Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Înfiinţarea Comisiei pentru anchetarea Guvernului Cioloş, aprobată de plenul reunit al celor două Camere din Parlament


Publicat

Parlament1Anchetarea de către comisiile de buget ale Parlamentului a situaţiei privind nerealizarea unor venituri de către Guvernul Cioloş a fost aprobată luni, în plen, cu 248 de voturi „pentru” şi 102 „împotrivă”.

PNL, prin vocea prim-vicepreşedintelui Cătălin Predoiu, a criticat iniţiativa, considerând că este un demers inutil. „Ni se propune să anchetăm o prognoză, ceeea ce în DEX înseamnă o estimare probabilă a unor valori viitoare, cu parametri incerţi. Ni se cere să anchetăm ceva ce prin natura lui este incert”, a spus el, citat de news.ro.

Liderul liberal a acuzat că „logic” o asemenea anchetă nu are scop, pentru că nu se poate ancheta „ceva ce nu există”.

„Sper că nu ne veţi propune în viitor să anchetăm şi prognoza meteo”, a încheiat Predoiu.

Şi USR s-a arătat împotriva anchetei, spunând că a fost deja demonstrat că nu există nicio „gaură”, iar deficitul ţării este mai mic decât cel estimat, astfel încât demersul este „o mascaradă”.

Preşedintele PSD, Liviu Dragnea, le-a răspuns de la tribună parlamentarilor care au criticat comisia, arătându-se deranjat de interpretările date de PNL şi USR demersului.

„Am simţit nevoia să intervin pentru că tot s-a făcut apel la mine şi am văzut şi auzit pe cineva care chiar nu înţelege absolut deloc ce înseamnă deficit, ce înseană buget sau ce înseamnă gaură sau negaură”, a spus Dragnea. El a afirmat că ancheta are un scop serios, având în vedere deciziile luate de fostul Guvern. „Discuţia se poartă de ce, în condiţiile în care vezi că veniturile încep să scadă de la lună la lună, tu evaluezi prin documente asumate de instituţii şi funcţionari plătiţi că la finalul anului vei avea venituri mai mari”, a spus Liviu Dragnea.

sursa: realitatea.net



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comment

  1. HINDREAL

    joi, 22.06.2017 at 18:24

    SA INTELEGEM CA VOR FI ANCHETATE TOATE GUVERNELE MAI ALES DIN PERIOADA 1990-2012
    ASA AR FI CORECT

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Noi materii opționale pentru clasele III-IV, VI-VII și X-XI anunțate de ministrul Educației. Ce discipline vor putea fi studiate

Publicat

Noi materii opționale au fost aprobate de ministrul Educației, prin ordin de ministru.

Aceste discipline vor putea fi studiate la clasele III-IV, VI-VII și X-XI.

Este vorba despre “Eu și scena” – clasele a III-a și a IV-a, materia “Teatrul și noi” – la clasele a VI-a și a VII-a, respectiv “Laboratorul de teatru” clasele a X-a și a XI-a.

Ministrul Monica Anisie a declarat, joi, că propunerea privind introducerea unei discipline în domeniul artei teatrale a venit din partea Universității Naționale de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L. Caragiale”.

sursă: edupedu.ro

Citeste mai mult
Publicitate

CÎMPENI

Moții își pot înscrie mașinile fără să mai bată drumul la Alba Iulia. Ghișeul de înmatriculări de la Câmpeni, funcțional de joi

Publicat

masina garaj

Ghișeul de înmatriculări auto din Țara Moților a devenit funcțional de joi, 1 octombrie. 

”La solicitarea actualului primar ales al orașului Câmpeni, Cristian Pasca, în calitate de deputat de Alba, am solicitat sprijinul ministrului de Interne, Marcel Vela, în vederea deschiderii unui punct de lucru al Serviciului înmatriculări la Câmpeni.

Ministrul de Interne a răspuns cu promptitudine și în doar câteva zile de la solicitarea prefectului de Alba a dat curs doleanțelor moților” a declarat Florin Roman.

Prin urmare, începând cu data de 1 octombrie, în sediul Poliției Câmpeni funcționează noul serviciu de înmatriculări, în zilele de marți și joi, între orele 10-13.

Acolo vor fi derulate toate operațiunile necesare înmatriculării autoheviculelor ,iar noul punct de lucru deserveste întreaga zona a Munților Apuseni.

Punct de lucru al Casei de pensii 

”Tot ca deputat de Alba am susținut înființarea unui punct de lucru al Casei de Pensii la Bistra, tot pentru moți, astfel încât să poata fi preluate în zona Munților Apuseni, dosarele de pensie de invaliditate și boală.

Împreună cu primarul Traian Gligor și președintele Consiliului judetean Alba, Ion Dumitrel analizam și posibilitatea expertizării persoanelor cu handicap, măcar pentru doua zile, tot în Apuseni, astfel încât moții să nu mai bată drumul la Alba Iulia și Sebes, să stea la cozi și să cheltuie bani. Mulțumesc primarilor, CJ și Prefecturii Alba, miniștrilor de resort, pentru sprijinul acordat în deschiderea acestor puncte de lucru, care fac viața moților mai ușoară”  adăugat deputatul Florin Roman.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Consultare publică inedită: USR PLUS întreabă cetățenii din Alba Iulia cu cine să facă alianță în consiliul local: PSD sau PNL?

Publicat

Alianța USR-PLUS lansează o consultare cetățenească pentru a decide cu cine să formeze majoritatea politică în Consiliul Local Alba Iulia.

Consultarea „Albaiulienii hotărăsc majoritatea în Consiliul Local” se va desfășura timp de trei zile în stradă, dar și on-line. Cetățenii sunt invitați să decidă dacă USR-PLUS trebuie să facă alianță în Consiliul Local Alba Iulia cu viitorii consilieri locali ai Partidului Social Democrat sau cu cei ai Partidului Național Liberal, au anunțat joi reprezenanții Alianței.

Cum se va desfășura

Echipe ale Alianței vor parcurge la pas cartierele orașului pentru a întreba albaiulienii cum vor să arate majoritatea politică din Consiliul Local Alba Iulia, iar în paralel un sondaj similar va avea loc pe pagina de internet a noului primar ales Gabriel Pleșa (www.gabrielplesa.ro).

Consultarea va fi deschisă de vineri de la ora 0:00 până duminică la ora 24:00.

„Albaiulienii au câștigat Primăria Municipiului Alba Iulia și este normal ca tot ei să decidă ce majoritate politică va guverna la nivel local. USR-PLUS își asumă cu responsabilitate și deschidere totală preluarea administrației locale la Alba Iulia. Decizia formării majorității politice în Consiliul Local puteam să o luăm într-un sediu de partid, însă am decis să oferim cetățenilor această putere.

Mergem în stradă să îi întrebăm pe oameni și totodată îi invităm să voteze on-line într-un exercițiu de democrație participativă care, din informațiile pe care le avem, este o premieră în viața politică din România.

Am promis că sunt primarul tuturor albaiulienilor și de aceea este corect ca decizia privind viitoarea majoritate locală să fie luată de toți cetățenii, indiferent ce opțiune politică au avut duminică.

Alegerile au trecut și acum avem de administrat un oraș, iar acest lucru trebuie făcut cu responsabilitate în viitorul Consiliu Local și în Primăria Alba Iulia. Consiliul Local va fi format din oameni care trebuie să dezbrace haina politică și să pună pe primul plan interesul orașului și al albaiulienilor. Vă invit astfel, dragi albaiulieni, să participați și la deciziile politice privind viitorul orașului vostru. Am câștigat împreună, decidem împreună!”, a transmis Gabriel Pleșa, noul primar ales al municipiului Alba Iulia.

Pleșa mai anunță totodată faptul că își propune ca acest gen de consultări cetățenești să fie făcute pentru orice decizie sau proiect cu importanță majoră pentru municipiu.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Angajări la structurile din teritoriu ale DNA. Se caută tehnicieni specialiști în supraveghere ambientală

Publicat

DNA face angajări pentru structurile din teritoriu. Structura DNA specializată cu supravegherile tehnice în procesele penale se va extinde cu 90 de ofițeri și agenți de poliție judiciară, potrivit unei hotărâri de Guvern aflată în dezbatere la Palatul Victoria.

Jumătate vor ajunge în serviciile teritoriale ale DNA unde ar exista, susține Executivul un „acut deficit de personale” pentru monitorizarea în timp real a comunicațiilor, supravegheri operative și înregistrări ambientale în spații publice sau private.

După decizia CCR 51/2016 în urma căreia SRI nu mai poate interceptări pentru DNA, punerea în executare a mandatelor de supraveghere tehnică dispuse în procesul penal se realizează exclusiv de către ofițerii de poliție judiciară din cadrul Serviciul Tehnic al DNA.

În prezent, DNA funcționează cu un număr de 260 de posturi de ofițeri și agenți de poliție judiciară.

„În plus, luând în considerare activitatea specifică de urmărire penală în cauzele de corupție și bunele practici la nivel european se remarcă necesitatea efectuării unor analize operative aprofundate de volume mari de date, prin utilizarea unor aplicații software specializate, însă resursa umană disponibilă pentru îndeplinirea acestor activități este în mod semnificativ limitată.

De aceea, este necesară recrutarea de ofițeri de poliție judiciară cu o pregătire specializată în analiza datelor, iar din cele 90 de posturi de ofițeri și agenți de poliție judiciară pentru care se  solicită suplimentarea, jumătate din acestea sunt destinate serviciilor teritoriale ale Direcției Naționale Anticorupție care se confruntă cu un acut deficit de personal în această privință”, se arată în proiectul guvernamental.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate