Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Incursiune în paradisul vechiturilor: Târgul de la periferia cartierului Ampoi, „Mall-ul” bugetarilor din Alba Iulia

Publicat

DSC

În timp ce proprietarii marilor magazine din Alba Iulia se întrec în strategii de marketing pentru a mai anihila din efectele crizei care le-a rărit clientela, există încă o categorie de comercianţi care nu se plâng de lipsa cumpărătorilor: vânzătorii de vechituri. Deschis încă dinainte de `89 şi organizat cu sfinţenie în fiecare duminică, târgul de vechituri de la periferia cartierului Ampoi forfoteşte de clienţi în căutare de chilipiruri.

Sute de clienți poate chiar mii, nu strâmbă din nas când pășesc pe pietriș sau că nu sunt răsfățați cu aer condiționat, iar marfa expusă nu este aranjata după cele mai noi strategii din marketingul profesional. În mijlocul „mall-ului” este amplată „zona de food-court” unde  micul  berea si cin’zeaca de votca ieftină îi fac pe albaiulieni să uite că îi așteaptă de douăzeci de ani pe americanii de la McDonalds sau KFC.

Strategia aplicată de vânzători este una simplă şi profitabilă: mai mult este mai bine; aşa că în momentul în care producătorii măresc preţurile, aceştia măresc oferta: articole de îmbrăcăminte, jucării, obiecte de mobilier, maşini second-hand, oale, şezlonguri, biciclete, cărucioare, crose de golf şi chiar şi alimente, toate fără extra taxe şi la preţuri negociabile. De altfel, acesta este unul dintre avantajele achiziţionării de produse de la târgurile second-hand: preţurile sunt negociate la sânge, în funcţie de abilităţile cumpărătorului şi de dispoziţia comerciantului, iar suma plătită la final este una considerabil redusă.

Cei mai norocoşi clienţi pleacă de la târg cu obiecte unicat

Târgul de vechituri din cartierul Ampoi reprezintă atracţia bugetarilor cu portofelele golite de criză şi poate face concurenţă chiar şi celor mai profitabile magazine din oraş. Chiar dacă majoritatea produselor sunt la mâna a doua, clienţii nu par interesaţi de acest aspect, iar asta deoarece prea puţini îşi mai permit să cheltuiască sume considerabile pentru haine sau obiecte de firmă. Un alt avantaj pe care îl au cei care cumpără de la târg este acela că există şanse foarte mici să mai găsească şi altcineva acelaşi produs. Cei mai norocoşi pot să plece acasă cu articole de îmbrăcăminte unicat, uitate şi găsite acum prin dulapurile unor domni de viţă nobilă, ceasuri, tablouri sau obiecte de mobilier care nu au ajuns încă în colecţiile anticarilor.

Paradisul hoţilor, pontul cumpărătorilor

Pe lângă produsele vândute la mâna a doua, cumpărătorii au toate şansele să găsească şi aparate electrocasnice şi telefoane noi, iar asta deoarece târgul de vechituri din Alba Iulia este şi piaţa de desfacere  a dealerilor de obiecte furate. Aparaturile rătăcite pe cearşafurile vânzătorilor pot fi cumpărate la preţuri foarte bune şi în perfectă stare de funcţionare.

Tot la târg, sunt scoase la vânzare şi autovehicule second-hand şi motoare, iar pentru cei cărora li se face foame de la atâtea cumpărături, o zonă este amenajată special după modelul fast-food-urilor: mici, bere şi cârnăciori la discreţie.

Târgul este deschis în fiecare duminică, de la primele ore ale dimineții.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

2 Comentarii

2 Comentarii

  1. Andrei

    vineri, 12.07.2013 at 14:46

    Buna ziua, se mai tine acest targ? Multumesc

  2. Bronec

    joi, 28.03.2019 at 11:12

    Buna ziua,

    Se mai tine targ in Alba?
    In ce zona si in care si se tine,intreb pentru ca sunt din alt judet.

    Multumesc.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax