Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Ioan Dîrzu- primul parlamentar de Alba care își face public raportul de activitate pe ultimul semestru din 2018


Publicat

ioan darzu

Deputatul PSD de Alba, Ioan Dîrzu și-a prezentat raportul de activitate pe ultimul semestru al acestui an. Documentul cuprinde date legate de activitatea sa în Parlamentul României și îl redăm, mai jos.

”Din respect față de cetățenii județului Alba și electoratul care m-au învestit cu încrederea de a-i reprezenta în Parlamentul României, obișnuiesc să prezint semestrial, la finalul fiecărei sesiuni parlamentare, un raport cantitativ și calitativ de activitate. Este modul în care înțeleg să fiu transparent și responsabil față de cetățeni. 

Am inițiat 20 de propuneri legislative, dintre care 4 au devenit legi
–       Am inițiat modificarea legii nr.33/1996 cu o nouă măsură de încurajare a tinerilor de până la 35 ani din Munții Apuseni, care au dreptul, de acum, la 50 de metri cubi de lemne pentru construcții, în baza carnetului de moț.

–       Am inițiat și promovat Noua Lege a Zootehniei, care are ca obiective creşterea şi ameliorarea genetică a populaţiilor de animale, conservarea fondului genetic al speciilor autohtone şi menţinerea diversităţii genetice a populaţiilor de animale şi a altor specii de interes zootehnic.

–       Am inițiat propunerea pentru modificarea Legii nr.52/2011 privind exercitarea unor activități cu caracter ocazional desfășurate de zilieri, am susținut și votat această lege utilă pentru prestatorii dar și pentru beneficiarii din domeniul agriculturii.

–       Am inițiat și votat Legea privind aprobarea Programului de investiţii pentru înfiinţarea centrelor de colectare şi/sau prelucrare a laptelui în zona montană. Această lege ca obiect facilitarea accesului la finanţare în vederea realizării de investiţii pentru înfiinţarea centrelor. Prin program se instituie o schemă de finanţare prin care fermierii/ beneficiarii primesc maximum 40% din valoarea cheltuielilor eligibile ale realizării de centre de colectare a laptelui în zona montană.

–       Am votat Legea pentru aprobarea Programului de încurajare a investițiilor din zona montană. Statul va acorda 1 miliard de euro prin noua Lege a muntelui, proiect pe care l-am inițiat încă de anul trecut, pentru asigurarea, valorificarea durabilă a resurselor muntelui, conservarea peisajului şi a biodiversităţii, dar şi pentru dezvoltarea activităţilor economice specifice zonei.

Am formulat 38 de întrebări și interpelări către membrii Guvernului în probleme precum:
–          Stadiul implementării Programului național de cadastru și carte funciară;

–          Funcţionarea Programului Național de Dezvoltare Locală 2;

–          Calitatea serviciilor CFR Călători;

–          Contracararea declaraţiilor revizioniste ale unor oficiali maghiari;

–          Implicarea statului român în dezvoltarea unei bioeconomii durabile;

–          Diminuarea impozitelor şi taxelor în agricultură;

–          Creşterea salariului minim pe economie la 2.552 lei/lună;

–          Noile medicamente pentru tratarea tipurilor de cancer;

–          Nereguli constatate la operatorul serviciului public de canalizare şi apă Alba Iulia;

Am formulat  9 întrebări în domeniul administrației publice, 8 în domeniul muncii și protecției sociale, 5 în domeniul sănătății, 3  în domeniul agriculturii și 2 întrebări și interpelări în domeniul educației și culturii.

Am susținut 9 declarații politice și 11 luări de cuvânt în plenul Parlamentului, pe teme precum:
–          ”Salariul mediu brut de 1.000 de dolari şi creşterea puterii de cumpărare cu 8%”

–          „Salariul minim pe economie trebuie să ajungă la 2.552 lei/lună, până în anul 2020”

–          „Legea salarizării se aplică întocmai. Salariul minim se majorează în avans” 

–          „INS confirmă: «Mai mulţi bani în buzunarele românilor, în anul 2018»”

–          „Start subvenţiilor agricole”

 În total, din decembrie 2016 până în prezent, am avut  inițiat și formulat  345 materiale parlamentare, dintre care: 75 de luări de cuvânt în 45 de ședințe,   37 de declarații politice rostite în plenul Camerei Deputaților, 89 de propuneri legislative dintre care 27 sunt promulgate ca legi, 143 de întrebări adresate Guvernului și 1 moțiune de cenzură semnată. De asemenea, tot în această perioadă, am participat la 2477 de voturi finale electronice.

Sinteza activității parlamentare în sesiunea septembrie-decembrie 2018

–       Am avut 83 de declarații politice și comunicate de presă apărute în presa locală și națională pe teme de interes public;

–       Am organizat o serie de dezbateri și întâlniri de lucru între primarii județului Alba, pe de o parte, și membri ai echipei guvernamentale, pe de altă parte, în vederea soluționării problemelor locale și a implementării proiectelor finanțate prin Programul Național de Dezvoltare Locală 2;

–       Am participat lunar la emisiuni televizate destinate politicii agricole și dezvoltării rurale.

–       Am facilitat și sprijinit organizarea, la Alba Iulia, cu ocazia Centenarului, a ședinței Comisiei pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară şi servicii specifice din Camera Deputaților și o ședință solemnă a Guvernului României;

–       Am inițiat și sprijinit, cu ocazia Centenarului, expunerea bustului lui Avram Iancu, simbol al identității naționale din Transilvania, în sediul Guvernului României.

–          Am formulat amendamente la Legea privind modificarea și completarea Legii nr. 92/2007 privind transportul public de persoane, astfel încât toți elevii și studenții să aibă direct tariful redus la  achiziționarea titlului de călătorie, câștigând timp și bani prin faptul că nu mai trebuie să meargă să-și deconteze cheltuiala cu tariful întreg.

–          Am formulat amendamente la Legea internship-ului astfel încât să se asigure ca și profesiile liberale să poată organiza stagii de internship. Am urmărit să asigur echitatea socială și drepturi suplimentare pentru intern

–          Dețin funcția de vicelider de grup parlamentar al Partidului Social Democrat în Camera Deputaților;

–          Exercit funcția de vicepreședinte al comisiei parlamentare permanente pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară și servicii specifice din Camera Deputaților;

–          Sunt membru în comisia specială comună a Camerei Deputaţilor şi Senatului pentru celebrarea Centenarului Marii Uniri şi a Războiului pentru întregirea Neamului;

–          Sunt președinte al Grupului parlamentar de prietenie cu Republica Austria;

–          Sunt membru în Grupul parlamentar de prietenie cu Canada  și în grupul parlamentar de prietenie cu Regatul Spaniei.

Mai multe detalii despre activitatea mea parlamentară puteți afla accesând următorul link de pe pagina Camerei Deputaților: http://www.cdep.ro/pls/parlam/structura2015.mp?idm=95&leg=2016&cam=2. În continuare, aștept problemele, sugestiile și criticile constructive ale locuitorilor județului Alba la adresa ioan.dirzu@cdep.ro  sau vizitând sediul biroului parlamentar din Alba Iulia.

Profit de această ocazie pentru a vă ura dumneavoastră, tuturor cetățenilor județului nostru, un sincer ”La Mulți Ani!”, un An Nou plin de succese, prosperitate și sănătate. Anul 2019, marcat de multe evenimente europene, să ne găsească uniți, puternici și la fel de ambițioși ca națiune, dovedindu-ne astfel locul binemeritat în Uniunea Europeană și în lume”.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EDUCAȚIE

LISTA: Scenariile de funcționare pentru școlile, liceele și grădinițele din județul Alba în perioada 8-12 martie. Decizie CJSU

Publicat

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență (CJSU) Alba a aprobat scenariile în care vor funcționa unitățile de învățământ din județ, în săptămâna 8-12 martie. A fost luată în calcul rata incidenței cazurilor COVID pe localități.

În total, 31.829 elevi merg fizic la școală (16.182 online), în județul Alba, săptămâna viitoare, față de 32.650 în perioada 1-5 martie.

În scenariul 3/roșu sunt Alba Iulia, Sebeș, Berghin, Doștat, Lunca Mureșului, Mihalț, Ponor, Șona, Șpring, Unirea. În aceste localități (inclusiv unitățile arondate din sate/cartiere) vor merge la școală doar elevii din ciclul primar (clasele zero-IV) și la grădiniță, preșcolarii.

Scenariul 2/galben (la școală/grădiniță, fizic, doar preșcolarii, elevii din clasele zero-IV, VIII, XII, XIII, restul online): Aiud, Blaj, Cugir, Ocna Mureș, Teiuș; Blandiana, Cergău, Ciugud, Ciumbrud, Crăciunelu de Jos, Cricău, Daia Română, Galda de Jos, Gârda de Sus, Ighiu, Livezile, Lopadea Nouă, Mirăslău, Noșlac, Ocoliș, Pianu, Rădești, Rimetea, Săliștea, Săsciori, Sâncel, Sântimbru, Șibot, Șugag, Valea Lungă.

Scenariul 1/ verde (toți elevii/preșcolarii la școală/grădiniță, fizic): Abrud, Baia de Arieș, Câmpeni, Zlatna; Albac, Almașu Mare, Arieșeni, Avram Iancu, Bistra, Bucerdea Grânoasă, Bucium, Câlnic, Cenade, Cetatea de Baltă, Ciuruleasa, Cut, Fărău, Gârbova, Hopârta, Horea, Întregalde, Jidvei, Lupșa, Meteș, Mogoș, Ohaba, Poiana Vadului, Poșaga, Râmeț, Roșia de Secaș, Roșia Montană, Sălciua, Scărișoara, Sohodol, Stremț, Vadu Moților, Vidra, Vințu de Jos.

Vezi HOTĂRÂREA NR. 50 – CJSU ALBA cu scenariile pe unități de învățământ săptămâna 8-12 martie

Hotărârea nr. 50 – CJSU ALBA+anexe din 05 martie 2021

Cum se aplică scenariile pentru funcționarea școlilor în semestrul al doilea:

Scenariul 1 (verde): Incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate mai mică sau egală cu 1/1000 de locuitori

– participarea zilnică a tuturor preşcolarilor şi elevilor în unităţile de învăţământ, cu respectarea şi aplicare tuturor normelor de protecţie

Scenariul 2 (galben): Incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate este mai mare de 1/1000 dar mai mică sau egală cu 3/1000 de locuitori – participarea zilnică, cu prezență fizică în unitățile de învățământ a tuturor preşcolarilor şi elevilor din învăţământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a şi a XII-a, a XIII-a, și a celor din anii terminali din învățământul profesional și postliceal, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor protecţie

Scenariul 3 (roșu): Incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate este mai mare de 3/1.000 locuitori

– participarea zilnică a tuturor preşcolarilor şi elevilor din învăţământul primar

– participarea zilnică, în sistem online a elevilor din celelalte clase/ani de studiu

JUDEȚUL ALBA – scenarii unități de învățământ, săptămâna 8-12 martie:

Unitatea de învățământ / Incidența comunicată de DSP / Scenariul / Elevi care vin la școală / Elevi care studiază online – în actualizare

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO ȘTIREA TA: Loc de joacă de peste 70.000 de euro din Sebeș, vandalizat. Mesaje obscene, desenate pe elementele de joacă

Publicat

Un loc de joacă pentru copii, amenajat cu peste 70.000 de euro în urmă cu circa doi ani în cartierul Mihail Kogălniceanu din Sebeș, a fost vandalizat. Un cititor Alba24 a surprins în recent imagini cu mesaje și desene obscene „pictate” pe elementele de joacă.  

„Doresc să vă sesizez faptul că, spre consternarea mea, care sunt părinte, a părinților și a locuitorilor din cartierul Mihail Kogălniceanu din orașul Sebeș, am constatat că noul loc de joacă pentru copii, care a costat peste 70.000 de euro conform presei locale, a fost vandalizat în timpul stării de alertă probabil de către minori nesupravegheați nici de părinți, nici de poliția comunitară.

Locul de joacă este plin de coji de  semințe, chiștoace de țigări și alte gunoaie.

Intrarea este liberă, deși există o poartă de acces ce poate fi încuiată, și cel mai important, locul de joacă este nesupravegheat video.

Sper că cineva se va sesiza și va pune lucrurile la punct”, ne-a transmis cititorul Alba24.

Citește și Loc de joacă pentru copii, de peste 70.000 de euro, în cartierul Mihail Kogălniceanu din Sebeș

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Noi categorii de pacienți, incluse pe lista de prioritate la vaccinare. Se pot imuniza și persoanele care stau la aceeași adresă

Publicat

Pacienții cu transplant sau aflați pe lista de așteptare pentru transplant au prioritate la vaccinare și nu trebuie să se programeze în platformă. Împreună cu ei se vor putea vaccina persoanele care locuiesc la aceeași adresă sau însoțitorii lor.

Comitetul Național de Coordonare a Activităților privind Vaccinarea împotriva Covid-19 a emis astăzi o instrucțiune referitoare la prioritizarea vaccinării pacienților care au fost supuși unui transplant de organe, a celor care sunt pe listele de așteptare pentru un transplant, dar și a persoanelor care locuiesc la aceeși adresă cu aceștia sau a însoțitorilor.

Pentru vaccinarea acestei categorii de bolnavi cronici împotriva Covid-19 se va utiliza produsul a cărui schemă de vaccinare se realizează în cel mai scurt interval de timp între doza 1 și doza 2, potrivit unui comunicat de presă remis de Comitetul Național de Coordonare a Activităților privind Vaccinarea (CNCAV) .

Astfel, vaccinarea împotriva Covid-19 poate fi efectuată după un consult medical prealabil înainte de transplant, în cazul pacienților aflați pe lista de așteptare pentru sau la șase luni după transplant.

Centrele de transplant întocmesc listele cu persoanele prioritare la vaccinare

„Pentru a veni prompt în sprijinul pacienților care își exprimă acordul de a fi vaccinați, centrele de transplant au obligația de a elabora listele cu persoanele care solicită vaccinarea și de a le înainta direcțiilor de sănătate publică județene, respectiv Direcției de Sănătate Publică a Municipiului București”, potrivit reprezentanților CNCAV.

Pacienții care sunt transplantați sau se află pe lista de așteptare pentru transplant pot declara pe proprie răspundere și datele persoanelor care locuiesc la același domiciliu, respectiv însoțitorii acestora, pentru ca și aceștia să fie incluși pe lista celor care solicită vaccinarea, după caz.

Direcțiile de sănătate publică județene și ce a municipiului București vor aronda persoanele de pe aceste liste la centrele de vaccinare care funcționează pe raza județului și va comunica această arondare centrelor de transplant.

Nu este necesară programarea pe platforma de vaccinare

Aceste persoane se pot imuniza în centrul de vaccinare la care sunt arondate, fără a fi necesară o programare în platforma informatică.

În acest sens, reprezentanții centrelor de transplant trebuie să informeze centrul de vaccinare cu 72 de ore înainte de data la care persoanele doresc să se vaccineze și să pună la dispoziție și lista nominală a celor care solicită vaccinarea.

În centrul de vaccinare, la efectuarea triajului medical, conform procedurilor, familia sau însițitorii vor prezenta documentul de identitate valid, care să ateste că domiciliază la aceeași adresă cu pacientul transplantat sau care se află pe lista de așteptare.

Potrivit CNCAV, centrele de vaccinare vor înregistra persoanele din această categorie de bolnavi cronici care se prezintă pentru vaccinare în Registrul electronic național de vaccinări precum și persoanele care locuiesc la aceeași adresă cu pacientul transplantat sau care se află pe lista de așteptare, corespunzător categoriei din care fac parte.

Direcțiile de sănătate publică și centrele regionale de distribuție vor fi cele care vor
asigura dozele necesare pentru vaccinarea persoanelor respective, în funcție de solicitările centrelor de vaccinare.

Foto: Arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Acţiune de prevenire a accidentelor în Alba, în zona trecerilor la nivel cu calea ferată. Doi șoferi au rămas fără permise

Publicat

Polițiștii rutieri din județul Alba, sprijiniți de polițiștii Serviciului Transporturi, au desfășurat o acțiune ce a vizat prevenirea accidentelor în zona trecerilor la nivel cu calea ferată. Doi conducători auto au rămas fără permis.

Potrivit IPJ Alba, în zilele de 2 și 4 martie 2021, polițiștii Serviciului Rutier, ai Birourilor Rutiere Alba Iulia și Sebeș și ai Compartimentelor Rutiere Blaj, Aiud şi Ocna Mureș, sprijiniți de polițiști ai Serviciului Transporturi Alba, au organizat o acțiune ce a avut ca scop prevenirea accidentelor rutiere datorate nerespectării normelor legale privind trecerea la nivel cu calea ferată.

Cu ocazia acestei acțiuni, au fost constatate 105 abateri contravenționale, din care două de nerespectarea regulilor privind trecerea la nivel cu calea ferată. Față de doi conducători auto, pe lângă sancțiunea contravențională aplicată, a fost luată măsura suspendării permisului de conducere. Altor 5 conducători auto le-au fost suspendate permisele de conducere, pentru alte abateri de la normele legale privind circulația pe drumurile publice.

Valoarea totală a sancţiunilor aplicate a fost de 15.370 lei.

Pentru prevenirea accidentelor ce pot avea consecinţe deosebit de grave, Inspectoratul de Poliţie Judeţean Alba recomandă tuturor conducătorilor auto să respecte regulile privind trecerea la nivel cu calea ferată.

Legislaţia rutieră sancționează acest tip de abatere cu amendă contravenţională cuprinsă între 9 şi 20 puncte amendă, iar ca măsură complementară, permisul de conducere este reţinut pe o perioadă de 90 de zile.

foto: arhivă

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate