Connect with us
Publicitate

EDUCAȚIE

Înscrieri la GRĂDINIȚĂ 2020: Calendar, criterii și condiții. LISTA unităților acreditate pentru funcționare în județul Alba


Publicat

gradinita

Din 8 iunie, potrivit calendarului făcut public de Ministerul Educației, încep înscrierile la grădiniță, în vederea cuprinderii în învăţământul preşcolar a copiilor cu vârste între 3 şi 6 ani. Părinții pot transmite datele copiilor prin poștă electronică, telefonic sau fax.

UPDATE: “Înscrierile online se pot face de astăzi, de aceea am și stabilit prima zi de înscrieri 8 iunie. Dar cei care nu pot să facă înscrierile online, din cauza condițiilor tehnice, se pot duce fizic la grădiniță începând de mâine”, a declarat ministrul Educației, pentru edupedu.ro

După perioada de reînscrieri (25 mai – 5 iunie), locurile rămase libere trebuie să fie afișate la unitățile de învățământ preșcolar.

Înscrierile se vor desfășura în două etape: 8 iunie – 3 iulie și 20 iulie – 10 august. Cazurile care nu au fost clarificate în cele două etape de înscrieri se pot rezolva în perioada 11 – 31 august, potrivit ministerului.

Pentru înscriere, părinții pot comunica unității de învățământ prin poștă electronică, telefonic sau fax, datele necesare pentru a fi introduse în aplicația specifică din Modulul SIIIR – Înscriere la grădiniță 2020-2021.

În acest an se va asigura cuprinderea tuturor copiilor de 5 ani în grupa mare, ca parte a învățământului general obligatoriu.

În situaţia în care, într-o unitate de învăţământ, numărul cererilor de înscriere este mai mare decât numărul locurilor libere, vor fi aplicate, succesiv, criterii de departajare generale și criterii de departajare specifice.

Criteriile generale de departajare sunt următoarele:

– existența unui document care dovedește că un copil este orfan de ambii părinți (situația copilului care provine de la o casă de copii/un centru de plasament/plasament familial se asimilează situației copilului orfan de ambii părinți);

– existența unui document care dovedește că este orfan de un singur părinte;

– existența unui frate/a unei surori înmatriculat/înmatriculate în unitatea de învățământ respectivă;

– existența unui certificat medical de încadrare în grad de handicap a copilului, însoțit de certificatul de orientare școlară, eliberat de Comisia de orientare școlară și profesională.

Criteriile specifice de departajare sunt elaborate de fiecare unitate de învăţământ preşcolar, aprobate de Consiliul de administraţie al acesteia şi avizate de către consilierul juridic al Inspectoratului Şcolar Judeţean/al municipiului Bucureşti. Acestea nu pot fi discriminatorii și nu pot include liste de preînscrieri, potrivit metodologiei. Pentru criteriile specifice stabilite, unitatea de învățământ va preciza documentele doveditoare pe care părintele trebuie să le depună în momentul validării cererii-tip de înscriere. Criteriile specifice de departajare vor fi aplicate doar după epuizarea criteriilor generale.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

AIUD

Zile cu soare: PISCINELE din județul Alba, în 2020. PROGRAM de funcționare și cât costă o zi de relaxare

Publicat

În județul Alba majoritate piscinelor s-au deschis. Vă prezentăm câteva din opțiunile pe care le aveți pentru o zi de stat la soare, înot sau relaxare în Alba.

Astoria Pool Park 

Tarife: Accesul costă de 30 lei/ persoană în timpul săptămânii și 40 lei/ persoană în weekend, iar biletul include șezlongul, în limita locurilor disponibile.

De asemenea, clienții pot opta pentru rezervarea unui baldachin (100 lei/ zi), sau a unui loc în VIP Lounge (60 lei/ zi, doar în weekend). Copiii sub vârsta de 5 ani au accesul gratuit.

Anul acesta este obligatorie efectuarea unei rezervări pe site-ul spațiului de agrement.

Program: Complexul acvatic este deschis zilnic, între orele 09:00 și 21:00.

Ștrand Baia de Arieș

Tarife: 10 lei de adult, iar copii și pensionarii platesc doar 5 lei.

Program: zilnic între 9:00 și 20:00.

De asemenea, lângă piscină sunt amanajate terenuri de tenis de câmp, volei sau tenis cu piciorul. Pe terenurile respective se poate juca și fotbal, tariful este de 10 pe oră.

Winner`s Club Ţălnar Alba Iulia 

Tarife: 25 pe zi, șezlongul – 15 lei/zi, copii sub 3 ani au accesul gratuit.

Program: zilnic între 10:00 și 20:00.

Piscina Allegria (fost Hotel Mercur, pe DN1 lângă intersecția cu Vințu de Jos)

Piscina exterioară are lungimea de 20 metri, lățimea de 7 metri și adâncimea de 1.5 metri.

Tarife: 30 de lei în timpul săptămânii, iar în weekend tariful de acces este 40 de lei cu șezlong inclus.

Program: zilnic între 9:00 și 22:00.

Pensiunea Drumul Dragostei (situată între Alba Iulia și Vințu de Jos)

Tarife: 20 de lei pe zi, în timpul săptămânii, 30 de lei în weekend, copii au o reducere de 5 lei.

Program: zilnic între 10.00 și 20:00.

Casa Dives 

Anul acesta piscina este deschisă doar pentru oaspeții pensiunii.

Piscina de la Theodora Golf Club

Tarife: persoanele peste 16 ani- 100 lei, între 7-16 ani- 70 lei, copii între 0-7 ani au accesul gratuit. Tarifele sunt pentru intrarea zilnică, șezlong și prosop gratuit. Oaspeții cazați la Theodora Golf Club au acces gratuit la piscina resortului.

Program: zilnic între 09:00 și 20:00.

Bazinul Olimpic Alba Iulia (Bulevardul Republicii)

Închis până la noi dispoziții.

Baza de Agrement BLAJ

Tarife: Preţul unui bilet/brăţară este de 15 lei/adult şi 8 lei/copiii sub 14 ani, indiferent de numărul intrărilor şi al ieşirilor în/din baza de agrement din ziua respectivă.

Program: Accesul în baza de agrement Blaj va fi valabil în fiecare zi, de marţi până duminică, între orele 09:00 şi 20:30. Excepţie va fi lunea, zi în care baza de agrement este închisă pentru lucrări de întreţinere.

Ștrandul Municipal AIUD (Aiud, strada Băilor nr. 2)

Tarife: 20 de lei pentru adulți, 15 lei pentru copii sub 14 ani.

Program: zilnic între 08:00 și 19:00. Deschidere – vineri 3 iulie.

Ştrand Zlatna

Tarife: Adulți /elevi / studenți – 15 lei / zi
Preșcolari (copii sub 6 ani) – 10 lei / zi

Abonament adulți/elevi/studenți – 10 intrări / 100 lei
– 20 intrări / 180 lei

Abonament preșcolari – 10 intrări / 70 lei

– 20 intrări / 120 lei

Program: 10:00 – 19:00

Complex turistic Elegant – Drumul Dăii, Sebeșel

Tarife: 25 de lei pentru adulți și 2o de lei pentru copii în timpul săptămânii, iar duminica adulții plătesc 30 de lei.

Program: zilnic între 09:00 și 19:00.

La Jockson din Bucerdea Grânoasă

Tarife: 15 lei adulți, 10 lei copii până în 14 ani, și gratuit pentru copii de până în trei ani. De asemenea, persoanele cu dizabilități au acces gratuit.

Program: zilnic între 10:00 și 22:00.

Complexul de Agrement ”Bellavi” Ocna Mureş

Tarife: 20 de lei pentru adulți, 15 lei pentru copii, și 6 lei șezlongul.

Program: între 10:00 și 20:00. redeschidere: vineri, 3 iulie.

Alba24 a extras tarifele de pe siteurile oficiale ale locațiilor, paginile de Facebook, sau a contactat telefonic fiecare unitate. Unele dintre acestea nu au avut modificări de prețuri publicate pe site sau nu au avut numerele de telefon valabile. Material este în curs de actualizare. Dacă aveți sugestii de piscine din Alba sau împrejurimi, nu ezitați să ne contactați.

sursă foto: arhiva alba24.ro, paginile de Facebook ale locațiilor.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Câţi bani câştigă salariaţii şi firmele din Planul de Investiți și Relansare publicat de Guvern. Măsuri de finanțare

Publicat

bani

Planul Naţional de Investiţii şi Relansare Economică (PNIRE) publicat miercuri de Guvern include printre măsuri acordarea unui grant de 2.000 de euro pentru firmele mici – pentru plata chiriilor, utilităților și datoriilor, acordarea unui sprijin în valoare de 500 de euro pentru fiecare angajat care lucrează în regim de telemuncă în perioada stării de urgenţă sau în perioada stării de alertă și subvenționarea salariilor angajaților cărora li se reduce timpul de lucru.

Microîntreprinderile vor primi granturi de sprijin în valoare de 2.000 de euro fiecare, măsură pentru care Guvernul va aloca un buget de 100 de milioane de euro, potrivit Planului Naţional de Investiţii şi Relansare Economică, publicat miercuri. Acest sprijin va fi oferit firmelor din toate domeniile, pentru finanţarea cheltuielilor privind stocurile, datoriile către furnizori, chiriile şi utilităţile. Guvernul estimează că vor fi 50.000 de beneficiari.

Pentru schema de ajutor pentru activităţi de comerţ şi servicii afectate de Covid-19 va fi alocat un buget de 160 de milioane de lei, care va merge la finanţarea chiriilor pentru perioada în care desfăşurarea activităţii comerciale sau a serviciilor prestate a fost afectată pe perioada stării de urgentă sau de alertă.

Un buget de 350 de milioane de euro reprezintă granturi pentru firmele din domeniile HoReCa, turism, transporturi, evenimente, pentru repornirea activităţilor economice, iar valoarea unui grant este de maximum 125.000 de euro.

Pentru investiţii şi reconversia economică a IMM-urilor, se vor oferi granturi între 50.000 – 200.000, în industria sanitară, farmaceutică, alimentară, auto, IT, energie, construcţii, transport, turism, confecţii.

Totodată, planul include programe de finanţare nerambursabilă pentru creşterea competitivităţii IMM-urilor: granturi pentru investiţii pentru microîntreprinderi prin supracontractarea proiectelor din lista de rezervă din Programul Operaţional Regional – Axa 2.1, cu o alocare maximă de 200.000 euro pe proiect, iar bugetul alocat este de 117 milioane de euro.

Vor fi acordate granturi pentru creşterea competitivităţii IMM-urilor prin alocarea suplimentară de fonduri prin Programul Operaţional Regional – Axa 2.2, în valoare de 200.000 – 1.000.000 euro, cu un buget total de 450 milioane de euro; granturi pentru dezvoltarea IMM-urilor prin finanţarea investiţiilor mari în creşterea productivităţii prin Programul Operaţional Regional, între 2 şi 6 milioane de euro şi granturi pentru start-up-uri pentru studenţi în domenii competitive şi inovative, cu valoarea de 40.000 euro pentru două locuri de muncă create şi până la 100.000 de euro pentru cinci locuri de muncă.

Pentru digitalizarea IMM-urilor sunt puse la dispoziţie 30.000 euro/proiect până la 100.000 euro/ proiect, cu un buget total de 150 milioane de euro.

Totodată, programul Star-Tech Innovation (Noul program Start – UP) va finanţa start-up-urile inovative prin granturi de o valoare estimată la 42.000 euro, de care vor beneficia aproximativ 7.000 de noi IMM-uri. Pentru finanţarea programelor de educaţie digitală a angajaţilor pentru IMM-uri se vor da granturi de 30.000 euro/proiect până la 100.000 euro/ proiect, bugetul total fiind de 30 milioane de euro.

Planul conţine şi scheme pentru dezvoltarea agriculturii şi a industriei agro-alimentare: finanţarea depozitelor de comercializare a produselor agricole, cu 120 milioane de euro, achiziţia de echipamente pentru irigaţii – 6.000 de euro pe beneficiar, în total 48 de milioane de euro; granturi de finanţare pentru antreprenoriatul rural – buget de 200 de milioane de euro; instalarea tinerilor fermieri – buget de 42 de miioane de euro.

Alte programe de finanţare sunt cele pentru investiţii noi – buget de 1,5 miliarde de lei anual până în 2023 şi schema de ajutor de stat pentru sprijinirea investiţiilor care promovează dezvoltarea regională – buget de 450 milioane de lei anual până în 2025.

Totodată, este precizat şi programul IMM Invest pentru garantarea creditelor pentru capital de lucru şi investiţii pentru IMM-uri, cu un plafon de 15 miliarde de lei, garanţii de stat pentru creditarea companiilor mari – 8 miliarde de lei, programe de garantare pentru asigurarea lichidităţilor – 1 miliard de lei, program de garantare a finanţărilor de tip factoring cu regres şi scontarea efectelor de comerţ – 1,5 miliarde lei/factoring; 1,5 miliarde lei/scontare, program de garantare a leasingului de echipamente şi utilaje – 1,5 miliarde de lei.

Salariile angajaților cărora li se reduce timpul de lucru vor fi subvenționate de stat

Măsura de subvenţionare din fonduri europene a salariilor lucrătorilor cărora angajatorii le-au redus programul de lucru a fost inclusă de Guvern în Planul Naţional de Investiţii şi Relansare Economică.

„Guvernul va asigura plata unei indemnizaţii în valoare de 75% din diferenţa dintre salariul brut al unui angajat prevăzut în contractul individual de muncă dinaintea reducerii programului şi salariul brut aferent orelor de muncă efectiv prestate ca urmare a reducerii programului de lucru. Măsura se aplică companiilor a căror cifră de afaceri a scăzut cu cel puţin 10% comparativ cu luna similară a anului anterior. Finanţarea acestei măsuri se va acoperi prin Programul SURE”, se menţionează în document.

Măsura a fost solicitată de patronate în contextul flexibilizării programului de lucru, aşa-numitul model german „Kurzarbeit”. Până în prezent, măsura a fost dezbătută de reprezentanţii Guvernului împreună cu patronatele şi sindicatele. Sindicatele s-au pronunţat împotriva flexibilizării programului de lucru în forma propusă de patronate.

500 de euro/angajat pentru achiziționarea de echipamente IT, pentru telemuncă în perioada stării de urgență sau a stării de alertă

Suma este destinată achiziţionării de echipamente IT pentru angajaţii care lucrează în regim de telemuncă în perioada stării de urgenţă sau în perioada stării de alertă.

Măsura este inclusă în capitolul „Măsuri active de ocupare a forţei de muncă şi de protecţie socială” al PNIRE, cu titlul „Stimularea desfăşurării muncii în regim de telemuncă”, şi prevede „acordarea unui sprijin în valoare de 500 euro/angajat pentru achiziţionarea de echipamente IT pentru angajaţii care desfăşoară activităţi în regim de telemuncă în perioada stării de urgenţă/alertă”.

sursa: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

APIA: Cererile de plată pentru sprijinul privind asigurarea recoltei de struguri de vin se pot depune până pe 31 iulie. CONDIȚII

Publicat

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) a anunțat faptul că, în intervalul 1 – 31 iulie, se depun cererile de plată pentru sprijinul privind asigurarea recoltei de struguri pentru vin în perioada 2019-2020.

Acestea vor fi însoțite de următoarele documente:

a. copia actului de identitate (buletin/carte de identitate), pentru persoane fizice, certificat de înregistrare eliberat de Oficiul Național al Registrului Comerțului și certificat de înregistrare fiscală, pentru persoane juridice;

b. copia poliței de asigurare;

c. document de identitate bancară.

Potrivit APIA, acordarea sprijinului pentru asigurarea recoltei plantaţiilor viticole este una din măsurile de piaţă ale noii organizări comune de piaţă a produselor vitivinicole menită să contribuie la protejarea veniturilor producătorilor atunci când acestea sunt afectate de dezastre naturale, fenomene climatice cu efecte adverse, boli sau infestari cu dăunatori.

Beneficiarii măsurii sunt producătorii, persoane fizice/juridice care asigură recolta plantațiilor viticole cu soiuri pentru struguri de vin.

Condiţiile de eligibilitate pe care beneficiarii trebuie să le îndeplinească în vederea acordării sprijinului financiar se regăsesc la art. 2 din OMADR nr.1516/2018, astfel:

a. să exploateze o suprafață cultivată cu soiuri de viță-de-vie ce produc struguri pentru vin, de minimum 0,1ha;

b. suprafața de viță-de-vie cu soiuri ce produc struguri pentru vin pentru care s-a încheiat polița de asigurare a recoltei să fie înscrisă în Registrul plantațiilor viticole;

c. să încheie cu un asigurător o poliță de asigurare a recoltei în care să fie menționate, cel puțin, cantitatea de struguri pentru vin asigurată, suprafața aferentă, localizarea acesteia, denumirea producătorului viticol care exploatează parcela viticolă și valoarea primei de asigurare.

Plata sprijinului comunitar pentru campania viticolă respectivă se face în lei, reprezentand 80%, respectiv 50% , 60% (exercițiul financiar 2019-2020) din valoarea totală a primei de asigurare.

Vezi AICI Ghidul solicitantului – Asigurarea recoltei plantațiilor viticole cu soiuri de struguri pentru vin

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

ADMITERE LICEU 2020: Începe completarea fișelor cu opțiuni pentru înscriere. Repartizarea computerizată, pe 10 iulie

Publicat

scrisoare

Completarea opţiunilor elevilor în fişele de înscriere pentru admiterea la liceu începe joi, potrivit calendarului Ministerului Educaţiei. Conform MEC, în intervalul 2 – 8 iulie, se vor completa opţiunile în fişele de înscriere de către absolvenţi şi părinţii acestora, asistaţi de diriginţii claselor a VIII-a. Completarea opţiunilor se poate face fie în unitatea de învăţământ absolvită, fie prin formular transmis electronic.

De asemenea, absolvenţii care doresc să participe la admitere într-un alt judeţ vor completa fişele de înscriere în aceeaşi perioadă, 2 – 8 iulie, fie la unitatea de învăţământ de provenienţă, fie vor transmite electronic opţiunile la unitatea de învăţământ absolvită sau, doar în situaţii excepţionale, la centrul special de înscriere din judeţul în care doresc să participe, potrivit procedurii MEC.

Citește și ADMITERE LICEU 2020: Cum se completează fișa de înscrieri, punct cu punct. Repere pentru elevi și părinți

Completarea opţiunilor pe fişa de admitere se face în ordinea preferinţelor candidaţilor.

Între momentul validării fişei şi repartizarea computerizată, fişele sunt centralizate în bazele de date judeţene şi de aici în baza de date naţională de la Ministerul Educaţiei.

Citește și ADMITERE LICEU 2020: GHIDUL candidatului în ALBA. Numărul de locuri pe specializări și ultimele medii de intrare de anul trecut

După verificări multiple şi corectarea erorilor semnalate are loc repartizarea computerizată. Algoritmul de repartizare ordonează elevii descrescător după media de admitere, repartizându-i pe rând, începând de la elevul cu cea mai bună medie.

Pentru fiecare elev se caută prima opţiune de pe lista unde mai sunt locuri libere şi elevul este repartizat la acea opţiune, potrivit ghidului de admitere.

Citește și ADMITERE LICEU 2020: Ierarhia mediilor din Alba, după rezultate la Evaluare Națională. LISTA specializărilor pentru înscrieri

Dacă la un moment dat se găseşte un elev la care opţiunile exprimate în fişă nu îi permit să intre la niciun liceu (pentru că locurile au fost deja ocupate de cei cu medie mai mare decât el), elevul respectiv rămâne nerepartizat.

Media de admitere, pe baza căreia se realizează înscrierea în clasa a IX-a de liceu a absolvenţilor învăţământului gimnazial, se calculează ca medie ponderată între media generală la Evaluarea Naţională, care are o pondere de 80%, şi media generală de absolvire a claselor a V – VIII, care are o pondere de 20% în calculul mediei de admitere.

Potrivit calendarului privind admiterea în liceu, în perioada 2 – 6 iulie are loc introducerea în baza de date computerizată (în aplicaţia informatică centralizată) a datelor din fişele de înscriere. În perioada 3 – 7 iulie se verifică de către părinţi şi candidaţi corectitudinea datelor din fişa listată de calculator, se corectează eventualele greşeli în baza de date computerizată şi se listează fişele corectate din calculator, operaţiuni ce se vor realiza utilizând aplicaţia informatică centralizată.

Pe 8 iulie are loc transmiterea bazei de date de la centrele de admitere judeţene/ al municipiului Bucureşti la Centrul naţional de admitere prin confirmarea, de către acestea, a finalizării operaţiunilor specifice, în aplicaţia informatică centralizată.

Pe 10 iulie are loc repartizarea computerizată în învăţământul liceal de stat a absolvenţilor clasei a VIII-a.

În perioada 13 – 20 iulie, se vor depune sau transmite dosarele de înscriere la şcolile la care candidaţii au fost repartizaţi.

sursa: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate