Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Înscrieri la cursuri de formare pentru reducerea fenomenului discriminării grupurilor vulnerabile la nivelul instituțiilor publice din Alba Iulia


Publicat

sediu Primaria Alba Iulia

PrimariaAlba IuliaPrimăria Municipiului Alba Iulia, în cadrul proiectului „Abordare integrată la nivelul Municipiului Alba Iulia pentru reducerea discriminării și a marginalizării grupurilor vulnerabile”, anunță perioada de aplicare în vederea participării reprezentanților instituțiilor publice și ai societății civile din Alba Iulia la cursul de formare privind fenomenul discriminării grupurilor vulnerabile în acces la serviciile publice și noțiuni de incluziune socială și reducere a marginalizării grupurilor vulnerabile.

Cursul de formare, organizat în parteneriat cu Asociaţia pentru Dezvoltare şi Incluziune Socială și Asociaţia SM Speromax Alba se va desfăşura în județul Brașov, în perioada 22-28 August 2016, astfel perioada 22 – 25 August 2016 va fi alocată cursului pentru reprezentanții instituțiilor publice, iar perioada 25 – 28 August 2016 va fi alocată cursului pentru reprezentanții societății civile.

Proiectul îşi propune ca printr-o abordare integrată a serviciilor oferite populației vulnerabile să reducă marginalizarea socială și să crească cunoștințele, înțelegerea, acceptarea și respectul pentru minorități a reprezentanților administrației publice locale.

Cursul teoretic va avea 2 componente: una de formare privind fenomenul discriminării grupurilor vulnerabile în acces la serviciile publice şi cea de-a doua componenta de formare privind noţiuni de incluziune socială și reducere a marginalizării grupurilor vulnerabile.

Curricula de bază va cuprinde:
Pentru componenta nediscriminare: procese de formare ale discriminării: stereotipuri, prejudecăţi, diferenţieri, noţiunea de egalitate şi ipotezele sale, sisteme de sănătate, dreptul la sănătate şi principiul nediscriminării, interzicerea discriminării în context european, interzicerea discriminării în context naţional.
Pentru componenta de promovare a incluziunii sociale: noțiuni legate de cultura romă şi diversitatea romă, noțiuni legate de problemele cu care se confruntă persoanele cu boli cronice din județul Alba, aspecte ce țin de statul socio-economic al grupurilor vulnerabile.

Criterii de departajare a participanților:
Activitatea profesională implică relaționarea directă cu publicul
Activitatea profesională implică relaționarea directă cu grupuri dezavantajate în comunitate

Totodată, se încurajează participarea reprezentanților sau experților instituțiilor/ONG-urilor din Alba Iulia care sunt cetățeni români de etnie romă.
Detalii despre sesiune şi informaţiile logistice vor fi transmise în timp util candidaţilor declaraţi admişi.

Termenul limită pentru transmiterea formularelor de aplicaţie însoţite de CV în format european este de 4 august 2016 Aplicațiile incomplete vor fi respinse automat.

Înscrierile se primesc în format electronic la adresa de e-mail intervin.frds@yahoo.com persoană de contact: Maria-Elena SEEMANN, Coordonator Proiect, Cristiana FICA, Coordonator Centru de Resurse.

Proiectul “Abordare integrată la nivelul Municipiului Alba Iulia pentru reducerea discriminării și a marginalizării grupurilor vulnerabile” este finanțat cu sprijinul financiar al Programului RO10 – CORAI, program finanțat de Granturile SEE 2009-2014 și administrat de Fondul Român de Dezvoltare Socială, în cadrul Apelului COERENT.

Cheltuielile privind transportul organizat cu microbuz din Alba Iulia tur-retur, cazare în regim double și masa pe toată durata cursului vor fi asigurate de către organizatori.

VEZI Formularul de aplicare



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ECONOMIE

Perioada în care contribuabilii pot beneficia de ştergerea dobânzilor şi penalităţilor, prelungită cu 10 luni

Publicat

Perioada în care contribuabilii pot beneficia de ştergerea dobânzilor şi penalităţilor a fost prelungită cu 10 luni, până la 31 ianuarie 2022, a anunţat ministrul Finanţelor, Alexandru Nazare, pe pagina sa de Facebook.

„Am prelungit cu 10 luni, până la data de 31 ianuarie 2022, perioada în care contribuabilii pot beneficia de ştergerea accesoriilor fiscale restante la data de 31 martie 2020 (cum ar fi dobânzile şi penalităţile), cu condiţia plăţii integrale a debitelor principale şi a îndeplinirii celorlalte criterii menţionate în legislaţie”, a scris ministrul vineri după-amiaza.

Pentru a beneficia de această anulare, trebuie îndeplinite cumulativ următoarele condiţii: toate obligaţiile principale restante la 31 martie 2020 se sting prin orice metodă (plată, compensare, etc.), până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor; toate obligaţiile principale, împreună cu accesoriile aferente, scadente între 1 aprilie 2020 şi data depunerii cererii de anulare se sting prin orice modalitate; contribuabilul să aibă depuse toate declaraţiile fiscale, conform vectorului fiscal, până la data depunerii cererii de anulare; cererea de anulare a accesoriilor se depune după îndeplinirea condiţiilor de mai sus, dar nu mai târziu de 31 ianuarie 2022.

Potrivit ministrului Finanţelor, până la sfârşitul lunii martie 2021, au fost depuse 51.197 de cereri de anulare a accesoriilor, din care 42.434 (83%) au fost soluţionate, 4.962 au fost respinse şi 3.801 au fost retrase de contribuabili sau sunt în curs de soluţionare. Volumul obligaţiilor principale achitate ca urmare a accesării măsurilor prevăzute de această facilitate fiscală este de 52,77 miliarde lei.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

CNAS: Noi servicii medicale și mai multe consultații la domiciliu. Condiții pentru contractul-cadru 2021-2022. Proiect

Publicat

medic calculator

Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) a publicat vineri proiectul de ordin pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Contractului-Cadru pentru anii 2021 – 2022.

Propunerile proiectului de norme sunt în acord cu principiile enunțate la publicarea Contractului-Cadru, care au ca principal scop asigurarea unui acces mai bun la serviciile medicale de prevenție, precum și la serviciile medicale necesare pentru diagnosticarea, tratamentul și monitorizarea afecțiunilor, potrivit CNAS.

Proiectul vizează intervenții principale în următoarele direcții:

  • Întărirea activității de prevenție în asistența medicală primară, în special pentru adulții asimptomatici cu vârsta de peste 40 de ani, pentru care se acordă un pachet comprehensiv  de prevenție, care cuprinde până la trei consultații pentru evaluarea riscului, intervenția asupra componentelor modificabile ale acestuia, respectiv monitorizarea pacienților.
  • Introducerea unor servicii adiționale noi care pot fi acordate de medicul de familie, conform curriculei de pregătire: spirometrie, măsurare ambulatorie a tensiunii arteriale timp de 24 de ore, măsurarea indicelui de presiune gleznă-braț.
  • Creșterea numărului de consultații la domiciliu acordate de către medicul de familie pentru un asigurat înscris pe lista proprie, pentru boli cronice, de la 4 consultații pe an la o consultație pe lună.
  • Creșterea diagnosticării precoce a afecțiunilor gastroenterologice și conexe, prin creșterea cuantumului de decontare pentru endoscopiile digestive în ambulatoriul de specialitate  de la 40 de puncte la 100 de puncte, având în vedere rata crescută a mortalității și morbidității prin cancerele colorectale și gastrice precum și a morbidității asociate afecțiunilor gastro-enterologice și conexe din România.
  • Având în vedere efectele pe termen lung constatate la pacienți după infecția cu virusul SARS-COV-2, în special la nivel pulmonar și cardiac, medicii de specialitate din specialitățile clinice cardiologie și pneumologie vor putea recomanda servicii conexe actului medical furnizate de kinetoterapeuți/profesori de cultură fizică medicală/ fiziokinetoterapeuţi, conform unui plan recomandat de medicul de medicină fizică și de reabilitare, prin scrisoare medicală.
  • Facilitarea accesului la servicii medicale, prin introducerea consultațiilor la distanță pentru afecțiuni cronice, care pot fi acordate fără a fi necesară utilizarea cardului național de asigurări sociale de sănătate sau prezentarea biletului de trimitere de la medicul de familie sau de la alt medic de specialitate.
  • În cazul prescripțiilor medicale electronice emise online sau off-line ca urmare a unei consultații la distanță acordate de medicul de familie sau de medicul de specialitate din ambulatoriu, asiguratul sau persoana care ridică medicamentele în numele asiguratului va putea printa documentul transmis sau îl va putea prezenta/transmite farmaciei, în vederea imprimării.
  • De asemenea, biletul de trimitere pentru specialități clinice/internare/investigații paraclinice transmis prin mijloace electronice la distanță de medicul de familie sau medicul de altă specialitate în cadrul unei consultații la distanță, va fi transmis/prezentat medicului de specialitate din ambulatoriu clinic/unității sanitare cu paturi/furnizorului de servicii medicale paraclinice, după caz, pentru acordarea serviciilor medicale pentru care a fost emis biletul de trimitere.

„Proiectul Normelor metodologice ale Contractului-Cadru completează și detaliază toate acele măsuri propuse în proiectul de Contract-Cadru care au rolul de a asigura serviciile medicale necesare populației la timp, în mod echitabil și eficient. Pe de altă parte, aprobarea și punerea în aplicare începând cu data de 1 iulie 2021 a noului Contract-cadru și a Normelor metodologice de aplicare a Contractului-Cadru reprezintă și primii pași în demararea procesului de inversare a piramidei serviciilor de asistență medicală, prin creșterea ponderii serviciilor acordate în medicina primară și în ambulatoriul de specialitate și reducerea internărilor nejustificate care ar putea fi tratate în condiții de siguranță și în ambulatoriu sau de către medicii de familie”, a declarat Adrian Gheorghe, președintele CNAS.

sursă: cnas.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Peste 1.900 de persoane verificate în Alba pentru respectarea măsurilor anti-COVID, în ultimele 24 de ore. Câte au fost amendate

Publicat

Peste 1.900 de persoane au fost verificate în cadrul acțiunilor organizate de Inspectoratul de Poliție Județean Alba, alături de celelalte instituții de control, privind respectarea măsurilor pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.

Sub coordonarea Instituției Prefectului, au continuat, în sistem integrat, acțiunile de verificare cu privire la respectarea măsurilor impuse în contextul stării de alertă, în scopul prevenirii răspândirii virusului Covid 19.

Potrivit IPJ Alba, în ultimele 24 de ore au fost verificate 655 de persoane aflate în carantină, 715 aflate în izolare și au fost organizate 13 acțiuni punctuale în cadrul cărora au fost verificate 431 de persoane. Alte 102 persoane au fost verificate în cadrul altor activități în contextul pandemiei.

Au fost controlate 56 de societăți comerciale/ persoane fizice autorizate, 69 de terase, restaurante, fast food-uri, hoteluri și 60 de  mijloace de transport, din care 12 mijloace de transport în comun.

Echipele de control au depistat și sancționat 89 de persoane care nu au respectat măsurile de protecție individuală, una care nu a respectat măsura privind carantinarea/izolarea și 14 care nu au respectat restricțiile de deplasare.

Cu ocazia unei acțiuni cu efective suplimentare, organizată la Blaj, au fost legitimate 126 de persoane, au fost verificate 77 de autovehicule și au fost aplicate 23 sancțiuni contravenționale pentru nerespectarea regulilor de protecție sanitară.

”Obiectivul acțiunilor desfășurate nu este aplicarea de sancțiuni, ci acela de a-i determina pe toți cetățenii să conștientizeze necesitatea respectării normelor sanitare pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu Covid 19.

Reamintim că, în toate localitățile se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 22.00 – 05.00, iar în toate localitățile, unde incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 4 și mai mică sau egală cu 7,5/1.000 de locuitori, se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în zilele de vineri, sâmbătă și duminică în intervalul orar 20.00 – 05.00.

În toate localitățile, unde incidența cumulată la 14 zile depășește 7,5/1.000 de locuitori, se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 20.00-05.00”, transmite IPJ Alba.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: INCENDIU într-o gospodărie din cartierul Micești, Alba Iulia. Pompierii au intervenit cu trei autospeciale

Publicat

Pompierii din Alba Iulia au intervenit vineri după-amiaza pentru stingerea unui incendiu izbucnit la Alba Iulia, în cartierul Micești.

Din primele date, a fost afectată de flăcări o anexă gospodărească în care se afla un cazan de țuică.

A intervenit Detașamentul de Pompieri Alba Iulia cu trei autospeciale.

Potrivit ISU Alba, incendiul a fost semnalat pe strada Calistrat Hogaș și se manifesta cu flacără vizibilă în interiorul construcției, acesta nefiind alimentat cu electricitate sau gaze naturale.

În jurul orei 17.40, incendiul a fost localizat.

sursă imagini: ISU Alba

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate