Connect with us
Advertisement

Eveniment

ÎNSCRIERI la CREŞĂ 2016 în Alba Iulia: Procedura, criterii şi acte necesare. MODIFICĂRI, la aprobat în Consiliul Local

Publicat

copil-cresa Procedura de înscriere a copiilor la creşele din Alba Iulia şi modificarea criteriilor de punctare a cererilor intră la aprobare în şedinţa Consiliului Local din 31 mai.

În Alba Iulia sunt diponibile peste 100 locuri la cele două creşe de stat, respectiv cea din Ampoi I, de pe strada Livezii şi cea din zona Cetate, de pe strada Alexandru cel Bun.

Înscrierile se fac în luna iulie. În situaţii deosebite, se pot face înscrieri şi pe parcursul anului şcolar, în limita locurilor disponibile. Dacă se cere înscrierea fraţilor sau copiilor aflaţi în îngrijirea aceluiaşi părinte/ reprezentant legal şi este liber doar un loc, se va suplimenta numărul de locuri cu numărul de copii aflaţi în această situaţie.

Detalii din procedura de înscriere

La înscrierea copiilor la creşă nu se percep taxe de înscriere. Cererea de înscriere se depune doar de părinte ori reprezentant legal.

Comisia de verificare a dosarelor de înscriere poate solicita acte noi, după caz. După ce se ţine cont de opţiunea părintelui şi se aplică criteriile de departajare, se stabileşte lista cu copiii admişi, în limita locurilor disponibile. Lista poate fi contestată. Copiii care nu prind loc rămân pe listă de rezervă.

Criteriile de departajare (se vor aplica doar în cazul în care numărul de solicitări va depăși numărul de locuri disponibile pentru înscrieri; modificările au fost motivate de solicitări venite din partea părinţilor, potrivit reprezentanţilor Primăriei):

1. Locul de muncă al părinţilor / reprezentanţi legali (care au raportul de muncă / serviciu nesuspendat – 5 puncte pentru fiecare

2. Data reluării activităţii profesionale de către părintele care se află în concediu pentru îngrijirea copilului:

– celor care îşi reiau activitatea până în 31 august: 5 puncte

– celor care îşi reiau activitatea până în luna septembrie: 4 puncte

– celor care îşi reiau activitatea până în luna octombrie: 3 puncte

– celor care îşi reiau activitatea până în luna noiembrie: 2 puncte

– celor care îşi reiau activitatea până în luna decembrie: 1 punct

– celor care îşi reiau activitatea începând cu luna ianuarie a anului următor: 0 puncte

3. Frați care frecventează deja creșa sau grădinița care funcționează apropiere (Grădiniţa nr.. 13 şi Grădiniţa nr. 14): un punct (anterior 3 puncte)

4. Situația familială: familie monoparentală – 10 puncte, familie biparentală (căsătoriți, uniune consensuală) – 5 puncte

5. Numărul de copii în întreținere: un copil – 1 punct (anterior 2 puncte), doi copii – 2 puncte (anterior 4 puncte), trei copii sau mai mulți – 3 puncte (anterior 6 puncte); motivul a fost că există posibilitatea ca un copil cu părinte unic, dar fără loc de muncă cu trei copii să ocupeklocul unui copil ai cărui părinţi sunt salariaţi

6. Copii gemeni/ tripleți (se va completa câte un dosar pentru fiecare copil) – 1 punct (anterior 5 puncte); motivul a fost că există posibilitatea ca o familia care are gemeni sau tripleţi, doar cu un părinte care lucrează, să obţină loc în creşă în defavoarea celor care lucrează şi au doar un copil; aceştia primesc puncte în plus pe lângă acesta, la criteriul nr. 5.

Criteriul “Solicitanții să nu aibă datorii restante (inclusiv amenzi) la ultimul termen de plată a anului în curs – 5 puncte” se elimină.

Se introduce:

7. Unul dintre părinţi/reprezentanţi legali sau părinte unic urmează o formă de învăţământ la zi (student/masterand): 2 puncte

8. Familie care are un copil cu handicap grav (altul decât cel pentru care optează înscrierea la creşă): 2 puncte

Condiții eliminatorii:

Nu se vor lua în calcul cererile părinților (ambii părinți/părinte unic), care nu au domiciliul/reședința în Municipiul Alba Iulia.

Nu se vor înscrie în creșă copii pentru care medicul de familie nu eliberează adeverință medicală cu textul sănătos clinic și apt pentru intrare în creșă li fişa de imunizări întocmită conform prevederilor elaborate de Ministerul Sănătăţii cu privire la introducerea copilului în colectivitate. În situaţia în care copilul un are schema de vaccinări obligatorii în România efectuată, medicul de familie va preciza pe FISA de imunizări că acesta urmează să recupereze vaccinurile lipsă şi că este cuprins în schema de vaccinări obligatorii în România.

Lista cu actele necesare înscrierii copilului la creşă:

1. Cererea de înscriere  (cererea de înscriere se poate descărca de pe site-ul www.apulum.ro sau se poate ridica de la cam. 8 din Primărie)

2. Copie de pe certificatul de naștere al copilului

3. Copie faţă-verso de pe actele de identitate ale părinților/ reprezentanților legali, certificatele de naștere ale fraților minori si, după caz, copie a hotărârii de plasament sau de încredințare în vederea adopției

4. Copie după certificatul de căsătorie

5. Orice act care dovedeşte uniunea consensuală

6. Adeverința de venituri pntru fiecare dintre părinţi/reprezentanţi legali

– adeverinţă cu venitul brut al părintelui, realizat în ultimele 6 luni, anterioare înscrierii, cu precizarea valabilităţii contractului de muncă

– copie după decizia de stabilire a indemnizaţiei pentru creşterea copilului (în cazul în care unul dintre părinţi se află în concediu pentru creşterea copilului), eliberată de AJPIS Alba

– copie după decizia de reluare a activităţii profesionale în care să se specifice data reluării activităţii părintelui care a beneficiat de indemnizaţia pentru creşterea copilului, pentru cei care îşi reiau activitatea înaintea de împlinirea vârstei de un an, respectiv 2 ani, a copilului, în funcţie de opţiunea aleasă (NOU)

– decizia de suspendare a activităţii profesionale

– cupoane de pensie, şomaj; alte acte doveditoare de venituri, după caz

– pentru persoanele cu venituri din străinătate în ultimele 6 luni: contract de muncă tradus în limba română; pentru cei care un realizează venituri:  adeverinţă de la Administraţia Financiară (NOU)

7. Adeverința de la medicul de familie, în care să se menționeze că respectivul copil este sănătos clinic și apt pentru intrarea în creșă

8. Fişa de imunizări

9. Certificat încadrare în grad de handicap grav pentru copil (unde este cazul; altul din familia decât cel pentru care se solicită înscrierea la creşă)

10. Certificatul de deces/sentință de divorț, definitivă și irevocabilă, pentru părintele unic

11. Adeverinţă pentru fraţii care frecventează în anul şcolar următor grădiniţa din apropierea creşelor (Grădiniţa nr. 13 sau 14)

12. Adeverință de student/masterand la zi, pentru părintele/reprezentantul legal al copilului, cu precizarea continuităţii studiilor şi în anul şcolar următor.

13. Alte acte justificative în funcție de situația descrisă în cerere, pentru a putea beneficia de punctaj.

Pentru locurile sociale se depun:

– acte din care să reiasă situaţia de urgenţă a familiei (moartea subită a unuia dintre părinţi/reprezentanţi legali, accident al unuia dintre părinţi etc)

– plan de serviciu şi anchetă socială de la Direcţia de Asistenţă Socială Alba Iulia (pentru situaţia în care copilul este cu risc de separare în familie)

După admiterea copilului în creşă, dosarul se va completa de părinte/reprezentant legal, cu următoarele acte:

1. Avizul epidemiologic eliberat de medicul de familie cu 24-48 de ore înainte de a începe frecventarea unității

2. Fișa imunizări întocmită conform prevederilor elaborate de Ministerul Sănătății

3. Analize medicale: examen coprobacteriologic, coproparazitologic și exudat faringian

4. Alte analize sau adeverinţe medicale, după caz.

5. Acte doveditoare venituri (în cazul unor modificări apărute în situația familială în perioada dintre înscriere și intrarea în colectivitate).

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement