Eveniment
Interviu cu Sarp Alagol, Otokar România: „Peste 35.000 de autobuze Otokar transportă zilnic milioane de pasageri în Europa”
Peste 35.000 de autobuze Otokar transportă, zilnic, milioane de pasageri în peste 55 de țări, în principal în Europa. Compania, prezentă în România din anul 2018, urmărește să-și consolideze poziția pe această piață, considerată extrem de importantă. Directorul general Otokar Europe Filiala Bucuresti, Sarp Alagol ne-a explicat care sunt planurile de viitor ale companiei.
În București circulă, de peste doi ani, 400 de autobuze Otokar, modelul Kent. Cum și-au demonstrat acestea fiabilitatea?
Modelul Kent, ca și restul portofoliului de produse Otokar, s-a dovedit deja fiabil în ochii unor regiuni semnificative ale lumii, cum ar fi Europa de Vest, fiind operat mult timp de către operatori de transport public și privat care au cele mai stricte cerințe de calitate. Clienții noștri sunt extrem de bucuroși și mulțumiți de calitatea autobuzelor Kent și de serviciile post-vânzare oferite de Otokar în toate aspectele.
Înainte de a menționa cât de bine funcționează autobuzele Kent în București, aș dori să precizez că livrarea tuturor vehiculelor a fost finalizată în 11 luni, față de cele17 luni prevăzute la momentul semnării contractului. Am reușit să realizăm această „sarcină de livrare și exploatare mai timpurie” cu utilizarea resurselor noastre necesare, astfel încât credem că am avut o contribuție la ritmul modernizării flotei de transport public din București care merită luată în considerare.
Ca parte a contractului nostru, oferim servicii complete pentru 400 de vehicule Otokar Kent care funcționează zilnic din 8 garaje diferite, răspândite în jurul Bucureștiului. Vehiculele au nevoie de verificări zilnice înainte de a părăsi depozitul și este o operațiune complexă și dinamică, pe care o gestionăm din punctul nostru de service centralizat situat în Șoseaua Odăi.
În etapele de început, a fost foarte dificil să se găsească și să se pregătească forța de muncă calificată pentru a executa astfel de operațiuni de garanție complexe, iar cererea de livrare anticipată menționată anterior a adus și data inițierii operațiunilor. Chiar dacă a durat mai mult decât ne-am așteptat, în cele din urmă am reușit să avem organizarea necesară, putând furniza serviciile 7/24 în deplină conformitate cu nevoile operaționale zilnice.
Compania noastră din România are peste 50 de angajați și este capabilă să execute orice sarcină legată de obligațiile noastre. Ne-am dori ca atenția mass-media să fie mai mult în concordanță cu performanța noastră generală a livrărilor timpurii, decât să ne concentrăm pe câteva cazuri nesemnificative statistic prin care serviciul a fost întrerupt pentru o vreme, dar totuși remediat în scurt timp. Privind unde ne aflăm astăzi, noi, ca Otokar, ne mândrim că suntem coloana vertebrală a transportului public din București. În cele din urmă, pentru a asigura calitatea serviciilor noastre și îmbunătățirea continuă, am realizat sondaje în rândul șoferilor STB și călătorilor în legătură cu autobuzele și operațiunile noastre din București, iar scorul general de fiabilitate este considerat extrem de satisfăcător.
Pe ce segmente de piață vă propuneți să vă concentrați în România?
În ultimii 3 ani, s-a înregistrat o creștere semnificativă a achiziției de autobuze urbane de către autoritățile române, cuprinzând în principal unități de combustibil alternativ și unități cu emisii zero, beneficiind de fonduri UE pentru a se conforma cu obiectivele de reducere a emisiilor UE. Avem o gamă largă de produse pentru un astfel de segment, iar structura noastră organizațională locală este deja creată pentru a concura în astfel de licitații publice cu resurse proprii, spre deosebire de concurenții noștri care utilizează dealeri locali sau consultanți, ceea ce, din punctul nostru de vedere, creează adesea dificultăți în performanța serviciilor. Prin urmare, urmărim piața direct, fără intermediari și ne propunem să fim „primele mâini” ale clienților români în scopuri de calitate și, de asemenea, să fim mai competitivi din punct de vedere financiar, ceea ce este de bun augur pentru interesul public.
Segmentul Midibus (autobuze interurbane/turistice de 30-35 de locuri) este, de asemenea, unul preferat în rândul clienților privați, dar au existat ambiguități între aceștia și autoritățile de transport în legătură cu modul în care vor fi operate liniile. Pandemia de COVID-19 a avut și ea efecte, însă, cu toate acestea, avem unități de stoc în București gata să fie livrate clienților interesați.
Grija pentru mediu și sustenabilitate este una dintre prioritățile companiei. Cum este pusă în aplicare această strategie?
Otokar este o companie a grupului Koç Holding, cel mai mare conglomerat din Turcia, care consideră că durabilitatea este direct legată de creșterea afacerii și deține un rol unic în societate. Perspectiva Koc Holding în acest sens conduce la o abordare de sus în jos de-a lungul companiilor din grup, creând adoptarea unui astfel de mental și inspiră și dezvoltă fiecare persoană și organizație cu care companiile grupului se angajează.
Obiectivul strategiei de sustenabilitate a Otokar este de a-și menține existența și a-și spori importanța cu un model de afaceri ecologic, care respectă fidel etica muncii, vizează excelența operațională, îndeplinește toate așteptările clienților și care se concentrează pe dezvoltarea tehnologiei. Consiliul de administrație determină direcția strategică a activităților comerciale, operaționale, sociale, economice și de mediu ale companiei, în conformitate cu această strategie de sustenabilitate.
În proiectarea activităților sale de sustenabilitate, Otokar ia în considerare nevoile și prioritățile tuturor părților interesate și dezvăluie strategiile sale de afaceri, impactul operațiunilor sale și rezultatele performanței prin rapoarte de sustenabilitate pregătite în conformitate cu standardul GRI, cu o abordare de management responsabil.
Otokar îmbrățișează și promovează în mod activ Pactul Global al Națiunilor Unite și Principiile Națiunilor Unite de Abilitare a Femeilor (WEP) în cadrul operațiunilor sale. Otokar a adoptat, de asemenea, Obiectivele Națiunilor Unite de Dezvoltare Durabilă (ODD), cu scopul de a-și alinia eforturile de sustenabilitate materială cu aceste obiective.
Otokar a fost listat în Indexul de durabilitate Borsa Istanbul (BIST) pentru a șasea oară, pe baza eforturilor sale de durabilitate, care au fost evaluate în conformitate cu criteriile de selecție a indexului Borsa Istanbul. Compania își propune să creeze valoare pe termen lung prin combinarea factorilor economici, de mediu și sociali cu principiile de guvernanță corporativă.
În premieră mondială, Otokar a dezvoltat, ca răspuns la criza COVID-19, modelul SAFE BUS. Ce sisteme au fost dezvoltate pentru siguranța călătorilor și pentru verificarea respectării normelor de igienă?
Cu scopul de a asigura o experiență de transport public mai sigură și de a atenua riscul de infecție cu virusul SARS-CoV-2 în timpul pandemiei de COVID-19, Otokar a introdus SAFE BUS, cu patru sisteme de siguranță integrate în modelul Kent articulat. Autobuzele urbane articulate Kent din İzmir au început să funcționeze cu integrarea a patru sisteme diferite, utilizate împreună, în premieră. „Autobuzul sigur” se dezinfectează singur, asigură transportul în condiții de siguranță cu sistemul fotocatalitic, măsoară, la îmbarcare, temperatura pasagerilor, realizează controlul măștii și protejează șoferii împotriva infecției cu noua tehnologie încorporată în cabină. Un astfel de sistem trebuie adăugat opțional la noile comenzi de autobuz și, de asemenea, poate fi montat pe autobuzele Otokar care operează în prezent.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News