Connect with us
Advertisement

Eveniment

Încep lucrările la cel mai lung și mai spectaculos tunel de autostradă din România, pe lotul Sibiu-Pitești. Va străpunge Carpații

Publicat

Încep lucrările la cel mai lung și mai spectaculos tunel de autostradă din România. Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, a transmis că italienii de la WeBuilt au finalizat pregătirile pentru a începe lucrările pe șantierul Secțiunii 3: Cornetu – Tigveni a Autostrăzii Sibiu – Pitești.

În cadrul acestui lot de autostradă, care va avea o lungime de 37,5 kilometri, va fi construit și cel mai lung tunel cu regim de autostradă din România, tunelul ”Poiana”, care va avea o lungime de 1,7 kilometri şi va fi format din 2 galerii cu câte 2 benzi de circulație pe sens.

”Sunt pe șantierul Secțiunii 3: Cornetu – Tigveni a Autostrăzii Sibiu – Pitești A1, unde antreprenorul execută ultimele pregătiri necesare înainte de demararea lucrărilor și pe acest lot de autostradă.

La acest moment:

  • sunt finalizate organizările de șantier, inclusiv laboratorul de calitate;
  • echipamentele de lucru şi utilajele sunt pregătite;
  • sunt în curs de finalizare lucrările pregătitoare pentru construcția portalurilor celor 2 fire de tunel și a zonelor de acces a instalației TBM pentru tunel.

Reiterez faptul că avem emisă Autorizația de Construire și că, în scurt timp, vom începe lucrările și pe această secțiune în lungime de 37,4 km.

Lucrările prevăd și construirea celui mai lung tunel rutier utilizând tehnologia TBM, și anume Tunelul Poiana, care va avea o lungime de 1,7 km şi va fi format din 2 galerii cu câte 2 benzi de circulație pe sens” a transmis Scrioșteanu.

Contractul de 5,3 miliarde lei pentru Lotul 3 Tigveni – Cornetu (37 km) a fost semnat în august 2022, cu asocierea WeBuild (Italia) – Tancrad (România), iar ordinul pentru începerea proiectării s-a dat în februarie 2023. Durata de execuție a lucrărilor este de 45 de luni, calculată de la momentul Ordinului pentru Începerea Lucrărilor (OIL).

Autostrada Sibiu – Pitești (formată din 5 secțiuni) va avea o lungime de 122,11 km și face parte din Coridorul 4 Pan-european, care tranzitează România de la Est la Vest (între Portul Constanța și Punctul de Trecere a Frontierei de la Nădlac).

Pentru Lotul 2 Boița – Cornetu, cu o lungime de 31 kilometri și considerat cel mai dificil lot al Autostrăzii de pe Valea Oltului, contractul de supervizare a fost semnat la începutul anului trecut cu italienii de la IRD Engineering pentru 106 milioane lei.

Pe lotul 4 Tigveni – Curtea de Argeș, constructorul austriac PORR mai are circa 100 de metri de săpat până va reuși să străpungă Dealul Momaia și să foreze astfel primul tunel de pe secțiune. Progresul fizic pe întregul șantier este de 60%.

„Dacă se menține ritmul, sunt mari șanse ca la finalul acestui an să se circule pe autostradă, de la Pitești la București, pe mai mult de 140 km (după finalizarea lucrărilor și pe ultimii 14,65 km ai Secțiunii 5, între Băiculești și Curtea de Argeș)”, transmite Sorin Grindeanu.

Pe lotul 5 Curtea de Argeș – Pitești, constructorul italian WeBuild a dat în circulație în decembrie o secțiune de 16 kilometri, cu 8 luni mai devreme față de termen.

Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a declarat că la finalul lunii aprilie – începutul lunii mai va fi dat în circulație și restul lotului, până la Curtea de Argeș.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement