Connect with us
Publicitate

EDUCAȚIE

Înscrieri la clasa pregătitoare 2021 în ALBA: LISTA locurilor libere și situația copiilor înscriși. A doua etapă începe luni


Publicat

sediul ISJ Alba

Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ) Alba a publicat listele cu copiii admiși în clasa pregătitoare, în anul școlar 2021-2022 și locurile rămase libere după prima etapă de înscrieri.

În județul Alba, au fost peste 2.700 de locuri în 153 de clase pregătitoare, incluse în planul de școlarizare 2021-2022 făcut public de către Inspectoratul Școlar Județean Alba. Au rămas libere 502 de locuri, pentru etapa a doua de înscrieri.

Vezi Lista-copiilor-admiși_etapa_I_2021 IȘJ Alba

Vezi Lista locuri-rămase-libere-după-prima-etapă_2021 IȘJ Alba

Cererea-tip de înscriere a putut fi completată online, transmisă prin e-mail, prin poștă sau depusă la secretariatul unității de învățământ la care părintele dorește înscrierea copilului.

Copiii care împlinesc vârsta de 6 ani până la data de 31 august 2020, inclusiv, trebuie să fie înscriși în clasa pregătitoare, în conformitate cu prevederile Legii educației naționale nr. 1/2011. Procesul de înscriere în învățământul primar nu este condiționat de frecventarea grupei mari a învățământului preșcolar.

Copiii care împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2020, inclusiv, pot fi înscriși dacă dezvoltarea lor psihosomatică este corespunzătoare.

Pentru anul școlar viitor, în județul Alba sunt 2.774 locuri în 153,55 clase pregătitoare. Comparativ, în planul de școlarizare 2020-2021 erau 2.924 locuri în 152,3 clase pregătitoare.

Vezi Înscriere la CLASA PREGĂTITOARE 2021 în ALBA: Peste 2.700 de locuri în școli din județ. LISTA claselor pe unități de învățământ

Elevii sunt repartizați aleatoriu în clasele pregătitoare, fie în ordinea alfabetică a numelor copiilor, fie prin tragere la sorți.

Nu există opțiunea de alegere a învățătorului/învățătoarei.

Pentru copiii care împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie-31 decembrie 2021 nu mai este necesară evaluare psihosomatică. Este obligatorie doar recomandarea de la grădiniță.

ÎNSCRIERE la CLASA PREGĂTITOARE 2021-2022 – CALENDAR

29 martie – 28 aprilie: Completarea cererilor-tip de înscriere de către părinți/ tutori legal instituiți/ reprezentanți legali, online sau la unitatea de învățământ la care solicită înscrierea copiilor; depunerea/transmiterea cererilor-tip de înscriere la unitatea de învățământ la care solicită înscrierea copiilor, inclusiv a recomandării de înscriere în clasa pregătitoare, după caz, respectiv a declarației pe proprie răspundere și a documentelor necesare în copie simplă; validarea fișelor de înscriere generate de aplicația informatică

10 – 11 mai 2021: procesarea de către comisia națională a cererilor-tip de înscriere, cu ajutorul aplicației informatice și repartizarea copiilor la școala de circumscripție;

11 – 18 mai 2021: procesarea la nivelul unităților de învățământ, pe baza informațiilor din cererile-tip de înscriere și din documentele depuse/transmise de părinți/ tutori legal instituiți/reprezentanți legali, a cererilor prin care se solicită înscrierea la o altă unitate de învățământ decât la școala de circumscripție, pe locurile rămase libere;

Procesarea cererilor-tip de înscriere în ordine, respectând următoarele priorități:

a) în prima fază sunt admiși la școala de circumscripție copiii ai căror părinți au solicitat acest lucru în cererea-tip de înscriere

b) în a doua fază se procesează cererile părinților care solicită înscrierea la o altă unitate de învățământ decât școala de circumscripție, pe locurile rămase libere

c) în a treia fază sunt admiși la școala de circumscripție copiii ai căror părinți au solicitat înscrierea la o altă unitate de învățământ decât școala de circumscripție, dar nu au fost înmatriculați, din lipsă de locuri

20 mai 2021: afișarea în unitățile de învățământ și pe site-ul inspectoratului școlar a candidaților înmatriculați și a numărului de locuri rămase libere.

A doua etapă de înscriere în învățământul primar (21 mai – 10 septembrie):

21 mai 2021: comunicarea, prin afișare la unitățile de învățământ și pe site-ul inspectoratului, a procedurii specifice de repartizare a copiilor pe locurile disponibile, elaborate de inspectoratul școlar;

24 mai – 31 mai 2021: depunerea/transmiterea cererii-tip de înscriere la secretariatul unității de învățământ aflate pe prima poziție dintre cele trei opțiuni exprimate pentru etapa a doua, de către părinții copiilor care nu au fost cuprinși în nicio unitate de învățământ în etapa anterioară sau care nu au participat la prima etapă;

4 iunie 2021: afișarea la fiecare unitate de învățământ a listelor finale pentru clasa pregătitoare.

1 – 10 septembrie 2021: centralizarea și soluționarea de către inspectoratul școlar a cererilor părinților/tutorilor legal instituiți/reprezentanților legali ai copiilor care nu au fost încă înscriși la vreo unitate de învățământ.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

JOI: Lista drumurilor din județul Alba, pe care vor fi amplasate radare ale Poliției Rutiere

Publicat

Reprezentanții IPJ Alba au anunțat lista drumurilor din județ pe care vor fi amplasate radare ale Poliției Rutiere. Amplasarea radarelor în data de 20 ianuarie 2022:

Drumul Naţional 1- Alba Iulia – Sântimbru – Oiejdea – Galda de Jos – Teiuş – Aiud – Inoc – limită cu judeţul Cluj

Drumul Naţional 1- Sebeş – Cut – Cunţa – limită judeţul Sibiu

Drumul Naţional 7 Săliştea – Șibot – limită cu judeţul Hunedoara

Drumul Naţional 67C – Sebeş –Petreşti – Săsciori

Drumul Naţional 74 – Ighiu – Zlatna – Feneş – Abrud –– Bucium Cerbu

Drumul Naţional 75 – Câmpeni – Gârda – Arieşeni

Drumul Naţional 75 – Baia de Arieş – Lupşa

Alba Iulia – Bulevardul Încoronării – Bulevardului Ferdinand I – strada Clujului, strada Regiment V Vânători, Strada Calea Moţilor

Municipiul Sebeş – strada Lucian Blaga, strada Traian

Cugir – strada Victoriei

Ocna Mureş – Războieni – Noşlac

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Nesimțire record: O femeie de 70 de ani a primit o factură de 33,5 milioane de lei la gaz, pe o singură lună

Publicat

O femeie de 70 de ani din Muntenii de Jos, județul Vaslui, a primit o factură pe luna decembrie în valoare de peste 33,5 milioane de lei la gaz. A semnalat eroarea, dar a primit o nouă factură, însă și de această dată tot greșită

Potrivit Ziarul de Vaslui, pe factură era înregistrat un consum de 146.525,153 MWH, iar singurii consumatori de gaz pe care îi are sunt aragazul și centrala folosită doar pentru încălzitul apei, pentru că femeia își încălzește locuința cu sobe cu lemne.

Factura a fost emisă de Gaz Est. ”Nu au fost probleme. Au recunoscut că este o eroare și au emis o factură, de 1.700 lei. Normal, și aceea era mult prea mare. În final, după un alt drum, a fost emisă o factură de 200 lei”, le-a spus fiul femeii, jurnaliștilor de la publicația amintita.

Nu este singura situație de acest fel. Reamintim că pste 2.200.000 de mii de facturi greșite au fost emise de Electrica Furnizare. Compania nu a aplicat, după 1 noiembrie, măsurile de plafonare a tarifelor și de compensare a facturilor. Facturile emise eronat au fost stornate.

Furnizorii de energie sunt obligați să recalculeze facturile greșite emise fară să se țină cont de plafonări și trebuie să returneze banii încasați nedrept, potrivit unei ordonanțe adoptate de Guvern.

Sursă: Ziarul de Vaslui

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Recalcularea pensiilor: Guvernul vrea să elaboreze o nouă formulă. Ministrul Muncii: reanalizăm legea salarizării și a pensiilor

Publicat

Legea salarizării şi a pensiilor va intra în analiză pentru ca toţi beneficiarii din sistemul social să ajungă la un echilibru a anunțat ministrul Muncii Marius Budăi.  Guvernul vrea să elaboreze o nouă formulă pentru recalcularea pensiilor.

Din cauză că majoritatea pensionarilor nu mai fac faţă facturilor uriașe la energie şi gaze,  Guvernul vrea să reanalizeze legea salarizării şi a pensiilor, demers care, potrivit ministrului Muncii, va dura aproximativ 120 de zile.

Ministrul Muncii, Marius Budăi, a explicat, miercuri seară, la Antena 3, că legea salarizării şi a pensiilor va intra în analiză, pentru ca toţi beneficiarii din sistemul social să ajungă la un echilibru.

Vor fi majorări de pensii?

Întrebat dacă după acest orizont de timp pensionarii s-ar putea aștepta la majorări, ministrul Muncii, Marius Budăi a răspuns: „Prefer să mă păstrez la fel de serios cum am fost până acuma şi nu o să-mi permit să dau, mai ales că vorbim de cetăţeni, de oameni, de suflete, nicio speranța pe care să nu o putem noi ca Guvern să o ducem la îndeplinire.

Ceea ce am anunţat astăzi este practic ceea ce ne-am asumat prin programul de guvernare atunci când am negociat această coaliţie politică, pentru a susţine guvernul.

Am spus că ne luăm la dispoziție aceste 120 de zile în care să facem analiză să descoperim ce nu s-a făcut.

Este complicat pentru că sunt lucrători din sistemul public care sunt deja la nivelul 2022, sunt lucrători din sistemul public care trebuie să primească încă mult până a ajunge la acest nivel şi sunt lucrători care sunt aproape de nivelul din 2022.

Toate ministerele trebuie să conlucrăm şi să avem acestă situaţie clară, să vedem şi lună de lună cum merge execuția bugetară şi colectarea fondurilor şi să luăm o decizie şi guvernul să şi-o asume.

Avem deja un document oficial prin care, în zilele următoare trebuie, să creăm un comitet interministerial care asta va avea ca temă principală: identificarea problemelor din sistemul de salarizare, identificarea şi construirea efortului bugetar şi discuțiile în coaliţie pentru găsirea de soluţii.

Citește și Weekend prelungit pentru elevi și copiii de grădiniță. Urmează o nouă minivacanță

Weekendul viitor va fi unul prelungit pentru bugetari, inclusiv profesori și prin urmare și pentru elevi și copiii de grădiniță. Luni, 24 ianuarie, este zi liberă legală – Ziua Unirii Pricipatelor Române.

Potrivit Codului Muncii, în această zi profesorii și elevii nu fac cursuri. Tot în 24 ianuarie se sărbătorește și Ziua Internațională a Educației.

Citește și Guvernul a prelungit acordarea șomajului tehnic pentru angajații afectați de pandemie. Anunțul ministrului

Măsurile de protecție socială pe perioada pandemiei de COVID au fost reînnoite, a anunțat ministrul Muncii și Solidarității Sociale, Marius Budăi. Este vorba dspre acordarea șomajului tehnic de 75% din salariu.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Zilierii s-au scumpit în 2022. Cei care vor să îi angajeze vor scoate mai mulți bani din buzunar. Prețul minim pe ora de lucru

Publicat

foto: pixabay.com

Începând cu 1 ianuarie 2022, salariul minim brut pe ţară a ajuns la 2.550 de lei, astfel cei care vor angaja zilieri vor scoate mai mulţi bani din buzunar, conform legii privind exercitarea unor activităţi cu caracter ocazional desfăşurate de zilieri.

Legea nr. 52/2011 privind exercitarea unor activităţi cu caracter ocazional desfăşurate de zilieri, intrată în vigoare la 15 aprilie 2011,  reglementează remuneraţia brută primită de cei care exercită activităţi cu caracter ocazional care trebuie să fie cel puţin egală cu valoarea pe oră a salariului minim brut pe ţară.

În momentul de faţă, salariul minim brut pe ţară este de 2.300 de lei, astfel remuneraţia orară are o valoare de 13,583  lei. Salariul minim brut pe ţară va ajunge la 2.550 de lei, conform Hotărârii Guvernului nr. 1.071/2021.

Astfel, remuneraţia orară minimă pentru zilieri va creşte de la 13,583 lei pe oră la 15,239  lei pe oră.

Costul orar al zilierilor este unul brut, din care se reţine ulterior impozit în cotă de 10% şi contribuţii la pensie în cotă de 25%.

Activitatea de zilier și vechimea în muncă

Actul normativ care reglementează activitatea de zilier – Legea nr. 52/2011 – nu prevede nimic în sensul asimilării vechimii în muncă scrie avocatnet.ro

LLegea 52/2011 oferă totuși o serie de alte beneficii celor care prestează astfel de activităţi. În primul rând, cei care angajează zilieri sunt obligați să menționeze acest lucru în Registrul naţional de evidenţă a zilierilor.

Aceeaşi lege prevede că raportul de muncă dintre zilier şi beneficiar, adică cel care îl plăteşte, se face prin „acordul de voinţă al părţilor, fără încheierea, în formă scrisă a unui contract individual de muncă”.

Zilierii nu primesc vechime în muncă, dar cotizează pentru pensie

Chiar dacă activitatea de zilier nu se adaugă ca vechime de muncă sau stagiul de cotizare în ani la pensie, din veniturile pe care le primeşte acesta o cotă de 25%  drept contribuţia de asigurări sociale (CAS) se duce spre pensia din sistemul de stat. În plus, pe lângă CAS, zilierului i se opreşte şi 10% impozit pe venit.

Deci, din banii pe care un zilier îi va primi, dacă activitatea prestată de el este înregistrată în Registrul zilierilor, se vor opri impozitul pe venit şi contribuţia de asigurări sociale, ce îi va conferi acestuia calitatea de asigurat în sistemul public de pensii.

Totuşi, activitatea de zilier nu îi conferă acestuia calitatea de asigurat în sistemul public de sănătate şi nici nu îi dă posibilitatea de a primi concedii medicale pentru accidentele de muncă sau boli profesionale.

Zilierii se pot asigura opțional la sănătate

Pentru a avea acces gratuit în spitalele de stat, zilierul se poate asigura opţional la sănătate, prin depunerea Declaraţiei unice la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi plata contribuţiilor aferente, ulterior, încheiind un contract cu casa judeţeană de asigurări de sănătate de care aparţine.

Concluzionând, activitatea de zilier nu reprezintă vechime în muncă, însă o parte din veniturile primite se vor duce către pensia de stat.

În ce domenii pot lucra zilierii

Conform Clasificarii activitatilor din economia nationala, munca necalificata cu caracter ocazional se poate presta in urmatoarele domenii:

  • a) agricultură, vânătoare şi servicii anexe – diviziunea 01;
  • b) silvicultură, cu excepţia exploatărilor forestiere – diviziunea 02;
  • c) pescuit şi acvacultură – diviziunea 03;
  • d) activităţi de organizare a expoziţiilor, târgurilor şi congreselor – grupa 823;
  • e) publicitate – grupa 731;
  • f) activităţi de interpretare artistică – spectacole – clasa 9001, activităţi-suport pentru interpretarea artistică – spectacole – clasa 9002 şi activităţi de gestionare a sălilor de spectacole – clasa 9004;
  • g) creşterea şi reproducţia animalelor semidomesticite şi a altor animale – clasa 0149;
  • h) activităţi de alimentaţie (catering) pentru evenimente – diviziunea 5621;
  • i) activităţi de întreţinere peisagistică – plantarea, îngrijirea şi întreţinerea de parcuri şi grădini, cu excepţia facilităţii de locuit particulare – clasa 8130;
  • j) restaurante – clasa 5610;
  • k) baruri şi alte activităţi de servire a băuturilor – clasa 5630;
  • l) activităţi ale grădinilor zoologice, botanice şi ale rezervaţiilor naturale – clasa 9140.
  • m) hoteluri şi alte facilităţi de cazare – diviziunea 55; facilităţi de cazare similare – clasa 5510; facilităţi de cazare pentru vacanţe şi perioade de scurtă durată – clasa 5520 – tabere de copii, organizate de Ministerul Tineretului şi Sportului, direct sau prin unităţile din subordinea acestuia;
  • n) facilităţi de cazare pentru vacanţe şi perioade de scurtă durată – clasa 5520 – cabane;
  • o) activităţi ale bazelor sportive – clasa 9311;
  • p) activităţi ale cluburilor sportive – clasa 9312.

Pentru veniturile realizate de zilieri, se datorează: impozit pe salarii si contribuția de asigurări sociale

  • impozit pe salarii, 10% asupra diferenței intre remunerația brută si CAS;
  • contribuția de asigurări sociale, 25% asupra remunerației brute, începând cu veniturile lunii mai 2019, conferind zilierului calitatea de asigurat in sistemul public de pensii.
  • NU se datorează contribuția asiguratorie pentru munca, iar activitatea desfasurată nu conferă zilierului calitatea de asigurat în sistemul public de sănătate. Acesta se poate asigura opțional în sistemul public de sănătate conform art. 180 din Codul fiscal.

Zilieri: Declarare și plată

Impozitul si contribuția de asigurări sociale (CAS) datorate de zilieri se calculează și se retine de beneficiarul lucrărilor si se declară în declarația 112 la sectiunea A si sectiunea E din cadrul anexei 1.2 Asigurat.

Declararea si virarea la bugetul de stat a impozitului si CAS calculate si reținute se efectuează de către beneficiarul de lucrări pana la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei pentru care se plătesc aceste venituri.

Prin excepție, calculează si rețin impozitul și CAS aferent veniturilor fiecărei luni la data efectuării plătii acestor venituri, declara si plătesc pana la data de 25 inclusiv a lunii următoare trimestrului pentru care se datorează, următorii beneficiari de lucrări:

a) asociații, fundații sau alte entități fără scop patrimonial, persoane juridice;

b) persoanele juridice plătitoare de impozit pe profit care, in anul anterior, au înregistrat venituri totale de pana la 100.000 euro si au avut un număr mediu de pana la 3 salariați exclusiv;

c) persoanele juridice plătitoare de impozit pe veniturile microîntreprinderilor care, în anul anterior, au avut un număr mediu de pana la 3 salariați exclusiv;

d) persoanele fizice autorizate și întreprinderile individuale, precum si persoanele fizice care exercita profesii liberale și asocierile fără personalitate juridica constituite intre persoane fizice, persoanele fizice care dețin capacitatea de a încheia contracte individuale de munca in calitate de angajator, care au, potrivit legii, personal angajat pe baza de contract individual de munca.

Facilități pentru zilieri în pandemie

Pentru întreruperea sau restrângerea activitații ca urmare a efectelor virusului SARS-CoV-2, pentru activitățile afectate desfășurate de zilieri se acorda următoarele facilități:

pentru zilierii care îsi desfăsoară activitatea într-unul din domeniile afectate de întreruperea sau restrângerea activitații ca urmare a efectelor coronavirusului SARS-CoV-2, pentru o perioada de 3 luni se acorda de la bugetul de stat o suma reprezentând 35% din remunerația cuvenita zilei de munca. Plata se face de către AJPIS.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate