Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Indemnizații speciale, ca pensie, pentru primarii, viceprimarii și președinții de CJ cu trei mandate. PROIECT


Publicat

sediul CJ, prefectura AB

Noul Cod administrativ, supus dezbaterii publice pe pagina Ministerului Dezvoltării, prevede o nouă categorie care va beneficia, ca pensie, de indemnizație specială la limita de vârstă. Cuantumul acesteia va fi de 0,40 % din indemnizaţia brută lunară aflată în plată. Singura condiție este ca primarii, viceprimarii, președinții de consilii județene și aleșii să îndeplinească trei mandate și să fie la limita vârstei de pensionare.

Documentul prevede indemnizaţie pentru limită de vârstă pentru primar, viceprimar, preşedinte al consiliului judeţean şi vicepreşedinte al consiliului judeţean.

Persoanele alese începând cu anul 1992 de către cetăţeni , prin vot universal, egal, direct, secret, respectiv prin vot secret indirect şi liber exprimat, care au exercitat funcţii de autoritate executivă, respectiv primarii, viceprimarii, preşedinţii şi vicepreşedinţii consiliilor judeţene, care îndeplinesc condiţiile vârstei standard de pensionare, ale vârstei standard de pensionare redusă aşa cum sunt prevăzute de legislaţia privind sistemul de pensii publice sau cele prevăzute de alte legi speciale au dreptul, la încetarea mandatului, la o indemnizaţie lunară pentru limită de vârstă.

Indemnizația nu exclude niciun fel de pensie pentru limita de vârstă, stabilită în sistemul public de pensii sau în alt sistem de pensii neintegrat sistemului public, astfel că se va adăuga acestui drept.

Cuantumul indemnizaţiei pentru limită de vârstă  se acordă în limita a 3 mandate şi se calculează ca produs al numărului lunilor de mandat cu 0,40 % din indemnizaţia brută lunară aflată în plată.

În cazul exercitării unor mandate diferite, la calculul indemnizaţiei lunare pentru limită de vârstă se vor avea în vedere indemnizaţiile lunare brute aflate în plată, corespunzătoare pentru fiecare funcţie.

Proiectul prevede că pentru mandatele incomplete, indemnizaţia pentru limită de vârstă se calculează proporţional cu perioada de mandat efectiv exercitată, dar nu mai puţin de un mandat complet de primar, viceprimar, preşedinte şi vicepreşedinte de consilii judeţene.

Indemnizaţia pentru limită de vârstă este supusă impozitului pe venit şi contribuţiei de asigurări sociale de sănătate.

Potrivit proiectului, cuantumul indemnizaţiei pentru limită de vârstă se suportă din bugetul de stat, şi este prevăzut pentru fiecare unitate/subdiviziune administrativ-teritorială prin anexă distinctă la legea anuală de aprobare a bugetului de stat.

De indemnizaţia pentru limită de vârstă nu beneficiază primarii, viceprimarii, preşedinţii şi vicepreşedinţii consiliilor judeţene care au fost condamnaţi definitiv pentru comiterea, în calitate de primar, viceprimar, preşedinte şi vicepreşedinte de consilii judeţene, a unei infracţiuni de corupţie. Cererile vor fi depuse la unitățile teritorial-administrative, conform normelor metodologice care vor fi adoptate prin hotărâre de guvern ulterior adoptării Codului administrativ.

sursa: legestart.ro, mdrap.ro



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Opt proiecte ale Spitalului Județen Alba vor fi finanțate din fonduri europene. Anunțul ministrului Nelu Tătaru, la Alba Iulia

Publicat

Vești bune pentru Spitalul Județean de Urgență Alba Iulia, aduse de către ministrul Sănătății, domnul Nelu Tătaru, în urma unei discuții cu ministrul Fondurilor Europene, Marcel Boloș. 

Opt proiecte de investiții majore ale SJU Alba Iulia, care vizează lucrări de edificare, extindere sau dotare cu aparatură medicală, vor fi finanțate din fonduri europene nerambursabile. Informațiile au fost postate pe contul de Facebook al instituției sanitare. 

Care sunt cele 8 obiective:

1. Relocarea și modernizarea activității secției de Oncologie (cu înființare comp. Radioterapie și Îngrijiri paliative) și înfiintare compartiment Cardiologie intervențională – edificarea unui nou corp de cladire;

2. Bloc Operator – extinderea și modernizare;

3. Secții Neonatologie și Obstretică Ginecologie – lucrări de modernizare și dotare cu aparatură medicală;

4. Secții Pediatrie și Oftalmologie – lucrări de modernizare și dotare cu aparatură medicală;

5. Secție Ortopedie și Traumatologie – lucrări de modernizare și dotare cu aparatură medicală;

6. Boli Infectioase – edificarea unei noi clădiri;

7. Psihiatrie-cronci – edificarea unei noi cladiri;

8. Reparație capitală și schimb de destinație din Școala Postliceală Sanitară în secție de Recuperare, Medicină Fizică și Balneologie și extindere ambulator.

”Odată cu realizarea acestora Spitalul din Alba Iulia va fi unul dintre cele mai moderne spitale”, a spus ministrul Sănătății, prezent marți la  Alba Iulia, ocazie cu care i s-au prezentat secțiile, procedurile și stadiul lucrărilor la proiectele aflate în derulare.

Vești bune pentru Spitalul Județean de Urgență Alba Iulia, aduse de către ministrul Sănătății, domnul Nelu Tătaru, în…

Geplaatst door Spitalul Judetean de Urgenta Alba op Woensdag 23 september 2020

 

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

”Bani de liceu” în anul școlar 2020-2021: Termenul limită pentru depunerea cererilor, acte necesare și condiții

Publicat

pensii bani

Programul ”Bani de liceu” este continuat de Ministerul Educației și în anul școlar 2020-2021. Cererile pot fi depuse până vineri, 25 septembrie.

Ajutorul de 250 de lei pe lună este destinat elevilor care urmează învăţământul liceal, cursuri de zi, însă au acces doar cei în cazul cărora venitul maxim pe membru de familie este de 500 de lei pe lună.

La stabilirea venitului brut lunar / membru de familie se iau în calcul toate veniturile cu caracter permanent, realizate de membrii familiei, în ultimele luni anterioare depunerii cererii, cu excepţia alocaţiei de stat, a alocaţiei suplimentare pentru familiile cu mulţi copii, burselor de studii sau sociale.

CALENDARUL de desfăşurare al programului naţional de protecţie socială „Bani de liceu” 2020-2021

Depunerea cererilor pentru programul naţional de protecţie socială „Bani de liceu” – 15-25 septembrie

Efectuarea anchetelor sociale şi evaluarea eligibilităţii cererilor depuse de către comisii: 26 septembrie – 15 octombrie

Centralizarea cererilor, prin intermediul portalului dedicat: 26 septembrie – 16 octombrie

Afişarea pe internet a listei beneficiarilor: 17 octombrie

Depunerea contestaţiilor: 18-21 octombrie

Rezolvarea contestaţiilor: 22 -25 octombrie

Bani de Liceu 2020-2021 – acte necesare:

1. Venit brut lunar pe membru de familie realizat în lunile iunie, iulie și august – maximum 500 RON.

– Adeverințe de venit de la locul de muncă al părinților sau

– Declarație notarială pe proprie răspundere de la părintele care nu a realizat niciun venit lunar permanent, în ultimele trei luni; sau de la amândoi, dacă sunt în această situație; declarația trebuie dată și de frații majori care locuiesc împreună cu familia, dacă nici ei nu au avut venituri

2. Copie după certificatele de naștere sau C.I./B.I. ale părinților și fraților.

3. Adeverințe din care să rezulte că frații/surorile sunt elevi/studenți, eliberate de instituțiile de învățământ unde studiază aceștia.

4. Copie a certificatului de deces al părintelui, pentru elevii orfani.

5. Copie dupa Certificatul de revoluționar al părintelui, dacă este cazul.

6. Adeverința medicală a elevului – dacă este cazul, pentru bolile prevăzute de lege (informații suplimentare la secretariat).

7. Cerere tip completată de elev cu autorizarea reprezentantului legal.

8. Ancheta socială făcută de primărie.

9. Copie după C.I./B.I. al elevului care solicită ”bani de liceu”.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Afacerea măștilor pentru persoanele defavorizate, ANCHETATĂ de DNA. Nelu Tătaru: Am furnizat toate informațiile solicitate

Publicat

Achiziția celor 103 milioane de măști pentru persoanele defavorizate de la firma Naguma Medical Supply SRL face obiectul unei anchete a DNA.

Ministrul Sănătății, Nelu Tătaru, a declarat, miercuri, că ministerul a furnizat toate informațiile pe care DNA le-a cerut în legătură cu această achiziție.

„Noi am furnizat toate informațiile pe care DNA le-a cerut în speța acestei achiziții. Noi suntem deschiși să oferim documentațiile. Avem și noi în anchetă internă contractele în desfășurare și, în măsura în care vom finaliza, vom direcționa către organele de anchetă”, a declarat Nelu Tătaru într-o intervenție telefonică la Antena 3.

Premierul Ludovic Orban a confirmat, sâmbătăt, că au fost recepționate cele 103 milioane de măști pentru persoanele defavorizate achiziționate de la firma Naguma Medical Supply SRL.

Naguma Medical Supply SRL a anunțat vineri, într-un comunicat, că a finalizat livrarea la nivel național a celor 103 milioane de măști medicale destinate românilor din categorii defavorizate.

Anunțul a venit în ultima zi din perioada de grație de 15 zile acordată, conform contractului, de Ministerul Sănătății, după ce a notificat compania omului de afaceri Michael Topolinksi să respecte termene contractuale și după ce Naguma a acuzat ministerul că vrea să rezilieze contractul în beneficiul firmei Best Achiziții.

Sursă: G4Media.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Concediile medicale pentru COVID-19 vor putea fi date și de medicii de familie. Condiții noi în legislație

Publicat

medic calculator

Modificări în acordarea concediilor de familie sunt trecute într-un ordin comun al Ministerului Sănătății și al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, publicat în Monitorul Oficial.

Potrivit documentului, concediile medicale pentru COVID-19 vor putea fi acordate și de medicii de familie, de la momentul confirmării infecției cu coronavirus până la internarea în spital, dacă aceasta întârzie, de la momentul testului pozitiv.

Medicii de familie mai pot acorda concediu medical pentru COVID în cazul în care pacientul este externat din spital, dar mai are nevoie de câteva zile de izolare la domiciliu, doar cu scrisoare medicală de la medicul curant (medicul din spital). Pentru perioada spitalizării, concediul medical poate fi eliberat numai de medicul curant (medicul din spital).

„Persoana asigurată confirmată cu o boală infectocontagioasă, pentru care s-a instituit măsura izolării la domiciliu sau la o locație declarată, la recomandarea medicului care a efectuat evaluarea acesteia fără internare, în scopul constatării și menținerii riscului de transmitere a unei boli infectocontagioase, beneficiază de concediu medical acordat de medicul de familie, pe întreaga perioadă înscrisă în documentul eliberat de Direcția de Sănătate Publică, care cuprinde informații referitoare la medicul care a evaluat cazul, unitatea sanitară în care acesta își desfășoară activitatea, precum și recomandarea cu privire la instituirea măsurii izolării, cu precizarea perioadei pentru care se dispune această măsură”, prevede Ordinul publicat în Monitorul Oficial, potrivit hotnews.ro.

Legislația anterioară privind concediile medicale pentru COVID nu reglementa situația pacienților pozitivi care erau confirmați cu infecția și izolați la domiciliu înainte de internarea în spital și cine ar fi trebuit să le acorde concediu medical pentru acea perioadă.

sursă: hotnews.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate