Connect with us
Publicitate

Actualitate

Inspectorii de la Protecţia Consumatorilor Alba au dat amenzi de aproape 500.000 lei în prima jumătate a anului 2012

Publicat

Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Alba

În primele 6 luni ale anului 2012, Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Alba a desfăşurat 1.498 acţiuni de control, urmate de amenzi de 492.750 lei. Au fost oprite de la comercializare definitiv mărfuri neconforme în valoare de 27.487 lei. Cele mai multe procese verbale de contravenţii au vizat produse şi servicii alimentare.

În perioada 01.01.2012-30.06.2012, comisarii de Protecţia Consumatorilor au întocmit 990  procese verbale de constatare a contravenţiei, în urma celor 1498 acţiuni de control. Pentru nereguli constatate la produse alimentare au fost încheiate 546 de procese verbale, 161 au fost întocmite pentru servicii alimentare, 187 au vizat produse nealimentare, iar 5 pentru servicii financiare.

Reprezentanţii CJPC Alba transmit că o atenţie deosebită a fost acordată şi verificării operatorilor economici din localităţile aflate în afara reşedinţei de judeţ  şi a celor aflaţi în mediul rural şi, pentru a determina o eficientizare a acţiunilor de control, s-a urmărit creşterea numărului verificărilor la producători şi depozite en-gros.

Valoarea totală a mărfurilor comunitare neconforme controlate oprite definitiv de la comercializare şi eliminate din circuitul consumului este de 13.254 lei, pentru restul mărfurilor depistate cu abateri fiind stabilite măsuri de intrare în legalitate. Mărfuri extracomunitare neconforme scoase de la comercializare sunt în valoare de 14.593 lei.

Unii operatorilor economici s-au ales şi cu sistarea temporară a prestării serviciilor (servicii alimentare, nealimentare, financiare). Au fost distruse produse neconforme evidenţiate în procese verbale în valoare de 4.904 lei, respectiv prin alte acte, de 1.719 lei.

Amenzile totale aplicate în perioada 1.01.2012 –30.06.2012 au adunat o sumă de 492.750 lei, însă valoarea vărsămintelor la buget (încasate operativ şi executări silite) este de 128.700 lei.

Din cele 258 reclamaţii înregistrate, au fost cercetate 235, din care 48 au fost închise cu soluţionare pozitivă şi 54 cu rezolvare amiabilă. Un număr de 13 reclamaţii au fost retrase, iar 23 au fost considerate nesoluţionabile.

Contravaloarea achitată sau valoarea reparaţiilor de care au beneficiat consumatorii care au reclamat calitatea produselor sau serviciilor este de 11.141 lei.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. ioan

    duminică, 05.08.2012 at 10:35

    PTR. PROTECTIA CONSUMATORULUI!!e.on gaz emit facturi ireale si ne ia banii anticipat ptr. gazul ne consumat si vin ulterior cu alta factura in care specifica „:va informam ca suma de …..lei va fi compensata cu facturile urmatoare.”Deci ei i-mi folosesc bani mei 3-4 sau mai mult timp[nefiind acasa] DACA EU NU ACHIT IN 45 DE ZILE FECTURA CURENTA EI I-MI APLICA O PENALIZARE DE 0,04% PE ZI. Rugam protectia consumatorului sa intervina in acest aspect si sa dispara facturile compensatorii,sau in cel mai rau caz sa -i oblige sa ne scada si noua 0,04%pe zi din suma ce ne-o datoreaza,fiind platita pe nedrept anticipata.Noi suntem citeva milioane de consumatori casnici ce le platim anticipat,si poateciteva mi cu restante la ei.Va puteti imagina citi bani nemeritati ni-i folsesc acesti patroni,fara a ne proteja nimeni.Ei ne fura f. mult si la schimbarea NMC cu KWH consumati,precum si la instabilitatea PCS,care variaza functie de temperatura.Cu multumiri!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate