04.2020.
Data decesului: 21.04.2020.
Comorbidități: DZ

Deces 566: Bărbat, 80 ani din județul Suceava.

Data internării: 20.04.2020- Spitalul Județean de Urgență Suceava.
Data recoltării probelor pentru COVID-19: 17.04.2020.
Data confirmării: 19.04.2020.
Data decesului: 23.04.2020.
beneficiar CRRN Sasca Mica

Deces 567: Bărbat, 63 ani din județul Suceava.

Data internării: 08.04.2020- Spitalul Județean de Urgență Suceava.
Data recoltării probelor pentru COVID-19: 03.04.2020.
Data confirmării: 07.04.2020.
Data decesului: 23.04.2020.
Comorbidități: sechele AVC, hemiplegie dreaptă, DZ tip II, fibrilație atrială, encefalopatie cronică.
Pacient Spital îngrijiri paliative Ilișești.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Conditiile din Programul „Noua casă”. Garanții de la stat de 60 % la credite de până la 100.000 de euro. PROIECT

Publicat

prima casa

Programul „Prima casă”, redenumit în acest an „O familie, o casă”, va deveni „Noua casă”, potrivit unui proiect de ordonanţă publicat de Ministerul Finanţelor Publice (MFP).

Creditul pentru achiziţionarea unei locuinţe noi va fi de maxim 100.000 de euro, garantat de stat în procent de 60%, în timp ce pentru achiziţia unei alte categorii de locuinţe creditul va avea o valoare maximă de 70.000 de euro și va fi garantat de stat în procent de 50%, exclusiv dobânzile, comisioanele şi spezele bancare aferente creditului.

Potrivit proiectului, se va menţine avansul minim de 5% din preţul de achiziţie al locuinţei, acesta reprezentând diferenţa dintre preţul de achiziţie al locuinţei rezultat din antecontractul de vânzare-cumpărare şi finanţarea garantată.

Astfel, preţul de achiziţie a locuinţei este:

  • de maximum 100.000 de euro echivalent lei, iar valoarea finanţării garantate este de maximum 95.000 de euro echivalent lei, dar nu mai mult decât valoarea rezultată din raportul de evaluare a locuinţei, exclusiv avansul plătit de beneficiar, pentru achiziționarea de locuințe noi și locuințe supuse unor lucrări de intervenție în vederea consolidării și/sau reducerii riscului seismic recepționate la terminarea lucrărilor cu cel mult 5 ani înainte de data solicitării creditului garantat;
  • de maximum 70.000 EUR echivalent lei, iar valoarea finanţării garantate este de maximum 66.500 EUR echivalent lei, dar nu mai mult decât valoarea rezultată din raportul de evaluare a locuinţei, exclusiv avansul plătit de beneficiar pentru achiziționarea altor categorii de locuințe.

Potrivit iniţiatorilor, prin stabilirea unor valori diferenţiate ale finanţărilor garantate, care cresc progresiv în funcţie de încadrarea locuinţelor în categoria noi, s-a urmărit stimularea achiziţiei de locuinţe noi, superioare din punct de vedere calitativ, în vederea înnoirii şi creşterii calităţii fondului locativ, având ca rezultat implicit şi relansarea sectorului de construcţii. Acelaşi scop s-a urmărit şi prin diferenţierea procentelor de garantare în funcţie de încadrarea locuinţelor în categoria noi, menţinându-se astfel politica legislaţiei actuale în vigoare de diferenţiere a procentelor de garantare în funcţie de această încadrare.

Prin noul proiect, autorităţile propun abrogarea unor dispoziţii din programul „O familie, o casă”, prevăzute de Legea nr. 40/2020 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 60/2009. Este vorba despre cele referitoare la procentele diferenţiate de garantare de maximum 100% pentru toate categoriile de locuinţe achiziţionate de către persoanele care fac parte dintr-un grup vulnerabil definit conform art. 6 din Legea asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare, de maximum 50% pentru locuinţe noi şi consolidate, respectiv recepţionate la terminarea lucrărilor cu cel mult 5 ani înainte de data solicitării creditului şi de maximum 40% pentru celelalte tipuri de locuinţe.

Se propune eliminarea dispoziţiilor referitoare la limitele restrictive de venituri impuse beneficiarilor la data solicitării creditului garantat, individual sau ale beneficiarului împreună cu soţul sau soţia, după caz, care nu pot depăşi valoarea de 4.500 lei, respectiv nu pot depăşi valoarea veniturilor nete lunare ale familiei de 7.000 lei, pentru familiile cu unul sau mai mulţi copii, la data solicitării creditului garantat.

„Accentuarea caracterului social al programului „O familie, o casă” a ridicat unele probleme în ceea ce priveşte modalitatea în care poate fi acordat sprijinul statului pentru a facilita accesul la finanţări bancare pentru persoanele defavorizate şi a persoanele care fac parte din grupuri vulnerabile, persoane pentru care se acordă de regulă alte forme de sprijin şi intervenţii din partea statului. Ţinând cont de faptul că programul „Prima casă” a fost conceput ca un program de sprijin pentru populaţia activă, din clasa medie, capabilă să achiziţioneze o locuinţă în condiţiile pieţii şi să acceseze şi să susţină plata ratelor din împrumuturi bancare, este necesar resistematizarea funcţională a mecanismului de finanţare-garantare specific, astfel încât să poată fi create premise pentru atingerea obiectivelor şi pentru stimularea construcţiei şi achiziţionării de locuinţe noi. În contextul actual, caracterizat de manifestarea efectelor crizei economice pe fondul pandemiei de Covid-19, trebuie să fie utilizate programe şi mecanisme de finanţare-garantare care şi-au dovedit în timp funcţionalitatea şi eficienţa, atât în privinţa adresabilităţii, cât şi sub aspectul rezultatelor, aşa cum este cazul programului „Prima casă”. Un alt avantaj al utilizării unor mecanisme adaptate şi funcţionale este reprezentat de faptul că atât criteriile de eligibilitate, cât şi condiţiile de accesare şi de derulare a mecanismului de finanţare-garantare sunt consacrate şi extrem de cunoscute în piaţă, de către beneficiari, bănci, autorităţile şi organismele implicate, existând astfel premise ca noul Program va fi uşor de implementat. Modificările şi completările propuse prin prezentul proiect de ordonanţă de urgenţă sunt centrate pe reluarea şi consolidarea elementelor de bune practici din prevederile, în prezent abrogate, ale vechiului program „Prima casă”, precum şi pe utilizarea mandatarului specializat al statului în operaţiuni de garantare în numele şi în contul statului a creditelor destinate achiziţionării de locuinţe – FNGCIMM”, se mai arată în nota de fundamentare.

Pe de altă parte, iniţiatorii proiectului de act normativ precizează că noile valori garantate de stat au fost stabilite având în vedere indicatorul supraaglomerării şi calitatea locuirii.

Potrivit sursei citate, suprafaţa medie a unei locuinţe în UE-28 este de peste 100 metri pătraţi (mp) în timp ce în România suprafaţa medie utilă a unei locuinţe era de 47,7 mp la 31 decembrie 2019 (conform datelor publicate de INS în Studiul – Fondul de locuinţe la 31 decembrie 2019). Totodată, în comparaţie cu suprafaţa medie locuibilă de 34 mp pe persoană din Europa, România are o medie relativ scăzută pe persoană (20 m2).

„Supraaglomerarea şi aspectele legate de condiţiile de locuit sunt luate în considerare pentru crearea unui indicator mai complet al calităţii locuirii. Rata privării severe de locuinţă, definită ca fiind proporţia persoanelor care locuiesc într-o locuinţă considerată supraaglomerată, fiind afectate în acelaşi timp de probleme locative, trebuie îmbunătăţită prin politici publice de susţinere a accesului populaţiei la achiziţionarea de locuinţe superioare calitativ, cu o suprafaţă corespunzătoare. În aceste condiţii, în considerarea analizei de mai sus, propunem stabilirea următoarelor praguri valorice maxime pentru finanţările garantate în cadrul Programului Noua casă: 100.000 euro echivalent lei pentru locuinţele noi şi pentru cele supuse unor lucrări de intervenţie în vederea consolidării şi/sau reducerii riscului seismic recepţionate la terminarea lucrărilor cu cel mult 5 ani înainte de data solicitării creditului garantat în înţelesul prezentei ordonanţe de urgenţă sunt asimilate locuinţelor noi, cu un procent de garantare de maximum 60%; 70.000 euro echivalent lei pentru celelalte categorii de locuinţe, cu un procent de garantare de maximum 50%”, se mai arată în nota de fundamentare.

Beneficiarii eligibili

Persoana fizică ce îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:

a) la data solicitării creditului garantat, declară pe propria răspundere fie că nu deţine în proprietate exclusivă sau împreună cu soţul ori soţia nicio locuinţă, indiferent de modul şi de momentul în care a fost dobândită, fie că deţine în proprietate exclusivă sau împreună cu soţul ori soţia cel mult o locuinţă, dobândită prin orice alt mod decât prin Program, în  uprafaţă utilă mai mică de 50 mp;

b) achiziţionează o singură locuinţă, printr-un credit acordat şi garantat în condiţiile Programului;

c) are calitatea de împrumutat în raport cu finanţatorul.

Vezi AICI proiectul. 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO Exemplu de educație: Un albaiulian a adunat împreună cu fiul său peste 60 de saci de gunoaie de pe malul râului Ampoi

Publicat

Un albaiulian a adunat joi dimineața, împreună cu fiul său în vârstă de 8 ani, peste 60 de saci cu PET-uri și deșeuri de pe malul râului Ampoi. Acesta trage un semnal de alarmă cu privire la situația gestionării gunoaielor în localitățile traversate de râu și roagă primarii din Zlatna, Meteș și Ighiu să facă ceva în acest sens. „Alba Iulia nu este delta de gunoaie aruncate în Ampoi”, a mai transmis acesta. 

„Alături de fiul meu David, în vârstă de 8 ani, ne-am petrecut toată dimineața igienizând un mal al râului Ampoi, la limita administrativă cu comuna Ighiu. Am strâns în câteva ore peste 60 de saci de PET-uri și alte deșeuri aduse de viitură de după ultimele ploi.

E o acțiune pe care o fac în primul rând din raționament ecologic. Însă la fel de important mi se pare să îl învăț pe fiul meu că acest gen de atitudine este una corectă.

Am însă de spus un lucru, pentru că adevărul trebuie spus, dacă vrei ca situația să se îmbunătățească: râul Ampoi nu izvorăște din M-ții Pădurea Neagră, râul Ampoi izvorăște din Valea Dosului, adică puțin mai sus de Zlatna și astfel traversează trei unități administrativ teritoriale (UAT-uri), adică Zlatna, Meteș și Ighiu, cu trei primari, colegi de-ai mei, cărora vreau să le transmit că Alba Iulia nu este delta de gunoaie aruncate în Ampoi de locuitorii acestor localități, pe care râul le traversează! Ampoiul nu este groapa de gunoi a mocanilor! Ei trebuie să își rezolve în mod civilizat acesta problemă a ridicării și gestionării deșeurilor din localități!

Fiecare viitură, fiecare umflare de râu aduce cu sine tone de deșeuri: în deosebi material plastic, din exact aceste localități și nu din altă parte!

Un rău care traversează o localitate este o binecuvântare prin toate beneficiile care le aduce! Dumnezeu a îmbogățit acestă țară cu sute de râuri care o străbat, iar noi le transformăm în purtătoare de gunoaie, asta din comoditate, inconștiență și prostie!

Rog insistent primarii și celelalte autorități din aceste localități să-și asume aceste scăpări majore și să facă ceva în sensul acesta. Îi văd adesea în presă cu alte realizări edilitare, dar începând de acum în colo nu mai pot ignora acesta latură a respectului față de mediu absolut vitală pentru noi!”, a transmis albaiulianul Rareș Buglea.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Ansamblu de joacă nou la Grădinița cu program normal nr. 2 din Teiuș. Investiție de peste 20.000 de lei

Publicat

Primăria Teiuș a cumpărat prin achiziție directă un ansamblu de echipamente de joacă pentru Grădinița cu program normal nr. 2 din oraș în valoare de peste 20.000 de lei. Printre elementele acestuia se numără balansoare, tobogane și un carusel. 

Contractul în valoare de 20.164 de lei (aproximativ 4.168,53 de euro) a fost atribuit în data de 2 iulie, prin Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), către Dupex SRL din Sebeș.

Ansamblul de joacă este compus din următoarele componente:

– balansoar lemn pe arc cu figurine – 1 buc.

– balansoar două persoane lemn – 1 buc.

– tobogan drept 2 m cu figurină elefant – 1 buc.

– tobogan drept 2,5 m cu platformă metal – 1 buc.

– hintă lemn cuib – bară metal – 1 buc.

– hintă lemn bară metal – 2 scaune plate – 1 buc.

– carusel 4 persoane – 1 buc.

Ansamblul de echipamente de joacă ar urma să fie livrate și montate până cel târziu la sfârșitul lunii septembrie.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Ambulanțierii se pregătesc de protest. Guvernul a contestat la CCR legea prin care li se acordă stimulente în pandemie

Publicat

Personalul din serviciile de ambulanţă este pregătit să reacţioneze prin acţiuni de protest la nivel naţional în urma gestului Guvernului de a contesta la Curtea Constituţională legea pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2020, potrivit unui comunicat remis joi de Federaţia Naţională Sindicală Ambulanţa din România (FNSAR).

„Personalul operativ din Serviciile Publice de Ambulanţă este pregătit să reacţioneze prin acţiuni de protest la nivel naţional în urma gestului Guvernului României de a contesta la Curtea Constituţională a României o lege adoptată în Parlamentul României, pe anumite motive, fără ca înainte de dezbaterile parlamentare să accepte o discuţie cu reprezentanţii serviciilor de ambulanţă pe linie sindicală, respectiv conducerea Federaţiei Naţionale Sindicale Ambulanţa din România pe această temă”, se precizează în comunicatul organizaţiei sindicale.

Federaţia Naţională Sindicală Ambulanţa din România se declară dezamăgită de faptul că Guvernul României ar fi contestat, marţi, la Curtea Constituţională, Legea pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2020, care aproba acordarea stimulentului de risc în valoare de 2.500 de lei pentru categorii ale personalului medical implicat în combaterea coronavirusului.

„Guvernul României a dezamăgit personalul operativ de intervenţie din Serviciile Publice de Ambulanţă din România prin contestaţia depusă la Curtea Constituţională în data de 07.07.2020, cu privire la Legea pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2020 privind modificarea şi completarea art. 8 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 43/2020 pentru aprobarea unor măsuri de sprijin decontate din fonduri europene, ca urmare a răspândirii coronavirusului COVID-19, pe perioada stării de urgenţă – (PL-x nr. 347/2020)”, se menţionează în comunicatul remis de FNSAR.

Sindicaliştii din serviciile de ambulanţă amintesc că modificările OUG 43 şi 64 au fost realizate de Parlament, cu scopul de a include personalul din serviciile de ambulanţă între beneficiarii stimulentului de risc.

„Completarea şi modificarea art. 8 din OUG nr. 43, respectiv 64/2020, s-a reuşit să se obţină prin Parlamentul României, respectiv prin Camera Deputaţilor în urma protestului naţional al serviciilor de ambulanţă din data de 10 iunie 2020, protest care a fost declanşat ca urmare a ignoranţei guvernului la toate adresele Federaţiei Naţionale Sindicale Ambulanţa din România, federaţie reprezentativă în serviciile de ambulanţă, care a solicitat completarea şi modificarea OUG nr. 43/2020, astfel ca, personalul operativ de intervenţie din serviciile de ambulanţă care a intervenit la cazuri suspecte sau confirmate cu COVID-19, să beneficieze de stimulentul de risc, având în vedere specificul activităţii de teren şi lipsa testării la toate cazurile la care au intervenit serviciile de ambulanţă, pe perioada stării de urgenţă şi stării de alertă”, se precizează în comunicatul Federaţiei Naţionale Sindicală Ambulanţa din România.

Pe de altă parte, sindicaliştii din serviciile de ambulanţă solicită Curţii Constituţionale să respingă sesizarea depusă de Guvern.

„Facem apel şi pe această cale publică la conducerea Curţii Constituţionale a României de a nu admite sesizarea Guvernului României de neconstituţionalitate a amendamentelor din Legea de aprobare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2020”, se menţionează în comunicatul FNSAR.

sursa: federatiaambulanta.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate