Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

FOTO-VIDEO: INCENDIU într-o gospodărie la Sebeș. A luat foc acoperișul unei case. Au intervenit pompierii cu 3 autospeciale


Publicat

Pompierii de la Garda de Intervenție Sebeș au fost chemați să acționeze, sâmbătă seara, pentru stingerea unui incendiu în municipiu.

 

Din primele date, este vorba despre un incendiu izbucnit la acoperișul unei case de locuit din Sebeș.

Potrivit ISU Alba, incendiul se manifestă generalizat la acoperisul unei case pe aproximativ 70 mp, cu extindere la acoperișul altei case alipite, pe aproximativ 60 mp.

Intervin echipaje de pompieri cu trei autospeciale de stingere cu apă și spumă și o ambulanță SMURD.

UPDATE, ora 23.24: Incendiul a fost localizat, nu mai există pericol de propagare. Nu sunt persoane rănite.

Forțele de interventie acționează în continuare pentru lichidarea tuturor focarelor (ISU Alba).

sursă imagini: ISU Alba și cititor Alba24



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

LIVE-VIDEO Crosul Unirii 2021: Copii, tineri și adulți aleargă în cinstea Zilei Naționale, la Alba Iulia

Publicat

La Alba Iulia are loc sâmbătă, 27 noiembrie, cea de-a 52-a ediție a Crosului Unirii. Evenimentul se desfășoară de la ora 11:00, în șanțurile Cetății Alba Carolina – pe Latura de Sud. La start sunt așteptate aproximativ 400 de persoane. 

Potrivit organizatorilor, la competiție pot participa copii, tineri și adulți apți din punct de vedere medical pentru efort fizic.

La trecerea liniei de sosire, fiecare participant va primi un bilețel pe care îl va completa și preda la secretariat pentru întocmirea clasamentului.

Program:

  • 11:00 – 11:30 Distribuirea tricourilor
  • 11:30 START nr 1 – toate catogoriile de veterani, masculin și feminin – 2.700 m
  • 11:45 START nr 2 – copii până la 13 ani, masculin și feminin – 2.000 m
  • 12:00 START NR 3 – copii și tineri de la 14 la 34 ani, masculin și feminin – 2.700 m
  • 12:30 Festivitatea de premiere
Categorii de vârstă:
  • copii până la 11 (M; F)
  • 12 – 13 ani (M; F)
  • 14 – 15 ani (M; F)
  • 16 – 17 ani (M; F)
  • 18 – 19 ani (M; F)
  • 20 – 34 ani (M; F)
  • 35 – 39 ani (M; F)
  • 40 – 44 ani (M; F)
  • 45 – 49 ani (M; F)
  • 50 – 54 ani (M; F)
  • 55 – 59 ani (M; F)
  • 60 – 64 ani (M; F)
  • 65 – 69 ani (M; F)
  • 70 – 74 ani (M; F)
  • 75 – 79 ani (M; F)
  • 80 – 84 ani (M; F)
  • 85 – 89 ani (M; F)
  • 90+

Clasament și premii: se va alcătui un clasament individual pe categorii de vârstă (la stabilirea categoriei de vârstă se ia în calcul anul nașterii).

Se vor premia cu diplome și medalii fiecare categorie de vârstă, atât masculin cât și feminin.

Evenimentul este organizat de Primăria Alba Iulia în parteneriat cu Clubul Sportiv Municipal Unirea Alba Iulia și Asociația Mamut Atletic.

Pentru Crosul Unirii 2021, Primăria Alba Iulia a cumpărat recent 108 medalii (3 medalii x 2 genuri x 18 categorii); 450 tricouri tehnice (50 buc mărimea S, 175 buc mărimea M, 175 buc mărimea L, 50 buc mărimea XL) și 30 de veste tehnice pentru voluntarii implicați în organizarea competiției. Valoarea totală este de 7.120,91 de lei. 

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Ministrul Transporturilor verifică în weekend lotul 2 al Autostrăzii Sebeș-Turda: Dacă nu există pericol, dăm drumul circulaţiei

Publicat

Lotul 2 al Autostrăzii A10 Sebeş-Turda, între Alba Iulia și Aiud, va fi dat în folosinţă, dacă nu există pericol, chiar dacă pe un kilometru sau doi se va circula pe un singur sens, a declarat, vineri, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, la preluarea mandatului.

„Ştiu că în acest moment avem o situaţie pe lotul 2 Sebeş-Turda, situaţie dată de acei 1-2 kilometri de surpări şi aşa mai departe. Să ştiţi că în acest weekend o să plec cu maşina la Timişoara – şi nu e prima dată, cam o dată pe lună nu merg cu avionul, merg cu maşina şi conduc singur – şi o să fac şi un mic ocol singur, fără să ştie nimeni, să văd stadiul real al acestui lot 2, care – eu vă spun intenţia mea: am văzut anumite filmuleţe cu lotul 2.

Dacă poate fi dat în folosinţă, chiar dacă pe un km sau doi se va circula pe un singur sens, vom da drumul.

Nu stăm să ne încurcăm… Cum, la fel, astăzi se dă drumul la Pasajul de la Mihăileşti… centura ocolitoare. Nu stăm….Ştiu că este o chestiune la ora 14:00. Ştiu că e concurs cine să meargă, cine să se ducă…

Nu o să merg, deşi sunt proiecte începute în 2017 – 2018. Nu sunt adeptul cu sobor de preoţi, cu tăieri de panglici şi cu chestiuni de acest tip. Astăzi, la ora 14:00, se dă drumul, fără tam-tam. Repet: datoria statului faţă de cetăţeni e mare. Nu e cazul de festivisme din acest punct de vedere”, a spus Grindeanu, citat de Agerpres.

El a subliniat, din nou, că se va da drumul circulaţiei pe lotul 2 Sebeş-Turda, dacă există siguranţă.

„O să merg la faţa locului pe lotul 2 Seberş-Turda şi, dacă nu există pericol, dacă există siguranţă, vom da drumul şi la cei 24 de km, dacă nu mă înşel, din lotul 2 Sebeş-Turda, chiar dacă pe un kilometru se va circula pe un singur sens. N-are nicio logică să ţină închis acel lot de autostradă, fiind finalizat în proporţie foarte mare. Repet: respectându-se normele de siguranţă”, a susţinut el.

Lotul 2 Sebeş-Turda are o lungime de 24,25 km şi va lega Alba Iulia Nord de Aiud.

Lotul 2 al Autostrăzii Sebeş – Turda este singurul aflat în construcţie. Pe loturile 3 şi 4 se circulă de câţiva ani şi pe lotul 1, dat în folosinţă de câteva luni, au mai rămas circa doi kilometri de finalizat.

Grindeanu, în urmă cu trei zile: am un mare semn de întrebare privitor la darea în folosință

În urmă cu 3 zile, Sorin Grindeanu, noul ministru al Transporturilor, anunța că are mari semne de întrebare că segmentul din autostrada Sebeș – Turda care leagă Alba Iulia de Aiud va fi dat în folosință așa cum au anunțat autoritățile, la 1 decembrie.

Grindeanu, a declarat că până la finalul acestui an am putea avea maxim 32 de kilometri de autostradă dați în folosință,  pentru că sunt probleme tehnice și există întârzieri.

”Din informațiile pe care le am în acest moment vorbim de posibilitatea de a da 7 km de autostradă în folosință pe trosonul Târgu-Mureș-Ungheni. De asemenea, vorbim de posibilitatea de a da în folosință lotul 2 din Sebeș-Turda, pe o lungime de 25 de kilometri, dar acolo avem probleme de structură, de surpări și am un mare semn de întrebare privitor la darea în folosință a lotului doi din Sebeș-Turda”, a spus Sorin Grindeanu.

A10 Sebeș -Turda: Șapte ani pentru 70 de kilometri. România deschide de Ziua Națională prima autostradă terminată după Revoluție

De Ziua Naţională, autoritățile au anunțat da în circulație prima autostradă terminată în întregime după Revoluție. Are doar 70 de kilometri, dar face legătura între două autostrăzi importante, care încă sunt neterminate.

E vorba de Autostrada 10 care ne va permite să ajungem de la Sibiu la Cluj-Napoca în două ore. Şapte ani a durat construcţia, iar probleme au fost la fiecare pas.

Pe Lotul 2 al Autostrăzii Sebeş – Turda, între Alba Iulia și Aiud este mobilizare generală. Se asfaltează, se montează parapetele, se trasează marcaje.

Autorităţile vor ca pe 1 Decembrie să dea drumul traficului pe porţiunea de 24 de kilometri de şosea de mare viteză care leagă Alba-Iulia de Aiud ceea ce va face ca A10 Sebeș- Turda să devină prima autostradă complet finalizată din România de la Revoluție.

Se lucrează de 6 ani pentru tronsonul de 24 km de la Alba Iulia -Aiud

Pe lotul 2 Sebeș-Turda, se lucrează de mai bine de 6 ani. Acest tronson are 24,25 km și va lega Alba Iulia Nord și Aiud.

Deschiderea acestui lot le va permite şoferilor să circule pe autostradă de la Sibiu până dincolo de Cluj-Napoca, la Nădășelu. Sunt aproape 200 de kilometri de autostradă fără întrerupere, dar cu multe restricții.

Problemele încep pe A1, între Sibiu și Sebeș unde sunt restricții în fiecare zi pe segmentele în care apar crăpături pe asfalt și unde, în 2014, autostrada s-a stricat imediat după construire și a stat închisă ani de zile.

Pe sectorul de autostradă de 22 de kilometri, de la Cunța, la scurt timp de la inaugurare au început să apară probleme în structura de rezistență a drumului din cauză că mi fost construite drenaje care să preia apele din rețeaua subterană. Astfel, la scurt timp, drumul s-a rupt iar un tronsonul de 200 de metri a luat-o la vale.

A10 Sebeș – Turda: problemele încă nu s-au terminat

Chiar şi după inaugurare, un punct critic al autostrăzii rămâne la kilometrul 20, unde, de aproape un an, constructorul se confruntă cu o mare alunecare de teren. Pe o porţiune de câteva sute de metri, şoferii vor fi nevoiţi să încetinească şi să circule din ambele direcţii doar pe un singur sens.

Cristian Pistol, director general CNAIR declară pentru ObservatorNews că lotul care se va da în circulație din 1 decembrie nu va fi și recepționat:

”Cum bine aţi spus dumneavoastră, noi dăm în circulaţie. Deci lotul de autostradă nu va fi recepţionat. Recepţia se va face după ce toate lucrările sunt finalizate. Noi estimăm că lucrările vor fi finalizate în jurul lunii aprilie a anului viitor.”

Alunecarea de teren de lângă Oiejdea nu va fi singura problemă nerezolvată la momentul deschiderii circulaţiei. Şoferii care vor circula pe autostradă şi vor avea nevoie la toaletă…trebuie să se abţină, pentru că cele două spaţii de servicii sunt departe de a fi finalizate. Si nu se va întâmpla acest lucru mai devreme de luna aprilie a anului viitor.

70 de kilometri construiți în 7 ani. A 10 – cea mai scumpă după Autostrada Bechtel (A3)

În ciuda neajunsurilor, Autostrada Sebeş – Turda este prima pe care România o construiește și o dă în circulație cap-coadă, de la Revoluţie încoace.

În 2012, A10 a fost proiectată să lege două autostrăzi pe atunci inexistente și are o lungime de 70 de kilometri.

Șapte ani pentru 70 de kilometri. În cei şapte ani cât a durat construirea ei, A10 s-a împiedicat aproape la fiecare kilometru. Că a fost vorba de alunecări de teren, de lipsa culoarelor de trecere pentru animalele sălbatice, de morminte antice descoperite pe traseu – toate acestea, plus exproprierile greoaie, au întârziat lucrările și au mărit costurile.

În actele iniţiale, fiecare kilometru urma să coste 6 milioane de euro. Cumva, a ajuns cea mai scumpă bucată de autostradă construită până acum în România, după lotul Bechtel. În medie, 10 milioane de euro am plătit pentru fiecare kilometru al şoselei dintre Sebeş şi Turda.

Greșeli de proiectare care au mărit costurile

Bogdan Ciprian s-a trezit cu un zid în dreptul porţii. A cerut în instanţă oprirea lucrărilor la autostradă, dar nu a obţinut decât drum de acces făcut de constructor. Acum e singurul om din Alba care are propriul său pasaj, pe sub un drum judeţean.

Bogdan Sandu Ciprian, proprietar pentru ObservatorNews: Mă va afecta foarte tare din partea autostrăzii că nu au pus panouri fonice în paralel cu casa mea, plus acest zid în faţa proprietăţii, care mi-a închis total accesul.

Nu a fost singura surpriză descoperită abia după începerea lucrărilor. O bretea de coborâre în nodul rutier Alba Iulia Sud a fost proiectată să treacă, aparent fără să ştie nimeni, prin mijlocul fostei gropi de gunoi a oraşului. Greşeala de proiectare nu doar ca a întârziat lucrările, dar a şi ridicat costurile, prin ecologizare, cu peste 1,2 milioane de euro.

Graba cu care s-a făcut studiul de fezabilitate a făcut ca la un moment dat autostrada să se împiedice în câţiva stâlpi de înaltă tensiune. Constructorul ceruse mutarea lor, pentru că erau fix în mijlocul căii de rulare. 4 ani a durat până când problema a fost rezolvată.

Proiectele Aiudului blocate din cauza întârzierii execuției lotului 2

În tot acest răstimp, Aiudul a stat cu marile proiecte de infrastructură blocate. În conturile oraşului zac nefolosite milioane de euro, fonduri europene, destinate înlocuirii sistemului de canalizare sau reparaţiei unor poduri. Lucrările nu s-au putut executa, pentru că oraşul ar fi fost complet paralizat din cauza traficului.

Oana Badea, primar Aiud: Contracte cu executantul care nu au putut fi puse în aplicare pentru că politia rutieră nu ne-a dat voie ar fi adus un prejudiciu şi mai mare traficului.

Au fost 7 ani în care drumul de la Sibiu la Cluj-Napoca s-a făcut şi în 4-5 ore. În cei 70 de kilometri care despart Sebeşul de Turda au apărut, între timp, 37 de cruci noi. Alţi 118 oameni au fost schilodiţi în accidente grave.

Iar România a ajuns pe primul loc în topul ţărilor cu cei mai mulţi morţi pe şosele. Cu lotul ce va fi inaugurat la 1 decembrie, vom avea 936 de kilometri de autostradă.

La cum arată planurile, abia în 2023 ne vom putea lăuda că depăşim 1000 de kilometri de şosele de mare viteză. Ungaria, o ţară cu o suprafaţă de două ori şi jumătate mai mică decât România, are peste 1500 de kilometri de autostradă.

Kilometri de autostradă pe care autoritățile au anunțat că le vor finaliza în 2021

A10 Sebeș – Turda, Lot 2 – 24,2 km ( anunțat că va fi dat în circulație în primele 6 luni)
A10 Sebeș – Turda, Lot 1 (rămas de finalizat) – 2 km
A3 Chețani – Câmpia Turzii – 15,7 km
A3 Târgu Mureș – Ungheni – 4,5 km (+ 4,7 km drum de legătură)
DX12 Craiova – Pitești, lotul 2 – 40 km

Total: 86,4 km de șosea de mare viteză

Autostrăzile din România, kilometri reali aflați în exploatare:

  • A1: București-Pitești – 110 km
  • A1: Sibiu-Sebeș-Orăștie-Simeria-Deva-Ilia 175 km
  • A1: Margina-Timișoara-Arad-Nădlac – 160 km
  • A2: București-Cernavodă-Medgidia-Constanța – 203 km
  • A3: București-Ploiești – 62,8 km
  • A3: Rășnov Cristian – 6,3 km
  • A3: Ungheni (Aeroport Tg. Mureș) – Iernut – Chețani – 31,7 km
  • A3: Câmpia Turzii – Nădășelu – 61,3 km
  • A3: Biharia – Borș – 5,3 km
  • A4: Centura Constanța – 22,2 km
  • A6: A1-Centura Lugoj – 11,4 km
  • A7: VO Bacău – 16 km
  • A10: Turda – Aiud Sud – 28,7 km *aproximativ 4 km (între nod Aiud și limita cu lotul 2) nu pot fi folosiți
  • A10: Sebeș – Alba Iulia Nord – 15 km
  • A11: Parte din Centura Arad – 2 km
    ———————————————————————
    TOTAL KM REALI ÎN EXPLOATARE: 910,7 km

Evoluția kilometrilor de autostradă deschiși circulației în ultimii 14 ani:

  1. 2004 – 97,2 km
  2. 2007 – 50,7 km
  3. 2009 – 42 km
  4. 2010 – 28 km
  5. 2011 – 57 km
  6. 2012 – 139 km
  7. 2013 – 108 km
  8. 2014 – 28,2 km
  9. 2015 – 46,6 km
  10. 2016 – 22,1 km (Lotul 3 Cunța – Săliște din A1 Sibiu – Orăștie – 22,11 km – a fost deschis inițial în noiembrie 2014, dar a fost închis în 2015 pentru reparații capitale pe o bucată. Întreg lotul a fost redeschis definitiv în octombrie 2016)
  11. 2017 – 15 km
  12. 2018 – 58,4 km
  13. 2019 – 42 km
  14. 2020 – 60,6 km

A 10 Sebeș – Turda – 4 loturi,  termen de finalizare anul 2016

Autostrada A10 face legătura dintre Autostrada A1 si Autostrada A3, pe traseul Sebes – Turda. Licitațiile au fost făcute în 2013, iar lucrările au început în 2014

Tronsonul Sebes-Turda a fost împărțit în patru loturi:

Lot 1 – 17,00 km de la intrarea pe autostrada în Sebes până la Pârâul Iovului,

constructori: asocierea SC Impresa Pizzarotti & C SpA – SC Pomponio SRL.

Cost: 541.739.137 lei fara TVA

Lot 2 – 24,25 km de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud; constructori:

asocierea Aktor SA – SC Euroconstruct Trading SRL.

Cost: 549.332.494 lei fără TVA.

Lot 3 – 12,45 km de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea,

constructori: asocierea Tirrena Scavi SpA, Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A.

Cost: 420.511.921 lei fără TVA

Lot 4 – 16,30 km de la nodul Decea până în Turda,

constructori: asocierea Porr Construct SRL, Porr Bau GmbH.

Cost: 470.004.894 lei fără TVA

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

foto: capturi video youtube/ Adisan

sursa: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

27 noiembrie: 1.727 cazuri COVID și 180 decese raportate în România, în ultimele 24 de ore

Publicat

Au fost înregistrate 1.727 cazuri noi de COVID, în ultimele 24 de ore, potrivit datelor transmise sâmbătă, 27 noiembrie, de Grupul de Comunicare Strategică. 

Au fost confirmate 180 decese, din care 45 anterioare (față de 160 în 24 de ore, cu o zi în urmă).

Comparativ, cu o zi în urmă erau raportate 1.958 cazuri în 24 de ore.

”Conform datelor existente la nivelul CNCCI la data de 27 noiembrie 2021, ora 10.00, în intervalul de 24 de ore, au fost înregistrate 1.727 cazuri de persoane pozitive cu SARS-COV-2. De asemenea, au fost raportate 180  de decese dintre care 19 anterioare”, a transmis Grupul de Comunicare Strategică.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Părinții vaccinați ar putea beneficia de concediu pentru îngrijirea copiilor minori, aflați în carantină sau izolare. PROIECT

Publicat

Părinții vaccinați, pentru care nu s-a dispus măsura izolării sau carantinei, ar putea beneficia de concediu pentru îngrijirea copiilor bolnavi minori, aflați în carantină sau izolare din cauza Covid-19.

Indemnizația la care au dreptul aceste persoane pe durata concediului ar urma să fie în cuantum de 100% din baza de calcul stabilită conform legii, potrivit unui proiect legislativ înregistrat recent la Senat. 

Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.158/2005 privind concediile și indemnizațiile de asigurări sociale de sănătate a fost înregistrată la Senat pentru dezbatere, vineri, 26 noiembrie.

Potrivit inițiatorilor, un grup de parlamentari de la USR, inițiativa instituie o formă specială a concediului pentru îngrijirea copilului aflat în carantină sau izolare din cauza unei suspiciuni asupra unei boli infectocontagioase, acordată părinților pentru care nu s-a dispus măsura izolării sau carantinei și a căror activitate nu se poate realiza de la domiciliu.

„Soluția legislativă propusă nu poate avea în vedere acordarea unui concediu pentru carantină părinților necarantinați pentru minorii lor aflați în carantină sau izolare, întrucât dacă aceștia sunt imunizați, acordarea concediului pentru carantină nu poate fi justificată.

De asemenea, soluția legislativă nu poate avea în vedere acordarea unui concediu pentru îngrijirea copilului bolnav cu afecțiuni grave în vârstă de până la 18 ani, în condițiile art. 26
alin.(ll) din OUG nr. 158/2005, întrucât infectarea cu o boală infectocontagioasă poate sau nu determina agravarea stării de sănătate a minorului”, se precizează în expunerea de motive.

Potrivit normelor legale în vigoare, în cazul minorilor infectați cu o boală infectocontagioasă (în contextul actual al pandemiei, infectați cu SARS-CoV-2), aparținătorii/părinții care desfășoară o activitate profesională ce nu poate fi realizată de la domiciliu au următoarele posibilități:

Copil minor, infectat cu o boală infectocontagioasă – Aparținător/părinte nevaccinat/imunizat, contact direct – Aparținător/părinte vaccinat/imunizat

  • vârsta < 7 ani – concediu pentru carantină – concediu pentru îngrijirea copilului bolnav
  • vârsta 7-18 ani – concediu pentru carantină – nu beneficiază nici de concediu pentru îngrijirea concediului bolnav, nici de concediu pentru carantină

Prin urmare, în cazul în care părinții/aparținătorii sunt vaccinați împotriva unei boli infectocontagioase, cum ar fi împotriva Covid-19, fiind astfel imunizați, aceștia nu pot beneficia de niciun fel de concediu pentru îngrijirea minorilor cu vârsta cuprinsă între 7 și 18 ani, carantinați și izolați, întrucât prevederile legale actuale nu reglementează această situație.

Astfel, potrivit proiectului, persoanele asigurate în sistemul de asigurări sociale de sănătate, care își desfășoară activitatea profesională ce nu poate fi prestată de la domiciliu și pentru care nu s-a luat măsura carantinei sau izolării în condițiile Legii nr. 136/2020, pot beneficia de concediu pentru îngrijirea copilului bolnav minor, aflat în carantină sau izolare din cauza unei suspiciuni asupra unei boli infecto-contagioase.

Indemnizația la care au dreptul aceste persoane pe durata concediului este în cuantum de 100% din baza de calcul stabilită conform legii.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate