Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

ÎNSCRIEREA la şcoală în 2017. De LUNI se pot completa cererile pentru clasa pregătitoare. CALENDAR şi detalii


Publicat

clasa pregatitoare

În acest an, din 27 februarie, părinţii pot completa cererile pentru înscrierea copiilor în învăţământul primar, pentru anul şcolar 2017-2018. Procesarea cererilor începe din 17 martie. Până atunci, se desfăşoară activităţi de informare a părinţilor şi copiilor despre oferta şcolară.

Vezi: Formular cerere tip inscriere clasa pregatitoare etapa I 2017

„Cererea de înscriere online este doar o facilitate de pre-completare a cererii-tip de înscriere de către solicitanți și nu va elimina obligativitatea prezentării solicitantului la unitatea școlară dorită, cu dosarul de înscriere, în vederea validării cererii-tip de înscriere”, precizează IŞJ Alba.

Citește și ÎNSCRIERI în învăţământul primar pentru anul şcolar 2018 – 2019. CALENDAR şi metodologie, publicate de MEN

Calendarul şi metodologia pentru înscririle în învăţământul primar au fost aprobate prin ordin al ministrului Educaţiei nr. 3247 din 14 februarie 2017. Sunt cuprinse două etape de înscriere.

În clasa pregătitoare pot fi înscriși copiii care împlinesc vârsta de 6 ani până la 31 august 2017, inclusiv. La solicitarea părinţilor, copiii care împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2017, inclusiv, pot fi înscriși dacă evaluarea dezvoltării psihosomatice atestă pregătirea pentru parcurgerea cu succes a clasei pregătitoare.

Prima etapă de înscriere a copiilor în învățământul primar (completarea/ depunerea cererilor) începe în data de 27 februarie și se încheie în data de 16 martie.

A doua etapă se desfășoară între 24 și 30 martie.

Evaluarea dezvoltării psihosomatice a copiilor se efectuează sub coordonarea Centrului judeţean/ al municipiului Bucureşti de resurse şi asistenţă educaţională (CJRAE/CMBRAE) în perioada 22 februarie – 14 martie.

Fiecare unitate de învăţământ în care se organizează clasa pregătitoare are obligaţia să organizeze “Ziua porţilor deschise” într-una din zilele din intervalul 23 februarie – 2 martie. Cu acest prilej, părinţii şi copiii vor putea vizita spaţiile școlare şi vor putea discuta cu cadrele didactice.

Fiecare locuinţă este arondată unei unităţi de învăţământ din proximitate – şcoala de circumscripţie. Inspectoratele şcolare judeţene, respectiv Inspectoratul Școlar al Municipiului Bucureşti au responsabilitatea organizării sau, după caz, a reorganizării circumscripţiilor. Nu în ultimul rând, inspectoratele şcolare vor soluţiona orice situaţie legată de înscrierea în învăţământul primar, în interesul educaţional al elevului şi în limitele legii, transmite Ministerul Educaţiei.

Inspectoratele şcolare şi unităţile de învăţământ au obligaţia de a asigura permanent, corect şi cât mai rapid informarea şi consilierea părinţilor pe tema prevederilor legii şi ale metodologiei.

Circumscripţiile şcolare, planul de şcolarizare, respectiv numărul de clase pregătitoare alocate, perioada de desfăşurare a evaluării dezvoltării psihosomatice, precum şi adresele unităţilor/ instituţiilor la care se desfăşoară evaluarea psihosomatică vor fi afişate pe site-urile inspectoratelor şcolare judeţene/Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti, precum şi ale unităţilor de învăţământ (dacă există).

Învăţământul primar este obligatoriu și cuprinde clasa pregătitoare şi clasele I-IV. Numărul de locuri alocate, prin cifra de şcolarizare, pentru clasa pregătitoare în învăţământul de stat, este mai mare sau egal cu numărul copiilor care au împlinit vârsta pentru a începe învăţământul primar, asigurându-se, astfel, şcolarizarea tuturor copiilor.

„Părinții ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani până la data de 31 august 2017 inclusiv au obligația de a înscrie copiii în învățământul primar în clasa pregătitoare, în conformitate cu prevederile legii și ale prezentei metodologii. Părinții ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie — 31 decembrie 2017 inclusiv pot să-și înscrie copiii în învățământul primar în clasa pregătitoare, dacă dezvoltarea lor psihosomatică este corespunzătoare. Părinții copiilor care împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie — 31 decembrie 2017 inclusiv, care nu optează pentru înscrierea copiilor în clasa pregătitoare în anul școlar 2017-2018, sau ai celor pentru care evaluarea (..) arată că dezvoltarea psihosomatică nu poate asigura parcurgerea cu succes a clasei pregătitoare își vor înscrie copiii la grădiniță în grupa mare”, se arată în metodologie.

Totodată, în cazul în care există solicitări de înscriere în clasa pregătitoare a copiilor care împlinesc 6 ani după data de 31 decembrie 2017, inspectoratele școlare /unitățile de învățământ vor consilia părinții privind nevoia de a lua decizii în interesul educațional al copilului și îi vor informa că solicitarea nu poate fi soluționată decât în urma evaluării dezvoltării psihosomatice care să ateste pregătirea copilului pentru parcurgerea cu succes a clasei pregătitoare.

„În cazul în care rezultatul evaluării arată că dezvoltarea psihosomatică nu poate asigura parcurgerea cu succes a clasei pregătitoare, copiii vor fi înscriși în grupa mare din învățământul preșcolar. Rezultatul evaluării nu poate fi contestat”, se mai arată în metodologie.

CALENDARUL înscrierii în învăţământul primar pentru anul şcolar 2017-2018

22 februarie: Afișarea circumscripțiilor școlare și a planului de școlarizare propus, respectiv numărul de clase pregătitoare alocate, la fiecare unitate de învățământ, inclusiv pe site-ul acesteia, dacă există, și pe site-ul inspectoratului școlar. Afișarea, la sediul fiecărei unități de învățământ și pe site-ul acesteia, dacă există, sau pe site-ul inspectoratului școlar, pentru unitățile de învățământ care nu au site propriu, a informațiilor care permit părinților să cunoască activitatea specifică clasei pregătitoare din cadrul unității, cum ar fi: posibilitatea organizării procesului de învățământ în cadrul unei grădinițe aflate în structura școlii sau în consorțiu cu școala, posibilitatea organizării programului Școala după școală, fotografii ale spațiului în care se desfășoară activitatea la clasa pregătitoare. Afișarea programului de evaluare a dezvoltării psihosomatice a copiilor solicitată de părinți şi a unităţilor / instituţiilor în care se realizează această evaluare.

Anunțarea, prin afișare la sediul unității de învățământ, a criteriilor specifice de departajare elaborate de unitățile de învățământ, în urma consultării cadrelor didactice și a partenerilor sociali – sindicate, consiliu reprezentativ al părinților – avizate, din punctul de vedere al legalității, de către consilierul juridic și aprobate în consiliul de administrație al unității de învățământ.

Anunțarea, prin afișare la sediul unității de învățământ, a listei documentelor care să dovedească îndeplinirea criteriilor specifice de departajare.

23 februarie – 2 martie: „Ziua porților deschise”, în fiecare unitate de învățământ; părinții și copiii, dar şi alte persoane interesate pot vizita spațiile dedicate activităților claselor pregătitoare și pot purta discuții cu personalul unității de învățământ; întâlniri pentru informarea și consilierea părinților copiilor din grădiniță care vor fi cuprinși, în anul școlar 2017 – 2018, în învățământul primar

22 februarie – 14 martie: Evaluarea nivelului de dezvoltare psihosomatică a copiilor

22 februarie – 15 martie: Comunicarea rezultatului evaluării dezvoltării psihosomatice a copilului

27 februarie – 16 martie: Completarea de către părinți, online sau la unitatea de învățământ, a cererilor tip de înscriere; validarea cererilor-tip de înscriere la unitatea de învățământ la care se solicită înscrierea copiilor, zilnic, în intervalul 8.00 — 20.00, respectiv sâmbătă, între 9.00 — 13.00.

Prima etapă de înscriere în clasa pregătitoare

17 martie 2017: Procesarea, de către comisia națională de înscriere a copiilor în învățământul primar (Comisia națională), a cererilor-tip de înscriere, cu ajutorul aplicației informatice și repartizarea la școala de circumscripție a copiilor ai căror părinți au solicitat acest lucru în cererea-tip de înscriere.

18 – 21 martie 2017: Procesarea, la nivelul unităților de învățământ, pe baza informațiilor din cererile-tip de înscriere și din documentele depuse de părinți, a cererilor părinților care solicităînscrierea la o altă unitate de învățământ decât școala de circumscripție, pe locurile rămase libere. Admiterea sau respingerea cererilor acestora, la nivelul comisiei de înscriere din unitățile de învățământ, prin aplicarea criteriilor generale și specifice de departajare și validarea de către consiliul de administrație al unității de învățământ a listei candidaților admiși în această fază. Marcarea, în aplicația informatică, a cererilor – tip de înscriere pentru candidații admiși în această fază.

22 martie 2017: Procesarea de către Comisia națională a cererilor-tip de înscriere, cu ajutorul aplicației informatice și repartizarea la școala de circumscripție a copiilor ai căror părinți au solicitat înscrierea la o altăunitate de învățământ decât școala de circumscripție, dar nu au fost admiși din lipsă de locuri și care au exprimat în această fazăopțiunea pentru înscrierea în școala de circumscripție.

22– 23 martie 2017: Afișarea în unitățile de învățământ și pe site-ul inspectoratului școlar și al unităților de învățământ a candidaților înmatriculați, a numărului de locuri rămase libere și a listei copiilor neînscriși după prima etapă.

A doua etapă de înscriere în clasa pregătitoare

23 martie 2017: Comunicarea, prin afișare la unitățile de învățământ și pe site-ul inspectoratului, a procedurii specifice de repartizare a copiilor pe locurile disponibile, elaborată de inspectoratul școlar. Informarea Ministerului Educației Naționale de către comisia județeană/a municipiului București, cu privire la procedura specifică de repartizare a copiilor pe locurile disponibile, în etapa a doua.

24 martie – 30 martie 2017: Depunerea cererii-tip de înscriere la secretariatul unității de învățământ aflate pe prima poziție dintre cele trei opțiuni exprimate pentru etapa a doua, de către părinții copiilor care nu au fost cuprinși în nicio unitate de învățământ în etapa anterioară sau care nu au participat la prima etapă. Validarea cererilor-tip de înscriere la unitatea de învățământ aflată pe prima poziție în opțiunile privind înscrierea copiilor.

31 martie – 5 aprilie 2017: Procesarea, la nivelul unităților de învățământ, a cererilor-tip de înscriere depuse de părinți, aplicând procedura specifică elaborată de inspectoratul școlar, pe baza criteriilor generale și a celor specifice de departajare, în limita locurilor disponibile. Completarea, în aplicația informatică, adatelor dincererile – tip de înscriere pentru candidații admiși în aceastăetapă.

6 aprilie 2017: Afișarea la fiecare unitate de învățământ a listelor finale ale copiilor înscriși în clasa pregătitoare.

7 – 13 aprilie 2017: Centralizarea și soluționarea de către inspectoratul școlar a cererilor părinților copiilor care nu au fost încă înscriși la vreo unitate de învățământ.

Soluționarea de către inspectoratul școlar a oricărei alte situații referitoare la înscrierea în învățământul primar, având în vedere, cu prioritate, interesul educațional al copilului.

Vezi integral: Anexa 2 OMEN 3247 – metodologie inscriere

 



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

LOCKDOWN în Franța. Președintele Macron a anunțat carantină strictă pentru cel puțin o lună. Școlile vor rămâne deschise

Publicat

Franţa va intra din nou într-un “lockdown” naţional începând de vineri pentru a limita răspândirea noului coronavirus, a anunţat miercuri preşedintele Emmanuel Macron într-un discurs către naţiune, relatează Reuters şi AFP. Școlile vor rămâne deschise.

“Am decis că trebuie să reintrăm începând de vineri în izolarea care a stopat virusul. Măsura este valabilă pentru întreg teritoriul naţional”, a declarat şeful statului într-o alocuţiune televizată.

Noile măsuri pe care le-a anunţat, şi care vor intra în vigoare de vineri, înseamnă că oamenii vor trebui să rămână în locuinţe cu excepţia achiziţionării de bunuri esenţiale, deplasărilor la medic sau orei zilnice de mişcare în aer liber. Noul “lockdown” va fi valabil cel puţin până la 1 decembrie.

Oamenilor li se va permite în continuare să meargă la serviciu dacă angajatorul va considera că este imposibil să lucreze de acasă şi, o diferenţă faţă de precedenta izolare din martie, cele mai multe şcoli vor rămâne deschise.

Barurile, restaurantele şi magazinele neesenţiale vor fi închise în Franţa începând de vineri în cadrul noului “lockdown”, a precizat Macron.

“Virusul circulă cu o viteză pe care nici cele mai pesimiste estimări nu au anticipat-o. Ca toţi vecinii noştri, suntem depăşiţi de creşterea bruscă a răspândirii virusului”, a declarat Macron în discursul său.

“Suntem cu toţii în aceeaşi situaţie: depăşiţi de un al doilea val despre care ştim că va fi mai greu, mai letal decât primul”, a adăugat el.

Franţa a raportat marţi 523 noi decese de noul coronavirus într-o singură zi, cel mai ridicat bilanţ zilnic din aprilie.

Sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Rezultatele îngrijorătoare ale unui studiu: Creierul uman ar putea îmbătrâni cu 10 ani din cauza Covid-19

Publicat

Cercetătorii avertizează că persoanele care se recuperează după COVID-19 pot suferi efecte semnificative asupra funcției creierului, cele mai grave cazuri de infecție fiind asociate cu un declin mental echivalent cu îmbătrânirea creierului cu 10 ani, potrivit Reuters.

Un studiu la care au participat peste 84.000 de persoane, condus de Adam Hampshire, medic la Imperial College London, a constatat efecte îngrijorătoare ale coronavirusului asupra creierului uman. Astfel, la pacienţii cu forme severe de COVID-19, infecţia poate provoca un deficit cognitiv semnificativ timp de câteva luni.

„Analizele noastre se aliniază opiniei potrivit căreia există consecinţe cognitive cronice ale COVID-19”, au scris cercetătorii într-un raport. „Oamenii care şi-au revenit, inclusiv cei care nu mai manifestă simptome, au prezentat deficite cognitive semnificative”.

Testele cognitive măsoară cât de bine îndeplineşte creierul anumite sarcini, spre exemplu amintirea cuvintelor sau îmbinarea pieselor de puzzle. Astfel de teste sunt utilizate pe scară largă pentru a evalua performanţele cerebrale la persoane care suferă de boli precum Alzheimer şi îi pot ajuta pe medici să monitorizeze tulburările temporare de la nivelul encefalului.

Echipa condusă de Hampshire a analizat rezultatele obţinute de 84.285 de persoane, în urma rezolvării testului numit „Great British Intelligence Test”. Constatările, care nu au fost încă revizuite de alţi experţi, au fost publicate online pe site-ul MedRxiv.

Aceştia au remarcat un deficit cognitiv „de dimensiuni substanţiale”, mai ales în rândul pacienţilor internaţi în urma îmbolnăvirii de COVID-19. În cele mai grave cazuri se remarcă efecte echivalente „declinului mediu al performanţelor generale pe o perioadă de 10 ani, la persoane cu vârste cuprinse între 20 şi 70 de ani.”

Oamenii de ştiinţă care nu au fost implicaţi direct în cercetare susţin, însă, că rezultatele studiului ar trebui analizate prudent şi că testele trebuie continuate pentru a obţine date concludente.

„Funcţiile cognitive ale participanţilor nu au fost evaluate înainte de COVID-19, iar rezultatele nu reflectă recuperarea pe termen lung”, spune Joanna Wardlaw, profesor de neuroimagistică aplicată la Universitatea din Edinburgh. „Astfel, orice efect poate fi pe termen scurt”.

sursa: digi24.ro, reuters.com

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

VIDEO: Transformă-ți vechiul telefon într-o cameră de supraveghere, un monitor pentru bebeluși sau un difuzor improbizat

Publicat

Dacă aveți telefoane vechi care adună praful într-un sertar undeva, nu le vindeți pe nimic. Dacă funcționează în continuare, le puteți folosi pentru aplicații domestice. Să zicem o cameră de securitate, un monitor pentru bebeluși sau un difuzor improvizat Google Home, de exemplu.

Una dintre cele mai utile modalități de a îmbunătăți ciclul unui telefon vechi este să îl transformați într-o cameră de securitate la domiciliu.

Veți avea nevoie doar de un trepied sau o montură și de niște programe software, precum aplicațiile Manything și Alfred.

Acest lucru funcționează și pentru tablete, desigur, deși configurarea și poziționarea acestora ar putea fi un pic mai complicată din cauza dimensiunii suplimentare.

Din moment ce multe dintre dispozitivele pe care te pregătești să le arunci sunt și rezistente la apă, o tabletă sau un telefon vechi, ți-ar putea servi drept cameră de supraveghere și în exterior.

Pasul 1: Aveți nevoie de o aplicație de cameră de securitate care rulează pe vechile dvs. telefoane

Pentru început, va trebui să alegeți o aplicație pentru camera de securitate pentru telefon. Majoritatea aplicațiilor oferă multe dintre aceleași caracteristici, cum ar fi streaming local, streaming cloud, înregistrarea și stocarea filmărilor la nivel local sau de la distanță și detectarea mișcării și alertele.

După configurare, veți putea să vă monitorizați spațiul de locuit și să vă controlați camera de securitate de oriunde, direct de pe noul dvs. telefon.

Una dintre cele mai bune opțiuni pentru configurarea telefonului ca și cameră de securitate este Alfred. Este multiplataforma, deci nu contează dacă vechiul dvs. telefon era un telefon Android sau iPhone. Și același lucru este valabil și pentru noul dvs. telefon.

Alfred este gratuit și vă oferă o vizualizare la distanță a fluxului live, detectarea mișcării cu alerte, stocare gratuită în cloud, o alimentare audio bidirecțională și utilizarea atât a camerelor frontale, cât și a celor spate. Pentru a debloca funcții suplimentare, cum ar fi vizualizarea și înregistrarea cu rezoluție mai mare, funcțiile de zoom, eliminarea anunțurilor și stocarea în cloud de 30 de zile, puteți face upgrade la Alfred Premium.

Descărcați Alfred (Android, iOS) atât pe telefoanele vechi, cât și pe cele noi sau pe orice tablete pe care doriți să le utilizați.

Pe noul telefon, glisați prin introducere și atingeți Start. Selectați Viewer și atingeți Next.

După ce ajungeți la pagina de conectare, faceți clic pe Conectați-vă cu Google (este necesar un cont Google) și conectați-vă cu acreditările contului dvs. Google.

Pe vechiul telefon, repetați aceiași pași, dar în loc să selectați Viewer, selectați Camera. Și asigurați-vă că vă conectați la același cont Google.

Odată ce ambele telefoane sunt conectate la Alfred, ați terminat cu configurarea. Alfred a simplificat opțiunile camerei pentru a include doar câteva setări. Pe iOS, puteți activa doar detectarea mișcării, puteți alege între camerele din față și din spate și activați sau dezactivați sunetul.

Dacă utilizați un dispozitiv Android, aveți acele opțiuni și puteți, de asemenea, să activați focalizarea continuă, să solicitați Alfred redeschiderea automată în cazul în care telefonul repornește, setați o rezoluție și activați o blocare a codului de acces.

De pe noul dvs. telefon, puteți modifica alte câteva setări, cum ar fi adăugarea altor persoane în Trust Circle (acordarea accesului altor persoane la fluxurile dvs. video), eliminarea unei camere, verificarea de câte ori s-a deconectat o cameră, stabilind sensibilitatea de detectare a mișcării și activând un filtru de lumină slabă pe camere.

Deși Alfred este o alegere solidă, rețineți că nu este singura alegere. De departe, de fapt. Manything, Salient Eye și Presence sunt toate opțiuni solide gratuite, cu un model de abonament accesibil, dacă aveți nevoie de mai multe funcții. Iar camera web IP este una dintre cele mai populare opțiuni numai pentru Android.

Pasul 2: alegeți un loc pentru a vă poziționa camera

După ce fluxul este activat, va trebui să configurați și să poziționați camera. Poate doriți să se concentreze pe punctul principal de intrare în casa dvs., curtea din spate, locul în care depozitați obiecte de valoare sau un punct pe care credeți că poate fi deosebit de vulnerabil.

De asemenea, puteți configura o cameră IP ca monitor pentru bebeluși.

Pasul 3: Montați și alimentați noile camere de securitate

Pentru a monta sau poziționa camera, un trepied mic pentru smartphone sau un suport cu ventuză poate face minuni și vă poate ajuta să poziționați camera într-un loc discret.

Pentru a lărgi câmpul vizual, luați în considerare cumpărarea unui obiectiv cu unghi larg pentru telefon, ceva care poate fi achiziționat online.

Fluxul video este foarte intensiv, iar telefonul va fi pornit 24/7. Pentru a împiedica moartea telefonului în primele ore, va trebui să îl poziționați aproape de o sursă de alimentare.

Un cablu Micro-USB sau Lightning de 3 metri vă va oferi mai multă flexibilitate în locul în care îl puneți.

Sursa: cnet.com

Foto: Captură youtube

Citeste mai mult
Publicitate

AIUD

68 de ani de la moartea lui Mircea Vulcănescu în temnița Aiudului. A salvat cu generozitate o viață și a murit ca un martir

Publicat

S-au împlinit 68 de ani de la moartea lui Mircea Vulcănescu în temnița Aiudului, în data de 28 octombrie 1952. Avea 48 de ani. A murit salvând un tânăr pentru care s-a întins pe cimentul rece și ud spre a-l încălzi. De la această generozitate ar fi contractat o boală pulmonară care i-a adus sfârșitul, iar presupusele sale ultime cuvinte, aproape mitologice, „să nu ne răzbunați!”, aveau să devină un reper în construcția discursului despre suferință în închisorile comuniste.

Mircea Vulcănescu (1904-1952). Filosof, sociolog, economist, profesor de etică, subsecretar de stat la Ministerul de Finanțe în perioada 28 ianuarie 1941-23 august 1944.

Arestat la 18 mai 1946 conform legii 312/1945 „pentru urmărirea şi sancționarea celor vinovați de dezastrul țării sau de crime de război”.

Memorialul Aiud a postat pe contul de Facebook un text prin care readuce la lumină destinul tragic al unuia dintre marii intelectuali ai României:

”Parcursul lui concentraționar înregistrează o scurtă detenție la închisoarea Arsenal (18-28 mai 1964), apoi eliberarea urmată de rearestare la 30 august 1946.

Condamnat la 8 ani temniță grea, începe executarea pedepsei la Aiud, apoi, la rejudecarea procesului, tranzitează închisoarea Văcărești (1947).

Al doilea proces al lotului (1947/8) nu schimbă condamnările inițiale, iar Vulcănescu va fi retrimis la Aiud. Cercetările în vederea unei anchete îl vor aduce la Jilava, în iarna 1950/51. Înapoiat la Aiud, avea să moară în toamna anului 1952.

Numele lui Mircea Vulcănescu a rămas cunoscut mai cu seamă în lumina gestului său din închisoare pentru salvarea vieții unui mai tânăr coleg de suferință.

Lui i se asociază istorisirea salvării de la moarte a unui tânăr istovit de puteri, pentru care s-ar fi întins pe cimentul rece și ud spre a-l încălzi.

De la această generozitate ar fi contractat o boală pulmonară care i-a adus sfârșitul, iar presupusele sale ultime cuvinte, aproape mitologice, „să nu ne răzbunați!”, aveau să devină un reper în construcția discursului despre suferință în închisorile comuniste.

Cariera sa interbelică, implicarea sa în dezbaterile de idei ale tinerei generații Criterion (cea mai importantă generație din istoria culturii române), cercetarea lui sociologică, publicistica și opera lui filosofică, precum și gestul său din detenție l-au înscris în memorie ca o figură luminoasă din generația interbelică întemnițată în comunism.

„În temniţă vorbea şi cuvântul lui era ascultat. Îi învăţa să gândească pe cei ce fuseseră conducători ai ţării. Concepţia sa era una profund creştină de pe poziţii politice democratice. Îl vedeam adesea la biserică, atunci când biserica din Aiud nu fusese încă transformată în W.C.

Întreţinând o febrilă activitate intelectuală în rândul deţinuţilor, Mircea Vulcănescu era un inamic declarat al marxiştilor. Din cauza unor prelegeri ţinute la Jilava a fost dus la camera neagră, aproape dezbrăcat, împreună cu alţi „bandiţi”.

Ţinuţi flămânzi, neavând pe ce să se odihnească, au început să cadă pe mâzga rece, care aducea îmbolnăvirea şi moartea. Mircea Vulcănescu s-a aşezat jos, ca să poată sta alţii pe el şi le-a zis: „Eu voi muri. Salvaţi-vă voi.

Nu a murit atunci, dar revenind la Aiud a continuat să vorbească iar ei au continuat să îl pedepsească până ce l-au ucis. A fost un om cu caracter de diamant.” – Ioan Ianolide – Întoarcerea la Hristos via Memorialul Aiud.

A fost și politician și orator de mare forță. Mircea Vulcănescu a deținut funcția de Subsecretar de Stat la Ministerul de Finanțe în guvernul Ion Antonescu, în perioada 27 ianuarie 1941 – 23 august 1944. Din această poziție i-a refuzat mentorului său, Nae Ionescu, scutirea de taxe pentru o mașină pe care acesta o adusese din Germania.

Unul dintre cei mai tenace negociatori ai României cu cel de-al Treilea Reich, Mircea Vulcănescu a reușit, între 1941 și 1944, să obțină pentru Banca Națională a României 8 vagoane de aur (confiscate de URSS imediat după 23 august 1944) și înzestrarea Armatei a 4-a cu echipament militar german nou.

A făcut parte, alături de Mircea Eliade, Emil Cioran și alții, din Generația Criterion.

În perioada stalinismului crunt prin care a trecut țara la jumătatea secolului trecut, s-au petrecut cele mai mari atrocități din istoria modernă a României.

Elitele țării au fost exterminate programatic în pușcăriile comuniste. Majoritatea lor au murit în chinuri năpraznice, înfometați, bătuți și chinuiți psihic prin hărțuirea familiilor. O rană adâncă pe care noii comuniști, din perioada ceaușistă au negat-o și o neagă în continuare.

Citește și: Generația care a înfăptuit Marea Unire, exterminată în beciurile comuniste. ”Răsplată” pentru părinții României Mari

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate