Connect with us
Publicitate

Administrație

Investiţie de 9,7 milioane lei pentru modernizarea drumului dintre Galda de Jos și Întregalde. Proiect la CJ

Publicat

Consiliul Judeţean Alba pregăteşte modernizarea drumului dintre Galda de Jos şi Întregalde. Investiţia pentru consolidarea carosabilului, pe un segment de 6 km, este estimată la valoarea totală de 9,7 milioane lei.

În şedinţa Consiliului Judeţean de joi, 22 martie, se propune aprobarea studiului de fezabilitate şi a indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul „Consolidare corp drum județean DJ 107 K: Galda de Jos – Mesentea – Benic – Întregalde, Jud. Alba, km 17+700 – 23+700.

Valoarea totală a investiţiei este de 9.726.387,05 lei (inclusiv TVA), din care lucrări de construcţii-montaj 8.617.031,03 lei (inclusiv TVA). Durata de execuție este de 9 luni.

În documentaţia de proiect se detaliază situaţia actuală a drumului şi planurile de modernizare. Drumul județean DJ 107 K: Galda de Jos (DJ 107 H) – Mesentea – Galda de Sus – Măgura – Poiana Galdei – Modoleşti – Întregalde – Ivăniş – Ghioncani – DJ 107 I (Bârleşti) asigură legătura cu drumul județean DJ 107H și drumul național DN1, una dintre principalele artere de circulație care străbate teritoriul județului Alba. Are lungimea totală de 37,5 km, iar lățimea platformei drumului județean este cuprinsă între 5 şi 6 metri, cu o lățime a părții carosabile între 4 şi 5 metri și acostamente cu lățimi variabile de 0 şi 0,50 metri. Din punct de vedere al structurii rutiere, drumul este asfaltat între km 0+000 – 17+700, iar restul de 19,8 km este pietruit.

Tronsonul de drum județean DJ107K poziționat de la km 17+700 – km 23+700, respectiv în intravilanul și extravilanul comunei Întregalde, prezintă numeroase degradări la nivelul căii de rulare, dar și cedări ale structurii rutiere. Elementele geometrice nu corespund cerințelor de trafic actual și de perspectivă, iar lucrările de colectare și evacuare a apelor sunt nefuncționale și cu gabarite depășite. Principala problemă a drumului este generată de lipsa unui sistem rutier adecvat traficului actual și prognozat, precum și de scurgerea necontrolată a apelor pluviale către emisar.

Se propune modernizarea acestui tronson de drum şi aprobarea documentaţiei tehnico-economice.

Prin consolidarea drumului, se realizează o cale de comunicaţie care să satisfacă nevoile actuale şi de perspectivă ale utilizatorilor, reducerea costurilor de transport, creşterea siguranţei circulaţiei, cu un impact benefic asupra mediului, mai precizează reprezentanţii CJ Alba.

Indicatori tehnici:

– categoria funcțională a drumului: Drum județean;

– categoria de importanță: C;

– clasa tehnică: IV;

– viteza de proiectare: 25 km/h;

– lungimea totală a traseului amenajat: 6000 m;

– lățimea părții carosabile: 4,00 – 5,00 m;

– lățimea acostamentelor: 0 – 0,50 m;

– lățimea platformei: 5,00 – 6,00 m;

– panta unică de 2,5% și pantă de acoperiș de 2,5%.

Structura rutieră nouă / adoptată pentru modernizare:

– strat de bază din piatră spartă în grosime de 25 cm după compactare;

– strat de legătură din mixtură asfaltică de tip BAD 20 în grosime de 6 cm conform AND 605-2014;

– strat de uzură din beton asfaltic de tip BA 16 în grosime de 4 cm conform AND 605-2014;

Pentru scurgerea şi evacuarea apelor pluviale s-a prevăzut executarea următoarelor amenajări:

– rigole carosabile – 792,60 ml;

– rigole de pământ – 5207,40 ml;

Descărcarea apelor din dispozitivele de colectare a apelor se va face la podeţele proiectate:

-. poduri existente reparate/înlocuite – 4 buc.;

– podețe traversare noi DN1000 – 9 buc.;

– lucrări de consolidare – gabioane: 443 ml;

– parapet metalic: 443 ml.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate