Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Încep lucrările la Transalpina de Apuseni. 78 de kilometri cu piste de biciclete, stații de autobuz și peisaje montane


Publicat

Consiliul Județean Alba a finalizat procedura de licitație pentru unul dintre cele mai importante obiective de infrastructură județeană. Este vorba despre DJ 107 I, supranumit și ”Transalpina de Apuseni”. Drumul va avea 78,5 kilometri și va costa 41,6 milioane de euro.

Vicepreședintele instituției, Marius Hațegan, spune că drumul va deschide destinații turistice importante, până acum inaccesibile și va avea piste de biciclete, stații de autobuz și multe altele. Termenul de finalizare este de 36 de luni, iar lucrările ar putea începe într-o lună de la semnarea contractului.

Costurile vor crește însă chiar înainte ca lucrările să înceapă, din cauza unei ordonanțe de urgență a guvernului, care a ridicat salariul minim în construcții.

Asta înseamnă că muncitorii care vor lucra acolo vor câștiga în total mai mult aproximativ 2 milioane de euro, sumă pe care reprezentanții instituției speră să o acopere din economiile realizate ca urmare a procedurii de licitație: firmele care au câștigat au oferit prețuri cu 5% mai mici față de valoarea estimată, adică față de banii disponibili. 

Drumul va face legătura între Aiud (DN1) și o serie de localități din Munții Apuseni. Va străbate Aiudul de Sus – Râmeț – Brădești – Geogel – Măcărești – Bârlești Cătun – Cojocani – Valea Barnii – Bârlești – Mogoș – Valea Albă – Ciuculești – Bucium – Izbita – Coleșeni – Bucium Sat, unde va face legătura cu DN 74 (în zona Bucium Cerbu) și este finanțat prin POR 2014-2020 și are o valoare de peste 188 de milioane de lei adică aproximativ 4,6 milioane de euro. Consiliul Județean Alba va contribui cu valoarea neeligibilă a proiectului, adică puțin peste 400.000 de lei.

”Transalpina de Apuseni” va avea o lungime de 78,43 de kilometri, 6.700 de metri pătrați de piste de biciclete, 21 de stații de autobuz, 12.610 metri pătrați de trotuare, 14 poduri noi și aproximativ 200 de podețe.

De asemenea, lucrarea presupune pete 23 de kilometri de fundații adâncite, ziduri de sprijin și peste 73 de kilometri de șanțuri de beton.

Potrivit vicepreședintelui CJ Alba, Marius Hațegan, lucrările au fost împărțite în două loturi aproximativ egale. Ambele loturi au fost câștigate de aceeași asociere: Societeatea de Construcții Napoca – Operes SRL (Italia) – Cosedil SPA (Italia), cu mențiunea că fiecare dintre firme este lider de asociere la câte un lot. ”Vom semna contractul la începutul lunii iulie” a spus Marius Hațegan.

Două milioane de euro, costuri suplimentare

Încă înainte să înceapă lucrările, costurile au și crescut cu aproximativ 2 milioane de euro din cauza ordonaței de urgență a Guvernului care crește salariul minim pe economie în domeniul construcțiilor (OUG 114). Procedura a fost organizată înainte de apariția ordonanței, astfel încât firmele respective veniseră la licitație cu prețuri mai mici la manoperă și deci cu un preț mai mic al contractului. După începerea lucrărilor, vor trebui însă să își plătească angajații după noua grilă. Diferența de bani ar ajunge aproape la două milioane de euro bani pe care ar trebui să îi suporte beneficiarul, adică în acest caz Consiliul Județean Alba.

Marius Hațegan spune însă că există o soluție, pentru ca suma pe care o suportă instituția din bugetul propriu să fie mult mai mică. Acesta a afirmat că se vor putea folosi banii proveniți din diferența dintre valoarea estimată a investiției și prețul la care s-a atribuit licitația.

Practic, CJ Alba avea la dispoziție o sumă de bani pentru lucrare, dar în urma licitației, prețul oferit a fost cu 5% mai mic decât această sumă și a rezultat o economie de aproape 2 milioane de euro.

În situația aceasta sunt toate lucrările din România, contractate înainte de apariția OUG 114 și nefinalizate. Multe dintre acestea sunt blocate, din lipsa procedurilor și a bugetelor suplimentare.

 



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Pro Infrastructură: Șanse minime pentru finalizarea în acest an a loturilor 1 și 2 din Autostrada A10, între Sebeș și Aiud

Publicat

Foto: Asociația Pro Infrastructură

Anul acesta ar trebui să fie deschise circulației rutiere cele două tronsoane rămase din Autostrada A10 Sebeș – Turda, între Sebeș și Aiud, în lungime totală de circa 41 de kilometri. Constructorii au promis că vor termina până pe 30 noiembrie, autoritățile au sperat că vor putea fi date în folosință, dar realitatea din teren lasă șanse minime ca pe loturile 1 și 2 din A10 Sebeș – Turda să se circula în acest an. Cantitatea de lucrări rămase de executat, timpul scurt și mobilizarea deseori sub-optimă a constructorilor face ca inaugurarea loturilor în 2020 să fie practic misiune imposibilă.

Pe Lotul 1 (17 km) și Lotul 2 (24 km) lucrările rămase de executat încă înseamnă mai mult ca sigur că în acest an nu va exista o inaugurare. Din primăvară autoritățile de la drumuri au pus presiune pe constructori, au început să deblocheze proiectele și să rezolve din problemele administrative, însă mobilizarea celor doi constructori a venit prea târziu. Chiar dacă acum cele două șantiere sunt active și există mișcare serioasă, volumul de lucrări rămase de executat este unul destul de mare.

„Mare minune! După aproape 6 (șase) ani de la semnarea contractului Lotului 1 din Autostrada A10 Sebeș-Turda, s-a intrat în linie dreaptă cu relocarea stâlpilor de înaltă tensiune la nodul rutier Alba Iulia Nord. În scurt timp vom scăpa de acest blocaj interminabil, iar antreprenorul general va putea să termine ultimele pile ale pasajului peste calea ferată și instalarea tablierului metalic.

Foto: Asociația Pro Infrastructură

Din păcate, nu este suficient. Ritmul de lucru al celor de la Pizzarotti este în continuare extrem de redus. Ba chiar în zona Oarda i-a lovit „blestemul meșterului Manole”, fiind nevoiți să demoleze o parte din zidul armat din cauza execuției deficitare.

La Sebeș, pilele podului principal nu sunt gata, grinzile de beton nu sunt ridicate și sunt ZERO șanse pentru finalizarea nodului în 2020.

Foto: Asociatia Pro Infrastructură

Solicităm încă o dată (o facem din 2018!) responsabililor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și ai constructorului să deschidă parțial autostrada cât mai rapid în acest an pe aproximativ 8 din cei 17 km ai tronsonului, între nodurile Alba Iulia Sud și Sebeș (pe bretelele scurte), degrevând un DN 1 extrem de aglomerat!”, au scris pe  Facebook reprezentanții asociației Pro Infrastructură.

Nodul rutier de la Sebeș este cea mai complexă lucrare de pe acest lot – presupune multiple rampe și pasaje care să unească autostrada A10 cu autostrada A1, dar și cu drumul național DN1 în zona Lancrăm. Nodul rutier presupune trei mari pasaje peste actuala autostradă, două pasaje peste calea ferată din zonă, precum și un pasaj peste râul Sebeș și DN1/E81 în zona Lancrăm.

Vezi și VIDEO: Imagini aeriene cu lucrările la Autostrada A10, între Sebeș și Aiud. API: Care sunt termenele „realiste” de finalizare

Director în CNAIR: „Îmi pun mari semne de întrebare cu privire la capacitatea de a da în trafic aceste loturi la sfârșitul lunii noiembrie”

Despre nefinalizarea celor două loturi de autostradă în acest an vorbesc chiar și autoritățile. Într-o vizită în teren directorul adjunct al CNAIR a admis că există posibilitatea ca tronsoanele să nu fie deschise în acest an.

„Deplasarea în teren de astăzi la loturile de autostradă Sebeș-Turda 1 și 2 m-a făcut să îmi pun mari semne de întrebare cu privire la capacitatea de a da în trafic aceste loturi la sfârșitul lunii noiembrie. Sunt necesare măsuri urgente de luat în următoarele 2 săptămâni, măsuri ordonate astăzi de mine constructorilor”, a transmis Ovidiu Barbier, Directorul General Adjunct al CNAIR.

„Dacă aceste masuri nu sunt puse în practică de urgență, aceste loturi nu vor fi deschise traficului până la sfârșitul acestui an”, a declarat la finalul inspecției Barbier.

Lotul 1 – 17 km – de la intrarea pe autostradă de la Sebeș până la Pârâul Iovului (km 0+000 – km 17+000)

Valoare: 541.739.137 lei

Constructor: Impresa Pizzarotti

Contract: Semnat pe 14 noiembrie 2014

Termen de finalizare (contractual): Octombrie 2016

Deschidere posibilă: 30 noiembrie 2020 (asumat de constructor) / Q1-Q2 2021 (realist)

Stadiu fizic / stadiu financiar (iunie 2020): 89,10% / 79,07%

Lotul 2 – 24,3 km – Alba Iulia Nord (Pârâul Iovului ) – Aiud (KM 17+000 – KM 41+250)

Valoare: 549.33 MIL. LEI (fară TVA)

Constructor: Aktor

Contract: Semnat în 2014

Termen de finalizare (contra ctual): Octombrie 2016

Deschidere posibilă: 30 noiembrie 2020 (asumat de constructor) / Q1-Q2 2021 (realist)

Stadiu fizic / stadiu financiar (iunie 2020): 70,54% / 55,52%

sursa: hotnews.ro, facebook (Asociația Pro Infrastructură)

foto: Asociația Pro Infrastructură

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Cum puteți afla cele mai bune prețuri la energie. Aplicație online cu informații și documente necesare încheierii contractelor

Publicat

Clienții furnizorilor de energie electrică vor putea să compare ofertele acestora pe aplicația web „Comparator al ofertelor – tip de furnizare a energiei electrice”, dezvoltată de Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE).

„În scopul creșterii gradului de informare a clienților finali, în vederea selectării furnizorului de energie electrică, ANRE a dezvoltat/actualizat aplicația web „Comparator al ofertelor – tip de furnizare a energiei electrice”, astfel încât să ofere clienților finali posibilitatea de a accesa, în mod direct și centralizat, informații privind documentele necesare încheierii contractelor de furnizare, de a descărca documentele necesare încheierii contractelor de furnizare și de a fi informați cu privire la modalitatea de transmitere către furnizori a documentelor necesare încheierii contractelor de furnizare”, se precizează într-un comunicat al autorității.

Vezi AICI – comparator oferte-tip de furnizare a energiei electrice

Potrivit reprezentanților ANRE, au fost remediate problemele sesizate de către participanții la piață referitoare la posibilitatea încărcării modelelor de contract și a ofertelor.

„În aceste condiții reiterăm obligația furnizorilor de energie electrică de a respectaprevederile Ordinului președintelui ANRE nr. 189/2018 privind obligația de informare a clienților finali prin intermediul aplicației informatice ”Comparator al ofertelor – tip de furnizare a energiei electrice”, respectiv a Ordinului președintelui ANRE nr. 73/2020 pentru modificarea Anexei la Ordinul președintelui Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 189/2018 privind obligația de informare a clienților finali prin intermediul aplicației informatice „Comparator al ofertelor – tip de furnizare a energiei electrice”.

Ofertele-tip de furnizare a energiei electrice, introduse în baza de date a comparatorului, precum și informațiile de contractare și modalitățile de transmitere a documentelor necesare încheierii contractului de furnizare a energiei electrice, conțin elementele prevăzute în Anexa la Ordinul președintelui ANRE nr. 73/2020”, se mai precizează în comunicat.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Marcel Vela: Redeschiderea restaurantelor pe 15 iulie nu ar fi exclusă dacă, printr-o minune, ar scădea numărul de cazuri

Publicat

Ministrul Afacerilor Interne, Marcel Vela, a declarat că toate instituţiile cu atribuţii de control şi verificare vor fi în teren, în contextul epidemiei de COVID-19, el arătând că acei operatori economici care nu respectă regulile vor fi sancţionaţi. Șeful MAI a mai adăugat că dacă „printr-o minune ar scădea numărul de cazuri de infectări cu coronavirus”, redeshiderea restaurantelor pe 15 iulie nu ar fi exclusă, potrivit Agerpres.

Ministrul a mai spus că se bazează pe angajaţii Ministerului de Interne în aplicarea legii, precizând însă că are încredere în faptul că cetăţenii vor fi responsabili şi că numărul de cazuri nu va mai creşte foarte mult.

„Cei care nu respectă legea, fie că sunt operatori economici, magazine, supermarketuri, cluburi, terase, trebuie să ştie că Ministerul Afacerilor Interne, împreună cu alte instituţii, direcţiile de sănătate publică, direcţiile sanitar-veterinare, oficiile pentru protecţia consumatorului, ITM-urile, toată zona de control şi de verificare va fi în teren. (…) Toţi vom fi atenţi în această perioadă, există un plan de măsuri (…), toate forţele sunt în teren şi vom fi atenţi ca cei care nu respectă regulile să fie sancţionaţi. Din păcate, sunt şi asemenea oameni care nu respectă regulile, dar, din fericire, majoritatea, 80-85% dintre cetăţeni respectă, sunt atenţi şi analizează, cântăresc fiecare acţiune, fiecare măsură pe care o pot respecta şi aplica”, a spus Marcel Vela.

Potrivit ministrului, prefecţii vor trebui să raporteze zilnic ceea ce se întâmplă în teren, menţionând, totodată, să autorităţile locale şi judeţene au un rol important în reducerea numărului de cazuri de noi infectări cu COVID-19.

sursa: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Reparații la Colegiul Militar „Mihai Viteazul” din Alba Iulia, în perioada vacanței de vară. Investiții de peste 100.000 de lei

Publicat

Trei pavilioane ale Colegiului Național Militar „Mihai Viteazul” din Alba Iulia vor intra în reparații, în perioada vacanței de vară. Reprezentanții instituției au transmis pentru Alba24 că se vor efectua reparații curente la balustradele de pe holurile de acces la sălile de clasă și dormitoare, se va monta tarkett și se vor renova spațiile destinate infirmeriei. Valoarea investiției este de peste 100.000 de lei, fără TVA.

Ministerul Apărării – U.M. 02036 a lansat vineri, 10 iulie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru achiziţia de lucrări de reparaţii curente la construcţiile şi instalaţiile aferente pavilioanelor A, B și C – din Unitatea Militară 02401 Alba Iulia – Colegiul Național „Mihai Viteazul”.

Valoarea totală estimată a lucrărilor este de 105.934,4 lei, fără TVA.

Lucrările necesare a fi executate la pavilioanele A, B și C cuprind următoarele categorii:

  • curăţire pereţi de vopsea în culori de ulei, în vederea aplicării stratului de glet și a unui nou strat de vopsea în culori (culoarea va fi aleasă de beneficiar în momentul predării amplasamentului);
  • spălare pereți în vederea aplicării zugrăvelii lavabile cu vopsea antibacterină cu ioni de argint pentru infirmerie (culoarea va fi aleasă de beneficiar în momentul predării amplasamentului);
  • reparații la plintă existentă (la trepte);
  • turnarea șapei autonivelantă de 3 cm în vederea aplicării covorului pvc, inclusiv repararea deficiențelor existe la trepte;
  • se va realiza pardoseala din covor PVC pe trepte, podeste și holurile aferente pavilionului C (în cazul pavilionului C, locația infirmerie, se va aplica pardoseală din covor PVC antibacterian)
  • se vor monta profile de protecție la treptele scărilor;
  • vopsirea în culori de ulei a balustradelor, un strat aplicat peste cel existent;
  • înlocuire mână curentă la balustradele scărilor, din lemn masiv de stejar, complet finisată (baiț și lac de protecție), și demontarea mâinii curente existente.

Potrivit caietului de sarcini, termenul execuţie este de maxim 45 zile calendaristice de la primirea ordinului de începere a lucrărilor, dar nu mai târziu de 10 septembrie 2020.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate