Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Încep lucrările de modernizare și pe strada Tudor Vladimirescu, la Alba Iulia. Anunțul primarului Gabriel Pleșa

Publicat

Primarul Gabriel Pleșa a anunțat că de luni, 13 februarie încep lucrările de modernizare și pe strada Tudor Vladimirescu din Alba Iulia, în cadrul proiectului de mobilitate urbană.

”Împreună cu constructorul care lucrează pe cel de-al doilea lot din primul proiect de mobilitate urbană, PORR Construct, am decis să începem lucrările de modernizare și pe două tronsoane din strada Tudor Vladimirescu, începând cu 13 februarie.

Deoarece această stradă este cu patru benzi și se va lucra doar pe câte două din ele, am încredere că disconfortul va fi mai redus, iar lucrările vor fi finalizate într-un termen cât mai scurt.

Acționăm în acest fel, cu cât mai multe tronsoane pe care se lucrează simultan, deoarece ambii constructori au capacitatea de lucru pentru a susține asta, iar interesul nostru este să terminăm lucrările într-un timp cât mai scurt. Trebuie să înțelegem, cu toții, că aceste lucrări se fac în folosul albaiulienilor, pentru confortul nostru, al tuturor, și pentru viitorul orașului”, a anunțat primarul Gabriel Pleșa.

Lucrările la primul tronson au început încă din luna noiembrie, pe strada Regimentul V Vânători, din cartierul Partoș. Acest prim proiect de mobilitate continuă astfel cu al doilea tronson care cuprinde străzile Ardealului, Tudor Vladimirescu, Turnătoriei si Cabanei.

De săptămâna trecută, au început lucrările în centrul municipiului (zona IPJ Alba, parcul central).

În final se vor reabilita 11,40 km de infrastructură pietonală, 6,549 km existenți de infrastructură de transport public, se vor crea 8,910 km de benzi dedicate transportului public, se vor amenaja 6,525 km de piste pentru bicicliști, se vor moderniza 24 stații de autobuz și se vor planta în jur de 600 arbori și arbuști.

Licitația de peste 15,3 milioane de euro a fost câștigată de către Elis Pavaje (Lotul 1) și Porr Construct (Lotul 2).

Ce presupune proiectul: trafic redirecționat, sensuri unice

Lotul 1: Reabilitare infrastructură rețea majoră de transport public urban – municipiul Alba Iulia. În cadrul acestui lot se vor executa lucrări de reabilitare infrastructură rutieră, pozare cabluri instalații semaforizare și infrastructură stații autobuz pe străzile: Regimentul V Vânători, B-dul Ferdinand I și Ion I.C. Brătianu. (valoare estimată: 40.415.661,85 lei, fără TVA)

Printre cele mai importante schimbări prevăzute în proiect, potrivit documentației realizată în 2020, se numără:

  • reorganizarea intersecțiilor între B-dul Ferdinand I și B-dul Încoronării (zona Gară) și între B-dul Ferdinand I – strada Bucovinei – strada Olteniei (zona Consiliul Județean Alba / Prefectura Alba)
  • reorganizarea traficului pe B-dul Ferdinand I, între intersecția din zona Gară și Piața I. C. Brătianu – sens unic din Centru către Sebeș.

Traficul rutier din direcția Sebeș – Centru va fi deviat, din zona Gării, pe străzile Iașilor, Plevnei și Olteniei (două benzi în sens unic), iar circulația din Centru către Sebeș se va desfășura pe o singură bandă pe Bulevardul Ferdinand (două benzi vor fi dedicate transportului urban) cât și pe strada Bucovinei și strada Traian (două benzi în sens unic).

  • semaforizarea unor treceri de pietoni (ex: zona Piața I. C. Brătianu, Piața Alessandria / IPJ Alba) și montarea de camere de supraveghere
  • anularea unui sens giratoriu aflat pe B-dul Tudor Vladimirescu (zona Penny Market) și amenajarea unei intersecții semaforizate
  • montarea de dispozitive de depistare a depășirii limitei de viteză admise (radar), de depistare a trecerii pe culoarea roșie a semaforului și pentru depistarea încălcării
  • interdicției privind accesarea benzilor dedicate transportului public de către vehiculele neautorizate
  • benzi dedicate exclusiv transportului local
  • amplasarea a 3 stații de încărcare pentru vehicule electrice
  • amplasarea a 6 stații de închiriere biciclete (cu câte 10 biciclete)

Detalii – Lot 1 – Regimentul V Vânători, B-dul Ferdinand I, Ion I.C. Brătianu

Potrivit memoriului tehnic, pentru eliminarea disfuncționalităților existente pe strada Regimentul V Vânători, B-dul Ferdinand I și strada Ion I.C. Brătianu (ambuteiaje în orele de vârf, viteză redusă de circulație a transportului public, lipsa pistelor dedicate exclusiv bicicliștilor) și prioritizarea transportului public se propune realizarea a câte unei benzi de circulație pe fiecare direcție de mers, benzi dedicate exclusiv mijloacelor de transport public (transformarea primei benzi de circulație în bandă dedicată exclusiv transportului public cât și desființarea spațiilor de parcare existente). Delimitarea dintre benzile de transport public și benzile de trafic general se va face prin intermediul unor separatori de circulație din cauciuc.

Trotuarele se vor reabilita urmând ca în cadrul lățimii trotuarelor să se realizeze, pe zonele unde spațiul permite acest lucru, piste dedicate exclusiv bicicliștilor. Pistele de biciclete vor avea ca strat de uzură o îmbrăcăminte asfaltică. Pistele de biciclete se vor încadra cu borduri 10 x 15 atât către trotuare cât și către zonele verzi adiacente. Lățimea pistelor de biciclete va fi de minim 1,2 metri, incluzând lățimea bordurilor de încadrare (minim 1 metru îmbrăcăminte asfaltică). Pe zonele unde pistele de biciclete se vor amplasa la marginea părții carosabile (pe amplasamentul actual al spațiilor verzi sau al trotuarelor) se va realiza și un spațiu de siguranță de 0,3 – 0,5 metri, între marginea bordurii carosabile și marginea pistei de biciclete, spațiu pe care se vor monta separatori (bolarzi) din cauciuc vopsiți cu materiale reflectorizante.

Pentru realizarea benzilor dedicate, a pistelor de biciclete și a unor trotuare cu lățimi care să respecte prescripțiile de proiectare este necesară reconfigurarea spațiului urban existent, astfel:

Strada Regimentul V Vânători:

– între intersecțiile cu DJ 107A și intersecția cu strada Digului (km 0+000 – km 0+240)

  • parte carosabilă – 7 metri (două benzi de circulație de 3,5 metri)
  • pistă de biciclete dreapta – 1,6 metri
  • spațiu verde dreapta – 2,9 – 5,8 metri
  • trotuar dreapta – 1,8 metri

– între intersecția cu strada Digului și intersecția cu strada Dacilor (km 0+240 – km 0+640)

  • parte carosabilă – 13 metri (patru benzi de circulație dintre care două benzi de 3,5 metri dedicate transportului public și două benzi de 3 metri dedicate traficului general)
  • pistă de biciclete stânga – 1,7 metri, inclusiv spațiu de siguranță
  • trotuar stânga – 0,8 – 3,2 metri
  • trotuar dreapta – 1,4 – 3,10 metri

– între intersecția cu strada Dacilor și intersecția cu strada Gemenilor (km 0+640 – km 0+945)

  • parte carosabilă – 14 metri (patru benzi de circulație dintre care două benzi de 3,5 metri dedicate transportului public și două benzi de 3,5 metri dedicate traficului general)
  • spațiu verde stânga – 1,2 metri
  • pistă de biciclete stânga – 2,2 metri, pistă în dublu sens pentru biciclete
  • trotuar stânga – minim 1,5 metri
  • spațiu verde dreapta – 1,7 – 2,3 metri
  • trotuar dreapta – 1,8 metri

Bulevardul Ferdinand I:

– între intersecțiile cu strada Viilor și B-dul Încoronării (km 0+000 – km 0+540)

  • parte carosabilă – 14 metri (patru benzi de circulație dintre care două benzi de 3,5 metri dedicate transportului public și două benzi de 3,5 metri dedicate traficului general)
  • spațiu verde stânga – 1,5 metri
  • pistă de biciclete stânga – 2,2 metri, pistă în dublu sens pentru biciclete
  • trotuar stânga – 1,3 – 3 metri
  • spațiu verde dreapta – 1,5 metri
  • trotuar dreapta – 2,1 – 2,2 metri

– între intersecțiile cu B-dul Încoronării și I.C. Brătianu (km 0+540 – km 1+653)

  • parte carosabilă – 10,5 metri (trei benzi de circulație de 3,5 metri împărțite astfel: două benzi de circulație pe direcția I.C. Brătianu către B-dul Încoronării, dintre care una dedicată transportului public și una dedicată traficului general, o bandă de circulație pe direcția B-dul Încoronării – I.C. Brătianu, bandă dedicată exclusiv transportului public)
  • trotuar stânga + pistă de biciclete – 2,4 – 3,6 metri (pistele de biciclete nu vor fi continue, ele urmând a fi executate în limita spațiului disponibil)
  • trotuar dreapta + pistă de biciclete – 1,9 – 5,5 metri (pistele de biciclete nu vor fi continue, ele urmând a fi executate în limita spațiului disponibil)

Strada I.C. Brătianu:

– între intersecțiile cu B-dul Ferdinand și strada Mihai Viteazul (km 0+000 – km 0+170)

  • parte carosabilă 12,5 metri (patru benzi de circulație dintre care două benzi de 3,25 metri dedicate exclusiv transportului public și două benzi de 3 metri dedicate traficului general)
  • pistă de biciclete stânga – 1,6 metri, inclusiv spațiu de siguranță
  • trotuar stânga – 0,8 – 3,5 metri
  • spațiu verde dreapta – 2,5 metri
  • pistă de biciclete dreapta – 1,2 metri, inclusiv spațiu de siguranță
  • trotuar dreapta – 2,5 – 2,6 metri

– între intersecțiile cu strada Mihai Viteazul și strada Primăverii (km 0+170 – km 0+290)

  • parte carosabilă 12,5 metri (patru benzi de circulație dintre care două benzi de 3,25 metri dedicate exclusiv transportului public și două benzi de 3 metri dedicate traficului general)
  • spațiu verde stânga – 5,8 – 8,7 metri
  • pistă de biciclete stânga – 2,2 metri, pistă de biciclete în dublu sens
  • trotuar stânga – 2,6 metri
  • trotuar dreapta – 3,3 – 5,5 metri

– între intersecțiile cu strada Piața Națiunii și strada Ardealului (km 0+290 – km 0+435)

  • parte carosabilă 12,5 metri (patru benzi de circulație dintre care două benzi de 3,25 metri dedicate exclusiv transportului public și două benzi de 3 metri dedicate traficului general)
  • pistă de biciclete stânga – 2,6 metri, pistă de biciclete în dublu sens și spațiu de siguranță
  • trotuar stânga – 0,7 – 1,3 metri

În dreptul fiecărui simbol „bicicletă” marcat pe pistele de biciclete se va aplica pe o lungime de 5 metri marcaj de culoare verde pe întreaga lățime a pistelor de biciclete. Totodată, în dreptul intersecțiilor cu străzile laterale, pistele de biciclete se vor marca cu vopsea roșie.

Detalii – Lot 2 – Ardealului, B-dul Tudor Vladimirescu, Turnătoriei și Cabanei

Potrivit memoriului tehnic, pentru eliminarea disfuncționalităților existente pe strada Ardealului și pe B-dul Tudor Vladimirescu (ambuteiaje în orele de vârf, viteză redusă de circulație a transportului public, lipsa pistelor dedicate exclusiv bicicliștilor) și prioritizarea transportului public se propune realizarea a câte unei benzi de circulație pe fiecare direcție de mers, benzi dedicate exclusiv mijloacelor de transport public (transformarea primei benzi de circulație în bandă dedicată exclusiv transportului public cât și desființarea spațiilor de parcare existente). Delimitarea dintre benzile de transport public și benzile de trafic general se va face prin intermediul unor separatori de circulație din cauciuc.

Trotuarele se vor reabilita urmând ca în cadrul lățimii trotuarelor să se realizeze, pe zonele unde spațiul permite acest lucru, piste dedicate exclusiv bicicliștilor. Pistele de biciclete vor avea ca strat de uzură o îmbrăcăminte asfaltică. Pistele de biciclete se vor încadra cu borduri 10 x 15 atât către trotuare cât și către zonele verzi adiacente. Lățimea pistelor de biciclete va fi de minim 1,2 metri, incluzând lățimea bordurilor de încadrare (minim 1 metru îmbrăcăminte asfaltică). Pe zonele unde pistele de biciclete se vor amplasa la marginea părții carosabile (pe amplasamentul actual al spațiilor verzi sau al trotuarelor) se va realiza și un spațiu de siguranță de 0,3 – 0,5 metri, între marginea bordurii carosabile și marginea pistei de biciclete, spațiu pe care se vor monta separatori (bolarzi) din cauciuc vopsiți cu materiale reflectorizante.

Pentru realizarea benzilor dedicate, a pistelor de biciclete și a unor trotuare cu lățimi care să respecte prescripțiile de proiectare este necesară reconfigurarea spațiului urban existent, astfel:

Strada Ardealului

  • parte carosabilă 12,5 metri (patru benzi de circulație dintre care două benzi de 3,25 metri dedicate exclusiv transportului public și două benzi de 3 metri dedicate traficului general)
  • pistă de biciclete stânga – 1,6 metri, inclusiv spațiu de siguranță
  • spațiu verde dreapta – 1,65 metri
  • pistă de biciclete stânga – 1,2 metri
  • trotuar stânga – 2,5 – 3,5 metri

Bulevardul Tudor Vladimirescu

– între intersecțiile cu strada Petru Dobra și strada Târgului (km 0+000 – km 0+103)

  • parte carosabilă 13,5 metri (patru benzi de circulație dintre care două benzi de 3,5 metri dedicate exclusiv transportului public și două benzi de 3,25 metri dedicate traficului general)
  • spațiu verde stânga – 1,7 metri
  • pistă de biciclete stânga – 2,2 metri, pistă de biciclete în dublu sens
  • trotuar stânga – 1,05 – 1,1 metri
  • spațiu verde dreapta – 1,2 metri

– între intersecția cu strada Târgului și Alba Mall (acces aprovizionare) (km 0+103 – km 0+380)

  • parte carosabilă 13,5 metri (patru benzi de circulație dintre care două benzi de 3,5 metri dedicate exclusiv transportului public și două benzi de 3,25 metri dedicate traficului general)
  • spațiu verde stânga – 0,6 – 2,6 metri
  • pistă de biciclete stânga – 1,2 metri
  • trotuar stânga – 1,7 – 1,8 metri
  • spațiu verde dreapta – 1,6 – 1,8 metri
  • pistă de biciclete dreapta – 1,2 metri
  • trotuar dreapta – 1,75 – 2,70 metri

– între Alba Mall (acces aprovizionare) și intersecția cu B-dul Republicii (km 0+380 – 0+770)

  • parte carosabilă 13,5 metri (patru benzi de circulație dintre care două benzi de 3,5 metri dedicate exclusiv transportului public și două benzi de 3,25 metri dedicate traficului general)
  • pistă de biciclete stânga – 1,6 metri, inclusiv spațiu de siguranță
  • trotuar stânga – 1,7 – 1,9 metri
  • spațiu verde dreapta – 1,2 – 1,9 metri
  • pistă de biciclete dreapta – 1,2 metri
  • trotuar dreapta – 1,2 – 2,1 metri

– între intersecția cu B-dul Republicii și zonă acces Alstom (km 0+770 – km 1+110)

  • parte carosabilă 12,5 metri (patru benzi de circulație dintre care două benzi de 3,5 metri dedicate exclusiv transportului public și două benzi de 2,75 metri dedicate traficului general)
  • pistă de biciclete stânga – 1,6 metri, inclusiv spațiu de siguranță
  • trotuar stânga – 1,1 – 2,2 metri
  • spațiu verde dreapta – 1 metru
  • pistă de biciclete dreapta – 1,2 metri
  • trotuar dreapta – 1,2 – 2 metri

– între zonă acces Alstom și alee acces Magazin Penny (km 1+110 – km 1+165)

  • parte carosabilă 13 metri (patru benzi de circulație dintre care două benzi de 3,5 metri dedicate exclusiv transportului public și două benzi de 3 metri dedicate traficului general)
  • pistă de biciclete stânga – 1,6 metri, inclusiv spațiu de siguranță
  • trotuar stânga – 1,5 – 2,9 metri
  • pistă de biciclete dreapta – 1,6 metri
  • trotuar dreapta – 0,9 – 1,5 metri

– între alee acces Magazin Penny și sfârșit proiect (km 1+165 – km 1+414)

  • parte carosabilă 14 metri (patru benzi de circulație dintre care două benzi de 3,5 metri dedicate exclusiv transportului public și două benzi de 3,5 metri dedicate traficului general)
  • pistă de biciclete stânga – 1,6 metri, inclusiv spațiu de siguranță
  • trotuar stânga – 1,5 – 2,9 metri
  • pistă de biciclete dreapta – 1,6 metri
  • trotuar dreapta – 1,7 – 4 metri

Pentru eliminarea disfuncționalităților existente pe străzile Turnătoriei și Cabanei (viteză redusă de circulație și lipsa trotuarelor) se propune reabilitarea acestor două străzi, astfel:

Strada Turnătoriei

  • parte carosabilă – 7 metri (două benzi de 3,5 metri)
  • trotuar stânga – 1,5 metri
  • trotuar dreapta – 2 metri

Strada Cabanei

– între km 0+000 – km 0+200

  • parte carosabilă – 6 metri (două benzi de 3 metri)
  • trotuar stânga – 1,5 metri
  • trotuar dreapta – 2 metri

– între km 0+200 – km 0+577

  • parte carosabilă – 7 metri (două benzi de 3,5 metri)
  • trotuar stânga – 1,5 metri
  • trotuar dreapta – 2 metri

 

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

2 Comentarii

2 Comentarii

  1. Eliana

    luni, 06.02.2023 at 21:52

    Haos pe doua benzi. cine plătește fisurile caselor după ce dați drumul la trafic pe străzile care vin pana în peretele casei? Primăria, firesc.

  2. s0s

    marți, 07.02.2023 at 06:36

    Va dati seama ce va fi intre orele 07-08 si 15-17, cu cate o banda pe sens, atat pentru traficul greu cat si pentru autoturisme + desfintarea sensului giratoriu de la Penny si semaforizarea intersectiei respective ( vor fi 2 semafoare in 50 de metri ) ? In zona va mai fi construit si noul Kaufland + noul mall .
    De la intrarea in oras de pe autostrada (nodul Alba Nord) si pana in centru / cetate se vor face cam 2 ore !

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax