Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Intervenție chirurgicală, realizată în premieră la Spitalul Județean de Urgență din Alba Iulia


Publicat

 O intervenție chirurgicală de protezare totală a umărului, la o pacientă care suferise o fractură, a fost realizată, în premieră, la Spitalul Județean de Urgență din Alba Iulia. Operația a durat două ore, iar starea post-operatorie a femeii este bună.

Șeful secției ortopedie-traumatologie, medic primar ortoped traumatolog Iuliu Kadar, a declarat că protezarea totală a umărului s-a realizat cu o proteză inversată necimentată, iar intervenția chirurgicală a fost efectuată, marți, de către medicii specialiști dr. Botnari Alexei (34 de ani) și dr. Martin Artur (32 de ani).

”Aceste operații se fac, spre exemplu, în cazul fracturilor cominutive ale capului humeral, când capul humeral este atât de distrus încât nu există altă soluție decât înlocuirea acestui os cu o proteză de umăr. Secția de ortopedie a Spitalului Județean de Urgență Alba Iulia este una tânără: suntem șase ortopezi, iar cinci dintre ei au vârste cuprinse între 32 și 38 de ani. Astfel de intervenții chirurgicale se mai pot realiza și în cazul afecțiunilor degenerative ale șoldului sau genunchiului (coxartroză respectiv gonartroză), iar operația va fi programată”, a explicat dr. Iuliu Kadar.

În cazul pacientei de 62 de ani a fost vorba de o fractură, după un traumatism al umărului, și s-a impus înlocuirea capului humeral cu proteza. Medicul care a condus operația, Alexei Botnari, s-a specializat în astfel de intervenții chirurgicale la un spital din Franța unde a profesat timp de trei ani.

Operația și proteza sunt decontate prin Casa Județeană de Asigurări de Sănătate Alba, prin Programul Național de Ortopedie, care funcționează foarte bine la Spitalul Județean de Urgență din Alba Iulia. Secția s-a remarcat, de-a lungul timpului, datorită artroplastiilor de șold și de genunchi, circa 400 pe an, număr mare de intervenții care a făcut ca unitatea din Alba Iulia să ocupe un loc fruntaș în clasamentul spitalelor județene din țară.

Coordonatorul programului la nivelul județului Alba este dr. Iuliu Kadar, iar persoanele care au nevoie de o proteză își pot depune dosarul, dacă sunt asigurate și din județul Alba. Dosarele intră pe o listă de așteptare, însă perioada a scăzut, în ultimii doi ani, de la 2 ani, la 3 luni.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Ioana

    luni, 17.09.2018 at 05:27

    Adevărat este ca astfel de proteze nu s-au mai pus în Alba Iulia, ele sunt rare și foarte scumpe, iar în România acest tip de proteze NU SUNT DECONTATE de Casa Județeană de Asigurări de Sănătate!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

FOTO-VIDEO: Dacia Spring, doar o stea din cinci la testele de siguranță EuroNCAP. Renault Zoe – zero stele

Publicat

Organismul european independent de testare a siguranței vehiculelor, EuroNCAP a publicat joi detalii despre siguranța oferită de noile modele Dacia Spring și Renault Zoe. Rezultatele testului sunt însă dezastruoase: Dacia Spring a obținut o singură stea din cinci, în timp ce Renault Zoe nu a obținut nici măcar una.

Dacă decizia în privința primului model electric al mărcii Dacia era, oarecum, așteptată, cea care dă zero puncte modelului Renault Zoe este surprinzătoare. Modelul electric francez obținuse în 2013 nu mai puțin de cinci stele.

Oficialii EuroNCAp sunt foarte drastici și în privința modului de exprimare atunci când vine vorba despre Dacia Spring. În detaliile oferite presei, ei menționează că:

„Modelul complet electric Spring, comercializat ca un vehicul nou-nouț, se bazează în mare parte pe Renault City K-ZE de fabricație chineză, acesta însuși un derivat al lui Renault Kwid, vândut de câțiva ani în India și Brazilia. Dacia are susținători convinși în toată Europa – cumpărători de mașini care apreciază prețurile mici și se feresc de „funcțiile inutile” ale altor mașini. Cu toate acestea, în primăvară, „maeștrii ingineriei frugale” au lansat un produs care merge dincolo de simplitate.

Performanța sa la testele de impact este de-a dreptul problematică, cu un risc ridicat de răni care pun viața în pericol mai ales în zona pieptului șoferului și a capului pasagerilor din spate în testele de impact frontal. Protecția este marginală și asupra pieptului pasagerilor în cazul impactului lateral. Performanța mediocră în eventualitatea unui accident și tehnologia slabă de evitare a impactului au ca rezultat evaluarea cu o stea pentru Dacia Spring”.

„Habitaclul Spring-ului a rămas stabil în testul impactului frontal. Citirile mai multor senzori aflați în picioarele manechinelor au fost ridicate, ceea ce indică o protecție slabă, iar structurile din tabloul de bord prezentau un risc de rănire pentru ocupanții de diferite dimensiuni și pentru cei care stau în poziții diferite.

Protecția pieptului manechinului șoferului a fost, de asemenea, evaluată ca slabă, pe baza citirilor compresiei toracice în timpul testului. Bazinul șoferului a fost, de asemenea, prost protejat, cu citiri care au depășit valorile recomandate”, se mai precizează în raportul EuroNCAP.

Citește AICI raportul complet.

După afișarea rezultatelor, Dacia a venit cu o declarație oficială:

„Spring este un vehicul sigur, aparținând segmentului A. Este un model omologat, conform cu reglementările europene în materie de siguranță, pe care le şi depășește în unele privințe. (Spre exemplu, sistemul AEBS (Advanced Emergency Braking System) sau accesul la baterie pentru pompier, existente pe Spring, nu sunt obligatorii conform reglementărilor europene).

Spring propune numeroase elemente de siguranță, oferind o protecție mai bună decât majoritatea vehiculelor aflate în circulație în prezent în Europa (inclusiv modele din segmentele superioare).

Protocoalele de testare EuroNCAP devin din ce în ce mai stringente la fiecare doi ani, în special pentru vehiculele mici, de oraș, de dimensiuni şi greutate reduse. Dacia nu urmărește neapărat obținerea de stele EuroNCAP prin includerea în dotarea vehiculelor sale a unor elemente din categoria sistemelor avansate de asistenţă a conducerii (ADAS – Advanced Driver Assistance Systems), pe care clienții noștri nu doresc să le folosească sau pentru care nu sunt dispuși să plătească în prezent.”

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

VIDEO OFICIAL: MĂSURILE de relaxare, aprobate de Guvern. STAREA de ALERTĂ, prelungită în România cu 30 de zile

Publicat

Comitetul pentru Situații de Urgență (CNSU) a aprobat marți Hotărârea nr. 112 din 7 decembrie privind prelungirea stării de alertă în România, începând cu data de 9 decembrie, iar Executivul a adoptat miercuri hotărârea de Guvern pe aceeași temă.

La finalul ședinței de Guvern, ministrul Sănătății, Alexandru Rafila, a spus că măsurile au fost luate pentru că în România trendul este descendent. „Sunt mulți care fac paralele cu măsurile de relaxare din cursul verii”, a afirmat Rafila.

„Aceste măsuri trebuie să fie primul pas din parteneriatul populației și angajatorilor cu autoritățile. Consecințele pandemiei nu pot fi controlate mai bine dacât dacă există acest parteneriat. Această deschidere se datorează interesului ca în România viața să fie cât mai aproape de normalitate, dar nu putem ignora pericolul care urmează.

Sunt mulți care fac paralele cu măsurile de relaxare din cursul verii, care au fost luate pe un trend crescător constant. Acum suntem pe un trend descendent. Aceste reguli care par puțin mai relaxate trebuie respectate”, a declarat Rafila.

Din 9 decembrie, sunt următoarele noutăți în ceea ce privește regulile din pandemie

  • se renunță la interdicţiile de circulaţie a persoanelor pe timpul nopții
  • nu mai trebuie purtată mască de protecție în spațiile publice deschise neaglomerate, doar în cele aglomerate (stații autobuz, locuri în care se formează cozi, piețe, târguri, mijloace de transport în comun)
  • nu vor mai fi restrictii de program pentru restaurante și cafenele în perioada 24-25 decembrie și 31 decembrie-1 ianuarie (Crăciun și Revelion); va fi limită de 50% locuri ocupate și certificat verde (vaccinați, trecuți prin boală, testați)
  • magazinele, restaurantele și ceilalți operatori economici, inclusiv competiţiile sportive şi activităţile cultural-artistice se vor putea desfășura între orele 5.00 – 22.00 (anterior 21.00)
  • vor avea acces la magazine nealimentare și la mall și persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR (nu mai vechi de 72 de ore) sau antigen rapid (nu mai vechi 48 de ore), nu doar cei cu certificat verde
  • vor avea acces la pensiuni, hoteluri sau alte structuri de primire turistică şi pentru persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR (nu mai vechi de 72 de ore) sau antigen rapid (nu mai vechi 48 de ore), nu doar cei cu certificat verde
  • acces liber, pentru toate persoanele, necondiționat, în magazinele nealimentare cu suprafață mai mică sau egală cu 200 mp; trebuie însă asigurată o suprafaţă de minimum 4 mp/persoană
  • toate activitățile permise până la 30% vor fi permise până la 50% din capacitate (cinematografe, teatre, activități sportive); se păstrează regula de acces pentru vaccinați, trecuți prin boală sau testați
  • petrecerile private (nunți, botezuri alte evenimente private) rămân în continuare interzise
  • se permit petrecerile de Crăciun/Revelion în spații deschise; organizatorii trebuie să se asigure că sunt respectate regulile sanitare

Măsurile propuse de CNSU

Vezi Anexa la HCNSU nr 112/7 decembrie 2021

MĂSURI de prevenire și control a infecțiilor propuse a se aplica pe durata stării de alertă – Anexa la HCNSU nr. 112 din 7.12.2021

1. Se propune menținerea coordonării operaționale a serviciilor publice de ambulanță și a serviciilor voluntare pentru situații de urgență de către inspectoratele județene/București-Ilfov pentru situații de urgență, iar coordonarea poliției locale de către Direcția Generală de Poliție a Municipiului București/inspectoratele județene de poliție.

2. Se propune menținerea asigurării continuității activității centrelor rezidențiale de îngrijire și asistență a persoanelor vârstnice, centrelor rezidențiale pentru copii și adulți, cu și fără dizabilități, precum și pentru alte categorii vulnerabile, precum și obligativitatea stabilirii programului de lucru al angajaților cu avizul direcțiilor de sănătate publică județene, respectiv a municipiului București.

3. Se propune menținerea obligației furnizorilor de servicii sociale de tip rezidențial de a-și organiza programul în funcție de contextul epidemiologic existent la nivel local și cu respectarea normelor în vigoare privind legislația în domeniul muncii. Activitatea la nivelul acestor servicii va fi organizată și desfășurată cu respectarea normelor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 instituite de autoritățile competente.

4. Se propune menținerea obligației desfășurării, în regim permanent, a activității tuturor centrelor operative pentru situații de urgență cu activitate temporară, precum și a Centrului Național de Coordonare și Conducere a Intervenției și a centrelor județene/al municipiului București de coordonare și conducere a intervenției.

5. Se propune menținerea obligativității purtării măștii de protecție astfel încât să acopere gura și nasul, în spațiile publice închise, spațiile comerciale, spațiile publice deschise cu aglomerări de persoane, mijloace de transport în comun, locul de muncă, piețe, târguri și locurile unde se formează cozi, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului sănătății și al ministrului afacerilor interne.

6. Se exceptează de la măsura prevăzută la pct. 5, următoarele categorii de persoane:

a) copiii cu vârsta mai mică de 5 ani;

b) persoanele care sunt singure în birou;

c) prezentatorii TV și invitații acestora, cu condiția respectării distanței de 3 metri între persoane;

d) reprezentanții cultelor religioase, în timpul slujbelor, cu condiția respectării distanței de 3 metri între persoane;

e) vorbitorii aflați în spații închise sau deschise cu condiția respectării distanței de minimum 3 metri între aceștia și oricare din celelalte persoane din public;

f) persoanele care desfășoară activități fizice intense și/sau în condiții de muncă solicitante (temperaturi ridicate, umiditate crescută etc.) sau activități sportive.

7. Se propune menținerea posibilității izolării și carantinării persoanelor care sosesc din țări cu risc epidemiologic ridicat.

8. Se propune menținerea testării săptămânale, prin grija direcțiilor de sănătate publică, a personalului de îngrijire şi asistență, a personalului de specialitate şi auxiliar care își desfășoară activitatea în centrele rezidențiale de îngrijire şi asistență a persoanelor vârstnice, centrelor rezidențiale pentru copii şi adulți, cu şi fără dizabilități, precum şi pentru alte categorii vulnerabile.

9. Se propune menținerea restricțiilor privind organizarea și desfășurarea de mitinguri, demonstrații, procesiuni, concerte, spectacole, cursuri de instruire, workshopuri, conferințe sau alte tipuri de întruniri, organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive și altele asemenea), precum și a întrunirilor de natura activităților culturale, științifice, artistice, sportive sau de divertisment în spații deschise sau închise și desfășurarea acestora în condițiile punctelor 9-23.

10. Se propune menținerea posibilității desfășurării activităților de pregătire fizică în cadrul structurilor și bazelor sportive, constând în cantonamente, antrenamente și competiții sportive organizate pe teritoriul României numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului și sportului și ministrului sănătății.

11. Se propune ca organizarea și desfășurarea competițiilor sportive pe teritoriul României, în spații închise sau deschise, să poată fi realizată, doar în intervalul orar 5.00-22.00, cu participarea spectatorilor până la 50% din capacitatea maximă a spațiului, asigurarea unei distanțe de minimum 1 metru între persoane și purtarea măștii de protecție. Se propune ca participarea să fie permisă doar pentru persoanele vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, respectiv persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARSCoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARSCoV-2 nu mai vechi de 48 de ore.

12. Se propune ca activitățile instituțiilor muzeale, a bibliotecilor, librăriilor, cinematografelor, studiourilor de producție de film și audiovizuală, a instituțiilor de spectacole şi/sau concerte, școlilor populare, de artă şi de meserii, precum și evenimentele culturale în spații închise sau deschise, să se desfășoare numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății.

13. Se propune ca, în condițiile pct. 12, organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte în spații închise sau deschise să fie permisă în intervalul orar 5.00-22.00, cu participarea publicului până la 50% din capacitatea maximă a spațiului și cu purtarea măștii de protecție. Se propune ca participarea să fie permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, respectiv persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARSCoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARSCoV-2 nu mai vechi de 48 de ore.

14. Se propune ca, în condițiile pct. 12, organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private sau a altor evenimente culturale să fie permise cu participarea publicului până la 50% din capacitatea maximă a spațiului, dar nu mai mult de 1.000 de persoane, în intervalul orar 5.00-22.00, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 4 mp pentru fiecare persoană și cu purtarea măștii de protecție. Se propune ca participarea să fie permisă doar pentru persoanele vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, respectiv persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARSCoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARSCoV-2 nu mai vechi de 48 de ore.

15. Se propune ca, prin excepție de la prevederile pct. 13 și pct. 14, în perioada 31.12.2021-1.01.2022, evenimentele specifice dedicate marcării trecerii în noul an, să poată fi organizate și desfășurate în aer liber fără a fi limitate la un anumit interval orar, la un anumit număr de participanți sau la îndeplinirea anumitor condiții de către aceștia, dar cu respectarea strictă de către organizatori a măsurilor de protecție sanitară ce vizează portul măștii de protecție și a celorlalte măsuri de diminuare a riscului epidemiologic.

16. Se propune ca, organizarea și desfășurarea de cursuri, inclusiv cele de formare profesională care necesită activități practice, workshop-uri și conferințe, inclusiv cele pentru implementarea proiectelor finanțate din fonduri europene, să fie permisă doar în intervalul orar 5.00-22.00, cu participarea persoanelor până la 50% din capacitatea maximă a spațiului în interior sau în exterior, dar nu mai mult de 150 de persoane, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, cu purtarea măștii de protecție și respectarea normelor de sănătate publică. Se propune ca participarea să fie permisă doar pentru persoanele vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, respectiv persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARSCoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore.

17. Se propune ca activitatea cultelor religioase, inclusiv a slujbelor și rugăciunilor colective, să se desfășoare în interiorul și/sau în afara lăcașurilor de cult cu respectarea regulilor de protecție sanitară, stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății și al ministrului afacerilor interne.

18. Se propune ca, în condițiile pct. 17, pentru prevenirea răspândirii infecțiilor cu virusul SARS-CoV-2, organizarea de procesiuni și/sau pelerinaje religioase să fie permisă numai cu respectarea regulilor de protecție sanitară, stabilite prin ordin al ministrului sănătății cu avizul Secretariatului de Stat pentru Culte.

19. Se propune menținerea interdicției desfășurării activităților recreative și sportive în aer liber, cu excepția celor care se desfășoară cu participarea a cel mult 10 persoane care nu locuiesc împreună. Se propune ca participarea să fie permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, respectiv persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARSCoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARSCoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului sănătății, după caz, cu ministrul tineretului și sportului, ministrul mediului, apelor și pădurilor sau ministrul agriculturii și dezvoltării rurale.

20. Se propune menținerea organizării și desfășurării activităților specifice instituțiilor cu atribuții în domeniul apărării naționale, ordinii și siguranței publice, în aer liber, sub supravegherea unui medic epidemiolog.

21. Se propune menținerea organizării și desfășurării activităților specifice din domeniul diplomatic, inclusiv la sediile misiunilor diplomatice și oficiilor consulare acreditate în România, astfel încât să fie asigurată o suprafață de minimum 4 mp pentru fiecare persoană participantă și să fie respectate regulile de protecție sanitară.

22. Se propune menținerea măsurii referitoare la organizarea de mitinguri și demonstrații cu un număr de participanți de maximum 100 de persoane și cu purtarea măștii de protecție. Se propune ca participarea să fie permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, respectiv persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARSCoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARSCoV-2 nu mai vechi de 48 de ore.

23. Se propune menținerea permisiunii de desfășurare a activităților de prevenire și combatere a pestei porcine africane prin vânători colective la care pot participa cel mult 20 de persoane.

24. Se propune menținerea interzicerii intrării pe teritoriul României, prin punctele de trecere a frontierei de stat, a cetățenilor străini și apatrizilor care sosesc din Botswana, Eswatini, Lesotho, Malawi, Mozambic, Namibia, Africa de Sud, Zimbabwe, Angola și Zambia.

25. Se propune menținerea competenței Comitetului Național pentru Situații de Urgență de a adopta măsuri de suspendare a zborurilor efectuate de operatorii economici din aviație spre și dinspre țările cu risc epidemiologic ridicat, care au fost stabilite prin hotărâre a Comitetul Național pentru Situații de Urgență la propunerea Institutul Național de Sănătate Publică.

26. Se propune exceptarea de la măsurile adoptate în temeiul prevederile pct. 25 a următoarelor categorii de zboruri:

a) efectuate cu aeronave de stat;

b) de transport marfă și/sau corespondență;

c) umanitare sau care asigură servicii medicale de urgență;

d) pentru căutare-salvare sau de intervenție în situații de urgență, la solicitarea unei autorități publice din România;

e) având drept scop transportul echipelor de intervenție tehnică, la solicitarea operatorilor economici stabiliți în România;

f) aterizări tehnice necomerciale;

g) de poziționare a aeronavelor, fără încărcătură comercială tip ferry;

h) tehnice în scopul efectuării unor lucrări la aeronave;

i) efectuate de transportatori aerieni deținători de licență de operare în conformitate cu reglementările Uniunii Europene, prin curse neregulate (charter), pentru transportul lucrătorilor sezonieri sau pentru repatrierea unor cetățeni străini, din România către alte state, cu avizul Autorității Aeronautice Civile Române și al autorității competente din statul de destinație;

j) efectuate de transportatori aerieni deținători de licență de operare în conformitate cu reglementările Uniunii Europene, prin curse neregulate (charter), din alte state către România pentru repatrierea cetățenilor români, cu avizul Autorității Aeronautice Civile Române, în baza acordului Ministerului Afacerilor Interne și al Ministerului Afacerilor Externe;

k) efectuate de transportatori aerieni deținători de licență de operare în conformitate cu reglementările Uniunii Europene, prin curse neregulate (charter), pentru transportul lucrătorilor din sectorul transporturilor prevăzuți în anexa nr. 3 la Comunicarea privind implementarea Culoarelor Verzi („Green Lanes“) în temeiul Orientărilor privind măsurile de gestionare a frontierelor în vederea protejării sănătății și a asigurării disponibilității mărfurilor și serviciilor esențiale – C(2020) 1897, din 23.03.2020, din România către alte state și din alte state către România, cu avizul Autorității Aeronautice Civile Române și al autorității competente din statul de destinație.

27. Se propune menținerea interdicției efectuării transportului rutier de persoane prin servicii ocazionale, precum și suplimentarea unor curse regulate, potrivit reglementărilor în vigoare, în scopul participării la procesiunile și/sau pelerinajele religioase către locurile unde se desfășoară aceste activități.

28. Se propune menținerea închiderii temporare, totale sau parțiale, a următoarelor puncte de trecere a frontierei de stat:

28.1 la frontiera româno-ungară: Carei, județul Satu Mare. 28.2 la frontiera româno-bulgară:

a) Lipnița, județul Constanța;

b) Dobromir, județul Constanța.

29. Se propune ca activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, în interiorul clădirilor și la terase, precum și a celor dispuse în interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare, precum și la terasele acestora să fie permisă până la 50% capacitatea maximă a spațiului în intervalul orar 5.00-22.00. Se propune ca participarea să fie permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, respectiv persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARSCoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARSCoV-2 nu mai vechi de 48 de ore.

30. Se propune ca măsurile prevăzute la pct. 29 să se aplice și operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin doi pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent.

31. Se propune ca în situația în care activitatea operatorilor economici prevăzuți la pct. 28 și 29 este restricționată sau închisă, să fie permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective.

32. Se propune ca prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice să fie permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordinul comun al ministrului sănătății, al ministrului economiei, antreprenorialului și turismului și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor. Se propune consumarea produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, respectiv persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARSCoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARSCoV-2 nu mai vechi de 48 de ore.

33. Se propune ca activitatea cu publicul în centrele și parcurile comerciale, să fie permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARSCoV2, respectiv persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARSCoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARSCoV-2 nu mai vechi de 48 de ore. Se propune ca măsura să nu se aplice persoanelor care se prezintă la centrele de vaccinare în vederea administrării unei doze de vaccin, dacă sunt stabilite culoare dedicate și controlate de intrare, deplasare și ieșire în/din centrele și parcurile comerciale.

34. Se propune ca activitatea cu publicul a operatorilor economici, dispuși în interiorul sau în afara parcurilor și centrelor comerciale, care au ca obiect principal de activitate comercializarea produselor nealimentare, să fie permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, respectiv persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARSCoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARSCoV-2 nu mai vechi de 48 de ore. Se propune ca măsura să nu se aplice unităților farmaceutice dispuse în afara centrelor și parcurilor comerciale, precum și benzinăriilor.

35. Se propune ca accesul în cadrul spațiilor de comercializare a produselor nealimentare cu suprafața mai mică sau egală de 200 mp să fie permis tuturor persoanelor fără a fi necesară dovada vaccinări, testării sau trecerii prin boală cu asigurarea unei suprafețe de minimum 4 mp pentru fiecare persoană și afișarea la intrare a numărului maxim de persoane care pot fi simultan în incintă.

36. Se propune ca activitatea de cazare în structurile de primire turistice să fie permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, respectiv persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARSCoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARSCoV-2 nu mai vechi de 48 de ore.

37. Se propune menținerea interzicerii activității în baruri, cluburi și discoteci.

38. Se propune ca operatorii economici care desfășoară activități de comerț/prestări de servicii în spații închise şi/sau deschise, publice şi/sau private, inclusiv în interiorul centrelor și parcurilor comerciale, să își organizeze şi să desfășoare activitatea în intervalul orar 5.00-22.00.

39. Se propune ca în perioada 24.12.2021-25.12.2021 respectiv 31.12.2021-01.01.2022, activitatea operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, precum și la terase, să fie permisă fără restricții de program și cu participarea până la 50% din capacitatea maximă a spațiului doar a persoanelor care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, respectiv persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARSCoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARSCoV-2 nu mai vechi de 48 de ore.

40. Se propune ca prin excepție de la prevederile pct. 38, în intervalul orar 22.00-05.00 operatorii economici să poată activa doar în relația cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu.

41. Se propune ca prin excepție de la prevederile pct. 38, în intervalul orar 22.00-05.00 unitățile farmaceutice, benzinăriile, operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu, precum și operatorii economici din domeniul transportului rutier de persoane și de mărfuri să își poată desfășura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecție sanitară.

42. Se propune ca transportul aerian să se desfășoare în continuare cu respectarea măsurilor și restricțiilor referitoare la igiena și dezinfecția spațiilor comune, echipamentelor, mijloacelor de transport și aeronavelor, procedurile și protocoalele din interiorul aeroporturilor și aeronavelor, regulilor de conduită pentru personalul operatorilor aeroportuari, aerieni și pentru pasageri, precum și privitor la informarea personalului și pasagerilor, în scopul prevenirii contaminării pasagerilor și personalului ce activează în domeniul transportului aerian, în condițiile stabilite prin ordin comun al ministrului transporturilor și infrastructurii, ministrului sănătății și al ministrului afacerilor interne.

43. Se propune ca transportul feroviar să se desfășoare în continuare cu respectarea măsurilor și restricțiilor referitoare la igiena și dezinfecția spațiilor comune din gări, halte, stații sau puncte de oprire, a echipamentelor și garniturilor de tren, procedurile și protocoalele din interiorul gărilor, haltelor, stațiilor sau punctelor de oprire, dar și în interiorul vagoanelor și garniturilor de tren, gradul și modul de ocupare al materialului rulant, regulile de conduită pentru personalul operatorilor și pentru pasageri, precum și privitor la informarea personalului și pasagerilor, în scopul prevenirii contaminării pasagerilor și personalului ce activează în domeniul transportului feroviar, în condițiile stabilite prin ordin comun al ministrului transporturilor și infrastructurii, ministrului sănătății și al ministrului afacerilor interne.

44. Se propune ca transportul rutier să se desfășoare în continuare cu respectarea măsurilor și restricțiilor referitoare la igiena și dezinfecția mijloacelor de transport persoane, procedurile și protocoalele din interiorul mijloacelor de transport, gradul și modul de ocupare a mijloacelor de transport, regulile de conduită pentru personalul operatorilor și pentru pasageri, precum și privitor la informarea personalului și pasagerilor, în scopul prevenirii contaminării pasagerilor și personalului ce activează în domeniul transportului rutier, în condițiile stabilite prin ordin comun al ministrului transporturilor și infrastructurii, ministrului sănătății și al ministrului afacerilor interne.

45. Se propune ca transportul naval să se desfășoare în continuare cu respectarea măsurilor și restricțiilor referitoare la igiena și dezinfecția navelor de transport persoane, procedurile și protocoalele din interiorul navelor de transport persoane, gradul și modul de ocupare al navelor de transport persoane, regulile de conduită pentru personalul operatorilor și pentru pasageri, precum și privitor la informarea personalului și pasagerilor, în scopul prevenirii contaminării pasagerilor și personalului ce activează în domeniul transportului naval, în condițiile stabilite prin ordin comun al ministrului transporturilor, infrastructurii și comunicațiilor, ministrului sănătății și al ministrului afacerilor interne.

46. Se propune ca transportul intern și internațional de mărfuri și persoane să se desfășoare în continuare, în condițiile stabilite prin ordin comun al ministrului transporturilor și infrastructurii, ministrului sănătății și al ministrului afacerilor interne.

47. Se propune ca activitatea cu publicul a operatorilor economici în spații închise în domeniul sălilor de sport/fitness, să fie permisă, fără a depăși 50% din capacitatea maximă a spațiului, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 4 mp pentru fiecare persoană. Se propune ca participarea să fie permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, respectiv persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARSCoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARSCoV-2 nu mai vechi de 48 de ore.

48. Se propune ca activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de administrare a piscinelor interioare să fie permisă fără a depăși 50% din capacitatea maximă a spațiului. Se propune ca participarea să fie permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, respectiv persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARSCoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARSCoV-2 nu mai vechi de 48 de ore.

49. Se propune ca activitatea operatorilor economici care desfășoară activități de administrare a ștrandurilor exterioare, a piscinelor exterioare sau a sălilor de sport/fitness să se desfășoare în condițiile ordinului comun al ministrului tineretului și sportului și al ministrului sănătății.

50. Se propune ca activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc să fie permisă până la 50% din capacitatea maximă a spațiului. Se propune ca participarea să fie permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, respectiv persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARSCoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARSCoV-2 nu mai vechi de 48 de ore.

51. Se propune ca activitatea operatorilor economici care administrează săli de jocuri să fie permisă fără a depăși 50% din capacitatea maximă a spațiului în intervalul orar 5,00-22,00. Se propune ca participarea să fie permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, respectiv persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARSCoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARSCoV-2 nu mai vechi de 48 de ore.

52. Se propune ca desfășurarea activității operatorilor economici care administrează locuri de joacă pentru copii în spații închise sau deschise să fie permisă fără a depăși 50% din capacitatea maximă a spațiului și doar în intervalul orar 5,00-22,00. Se propune ca participarea să fie permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, respectiv persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARSCoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARSCoV-2 nu mai vechi de 48 de ore.

53. Se propune menținerea obligației operatorilor economici care desfășoară activități de tratament balnear de a respecta normele de prevenire stabilite prin ordinul ministrului sănătății.

54. Se propune menținerea obligației operatorilor economici care desfășoară activități de jocuri de noroc, îngrijire personală, primire turistică cu funcțiuni de cazare, precum și activități de lucru în birouri cu spații comune în sistem deschis de a respecta normele de prevenire stabilite prin ordinul comun al ministrului economiei, antreprenorialului şi turismului și al ministrului sănătății.

55. Se propune menținerea obligației pentru instituțiile și autoritățile publice, operatorii economici și profesioniștilor de a organiza activitatea, astfel încât să asigure, la intrarea în sediu, în mod obligatoriu, triajul epidemiologic și dezinfectarea obligatorie a mâinilor, atât pentru personalul propriu, cât și pentru vizitatori, în condițiile stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății și al ministrului afacerilor interne.

56. Se propune menținerea obligației ca activitatea la nivelul cabinetelor stomatologice și unităților sanitare non-COVID, să se desfășoare numai în condițiile stabilite prin ordinul ministrului sănătății.

57. Se propune menținerea obligației ca activitatea în creșe, să se desfășoare numai cu respectarea condițiilor stabilite prin ordin comun al ministrului educației, al ministrului muncii și protecției sociale și al ministrului sănătății.

58. Se propune ca activitatea operatorilor economici care desfășoară activități tip after-school să se desfășoare cu respectarea măsurilor de prevenire și limitarea a răspândirii infecțiilor cu SARS-CoV-2.

59. Se propune permiterea în cadrul unităților/instituțiilor de învățământ a activităților didactice și a altor activități specifice precum și organizarea și desfășurarea examenelor pentru elevi/studenți, cadre didactice, în condițiile respectării măsurilor de prevenire stabilite prin ordin comun al ministrului educației și al ministrului sănătății.

60. Se propune ca la apariția a 3 cazuri de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2 într-un interval de 7 zile consecutive, în spațiile destinate cazării elevilor sau studenților să fie instituită măsura închiderii clădirii pentru o perioadă de 14 zile. Pentru elevii/studenții care nu au posibilitatea deplasării la domiciliu sau o altă locație se propune să se asigure, de către unitatea de învățământ responsabilă, cazarea în condiții de carantină, precum și măsurile necesare pentru sprijinirea asigurării necesităților de bază.

61. Se propune ca activitatea piețelor agroalimentare, inclusiv a piețelor volante, să se desfășoare în condițiile stabilite prin ordin comun al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și administrației, al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale, al ministrului sănătății și al ministrului muncii și protecției sociale.

62. Se propune ca activitatea târgurilor, bâlciurilor şi talciocurilor, să fie permisă fără a depăși 50% din capacitatea maximă a spațiului, în condițiile stabilite prin ordin comun al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și administrației, al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale, al ministrului sănătății și al ministrului muncii și protecției sociale. Se propune ca participarea să fie permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, respectiv persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARSCoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARSCoV-2 nu mai vechi de 48 de ore.

63. Se propune menținerea obligației de organizare a programului de lucru în regim de telemuncă sau muncă la domiciliu pentru cel puțin 50% din angajați, iar acolo unde specificul activității nu permite telemuncă sau muncă la domiciliu programul de lucru să fie organizat și să se desfășoare în schimburi, cu respectarea strică a măsurilor de protecție sanitară.

64. Se propune ca organizarea activității la locul de muncă, să fie realizată cu respectarea prevederilor legale emise de autoritățile competente în ceea ce privește prevenirea contaminării cu noul coronavirus SARS-CoV-2, pentru asigurarea securității și sănătății în muncă a lucrătorilor, ținând cont și de gradul de vaccinare al angajaților de la acel loc de muncă, atestat prin certificat de vaccinare împotriva virusului SARS-CoV-2 prezentat de salariații pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare precum și de numărul de angajați aflați în intervalul de 180 de zile de la data testului pozitiv, pentru salariații care au fost confirmați pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-COV-2, care dețin și prezintă angajatorului adeverință eliberată de medicul de familie.

65. Se propune ca accesul persoanelor, cu excepția angajaților, participanților în cadrul procedurilor judiciare, disciplinare, contravenționale, administrativ-jurisdicționale și a celor administrative din motive de ordine și siguranță publică, persoanelor care necesită servicii medicale și prestații sociale, precum și persoanelor care se prezintă la centrele de vaccinare în vederea administrării unei doze de vaccin, în incintele instituțiilor publice centrale și locale, regiilor autonome și operatoriilor economici cu capital public să fie permis doar celor care fac dovada vaccinării împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

66. Se propune ca prin excepție de la prevederile pct. 65 să fie permis accesul avocaților pentru organizarea și exercitarea profesiei de avocat.

67. Se propune ca măsurile prevăzute la pct. 65 să fie aplicate și pentru operatorii economici care funcționează în clădiri cu birouri private în care își desfășoară activitatea cel puțin 50 de persoane simultan.

68. Se propune ca instituțiile publice și operatorii economici să întreprindă măsurile necesare pentru asigurarea accesului la serviciile publice oferite, în situații urgente (de exemplu: eliberare certificat de deces, certificat de naștere și altele asemenea) și persoanelor care nu fac dovada vaccinării, testării sau vindecării de infecția cu virusul SARS-CoV-2, prin organizarea activității în mediul on-line, în spații deschise, la ghișee dispuse direct în exteriorul clădirilor sau în orice alte condiții care să asigure respectarea măsurilor de prevenire a răspândirii SARS-CoV-2.

69. Se propune ca accesul persoanelor care nu fac dovada vaccinării, testării sau vindecării de infecția cu virusul SARS-CoV-2 să fie permis în lăcașurile de cult, unde se desfășoară activitatea cultelor religioase, inclusiv slujbele și rugăciunile colective, și în unitățile de alimentație publică în care se comercializează produse alimentare și băuturi alcoolice sau nealcoolice aflate în afara centrelor comerciale, târgurilor, bâlciurilor și talciocurilor, cu purtarea măștii de protecție și respectarea normelor de protecție sanitară.

70. Prin incidența cumulată la 14 zile se înțelege incidența cumulată a cazurilor calculată pe un interval de 14 zile, cuprins între a 17-a zi și a 3-a zi, anterioare datei în care aceasta se realizează, prin raportare la cifra reprezentând suma persoanelor cu domiciliul sau reședința în localitatea de referință, comunicată comitetului județean/al municipiului București pentru situații de urgență de către Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, prin structurile teritoriale județene, în prima zi lucrătoare a săptămânii, la ora 16,00. Cifra comunicată de către Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date, prin structurile teritoriale județene, este utilizată ca referință pentru întreaga perioadă de timp până la furnizarea unui nou set de date actualizate și se transmite și Serviciului de Telecomunicații Speciale.

71. Se propune ca realizarea constatării încadrării în limitele de incidență cumulată a cazurilor la 14 zile în vederea punerii în aplicare a măsurilor stabilite în prezenta hotărâre să se realizeze în maxim 48 de ore de la atingerea acestora prin hotărâre a comitetului județean/al municipiului București pentru situații de urgenţă pe baza analizelor prezentate de direcțiile de sănătate publică județene, respectiv a municipiului Bucureşti, iar măsurile se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia.

72. Se propune ca direcțiile de sănătate publică județene, respectiv a municipiului Bucureşti să calculeze zilnic, pentru fiecare localitate din zona de competenţă, incidenţa cumulată a cazurilor la 14 zile, astfel cum este calculată potrivit dispozițiilor pct. 70 şi să prezinte comitetului județean/al municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţă analiza rezultată în cel mult 24 de ore de la data constatării atingerii limitelor stabilite în prezenta hotărâre.

73. Se propune ca zilnic, pe baza rezultatelor testelor persoanelor nou confirmate, gestionate în aplicația „corona-forms”, Serviciul de Telecomunicații Speciale să prezinte automat, la ora 10:00, pe platforma „alerte.ms.ro” rezultatul calculului ratei de incidență conform formulei de la pct. 70.

74. Se propune ca atestarea vaccinării, testării sau vindecării de infecția cu virusul SARS-CoV-2 să se realizeze prin intermediul certificatelor digitale ale Uniunii Europene privind COVID-19 sau în cazul persoanelor fizice provenite din state ale căror autorități nu emit certificate digitale ale Uniunii Europene privind COVID-19 sau documente compatibile cu aceste certificate, dovada să fie făcută prin intermediul unui document, pe suport hârtie sau în format electronic, care să ateste vaccinarea, testarea sau vindecarea de infecția cu virusul SARS-CoV-2.

75. Se propune menținerea obligației pentru organizatorii/operatorii economici care desfășoară activități potrivit prezentei de a scana codul QR de pe certificatul digital al Uniunii Europene privind COVID-19 folosind secțiunea «Verificare reguli interne» din aplicația mobilă «Check DCC» pentru verificarea autenticității, valabilității și integrității certificatului, fără a se reține niciun fel de date sau informații din certificatul verificat sau documentele pe suport hârtie sau în format electronic, care să ateste vaccinarea, testarea sau vindecarea de infecția cu virusul SARS-CoV-2.

76. Se propune exceptarea persoanelor, de la măsurile prevăzute în prezenta hotărâre, care au vârsta mai mică sau egală cu 12 ani și sunt însoțite de o persoană cu vârsta mai mare de 18 ani și care face dovada vaccinării împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

ALBA: 26 cazuri COVID și două decese, raportate în ultimele 24 de ore. Situația în localitățile din județ, 8 decembrie

Publicat

Au fost înregistrate 26 cazuri COVID în ultimele 24 de ore, în județul Alba, potrivit datelor transmise de Direcția de Sănătate Publică (DSP) miercuri, 8 decembrie.

Cu o zi în urmă, erau raportate alte 18 cazuri noi.

În ultimele 24 de ore au fost înregistrate două decese ale unor persoane confirmate cu COVID.

Este vorba despre o femeie de 65 de ani, din Teiuș și o femeie de 64 de ani, din Abrud. Ambele erau vaccinate și aveau și alte afecțiuni.

În județul Alba, de la începutul pandemiei, au fost 33.975 cazuri confirmate, 32.354 persoane vindecate, 1.099 decese. În același interval au fost prelucrate 350.564 teste (296.375 PCR și 54.189 rapide).

În ultimele 24 de ore au fost făcute 1.242 testări (507 – 231 la DSP și 276 la SJU); 735 teste rapide).

Localitățile din județ în care au fost raportate cazuri noi (în ultimele 24 de ore):

Mediul urban: 13 cazuri noi

Alba Iulia: 6 cazuri

Ocna Mureș: 3 cazuri

Aiud: 2 cazuri

Cugir: 2 cazuri

Mediul rural: 11 cazuri noi, 2 cazuri reinfectare

Bucerdea Grânoasă: 2 cazuri

Albac: 1 caz

Galda de Jos: 1 caz

Ighiu: 1 caz

Noșlac: 1 caz

Pianu: 1 caz

Roșia Montană: 1 caz

Săliștea: 1 caz

Săsciori: 1 caz reinfectare

Șpring: 1 caz (+ 1 caz reinfectare)

Vințu de Jos: 1 caz

Incidența cazurilor COVID la 14 zile în județul Alba este de 1,4 (anterior 1,44).

Numărul de cazuri active pe localități – Rata incidenței cazurilor noi COVID-19 la 14 zile (județul Alba, perioada de referință 24 noiembrie – 7 decembrie):

Localitate Incidență Cazuri
Urban
ORAŞ BAIA DE ARIEŞ 2.39 9
MUNICIPIUL ALBA IULIA 2.15 164
MUNICIPIUL AIUD 1.66 42
MUNICIPIUL BLAJ 1.65 34
ORAŞ CUGIR 1.53 39
ORAŞ OCNA MUREŞ 1.3 18
ORAŞ ABRUD 0.97 5
MUNICIPIUL SEBEŞ 0.91 30
ORAŞ CÂMPENI 0.7 5
ORAŞ ZLATNA 0.64 5
ORAŞ TEIUŞ 0.42 3
Rural
CERU-BĂCĂINŢI 34.04 8
RĂDEŞTI 4.72 6
BUCERDEA GRÂNOASĂ 4.42 10
VINŢU DE JOS 3.44 19
SÂNTIMBRU 3.34 10
CRĂCIUNELU DE JOS 2.8 6
SCĂRIŞOARA 2.65 4
METEŞ 2.51 7
ALMAŞU MARE 2.49 3
BLANDIANA 2.29 2
PIANU 2.24 8
BUCIUM 2.16 3
SĂLIŞTEA 2.14 5
CRICĂU 2.04 4
FĂRĂU 2.03 3
BISTRA 1.99 9
LIVEZILE 1.72 2
NOŞLAC 1.66 3
SĂLCIUA 1.44 2
VALEA LUNGĂ 1.29 4
ŞIBOT 1.28 3
ŞONA 1.15 5
GALDA DE JOS 1.12 5
POŞAGA 1.1 1
ŞUGAG 1.05 3
IGHIU 0.99 7
GÂRBOVA 0.93 2
MIHALŢ 0.93 3
UNIREA 0.82 4
CUT 0.79 1
ŞPRING 0.79 2
SÂNCEL 0.77 2
ARIEŞENI 0.65 1
CETATEA DE BALTĂ 0.65 2
CIUGUD 0.61 2
JIDVEI 0.57 3
ALBAC 0.51 1
STREMŢ 0.41 1
ROŞIA MONTANĂ 0.37 1
DAIA ROMÂNĂ 0.32 1
AVRAM IANCU 0 0
BERGHIN 0 0
CÂLNIC 0 0
CENADE 0 0
CERGĂU 0 0
CIURULEASA 0 0
DOŞTAT 0 0
GÂRDA DE SUS 0 0
HOPÂRTA 0 0
HOREA 0 0
ÎNTREGALDE 0 0
LOPADEA NOUĂ 0 0
LUNCA MUREŞULUI 0 0
LUPŞA 0 0
MIRĂSLĂU 0 0
MOGOŞ 0 0
OCOLIŞ 0 0
OHABA 0 0
POIANA VADULUI 0 0
PONOR 0 0
RÂMEŢ 0 0
RIMETEA 0 0
ROŞIA DE SECAŞ 0 0
SĂSCIORI 0 0
SOHODOL 0 0
VADU MOŢILOR 0 0
VIDRA 0 0

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Un bărbat din Câmpeni s-a îmbătat și a sunat la 112 pentru a reclama un scandal. Ce au descoperit polițiștii când au ajuns

Publicat

Un bărbat din Câmpeni care și-a agresat iubita a sunat la 112 și a spus că în casa lor este un scandal. Ajunși la fața locului, polițiștii au constatat că bărbatul era beat și că și-a agresat nevasta. 

Fapta s-a petrecut în data de 8 decembrie. Atunci polițiștii din Câmpeni au fost sesizați, de către un bărbat, de 46 de ani, din oraș, cu privire la faptul că la domiciliul său este un scandal.

Polițiștii ajunși la fața locului au constatat că, pe fondul consumului de alcool și în urma unor discuții în contradictoriu avute cu concubina sa în vârstă de 49 de ani, bărbatul ar fi agresat-o.

În urma aplicării formularului de evaluare a riscului, față de bărbat, polițiștii au emis un ordin de protecție  provizoriu, pentru o perioada de 5 zile.

Pe numele său a fost întocmit dosar penal, pentru violență în familie.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate