Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Începe etapa a III-a de vaccinare, în localitățile cu incidență ridicată. La Alba Iulia, două fluxuri noi pentru AstraZeneca


Publicat

Etapa a III-a a de vaccinare a persoanelor din localitățiile sau municipiile care au o rată de incidență mai mare de 4,5 la 1.000 de locuitori, începe miercuri, 10 martie. 

La Alba Iulia, unde incidența este de 4.52, se vor deschide încă două fluxuri de vaccinare pentru administrarea vaccinului AstraZeneca. 

În total de miercuri, 10 martie se deschid în țară încă 38 de noi fluxuri de vaccinare. 

Pe lângă cele 21 de fluxuri deja existente pentru administrarea vaccinului produs de compania AstraZeneca, se vor deschide alte 38 fluxuri noi de vaccinare pentru acest tip de vaccin, în următoarele municipii și localități: municipiul Alba Iulia (2) – județul Alba, municipiul Brașov (6) și localitatea Sâmpetru (1) – județul Brașov, municipiul Cluj-Napoca (13) – județul Cluj , municipiul Petroșani (2) – județul Hunedoara, municipiul Zalău (2) – județul Sălaj și municipiul Timișoara (14) – județul Timiș.

În municipiul Giurgiu – județul Giurgiu și municipiul Baia Mare – județul Maramureș vaccinarea persoanelor se va realiza prin intermediul fluxurilor deja existente, în limita locurilor disponibile.

Astfel, începând de astăzi, 10 martie, 3.540 de persoane se pot programa în aceste cabinete, pentru o perioadă de 10 zile (15.03.-24.03), iar vaccinarea propriu-zisă se va realiza începând cu data de 15 martie.

Ulterior, programarea beneficiarilor se va efectua din listele de așteptare, cu respectarea criteriilor de prioritizare, conform prevederilor HG nr.12 din 20 ianuarie 2021 pentru modificarea și completarea HG 1.031/2020 privind aprobarea Strategiei de vaccinare împotriva COVID-19 în România.

Reamintim faptul că listele de așteptare vor deveni operaționale la data de 15 martie a.c. Capacitatea de vaccinare a fiecărui cabinet este de 60 de persoane pe zi.

Modalitățile de programare la vaccinare sunt cele deja cunoscute, respectiv individual, prin aparținători sau prin direcțiile de asistență socială de la nivelul primăriilor, prin intermediul platformei informatice, a medicului de familie/ curant, cât și prin call center sau la numărul unic 021.414.44.25.

În centrele de vaccinare se vor utiliza atât doze recepționate de România în tranșele curente, cât și în tranșele anterioare, pe baza solicitărilor transmise la Centrul Național și centrele regionale de depozitare, prin direcțiile de sănătate publică județene și cea a municipiului București. În România, alocarea dozelor de vaccin se realizează conform calendarului de livrare pus la dispoziție de firma producătoare, sens în care, periodic, țara noastră primește tranșele de vaccin necesare imunizării populației.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

InfoTrafic: Restricții de circulație până duminică pe autostrada A1 Sibiu-Sebeș pentru lucrări de reparații. Zona vizată

Publicat

Centrul InfoTrafic din Inspectoratul General al Poliției Române a anunțat că până duminică, 25 aprilie, sunt restricții de circulație pe Autostrada A1 la Sibiu, sensul către Sebeș.

”Circulația va fi restricționată pe prima bandă și pe cea de urgență pe Autostrada A1, între kilometrii 250+500 metri – 251+500 metri, în zona municipiului Sibiu, pe sensul către Deva (Sebeș – n.r.), pentru efectuarea lucrărilor de reparații și înlocuire a rosturilor de dilatație.

Conducătorii auto sunt sfătuiți să respecte semnificația semnalizării instituite temporar, circulând cu viteza adaptată condițiilor de trafic și să semnalizeze din timp intenția de schimbare a benzii de circulație”, potrivit IGPR.

sursă: politiaromana.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Studiu realizat la Cluj: Startup-urile au șanse de succes de 9 ori mai mari dacă beneficiază de publicitate în loc de capital

Publicat

bani

În timp ce, la nivel mondial, cererea de publicitate pentru media tradiționale este pe un trend descendent, un nou model financiar ia naștere, cu multiple beneficii pentru investitori și antreprenori: media pentru capitaluri proprii.

Aceasta este concluzia celui mai recent studiu, „Ascensiunea Media pentru capitaluri proprii ca model investițional alternativ”, realizat la nivel european de către Grai Ventures, o companie din Cluj-Napoca cu experiență în dezvoltarea și scalarea startup-urilor la nivel internațional.

Cercetarea, unică la nivel european, evidențiază investiția de tip „media pentru capitaluri proprii” ca o soluție eficientă pentru finanțarea startup-urilor „direct către consumator” (en. business to consumer / B2C) și o alternativă promițătoare de generare de profit pentru posturile de televiziune ce se confruntă cu perturbări digitale.

Studiul Grai Ventures arată că startup-urile au șanse de succes de 9 ori mai mari (87%) dacă beneficiază de publicitate în loc de capital.

Astfel, primind publicitate în schimbul cotei de participație, companiile își tranzacționează capitalurile proprii conglomeratelor media care își diversifică portofoliul.

În prezent, la nivel european, Channel 4, German Media Pool, ProSieben și Mediaset sunt printre cele mai active posturi de televiziune în folosirea acestui model alternativ de investiții.

Pentru studiul „Ascensiunea Media pentru capitaluri proprii ca model investițional alternativ”, Grai Ventures a analizat peste 414 runde de finanțare pentru 149 de companii cu seturi de date compilate din Dealroom, Crunchbase, Europe Venture Capital Review și Statista pentru a identifica și profila numărul total de startup-uri europene care au beneficiat de media pentru capitaluri proprii, începând cu anul 2000.

Datele extrase arată că succesul unui startup sau eșecul lui țin de câțiva factori importanți, printre care cunoașterea pieței pe care va activa produsul și înțelegerea modului în care funcționează media.

De ce eșuează startap-urile

În prezent, un procent important al startup-urilor eșuează tocmai pentru că acești factori nu sunt îndepliniți: 34% din startup-uri, din cauza neconcordanței dintre produs și piață, și 22%, din cauza înțelegerii insuficiente a strategiilor de marketing și a modului în care funcționează media*.

”La momentul actual, pentru a face publicitate propriilor afaceri, membrii fondatori se bazează frecvent pe marketing digital, ca mijloc de publicitate ieftin și accesibil.

Cu toate acestea, majoritatea startup-urilor de tipul B2C trebuie să aibă o acoperire mai mare pentru a-și crește baza de clienți, iar publicitatea convențională, precum cea TV, este prea costisitoare pentru o companie la început de drum.

După luni de multă muncă, ne bucurăm să lansăm această cercetare care sperăm să fie nu doar un instrument de real ajutor pentru startup-uri și pentru mass-media, ci și o conștientizare a pașilor pe care-i au de urmat, astfel încât să realizeze parteneriate strategice, cu câștiguri de ambele părți”, a declarat Diana Florescu, CMO și Managing Partner al Grai Ventures.

Studiul realizat de Grai Ventures relevă că, din 2010, 149 de startup-uri au adoptat Media for Equity (M4E) ca o modalitate rentabilă de a-și crește vizibilitatea și de a accede la piețe de masă prin intermediul publicității TV, Out-of-Home (OOH), tipărite și radio.

Sunt concludente exemple precum Zalando, un startup German ce comercializează articole vestimentare, care a încheiat o tranzacție de tipul M4E cu fondul de investiții SevenVentures. SevenVentures a investit în companie sub formă de publicitate în 2009.

Vânzările companiei Zalando au explodat de la 6 milioane USD la 1,8 miliarde USD până în 2013, ceea ce înseamnă o creștere a veniturilor de 29.900% în doar câțiva ani.

Zalando și About You, doi comercianți cu amănuntul germani, au beneficiat de publicitate în Germania, Republica Cehă, Elveția, Franța și Austria.

Media pentru capitaluri proprii – o oportunitate neexploatată în Europa de Est

Studiul Grai Ventures arată că modelul investițional media pentru capitaluri proprii rămâne un potențial neexploatat în Europa de Est. Conform aceleiași cercetări, doar Rusia și Polonia au adoptat modelul până în prezent, iar în cea din urmă, acesta nu mai este activ.

„Grupurile de televiziune est-europene ratează oportunitatea de a demonstra că sunt parteneri esențiali în construirea brandurilor digitale și diversificarea veniturilor.

Televiziunea încă atrage o audiență masivă în toată Europa. Startup-urile ce se adresează direct consumatorilor iau în calcul televiziunea mult mai serios decât acum un deceniu.

Nu este prea târziu pentru televiziunile din România să înceapă să ofere nou-veniților în sfera digitală contracte de publicitate, încă de la începuturi”, subliniază Ștefan Koritar, CEO & Managing Partner al Grai Ventures.

Ce fel de startup-uri sunt potrivite pentru acest model de investiții?

Printre sectoarele cele mai populare pentru acest model alternativ de finanțare se numără companiile de software și comerț electronic care dezvoltă produse direct orientate spre consumator.

Toate acestea au trecut prin cel puțin o infuzie de capital inițial, de tipul „seed round”, înainte de a beneficia de publicitate convențională, și 90% dintre ele erau în etapa de generare vânzări, când au crescut prin media pentru capitaluri proprii.

Concluziile cercetării, dar și informații despre metodologia din spatele „Ascensiunea Media pentru capitaluri proprii ca model investițional alternativ”, se regăsesc aici.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Comunicat senatorul PSD, Călin Matieș: Guvernul României a îndeplinit doar 3,5% din tot ce a promis mediului privat

Publicat

Conform analizelor extrem de obiective realizate de Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România situația actuală este DEPLORABILĂ! În timp ce absolut toate țările europene au întreprins măsuri concrete, încă de anul trecut, prin care și-au sprijinit mediul privat, România a rămas singura țară care a rămas doar cu promisiunile și același discurs sec: “vom face”!

Dincolo de orice politizare, ca unul care am activat de când mă știu în mediul privat, o spun cu cea mai mare responsabilitate: Guvernul României este mai ucigaș decât COVID 19!!!

Redau doar o parte dintre concluziile la care s-a ajuns în urma analizării celor 57 de măsuri propuse de Ministerul Economiei, antreprenoriatului şi Turismului, preluate din raportul Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România:

I. 55 dintre măsurile analizate au stadiu de implementare 0%, ministerul neinițiind niciun demers pentru punerea lor în aplicare, cum ar fi:

  • granturi pentru investiții pentru microîntreprinderi;
  • granturi pentru sporirea competitivității IMM-urilor;
    acordarea de ajutoare de minimis în conformitate cu prevederile Legii nr. 346/2004 privind stimularea înființării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii;
  • realizarea de programe de sprijinire a Start-Up-urilor;
  • definitivarea legislației pentru sprijinirea activităților închise din centrele comerciale;
  • diversificarea instrumentelor financiare prin folosirea fondurilor europene pentru garanții sau co-investiții (matching funds) pentru sprijinirea creării/ dezvoltării inițiativelor/ fondurilor private care să dezvolte ecosistemul de finanțare, incluzând fonduri de equity / capital de risc, crowdfunding, business angels, sprijin pentru listarea inițială pe bursă a IMM etc;
  • elaborarea unei strategii de comerţ exterior;
  • prelungirea programului de acordare a tichetelor de vacanță pentru angajații din sectorul public și cel privat;

II. 2 dintre măsurile analizate au fost realizate parțial, procentul de implementare fiind de 15%, respectiv:

a) Măsura acordării de sprijin financiar în contextul crizei provocate de Covid-19, cunoscută sub denumirea de măsura 1, 2 și 3 adresată IMM-urilor, este realizată în proporție de 25%, astfel:

Măsura 1: 59%

  • 29.250 solicitări procesate, 19.600 solicitări admise, 17.271 solicitări plătite.

Măsura 2: 17%

  • 19.527 solicitări procesate din total 22.226, 16.749 solicitări admise, 3.764 solicitări plătite.

Măsura 3: 0%

  • 27.736 de solicitări, niciuna procesată. PROGRAM BLOCAT.

b) Măsura acordării unui ajutor de stat operatorilor din turism și Horeca în 2021 pentru compensarea pierderilor înregistrate în 2020 a fost realizată în proporție de 5%, până la această dată având doar actul normativ care o reglementează (OUG nr. 10/2021).

III. Măsura care viza acordarea de vouchere de vacanță pentru personalul din sectorul public și care urma să susțină turismul intern a fost ELIMINATĂ de către Guvern prin OUG nr.8/2021.

CONCLUZIA? Simplă și dramatică: ne paște FALIMENTUL de țară cu acest mod de a guverna, în timp ce datoria publică crește zilnic!

Călin Gheorghe Matieș

Senator PSD Alba

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Premieră la Universitatea Politehnică Timișoara. Locuri speciale la admitere pentru sportivii de performanță

Publicat

Universitatea Politehnica Timișoara oferă locuri la admitere tinerilor absolvenți de liceu cu aptitudini sportive, pasionaților de IT, inginerie, arhitectură, management sau comunicare.

„Astfel, UPT le oferă viitorilor studenți, cei care acum se pregătesc de înscriere la concursul de admitere la ciclul de studii universitare de licență, pe lângă o meserie căutată pe piața muncii, și șansa unei cariere sportive.

Mai mult chiar, în acest an, în premieră națională, pentru candidații sportivi de performanță, în baza tradiției Universității Politehnica Timișoara de promovare a sportului universitar, la nivel de universitate sunt alocate 5 locuri, taxa de școlarizare fiind suportată de UPT din venituri proprii.

Candidații sportivi de performanță vor participa la probele de concurs aferente domeniilor pentru care au aplicat.

Pentru a intra în procesul de ierarhizare și să beneficieze de statutul de sportiv de performanță trebuie să obțină nota minimă de promovare a probelor (bacalaureatul promovat și media minim 5 în cazul concursurilor cu probe de verificare a cunoștințelor).

Pot fi admiși la Universitatea Politehnica Timișoara, pe locurile speciale alocate sportivilor de performanță, candidații care au fost medaliați în concursuri de atletism, canotaj, scrimă, pentatlon modern, natație, box, escaladă, volei, handbal, baschet, fiecare tip de competiție (națională/ internațională, juniori/seniori) având alocat un anumit punctaj.

Detaliile legate de condițiile de admitere, precum și actele necesare pentru înscriere se găsesc în Metodologia de admitere în anul universitar 2021-2022, disponibilă pe site-ul, în secțiunea dedicată admiterii.

De-a lungul celor 100 de ani existență, sportul a jucat permanent un rol important la UPT.

Atât sportul de performanță, cât și cel de masă.

Educația fizică a fost mereu materie obligatorie la Politehnică.

Universitatea Politehnica Timișoara are, probabil, cea mai importantă infrastructură sportivă dintre toate universitățile din România.

Pe toate bazele sportive ale UPT se desfășoară atât activități de performanță, cât și universitare și de masă.

Stadionul Știința, cu nocturnă și pistă de atletism, și Baza sportivă nr. 2, cu terenuri de fotbal (cu gazon natural și artificial) și tenis de câmp, balon cu terenuri de minifotbal, handbal și baschet, sală de sport, bazin de înot (interior, cu saună și aparate de fitness, și exterior), oferă o mulțime de posibilități de petrecere a timpului liber în plan sportiv.

Iar toate acestea sunt puse gratuit la dispoziția studenților.

Studenții care doresc pot face atât mișcare fizică, dar și sport de amatori, în concursuri studențești, sau chiar legitimați, în competiții naționale.

Astfel, băieții pot deveni membri ai echipelor de fotbal (în campionatul Municipal sau în Campionatului Național Universitar) și handbal (în eșalonul secund), iar fetele, în echipele de fotbal și volei (în ambele cazuri, în liga secundă).

Practicanții de sporturi individuale au la dispoziție secțiile de la CSU Politehnica Timișoara, ce includ alpinism și escaladă, atletism, canotaj, pentatlon modern și scrimă!

Gamerii pot deveni membri ai echipei de eSports a Politehnicii și pot participa în competițiile de fotbal virtual.

Iar fotbaliștii și handbaliștii de performanță pot evolua în Liga a II-a, respectiv în Liga Zimbrilor, în cele două echipe-fanion ale sportului politehnist timișorean!”, a transmis conducerea universității.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate