Eveniment
Investiții în infrastructura rutieră din comuna Poiana Vadului: 9,7 km de drumuri vor fi asfaltate. Licitația, lansată în SEAP
9,7 kilometri de drumuri din comuna Poiana Vadului vor fi asfaltate și modernizate printr-o investiție de peste 7,3 milioane de lei.
Primăria Poiana Vadului a lansat pe 4 august, în SEAP, o licitație pentru modernizarea infrastructurii rutiere în comună.
Valoarea totală estimată a contractului este de 7.374.280,93 de lei, fără TVA.
Potrivit documentației, proiectul vizează modernizarea a trei drumuri de interes local, în lungime totală de 9,7 km. Acestea sunt situate în intravilanul și extravilanul localităților aparținătoare comunei.
Este vorba despre:
- Drumul comunal DC 270 ─ 3 km;
- Drumul comunal DC 271 ─ 3,5 km;
- Drumul comunal DC 137 – 3,2 km:
- Drumul comunal DC 137 tronson 1 ─ 2,1 km;
- Drumul comunal DC 137 tronson 2 ─ 1,1 km;
Drumurile comunale DC 270, respectiv DC 271 și DC 137 se racordează la drumul județean DJ 750B, făcând legătura cu drumul național DN 75 Lunca – Câmpeni – Turda.
Potrivit proiectului, drumurile vor avea următoarele caracteristici tehnice:
- o bandă de circulație
- parte carosabilă de 3 – 4 m
- stații de încrucișare
- acostamente 0 – 0,5 m
- rigolă de acostament 0,5 m
Realizarea investiției propuse în comuna Poiana Vadului este impusă de necesitatea de a realiza o infrastructură la standarde europene, astfel încât accesul locuitorilor din zonă către centrul comunei și către rețeaua națională si județeană de transport să se desfășoare în condiții maxime de siguranță si confort. Prin realizarea acestui proiect, se urmărește să se asigure accesibilitatea unor zone cu potențial la nivel de regiune, unde condițiile economice au împiedicat dezvoltarea regionala, economisirea timpului si a carburanților, reducerea costurilor de operare a autovehiculelor, îmbunătățirea capacității portante a drumurilor etc.
Drumurile cu o bandă de circulație sunt prevăzute cu stații de încrucisare simetrice aplasate la 200 – 250 m, ținându-se cont și de distanța de vizibilitate.
Ținând cont de situația din teren se propun următoarele soluții de modernizare:
- Structura rutieră suplă formată din 4 cm – beton asfaltic BA 16
- 6 cm – BAD 22,4
- 20 cm piatră spartă de carieră în amestec optimal (0-63)mm
- 10 cm fundație din material mărunt de carieră
- așezate pe o zestre proprie de 30 cm din piatră spartă și pământ
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News