Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

ÎNSCRIERI la CREŞĂ 2016 în Alba Iulia, de la 1 iulie: CALENDAR, documente necesare şi condiţii. Peste o sută de locuri disponibile


Publicat

cresa alba iulia 1De vineri, 1 iulie, părinţii sau reprezentanţii legali ai copiilor cu vârste până la 3 ani pot depune dosarele pentru înscrierea copiilor la creşele în Alba Iulia. Pentru anul școlar 2016-2017, la cele trei creşe din oraş sunt disponibile 104 locuri.

Vă reamintim că în Alba Iulia, cele trei creşe de stat sunt în cartierele Cetate şi Ampoi, cu sedii la adresele: Creşa 1 Cetate (22 locuri, un loc pentru cazuri sociale) – strada Alexandru cel Bun nr. 13; Creşa 2 Ampoi (25 locuri, un loc pentru cazuri sociale), strada Livezii 41 E, Creşa 2 Ampoi (57 locuri, 3 locuri pentru cazuri sociale), strada Livezii nr. 47.

Orarul zilnic al creşelor este 6.00 – 18.00. Copiii beneficiază de asistenţă medicală permanentă, două mese (mic dejun şi prânz) şi două gustări pe zi. Alimentația copiilor urmărește standardele unei diete echilibrate, adaptată cerințelor specifice vârstei, potrivit reprezentanţilor Primăriei Alba Iulia. În cadrul creșelor se desfășoară activități de educație timpurie adecvate vârstei copiilor, bazate pe joc (jocul exercițiu, jocuri de imitație, jocuri de limbaj, jocuri de construcție, jocuri imaginative, etc.).

Detalii din procedura de înscriere

Înscrierile se fac în luna iulie. În situaţii deosebite, se pot face înscrieri şi pe parcursul anului şcolar, în limita locurilor disponibile. Dacă se cere înscrierea fraţilor sau copiilor aflaţi în îngrijirea aceluiaşi părinte/ reprezentant legal şi este liber doar un loc, se va suplimenta numărul de locuri cu numărul de copii aflaţi în această situaţie.

La înscrierea copiilor la creşă nu se percep taxe de înscriere. Cererea de înscriere se depune doar de părinte ori reprezentant legal.

Comisia de verificare a dosarelor de înscriere poate solicita acte noi, după caz. După ce se ţine cont de opţiunea părintelui şi se aplică criteriile de departajare, se stabileşte lista cu copiii admişi, în limita locurilor disponibile. Lista poate fi contestată. Copiii care nu prind loc rămân pe lista de rezervă.

CALENDAR înscrieri la creşă în Alba Iulia, 2016:

1 – 12 iulie: preluarea dosarelor la sediul Primăriei municipiului Alba Iulia

13-21 iulie: evaluarea dosarelor de către comisia de înscrieri

22 iulie: afișarea rezultatelor

25-27 iulie: depunerea contestațiilor la sediul Primăriei Alba Iulia

28-29 iulie: analizarea contestațiilor de către comisia de contestații și afișarea rezultatelor

1-9 septembrie: prezentarea părinților la creșă pentru planificarea zilei de intrare în colectivitate a copilului.

CRITERII privind punctarea cererilor de înscriere a copiilor în creșele din municipiul Alba Iulia (criteriile de departajare se vor aplica doar în cazul în care numărul de solicitări va depăși numărul de locuri disponibile pentru înscrieri)

1. Locul de muncă al părinţilor / reprezentanţi legali (care au raportul de muncă / serviciu nesuspendat) – 5 puncte pentru fiecare

2. Data reluării activităţii profesionale de către părintele care se află în concediu pentru îngrijirea copilului:

– celor care îşi reiau activitatea până în 31 august: 5 puncte

– celor care îşi reiau activitatea până în luna septembrie: 4 puncte

– celor care îşi reiau activitatea până în luna octombrie: 3 puncte

– celor care îşi reiau activitatea până în luna noiembrie: 2 puncte

– celor care îşi reiau activitatea până în luna decembrie: 1 punct

– celor care îşi reiau activitatea începând cu luna ianuarie a anului următor: 0 puncte

3. Frați care frecventează deja creșa sau grădinița care funcționează apropiere (Grădiniţa nr. 13 şi Grădiniţa nr. 14): un punct

4. Situația familială: familie monoparentală – 10 puncte, familie biparentală (căsătoriți, uniune consensuală) – 5 puncte

5. Numărul de copii în întreținere: un copil – 1 punct, doi copii – 2 puncte, trei copii sau mai mulți – 3 puncte; motivul a fost că există posibilitatea ca un copil cu părinte unic, dar fără loc de muncă cu trei copii să ocupe locul unui copil ai cărui părinţi sunt salariaţi

6. Copii gemeni/ tripleți (se va completa câte un dosar pentru fiecare copil) – 1 punct.

7. Unul dintre părinţi/reprezentanţi legali sau părinte unic urmează o formă de învăţământ la zi (student/masterand): 2 puncte

8. Familie care are un copil cu handicap grav (altul decât cel pentru care optează înscrierea la creşă): 2 puncte

Condiții eliminatorii:

Nu se vor lua în calcul cererile părinților (ambii părinți/părinte unic), care nu au domiciliul/reședința în Municipiul Alba Iulia.

Nu se vor înscrie în creșă copii pentru care medicul de familie nu eliberează adeverință medicală cu textul sănătos clinic și apt pentru intrare în creșă li fişa de imunizări întocmită conform prevederilor elaborate de Ministerul Sănătăţii cu privire la introducerea copilului în colectivitate. În situaţia în care copilul un are schema de vaccinări obligatorii în România efectuată, medicul de familie va preciza pe FISA de imunizări că acesta urmează să recupereze vaccinurile lipsă şi că este cuprins în schema de vaccinări obligatorii în România.

Lista cu actele necesare înscrierii copilului la creşă:

1. Cererea de înscriere  (AICI, formular sau se poate ridica de la cam. 8 din Primărie)

2. Copie de pe certificatul de naștere al copilului

3. Copie faţă-verso de pe actele de identitate ale părinților/ reprezentanților legali, certificatele de naștere ale fraților minori si, după caz, copie a hotărârii de plasament sau de încredințare în vederea adopției

4. Copie după certificatul de căsătorie

5. Orice act care dovedeşte uniunea consensuală

6. Adeverința de venituri pntru fiecare dintre părinţi/reprezentanţi legali

– adeverinţă cu venitul brut al părintelui, realizat în ultimele 6 luni, anterioare înscrierii, cu precizarea valabilităţii contractului de muncă

– copie după decizia de stabilire a indemnizaţiei pentru creşterea copilului (în cazul în care unul dintre părinţi se află în concediu pentru creşterea copilului), eliberată de AJPIS Alba

– copie după decizia de reluare a activităţii profesionale în care să se specifice data reluării activităţii părintelui care a beneficiat de indemnizaţia pentru creşterea copilului, pentru cei care îşi reiau activitatea înaintea de împlinirea vârstei de un an, respectiv 2 ani, a copilului, în funcţie de opţiunea aleasă (NOU)

– decizia de suspendare a activităţii profesionale

– cupoane de pensie, şomaj; alte acte doveditoare de venituri, după caz

– pentru persoanele cu venituri din străinătate în ultimele 6 luni: contract de muncă tradus în limba română; pentru cei care un realizează venituri:  adeverinţă de la Administraţia Financiară (NOU)

7. Adeverința de la medicul de familie, în care să se menționeze că respectivul copil este sănătos clinic și apt pentru intrarea în creșă

8. Fişa de imunizări

9. Certificat încadrare în grad de handicap grav pentru copil (unde este cazul; altul din familia decât cel pentru care se solicită înscrierea la creşă)

10. Certificatul de deces/sentință de divorț, definitivă și irevocabilă, pentru părintele unic

11. Adeverinţă pentru fraţii care frecventează în anul şcolar următor grădiniţa din apropierea creşelor (Grădiniţa nr. 13 sau 14)

12. Adeverință de student/masterand la zi, pentru părintele/reprezentantul legal al copilului, cu precizarea continuităţii studiilor şi în anul şcolar următor.

13. Alte acte justificative în funcție de situația descrisă în cerere, pentru a putea beneficia de punctaj.

Pentru locurile sociale se depun:

– acte din care să reiasă situaţia de urgenţă a familiei (moartea subită a unuia dintre părinţi/reprezentanţi legali, accident al unuia dintre părinţi etc)

– plan de serviciu şi anchetă socială de la Direcţia de Asistenţă Socială Alba Iulia (pentru situaţia în care copilul este cu risc de separare în familie)

După admiterea copilului în creşă, dosarul se va completa de părinte/reprezentant legal, cu următoarele acte:

1. Avizul epidemiologic eliberat de medicul de familie cu 24-48 de ore înainte de a începe frecventarea unității

2. Fișa imunizări întocmită conform prevederilor elaborate de Ministerul Sănătății

3. Analize medicale: examen coprobacteriologic, coproparazitologic și exudat faringian

4. Alte analize sau adeverinţe medicale, după caz.

5. Acte doveditoare venituri (în cazul unor modificări apărute în situația familială în perioada dintre înscriere și intrarea în colectivitate).

AICI, procedura integral.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Avertizare meteo 13 iunie 2021: COD GALBEN de precipitații abundente și instabilitate atmosferică accentuată până la ora 10,00

Publicat

ANM a emis o nouă avertizare meteo COD GALBEN pentru mai multe județe din Transilvania, Banat, Crișana, Maramureș și partea nordică a Moldovei.

Avertizarea este valabilă duminică 13 iunie de la ora 02,00 până dimineața la ora 10,00.

Fenomene vizate: instabilitate atmosferică temporar accentuată, cantități însemnate de precipitații.

În intervalul menționat, în Banat, Crișana, Maramureș, cea mai mare parte a Transilvaniei și în jumătatea nordică a Moldovei și în zonele montane aferente vor fi averse însemnate cantitativ, descărcări electrice și intensificări ale vântului.

Citește și VIDEO: Furtuna a făcut ravagii la Tăuți, în comuna Meteș. Grindina a acoperit grădinile și curțile localnicilor

Ploile vor avea și caracter torențial, iar în intervale scurte de timp sau prin acumulare, cantitățile de apă vor depăși local 25…30 l/mp și izolat 35…40 l/mp.

Informare meteo 13 iunie 2021 : Vreme rea la munte până la ora 23,00

Tot pentru duminică 13 iunie 2021 meteorologii au emis și o INFORMARE METEO de instabilitate atmosferică și cantități de apă însemnate pentru zonele de munte și jumătatea de est a României. 

Intervalul de valabilitate: 13 iunie, ora 10:00 – 15 iunie, ora 23:00

      În intervalul menționat, în jumătatea de est a țării și local la munte vor fi averse însemnate cantitativ, descărcări electrice, intensificări ale vântului și izolat grindină.

Ploile vor avea și caracter torențial, iar în intervale scurte de timp sau prin acumulare, cantitățile de apă vor depăși 15…20 l/mp și, pe arii restrânse, 25…50 l/mp.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Florin Roman, reacție dură la adresa lui Ludovic Orban: cei mai mulți și valoroși liberali nu îi mai sunt alături

Publicat

Deputatul PNL  de Alba, Florin Roman a reacționat, după ce președintele PNL, Ludovic Orban, a acuzat că a fost părăsit de Raluca Turcan, Rareş Bogdan şi Robert Sighiartău, iar aceştia au încercat să convoace un BPN al partidului pentru a arunca în aer formarea coaliţiei de guvernare.

Roman a postat o imagine din 2017 de la Congresul PNL în care arată că majoritatea celor care il înconjurau pe Orban atunci au anunțat acum că nu îl mai susțin.

”În 2017, la congresul PNL, dl Ludovic Orban, nu avea nici o problemă în a se afișa cu echipa! Pentru că avea echipă…Azi înțeleg că e cam trădare dacă susții contracandidatul!

Îi sugerez domnului Orban să se uite bine și probabil va constata că cei mai mulți și valoroși liberali de atunci, nu îi mai sunt alături. Poate va reuși și să răspundă la întrebarea: De ce?

Nu regret sprijinul pentru dl Orban în 2017. Însă după ce s-a văzut premier nu mai era Orban pe care l-am susținut.

Este primul președinte al PNL care nu a demisionat, din fruntea partidului, după pierderea alegerilor. Motive puteau invoca toți, dar cu exceptia domnului Orban, nici unul nu a făcut-o!

S-a “sacrificat” în fruntea Camerei Deputaților, pe cea mai proasta negociere a PNL pe structura noului guvern. Toți cei care îl susțin pe Florin Cîțu sunt acum “lichele” sau “trădători”.

Păcat…mare păcat!”, a scris Florin Roma pe Facebook.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Proiect: Admiterea la Rezidențiat organizată de Ministerul Educației, iar pregătirea coordonată de departamente din universități

Publicat

medic sanatate

Ministerul Educaţiei organizează admiterea în rezidenţiat pe locuri şi pe posturi, prin concurs naţional, cu tematică şi bibliografie unică, în temeiul unei metodologii aprobate prin ordin al ministerului, la propunerea universităţilor de medicină şi farmacie acreditate, prevede o iniţiativă legislativă depusă la Camera Deputaţilor de parlamentari de la PSD.

Proiectul prevede completarea în acest sens cu patru texte noi a art.174 din Legea educaţiei naţionale nr.1/2011 şi abrogarea Ordonanţei de urgenţă 18/2009 privind organizarea şi finanţarea rezidenţiatului, aprobată prin Legea 103/2012.

Potrivit proiectului, specialităţile şi durata pregătirii prin rezidenţiat se vor stabili prin ordin comun al Ministerului Educaţiei şi Ministerului Sănătăţii, cu avizul Colegiului Medicilor din România, Colegiului Medicilor Dentişti din România, Colegiului Farmaciştilor din România, după caz.

Organizarea şi finanţarea rezidenţiatului şi dobândirea dreptului de liberă practică se vor stabili prin hotărâre a guvernului, la propunerea Ministerului Educaţiei şi Ministerului Sănătăţii. Pregătirea în rezidenţiat va fi coordonată de departamente din cadrul instituţiilor de învăţământ superior şi se face în unităţile sanitare publice sau private atestate de către universităţile de medicină şi farmacie acreditate, după o metodologie proprie, mai prevede propunerea legislativă.

De asemenea, legea va intra în vigoare începând cu prima zi a anului şcolar, respectiv universitar următor celui în care a fost adoptată. La intrarea în vigoare, va fi abrogată OUG 18/2009 privind organizarea şi finanţarea rezidenţiatului, aprobată prin legea 103/2012.

Iniţiatorii – Adrian Streinu Cercel, Alexandru Rafila, Patriciu-Andrei Achimaş-Cadariu, Corneliu-Florin Buicu, Florian-Dorel Bodog, Leonard Azamfirei, Lucian Romaşcanu şi Angel Tîlvăr – susţin că organizarea rezidenţiatului este prevăzută şi în Legea educaţiei şi în Ordonanţa 18/2009, iar prevederile nu sunt armonizate.

Ei au arătat în expunerea de motive că, în timp ce Legea educaţiei prevede că organizarea rezidenţiatului este făcută de departamentele de pregătire a rezidenţiatului din cadrul instituţiilor de învăţământ, OUG 18/2009 prevede că atribuţiile de organizare revin preponderent Ministerului Sănătăţii şi Direcţiilor de Sănătate Publică.

„În prezent, admiterea în rezidenţiat este organizată de către universităţile de medicină şi farmacie acreditate, prin concurs naţional de admitere în rezidenţiat. Pregătirea în rezidenţiat este asigurată de cadrele didactice din universităţi, în secţiile clinice universitare şi alte unităţi sanitare sub coordonarea cadrelor didactice universitare, statutul de coordonator de rezidenţiat este condiţionat de calitatea de cadru didactic universitar. Practic, întreg parcursul de formare, de la admitere până la certificarea medicului rezident ca medic specialist, se desfăşoară sub coordonarea directă a instituţiilor de învăţământ superior. (…) Implicarea Ministerului Sănătăţii în acest proces ţine exclusiv de stabilirea necesarului/numărului de locuri necesar pentru a fi pregătit în fiecare specialitate, în funcţie de politica de resurse umane, dar pregătirea propriu-zisă, fiind o formă de învăţământ post universitar, trebuie să aparţină Ministerului Educaţiei, prin instituţiile de învăţământ superior pe care le are în coordonare”, susţin iniţiatorii.

Aceştia au menţionat că propunerea legislativă este susţinută „in corpore” de universităţile de medicină şi farmacie.

„Adoptarea acestei iniţiative ar pune în acord cele două reglementări existente şi ar asigura condiţiile necesare de pregătire mai riguroasă a rezidenţilor prin activităţi teoretice şi practice monitorizate şi evaluate periodic, specifice oricărei forme de învăţământ şi ar pune la dispoziţia rezidenţilor aflaţi în pregătire întreaga infrastructură aflată la nivelul universităţilor: laboratoare avansate, centre de simulare medicală, de pregătire postuniversitară, accesul la resurse bibliografice moderne. Totodată, ar permite normarea cadrelor didactice universitare care desfăşoară activităţile de pregătire practică şi teoretică prin includerea acestor activităţi în statele de funcţii”, mai arată iniţiatorii.

Proiectul va intra mai întâi în dezbaterea Camerei Deputaţilor, Senatul fiind for decizional.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

UPDATE VIDEO: Scene dramatice la EURO 2020, în meciul Danemarca – Finlanda. Christian Eriksen s-a prăbușit pe gazon

Publicat

Scene dramatice s-au petrecut sâmbătă la EURO 2020, la finalul primei reprize a meciului dintre Danemarca și Finlanda. Vedeta danezilor, Christian Dannemann Eriksen, s-a prăbușit pe gazon, fără să fie lovit de adversar. Medicii au încercat să îl resusciteze minute în șir, după care au adus defibrilatorul.

UEFA a decis suspendarea partidei, iar fotbaliștii ambelor formații au plecat la vestiare. Christian Eriksen a fost scos de pe teren pe targă, trupul fotbalistului fiind ascuns cu două pânze mari de culoare albă, însoțit de colegii de echipă.

UPDATE, ora 21:50 – Potrivit Federației daneză de fotbal, Christian rămâne internat la Rigshospitalet pentru examene medicale suplimentare.

„Partida împotriva Finlandei se reia în această seară. Acest lucru este posibil după ce jucătorii ambelor echipe au fost asigurați că Christian este OK”, a anunțat Federația daneză de fotbal.

UPDATE, ora 21:00 – Federația daneză de fotbal a transmis, pe Twitter, că Christian Eriksen este treaz și a fost dus pentru îngrijiri la spital, în Copenhaga. Starea sa este stabilă. 

UPDATE, ora 20:30 – UEFA a precizat pe site-ul său oficial că jucătorul a fost stabilizat şi a fost transportat la spital.

Știrea inițială

Prima repriză a partidei de la Copenhaga, de pe Parken, a avut parte de un moment cumplit. Christian Eriksen, vedeta danezilor în vârstă de 29 de ani, s-a prăbușit brusc pe gazon, în minutul 43, fără să fie lovit de cineva.

Jucătorii au intervenit și au făcut un „scut de protecție” în jurul acestuia pentru ca momentul dramatic să nu fie surprins de camerele TV. Medicii au adus inclusiv defibrilatorul pe teren.

Născut în 1992, Christian Eriksen este unul dintre fotbaliştii vedetă ai naţionalei daneze şi unul dintre starurile internaţionale ale fotbalului european, care evoluează la clubul Inter Milano în Serie A, pe poziția de mijlocaș.

El a debutat la echipa națională de fotbal a Danemarcei în martie 2010, și a fost cel mai tânăr fotbalist de la Campionatul Mondial de Fotbal 2010 din Africa de Sud.

Danemarca joacă sâmbătă cu Finlanda, la Copenhaga, pe teren propriu, în grupa B a Euro 2020.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate