Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Iohannis a trimis la reexaminare legea privind majorarea alocațiilor pentru copii, care anula ordonanța de creștere etapizată


Publicat

Preşedintele Klaus Iohannis a trimis vineri Parlamentului, pentru reexaminare, legea prin care este respinsă ordonanţa de urgenţă a Guvernului privind creşterea etapizată a alocaţiei pentru copii.

Guvernul a încercat să amâne, printr-o ordonanță de urgență, creșterea alocațiilor și a propus o variantă de creștere etapizată. Parlamentul a respinsă însă ordonanța, iar acum președintele a trimis la reexaminare exact această lege, prin care este respinsă ordonanța respectivă.

„În faţa unei iminente intrări în vigoare a unui act normativ fără stabilirea unor surse de finanţare certe şi în contextul unor eforturi financiare neprevăzute ale statului român în combaterea răspândirii noului coronavirus, chiar persoanele vizate de măsurile de creştere a alocaţiilor s-ar putea afla în situaţia inevitabilă de a nu beneficia de realizarea drepturilor lor”, argumentează şeful statului în cererea de reexaminare.

Textul integral al cererii:

Legea transmisă la promulgare are ca obiect de reglementare respingerea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.123/2020 prin care se modifică art. 3 din Legea nr. 61/1993 privind alocația de stat pentru copii, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 767 din 14 noiembrie 2012, după cum urmează:

„Art. 3. – (1) Alocația de stat pentru copii se stabilește în cuantum de:

a) 600 lei pentru copiii cu vârsta de până la 2 ani sau de până la 3 ani, în cazul copilului cu handicap;

b) 300 lei pentru copiii cu vârsta cuprinsă între 2 ani și 18 ani, precum și pentru tinerii prevăzuți la art. 1 alin. (3); c) 600 lei pentru copiii cu vârsta cuprinsă între 3 ani și 18 ani, în cazul copilului cu handicap.

(2) Cuantumul prevăzut la alin.

(1) se aplică începând cu drepturile aferente lunii iulie 2022.

(3) Începând cu drepturile bănești aferente lunii august 2020, cuantumul alocației de stat se majorează cu 20 de puncte procentuale, aplicate sumei rezultate din diferența dintre cuantumul prevăzut la alin. (1) și cuantumul acordat anterior, în luna iulie 2020.

(4) În perioada 1 ianuarie 2021-1 iulie 2022, majorarea prevăzută la alin. (3) se aplică de două ori pe an, respectiv începând cu drepturile aferente lunii ianuarie și drepturile aferente lunii iulie a fiecărui an.

(5) Începând cu drepturile aferente lunii ianuarie 2023, cuantumul alocației de stat pentru copii se indexează anual, din oficiu, cu rata medie anuală a inflației.

(6) În condițiile în care bugetul de stat poate susține un cuantum mai mare al alocației de stat pentru copii, prin hotărâre a Guvernului se poate stabili un nivel mai ridicat decât cel prevăzut la alin. (5).

(7) Titular al dreptului la alocația de stat pentru copii este copilul.

(8) Alocația de stat pentru copii prevăzută la alin. (1) lit. a) se cumulează cu indemnizația lunară, stimulentul lunar sau stimulentul de inserție, prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 148/2005 privind susținerea familiei în vederea creșterii copilului, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 7/2007, cu modificările și completările ulterioare, respectiv de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 111/2010 privind concediul și indemnizația lunară pentru creșterea copiilor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 132/2011, cu modificările și completările ulterioare.

(9) Dacă din calculul cuantumului alocației de stat pentru copii prevăzut la alin. (3)-(5) rezultă fracțiuni în bani, cuantumul se rotunjește la leu în favoarea beneficiarului”.

Prin acest act normativ, Guvernul a stabilit o aplicare treptată a măsurii impuse de Parlament prin Legea nr. 14/2020 privind aprobarea OUG nr. 9/2019, identificând resursele necesare acordării de la data de 1 august 2020 a unei creșteri de 20% din mărirea preconizată, cuantum de natură să poată fi acoperit prin efortul financiar al statului în contextul actual.

Potrivit expunerii de motive și fundamentării realizate de Guvernul României la emiterea OUG nr. 123/2020 suma totală plătită pentru acoperirea alocației de stat pentru copii a fost, în anul 2019, de 6.400.000.000 lei, iar pentru aplicarea Legii nr. 214/2019, prin care cuantumul alocației de stat s-a majorat cu 100%, s-a estimat un buget de 7.419.000.000 lei.

Prin aplicarea prevederilor Legii nr. 14/2020, începând cu luna februarie 2020, suma estimată pentru plata acestor drepturi s-ar fi ridicat la aproximativ 14.060.359.000 lei, impactul bugetar fiind de peste 6,6 miliarde de lei.

În fața unei iminente intrări în vigoare a unui act normativ fără stabilirea unor surse de finanțare certe și în contextul unor eforturi financiare neprevăzute ale statului român în combaterea răspândirii noului coronavirus, chiar persoanele vizate de măsurile de creștere a alocațiilor s-ar putea afla în situația inevitabilă de a nu beneficia de realizarea drepturilor lor. Astfel, o cheltuială bugetară semnificativă pune în pericol nu doar buna funcționare a întregului sistem de protecție socială a copiilor, ci chiar capacitatea statului român și a Guvernului de a-și îndeplini rolul și atribuțiile.

În acest context, Guvernul a acționat prompt, folosind instrumentul ordonanței de urgență pentru a preveni o atingere adusă chiar beneficiarilor măsurilor în discuție. În caz contrar, Guvernul s-ar fi aflat în situația de a decide căror categorii de beneficiari nu li se vor acorda anumite drepturi prevăzute de lege, contrar prevederilor legislației din fondul activ, o conduită contrară principiilor statului de drept.

Din această perspectivă, în spiritul cooperării loiale cu Parlamentul, Guvernul a menținut, chiar prin textul OUG nr. 123/2020, cuantumurile stabilite de Parlament și a identificat o soluție pentru creșterea graduală a alocațiilor, cu câte 20% din diferența dintre cele două sume (cea anterioară și cea preconizată prin efectul dispozițiilor Legii nr. 14/2020). Așadar, fără a reprezenta o măsură de contracarare a politicii legislative a Parlamentului, Guvernul a identificat modalitatea de punere în executare a legii, astfel încât buna funcționare a statului să nu fie pusă în pericol, cu atât mai mult în contextul unei evoluții incerte a pandemiei actuale.

Respectând pe deplin politica legislativă a Parlamentului, Guvernul a oferit o soluție normativă care să permită executarea la timp a tuturor obligațiilor bănești ale statului față de cetățeni.

O respingere de către Parlament a acestei soluții este de natură să îngreuneze eforturile Guvernului de a asigura disponibilitățile surselor bugetare. O estimare privind impactului bugetar al acestor majorări financiare privind alocațiile pentru copii este în sensul unei afectări semnificative suplimentare asupra cheltuielilor bugetare până la sfârșitul anului 2020 și pentru anul viitor.

În contextul actual, pandemia a generat cheltuieli bugetare neprevăzute, dar necesare, pentru luarea unor măsuri urgente, pentru contracararea sau diminuarea unor situații imprevizibile, care au vizat atât susținerea sistemului sanitar, cât și a celui economic.

Așadar, prioritățile de cheltuire a banului public trebuie să vizeze protejarea cetățenilor și a economiei de efectele fără precedent ale actualei crize provocate de pandemie. De aceea, este necesar ca procesul de legiferare să fie marcat de echilibru și responsabilitate în alocarea resurselor bugetare, susținut de un dialog deschis și eficient dintre executiv și legislativ.

România, în calitate de membru al Uniunii Europene, trebuie să respecte regulile fiscale convenite. În acest sens, amintim că la data de 4 martie a.c., în temeiul art. 126 alin. (3) din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene, s-a constatat că România nu a respectat criteriul deficitului, fiind astfel justificată inițierea unei proceduri pentru deficit excesiv.

Chiar dacă la nivelul Uniunii Europene a fost suspendată aplicarea prevederilor privind responsabilitatea fiscal-bugetară europeană, ca o măsură derogatorie care vizează numai cheltuielile bugetare necesare combaterii efectelor economico-financiare generate de pandemie, această derogare nu vizează însă și alocarea unor resurse bugetare însemnate mai degrabă către consum și fără o sursă financiară certă, măsuri fără efecte în efortul de redresare economică.

Așa cum se arată și în raportul Grupului Euro din cadrul Băncii Naționale a României – „Zona Euro MONITOR – 4/2020”, cheltuieli precum cea generată de respingerea OUG nr. 123/2020 îndepărtează țara noastră de la convergența reală pe termen mediu și lung, reprezentând riscuri strategice și de credibilitate pe piețele financiare pentru România.

  • Orice creștere cu impact pronunțat asupra cheltuielilor bugetare poate avea efectul unui derapaj din punct de vedere fiscal, cu importante consecințe asupra ratingului de țară, cu implicații economice negative și o afectare directă a stabilității economiei României, aspecte care, în cele din urmă, se pot reflecta în nivelul de trai al fiecărui individ. Revitalizarea economiei țării noastre, după efectele actualei pandemii, va putea fi realizată doar dacă realocarea resurselor bugetare se va face în mod echilibrat și responsabil.

Față de argumentele expuse mai sus și având în vedere competența legislativă exclusivă a Parlamentului, în calitate de organ reprezentativ suprem al poporului român și de unică autoritate legiuitoare a țării, vă solicităm reexaminarea Legii privind respingerea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 123/2020 pentru modificarea art. 3 din Legea nr. 61/1993 privind alocația de stat pentru copii.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Sâmbătă: Program special la Centrul de Transfuzie Sanguină Alba. Este nevoie de sânge și plasmă pentru bolnavii de COVID-19

Publicat

Centrul de Transfuzie Sanguină Alba va fi deschis, sâmbătă, 28 noiembrie, între orele 8:00 și 12:00 pentru cei care vor să doneze sânge sau plasmă necesară pacienților cu forme grave de COVID-19. 

Cei care doresc să doneze sânge, dar nu o pot face în timpul săptămânii sunt așteptați de la ora 8:00 pentru a dona.

În special sunt așteptate persoane care au avut COVID-19, s-au vindecat și vor să doneze plasmă pentru pacienții cu forme grave cauzate de coronavirus.

De asemenea, reprezentanții Centrului de Transfuzie Sanguină Alba îi îndeamnă să meargă la donat și pe cei care vor să doneze sânge, deoarece este nevoie ca stocurile să fie tot timpul pline.

Condiții obligatorii pentru donat sânge

Cele mai importante dintre condițiile cerute: să fie persoane sănătoase (fără afecțiuni acute sau cronice), care nu fac tratament medicamentos, grupa de vârstă 18-60 ani; fără intervenții chirurgicale, tatuaje, piercing, acupunctură – în ultimele 6 luni; greutate minimă – femei 57 kg; bărbați 60 kg.

Pentru cei care vor să doneze plasmă există un set de norme pe care trebuie să le îndeplinească

1. Bilet de externare / scrisoare medicală cu diagnosticul COVID-19 (confirmat prin RT-PCR); se poate dona la minimum 14 zile de la confirmarea vindecării (RT-PCR-Negativ)

sau

2. Bilet de externare / scrisoare medicală cu diagnosticul COVID-19 (confirmat prin RT-PCR), cu menționarea perioadei de izolare ulterioară externării; se poate dona la cel puțin 14 zile de la încetarea perioadei de izolare

sau

3. Test RT-PCR pozitiv pentru infecția cu SARS Cov-2 și un document eliberat de DSP ce atestă încetarea perioadei de izolare, în condițiile în care nu a fost internat; se poate dona la cel puțin 14 zile de la încetarea perioadei de izolare

sau

4. Test RT-PCR  pozitiv, pentru infecția cu SARS -Cov-2 efectuat în urmă cu cel puțin 28 de zile, în condițiile în care nu a fost internat sau înscris în evidența DSP; se poate dona la minimum 28 zile de la efectuarea testului.

sau

5. Rezultat pozitiv la o testare serologică (cantitativă) de anticorpi anti-SARS CoV-2 Ig G, efectuata voluntar, în cazul persoanelor asimptomatice care nu au fost confirmate printr-un test RT-PCR pozitiv. Se poate dona la minimum 14 zile de la efectuarea testului.

Pentru a dona plasmă, persoanele vindecate de COVID-19 trebuie să îndeplinească și condițiile donării de sânge obișnuite.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Comunicat Ioan Lazăr, PRO România: ”Nu îl trimiteți din nou în Parlament pe cel care ne-a ras pădurile județului!” (P)

Publicat

”Ce blestem să se fi abătut asupra noastră, a locuitorilor din județul Alba, de noul partid stat PNL ni-l pune sub nas pe cel care ne-a lăsat fără aerul curat de altădată? Zeci de hectare de păduri rase din Munții Apuseni fără ca nimeni să îl tragă la răspundere. În schimb a donat partidului 75.500 lei pentru a prinde un nou mandat de parlamentar. Și asta era în 2016. În acest an sumele se aud că au fost mult mai mari, de ordinul miliardelor de lei vechi…

Între timp CORNELIU OLAR s-a bătut cu cărămida în piept că este cel care a născut “Legea Muntelui”. Deși, la cât de prost a fost scrisă, înclin să cred că mai degrabă a scremut-o, decât a născut-o… Adevărul că avea nevoie de o nouă Lege a Muntelui pentru a putea să continue să “administreze” și mai multe păduri. Dovadă că prin interpuși, DRUJBISTUL APUSENILOR a reușit să se pună stăpân peste aproximativ 26.000 de hectare de păduri din județele Alba și Cluj. Câte dintre ele au fost rase de pe fața pământului? Vă invit să faceți o vizită acolo unde până și polițiștilor și jandarmilor le este frică să calce din cauza mafiei lemnului care domnește aici ca un stat în stat…

Prin Legea Muntelui ar fi trebuit să fie investiți peste 1 miliard de euro în zonele montane, inclusiv zona Munților Apuseni sau zona Transalpina. Singurul beneficiu real al acestei legi se pare că a fost însă înmulțirea hectarelor de păduri de care să se “ocupe” deputatul PNL Corneliu Olar, ajutat de PSD și PNL care au făcut totul pentru ca DNA-ul Pădurilor să nu se înființeze niciodată, să nu cumva să le strice socotelile…

În plus, un alt deputat care s-a zbătut să se încornoreze ca inițiator al Legii Muntelui – deputatul PSD IOAN DÎRZU, nu a ratat nicio ocazie pentru a se lăuda că a scris această lege. Timp de 2 ani, Dîrzu s-a tot împăunat cu această lege, pentru ca acum să se ascundă în spatele listei de partid că nu a fost în stare să facă NIMIC pentru locuitorii din satele de munte.

Practic Legea Muntelui i-a ajutat în mod real numai pe 2 oameni din județul Alba: pe unul să aibă control și mai mult asupra pădurilor (PNL-Corneliu Olar), iar pe celălalt să aibă cu ce se lăuda, dar fără niciun rezultat (PSD-Ioan Dîrzu).

Această situație trebuie să înceteze în 6 decembrie! Îmi asum să rezolv cele mai mari probleme din zonele montane ale județului Alba:

  • LEMN DE FOC GRATUIT pentru toate gospodăriile izolate de la munte
  • Înființarea de centre de colectare, depozitare, puncte de sacrificare și a unor unități de procesare a materiilor prime: lapte, carne, fructe, lână, piei de animale, lemn;
  • acordarea de stimulente pentru sprijinirea persoanelor în vârstă care locuiesc în cătune/gospodării izolate din zona montană, inclusiv pentru familiile care se ocupă de îngrijirea acestora.
  • subvenționarea crescătorilor de bovine fără pragul de 5 animale la lapte sau 10 la subvenția de carne, cum este în prezent
  • lemn la preț preferențial pentru cei care fac semifabricate
  • Lemn de lucru la prețuri simbolice pentru cei care fac produse de artizanat sau produse tradiționale; inclusiv producătorii de coșuri, ciubere, butoaie etc.

Alegerile din 6 decembrie sunt ultimul semnal de alarmă pentru salvarea satului românesc, a produselor românești, a fermelor și agriculturii românești! Știm ce și cum trebuie făcut! Suntem PROsatul românesc, PROduse românești și PROducători locali! Într-un cuvânt: PRO ROMÂNIA!”

IOAN LAZĂR

Candidat Camera Deputaților PRO ROMÂNIA

Comandat de partidul PRO România – Filiala Alba – cod unic mandatar financiar 11200008 – executat de SC INDEPENDENT SRL – portal: https://alba24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

GRAFIC: Top județe cu incidența cea mai mare a cazurilor COVID. Alba locul 6, Constanța a depășit Sibiul. Date din 27 noiembrie

Publicat

Grupul de Comunicare Strategică (GCS) a transmis vineri, 27 noiembrie, situația incidenței cazurilor COVID pe județe, actualizată.

Este vorba despre coeficientul infectărilor cumulate la 14 zile, raportate la 1.000 de locuitori este calculat de către Direcțiile de Sănătate Publică, la nivelul Municipiului București și al județelor.

Vineri, au fost raportate 8.499 cazuri noi.

TOP județe – incidența COVID la 14 zile – 27 noiembrie – sursă GCS:

Județ / Număr de cazuri confirmate (total) / Număr de cazuri noi / Incidența cazuri COVID la 14 zile:

Constanța – 16127 – 536 – 7,54

Sibiu – 13501 – 222 – 7,49

Cluj – 20954 – 434 – 6,89

Brașov – 18449 – 428 – 6,79

Mun. București – 64972 – 1283 – 6,63

Alba – 9662 – 163 – 5,65

Arad – 10873 – 179 – 5,36

Timiș – 18505 – 315 – 5,12

Ilfov – 14573 – 431 – 4,76

Argeș – 12984 – 328 – 4,72

Bihor – 13634 – 222 – 4,62

Satu Mare – 5341 – 158 – 4,46

Prahova – 18504 – 408 – 4,45

Mureș – 11707 – 249 – 4,25

Tulcea – 3431 – 113 – 3,99

Hunedoara – 8546 – 220 – 3,97

Ialomița – 4431 – 151 – 3,84

Bistrița – Năsăud – 5686 – 84 – 3,71

Sălaj – 5441 – 71 – 3,65

Dâmbovița – 11054 – 219 – 3,55

Călărași – 4111 – 140 – 3,31

Brăila – 5326 – 71 – 3,24

Iași – 19254 – 391 – 3,2

Mehedinți – 3849 – 75 – 3,1

Dolj – 11707 – 166 – 3,09

Galați – 9850 – 218 – 3

Vâlcea – 7752 – 90 – 2,98

Maramureș – 8350 – 217 – 2,95

Covasna – 4061 – 60 – 2,91

Caraș – Severin – 4643 – 90 – 2,9

Bacău – 12635 – 165 – 2,76

Teleorman – 5415 – 78 – 2,74

Giurgiu – 3937 – 78 – 2,68

Botoșani – 5859 – 89 – 2,59

Buzău – 6354 – 94 – 2,46

Vaslui – 7494 – 132 – 2,3

Suceava – 12903 – 149 – 2,19

Neamț – 9160 – 90 – 2,1

Olt – 7024 – 123 – 1,72

Vrancea – 5268 – 89 – 1,61

Harghita – 4581 – 48 – 1,59

Gorj – 4231 – 54 – 1,48

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

8.499 cazuri COVID confirmate în România, în ultimele 24 de ore. 172 decese, 1.226 pacienți la ATI. Date oficiale, 27 noiembrie

Publicat

Numărul cazurilor de COVID-19 confirmate în România a ajuns la 457.848, potrivit datelor transmise vineri, 27 noiembrie, de Grupul de Comunicare Strategică.

Sunt 8.499 infectări noi, după 36.649 testări.

Sunt 172 de decese noi. 1.226 pacienți sunt internați la ATI. 1.208 persoane au fost reconfirmate pozitiv.

Vezi și LOCALITĂȚILE din Alba, din care provin cele 158 de noi cazuri de COVID-19. Patru persoane au pierdut lupta cu virusul

Comparativ, până joi, la nivel național, erau raportate 449.349 cazuri (9.005 noi), 10.712 decese (171 decese noi), 323.514 pacienți vindecați, 4.011.887 de teste în total; 36.271 au fost efectuate în ultimele 24 de ore, 22.829 în baza definiției de caz și a protocolului medical și 13.442 la cerere; raportate și rezultatele a 620 de teste prelucrate anterior.

Situația cazurilor noi / numărul de testări din ultimele zile:

27 noiembrie – 8.499 cazuri noi după 36.649 testări (4.048.536 de teste în total; 35.610 efectuate în ultimele 24 de ore, 23.026 în baza definiției de caz și a protocolului medical și 12.584 la cerere; raportate și rezultatele a 1.039 de teste prelucrate anterior)

26 noiembrie – 9.005 cazuri noi după 36.891 testări (4.011.887 de teste în total; 36.271 au fost efectuate în ultimele 24 de ore, 22.829 în baza definiției de caz și a protocolului medical și 13.442 la cerere; raportate și rezultatele a 620 de teste prelucrate anterior)

25 noiembrie – 9.739 cazuri noi după 35.575 testări (3.974.996 de teste în total; 35.575 efectuate în ultimele 24 de ore, 22.524 în baza definiției de caz și a protocolului medical și 13.051 la cerere)

24 noiembrie – 7.753 cazuri noi după 30.740 testări (3.939.421 de teste în total; 30.740 efectuate în ultimele 24 de ore, 19.069 în baza definiției de caz și a protocolului medical și 11.671 la cerere)

23 noiembrie – 4.207 cazuri noi după 9.938 testări (3.908.681 de teste în total; 9.938  efectuate în ultimele 24 de ore, 7.488 în baza definiției de caz și a protocolului medical și 2.450 la cerere)

22 noiembrie – 5.837 cazuri noi după 20.790 testări (3.898.743 de teste în total; 20.790 efectuate în ultimele 24 de ore, 13.258 în baza definiției de caz și a protocolului medical și 7.532 la cerere)

21 noiembrie – 9.685 cazuri noi după 33.221 testări (3.877.953 de teste în total; 33.221 efectuate în ultimele 24 de ore, 20.387 în baza definiției de caz și a protocolului medical și 12.834 la cerere)

AICI: GHID de CARANTINĂ în Alba Iulia, Sebeș, Blaj, Cugir, Abrud și Ciugud: Reguli și interdicții, documente de deplasare, amenzi

20 noiembrie – 9.272 cazuri noi, după 36.453 testări (3.844.732 de teste în total; 36.453 efectuate în ultimele 24 de ore, 21.299 în baza definiției de caz și a protocolului medical și 15.154 la cerere)

19 noiembrie – 10.108 cazuri noi, după 36.963 testări (3.808.279  teste în total; 36.963 efectuate în ultimele 24 de ore, 20.954  în baza definiției de caz și a protocolului medical și 16.009 la cerere)

18 noiembrie10.269 cazuri noi – record – după 37.906 teste (3.771.316 teste în total; 37.906 efectuate în ultimele 24 de ore, 23.269  în baza definiției de caz și a protocolului medical și 14.637 la cerere)

Vezi și UPDATE MODELELE DE DECLARAȚIE și adeverință de la angajator pentru carantină în Alba Iulia, Abrud, Sebeș, Cugir, Blaj sau Ciugud

12 noiembrie – 10.142 cazuri noi după 35.762 testări (3.593.720 de teste în total; 35.762 efectuate în ultimele 24 de ore, 20.855  în baza definiției de caz și a protocolului medical și 14.907 la cerere)

6 noiembrie – 10.260 cazuri noi – după 38.627 testări (3.418.245 de teste în total; 38.389 au fost efectuate în ultimele 24 de ore, 21.568 în baza definiției de caz și a protocolului medical și 16.830 la cerere; raportate și rezultatele a 238 de teste prelucrate anterior)

1 noiembrie – 5.324 cazuri noi după 21.556 teste (3.264.304 teste în total; 21.423 efectuate în ultimele 24 de ore, 12.014 în baza definiției de caz și a protocolului medical și 9.409 la cerere; raportate și rezultatele a 133 de teste prelucrate anterior)

30 octombrie – 6.546 cazuri noi după 36.589 testări (3.206.567 teste în total; 36.335 efectuate în ultimele 24 de ore, 22.342 în baza definiției de caz și a protocolului medical și 13.993 la cerere; raportate și rezultatele a 254 de teste prelucrate anterior)

30 septembrie – 2.158 cazuri, după 26.021 testări (2.419.691 de teste în total; 26.021 au fost efectuate în ultimele 24 de ore, 16.233 în baza definiției de caz și a protocolului medical și 9.788 la cerere)

27 august – 1.504 cazuri după 25.052 testări (1.730.420 teste în total; 25.052 în ultimele 24 de ore, din care 14.151 în baza definiției de caz și a protocolului medical, 10.901 la cerere).

Situația îmbolnăvirilor pe județe – 27 noiembrie – sursă INSP (ordonat în funcție de cazuri noi):

Județ / Număr de cazuri confirmate (total) / Număr de cazuri noi / Incidența cazuri COVID la 14 zile:

Mun. București – 64972 – 1283 – 6,63

Constanța – 16127 – 536 – 7,54

Cluj – 20954 – 434 – 6,89

Ilfov – 14573 – 431 – 4,76

Brașov – 18449 – 428 – 6,79

Prahova – 18504 – 408 – 4,45

Iași – 19254 – 391 – 3,2

Argeș – 12984 – 328 – 4,72

Timiș – 18505 – 315 – 5,12

Mureș – 11707 – 249 – 4,25

Bihor – 13634 – 222 – 4,62

Sibiu – 13501 – 222 – 7,49

Hunedoara – 8546 – 220 – 3,97

Dâmbovița – 11054 – 219 – 3,55

Galați – 9850 – 218 – 3

Maramureș – 8350 – 217 – 2,95

Arad – 10873 – 179 – 5,36

Dolj – 11707 – 166 – 3,09

Bacău – 12635 – 165 – 2,76

Alba – 9662 – 163 – 5,65 (158 cazuri noi, potrivit DSP Alba)

Satu Mare – 5341 – 158 – 4,46

Ialomița – 4431 – 151 – 3,84

Suceava – 12903 – 149 – 2,19

Călărași – 4111 – 140 – 3,31

Vaslui – 7494 – 132 – 2,3

Olt – 7024 – 123 – 1,72

Tulcea – 3431 – 113 – 3,99

Buzău – 6354 – 94 – 2,46

Caraș – Severin – 4643 – 90 – 2,9

Neamț – 9160 – 90 – 2,1

Vâlcea – 7752 – 90 – 2,98

Botoșani – 5859 – 89 – 2,59

Vrancea – 5268 – 89 – 1,61

Bistrița – Năsăud – 5686 – 84 – 3,71

Giurgiu – 3937 – 78 – 2,68

Teleorman – 5415 – 78 – 2,74

Mehedinți – 3849 – 75 – 3,1

Brăila – 5326 – 71 – 3,24

Sălaj – 5441 – 71 – 3,65

Covasna – 4061 – 60 – 2,91

Gorj – 4231 – 54 – 1,48

Harghita – 4581 – 48 – 1,59

Grupul de Comunicare Strategică:

”Până astăzi, 27 noiembrie, pe teritoriul României, au fost confirmate 457.848 de cazuri de persoane infectate cu noul coronavirus (COVID – 19).

326.657 de pacienți au fost declarați vindecați.

În urma testelor efectuate la nivel național, față de ultima raportare, au fost înregistrate 8.499 cazuri noi de persoane infectate cu SARS – CoV – 2 (COVID – 19), acestea fiind cazuri care nu au mai avut anterior un test pozitiv.

Distinct de cazurile nou confirmate, în urma retestării pacienților care erau deja pozitivi, 1.208 persoane au fost reconfirmate pozitiv.

Județ / cazuri reconfirmate pozitiv

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate