Eveniment
Ion Dumitrel a decis data la care vor fi învestiți în funcții noii consilieri județeni: 25 iunie. Vezi ce declară despre majoritatea în CJ
La începutul noului mandat de președinte al Consiliului Județean Alba, Ion Dumitrel a depus jurământul de învestire în funcţie, vineri dimineaţa. În ceea ce priveşte şedinţa de constituire a Consiliului Judeţean, acesta a declarat că intenţionează să o convoace luni, 25 iunie. Ion Dumitrel s-a arătat încrezător că va reuși să formeze majoritatea în CJ, împreună cu toți membri acestuia, indiferent că sunt „la putere” sau „în opoziție”.
Prefectul Dan Simedru a emis marți, 19 iunie 2012, un ordin privind convocarea consiliilor locale în ședința de constituire. În acest document este menționată și data constituirii Consiliului Județean (25 iunie, ora 13.00), ședință care, potrivit președintelui CJ Alba, trebuie convocată de acesta și nu de prefect: „Ședința de constituire a Consiliului Județean o convoacă președintele Consiliului Județean. Nu am convocat-o. Ceea ce se găsește în ordinul prefectului este o propunere”, a declarat Ion Dumitrel.
„Cred că vom avea majoritate în Consiliul Județean, pentru că va fi USL, cu PDL, cu PP-DD, împreună la Putere pentru județul Alba. Eu nu am vorbit niciodată, în Consiliul Județean în termeni de Putere și Opoziție. Am fost toți împreună și am discutat împreună toate proiectele, nu a fost o activitate Putere-Opoziție din punct de vedere politic în Consiliul Județean Alba. A fost o colaborare foarte bună și cu colegii din PSD și din PNL care au fost consilieri și sunt convins că așa va fi și de acum înainte”, a declarat Ion Dumitrel.
Întrebat despre o preferință în ceea ce privește vicepreședinții de Consiliu Județean Alba, Ion Dumitrel a afirmat că aceștia vor fi aleși de partidele membre în CJ, însă a mărturisit că ar vrea să îl poată păstra pe unul dintre cei cu care a lucrat și până acum: „Mi-aș dori pe unul dintre cei doi vicepreședinți pe care i-am avut, pe cel pe care îl vor stabili consilierii”.
Cât despre o candidatură la vreo funcție în Biroul Permanent Național, Ion Dumitrel și-a exprimat convingerea că este util aici, în județul Alba: „Eu sunt util în județul Alba, dacă cineva consideră că sunt util și în altă parte și mă convinge de acest lucru, poate, dar nu aștept nimic, îi rog să analizeze foarte bine structura pe care o conduc, o structură care, așa cum spunea și domnul Blaga trebui să participe la organizarea partidului”.
Vă prezentăm conținutul Ordinului prefectului, de convocare a consiliilor locale în ședința de constituire:
„ORDINUL NR. 150
Prefectul judeţului Alba Dan Coriolan Simedru;
Având în vedere prevederile art. 30 alin.1 din Legea nr. 215/2001 a administraţiei publice locale, republicată în 2007, cu modificările şi completările ulterioare potrivit cărora “ constituirea consiliuliul local se face în termen de 20 de zile de la desfăşurării alegerilor, după îndeplinirea prevederilor art.38 alin. 1 şi alin. 2 din legea nr.334/2006 privind finanţarea partidelor politice şi a campaniilor electorale (republicată în anul 2010, cu modificările şi completările ulterioare), iar convocarea consilierilor declaraţi aleşi pentru şedinţa de constituire se face de către prefect”, ale art. 38 din Legea numărul 334/2006 privind finanţarea partidelor politice şi a campaniilor electorale, republicată în anul 2010, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale O.G. nr. 35 din 30 ianuarie 2002, pentru aprobarea regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a consiliilor locale (astfel, cum a fost aprobată cu modificări prin Legea nr. 673/2002);
Văzând dispoziţiile H.G. nr. 140/2012, privind stabilirea datei de desfăşurare a alegerilor pentru autorităţile administraţiei publice locale din anul 2012, Lista Autorităţii Electorale Permanente nr. 1 din 13 iunie 2012 – lista partidelor politice, alianţelor politice, alianţelor electorale, organizaţiilor cetăţenilor români aparţinând minorităţilor naţionale şi a candidaţilor independenţi pentru care a fost depus până la data de 13 iunie 2012 raportul detaliat al veniturilor şi cheltuielilor electorale, conform art. 38 alin. 1, din Legea nr. 334 / 2006, privind finanţarea activităţii partidelor politice şi a campaniiilor electorale (publicată în Monitorul Oficial al României, nr. 398 din 14 iunie 2012), Lista Autorităţii Electorale Permanente, nr. 2 din 14 iunie 2012 – lista partidelor politice, alianţelor politice, alianţelor electorale, organizaţiilor cetăţenilor români aparţinând minorităţilor naţionale şi a candidaţilor independenţi pentru care a fost depus până la data de 14 iunie 2012 raportul detaliat al veniturilor şi cheltuielilor electorale, conform art. 38 alin. 1, din Legea nr. 334 / 2006, privind finanţarea activităţii partidelor politice şi a campaniiilor electorale (publicată în Monitorul Oficial al României, nr. 400 din 14 iunie 2012), Lista Autorităţii Electorale Permanente, nr. 3 din 15 iunie 2012 – lista partidelor politice, alianţelor politice, alianţelor electorale, organizaţiilor cetăţenilor români aparţinând minorităţilor naţionale şi a candidaţilor independenţi pentru care a fost depus până la data de 15 iunie 2012 raportul detaliat al veniturilor şi cheltuielilor electorale, conform art. 38 alin. 1, din Legea nr. 334 / 2006, privind finanţarea activităţii partidelor politice şi a campaniiilor electorale (publicată în Monitorul Oficial al României, nr. 403 din 15 iunie 2012), precum şi Procesele verbale privind constatarea rezultatului alegerii consilierilor locali în unităţile administrativ-teritoriale din judeţul Alba;
Ţinând cont de prevederile Legii nr. 340 / 2004, privind prefectul şi Instituţia Prefectului, cu modificările şi completările ulterioare, ale H.G. nr. 460/2006 pentru aplicarea unor prevederi ale Legii nr. 340/2004, privind prefectul şi Instituţia Prefectului;
În temeiul art. 26, alin. 1 şi art. 27 alin 1 din Legea nr. 340 / 2004 privind prefectul şi Instituţia Prefectului, republicată în anul 2008 emit prezentul
ORDIN:
Art. 1 Se convocă în şedinţa de constituire consilierii locali declaraţi aleşi în urma alegerilor locale care au avut loc la data de 10 iunie 2012, conform programării prevăzute în anexa prezentului ordin. Şedinţa de constituire va avea următorul proiect al ordinii de zi:
- Alegerea comisiei de validare.
- Prezentarea procesului verbal privind validarea/invalidarea mandatelor consilierilor
- Adoptarea hotărârii privind rezultatul validării mandatelor consilierilor locali.
- Depunerea jurământului de către consilierii validaţi.
- Declararea constituirii legale ale consiliului local
- Alegerea preşedintelui de şedinţă
- Prezentarea sentinţei judecătorşeti de validare a mandatului primarului (în stuaţia în care a fost pronunţată)
- Depunerea jurământului de către primar (în situaţia în care a fost prezentată sentinţa judecătorească)
- Alegerea viceprimarului, prin vot secret
- Alegerea comisiilor de specialitate.
Anexa nr. 1 privind convpcarea consiliilor locale în şedinţa de constituire:
Alba- Alba Iulia ( Palatul administrative, sala 100 Mihai Viteazu) 25 iunie ora 13
- Alba Iulia (Sala de şedinţe a consiliului local) 25 iunie ora 10.00
- Aiud ( Primăria Municipiului Aiud, sala IIC Brătianu) 22 iunie ora 12.00
- Blaj ( Casa de Cultură Blaj) 26 iunie ora 18.00
- Sebeş ( Primăria municipiului Sebeş, sala de şedinţe) 26 iunie ora 13.00
- Abrud ( Primăria oraşului Abrud, sala de şedinţe Avram Iancu) 27 iune ora 13.00
- Baia de Arieş( Casa de cultură Baia de Arieş, sala de şesinţe) 26 iunie ora 13.00
- Cîmpeni ( Primăria oraşului Cîmpeni, sala de şeinţă) 28 iunie ora 13.00
- Cugir ( Primăria oraşului Cugir, sala de şedinţe) 29 iunie ora 13.00
- Ocna Mureş ( Primăria oraşului Ocna Mureş, sala de şedinţe)28 iunie ora 13.00
- Teiuş ( Casa de cultură Teiuş, sala de şedinţe) 22 iunie ora 13.00
- Zlatna ( Primăria oraşului Zlatna) 22 iunie ora 13.00
- Albac ( Căminul Cultural Albac) 22 iune ora 13.00
- Almaşu Mare ( Primăria comunei Almaşu Mare, sala de şedinţă) 26 iunie ora 9.00
- Arieşeni ( Primăria comunei Arieşeni, sala de şedinţe) 28 iunie ora 10.00
- Avram Iancu ( Primăria comunei Avram Iancu, birou primar) 25 iunie ora 9.00
- Berghin ( Primăria comunei Berghin,sala de şedinţe) 22 iune 13.00
- Bistra ( primăria comunei Bistra sala de şedinţe) 28 iunie ora 9.00
- Blandiana ( Primăria comunei Blandiana sala de şedinţă) 21 iunie ora 13
- Bucerdea Grînoasă ( Primăria comunei Bucerdea Grînoasă, sala de şedină) 25 iunie ora 9.00
- Bucium ( Primăria comunei Bucium, sala de şedinţe) 25 iunie ora 13.00
- Cenade ( Primăria comunei Cenade, sala de şedinţe) 21 iunie ora 9.00
- Cergău ( Primăria comunei Cergău, sala de şedinţe) 21 iune 13.00
- Cerul Băcăinţi ( Primăria comunei Ceru Băcăinţi, sala de şedinţe) 27 iune ora 9.00
- Cetatea de Baltă ( Căminul cultural Cetatea de Baltă) 27 iunie 9.00
- Cîlnic ( Primăria comunei Cîlnic, sala de şedinţe) 25 iunie ora 9.00
- Ciugud ( Căminul cultural Drîmbar) 26 iunie ora 9.00
- Ciuruleasa ( Primăria comunei Ciuruleasa, sala de şedinţe) 27 iunie ora 9.00
- Crăciunelul de Jos ( Primăria comunei Crăciunelul de Jos, sala de şedinţe) 28 iunie ora 13.00
- Cricău ( Primăria comunei Cricău, sala de şedinţe) 27 iunie ora 13.00
- Cut ( Primăria comunei Cut, sala de şedinţe) 29 iunie ora 13.00
- Daia Română ( Primăria comunei Daia Română, sala de şedinţe) 28 iunie ora 13.00
- Doştat ( Primăria comunei Doştat) 21 iunie ora 9.00
- Fărău ( Primăria comunei Fărău, sala de şedinţe) 22 iunie ora 9.00
- Galda de Jos ( Primăria comunei Galda de Jos, sala de şedinţe) 28 iunie ora 13.00
- Gîrbova (Primăria comunei Gîrbova, sala de şedinţă) 26 iunie ora 13.00
- Gîrda de Sus ( Primăria comunei Gîrda de Sus, birou primar) 28 iunie ora 13.00
- Hopârta ( Căminul cultural Hopârta) 22 iunie ora 13.00
- Horea ( Primăria comunei Horea, sala de şedinţe) 29 iunie ora 10.00
- Ighiu ( Primăria comunei Ighiu, sala de şedinţe)28 iunie ora 10.00
- Întregalde ( Primăria comunei Întregalde, sala de şedinţe) 27 iunie ora 9
- Jidvei ( Biblioteca comunală Jidvei) 27 iunie ora 9.00
- Livezile ( Căminul cultural Livezile) 28 iunie ora 9.00
- Lopadea Nouă ( Primăria comunei Lopadea Nouă, sala de şedinţă) 28 iunie ora 13.00
- Lunca Mureşului ( Primăria comunei Lunca Mureşului, sala de şedinţe) 28 iunie ora 9.00
- Lupşa ( Primăria comunei Lupşa, sala de şedinţe) 29 iunie ora 9.00
- Meteş ( Primăria comunei Meteş, sala de şedinţe) 25 iunie 13.00
- Mihalţ ( Căminul cultural Mihalţ) 29 iunie ora 13.00
- Miraslău( Primăria comunei Miraslău, sala de şedinţe) 21 iunie ora 13.00
- Mogoş ( Primăria comunei Mogoş, sala de şedinţe) 29 iunie ora 9.00
- Noşlac ( Primăria comunei Noşlac, sala de şedinţe) 27 iunie ora 13.00
- Ocoliş ( Primăria comunei Ocoliş, birou primar) 25 iunie ora 13.00
- Ohaba ( Primăria comunei Ohaba, sala de şedinţe) 25 iunie ora 9.00
- Pianu( Primăria comunei Pianu, sala de şedinţe) 21 iunie ora 9.00
- Poiana Vadului ( Primăria comunei Poiana Vadului, sala de şedinţe) 26 iunie ora 9.00
- Ponor ( Primăria comunei Ponor, sala de şedinţe) 26 iune ora 9.00
- Poşaga ( Primăria comunei Poşaga, sala de şedinţe) 26 iune ora 9.00
- Rădeşti ( Primăria comunei Rădeşti,sala de şedinţe) 29 iunie ora 9.00
- Râmeţ ( Primăria comunei râmeţ) 26 iunie ora 13
- Râmetea ( Primăria comunei Râmetea , birou primar) 21 iunie ora 9.00
- Roşia de Secaş ( Primăria comunei Roşia de Secaş, birou primar) 26 iunie ora 9.00
- Roşia Montană ( Primăria comunei Roşia Montană, sala de şedinţe) 25 iunie ora 9.00
- Sălciua ( Primăria comunei Sălciua, sala de şedinţe) 25 iunie ora 9.00
- Săliştea ( Primăria comunei Săliştea) 29 iunie ora 9.00
- Săsciori ( Primăra comunei Săsciori, sala de şedinţe) 29 iunie ora 9.00
- Scărişoara ( Primăria comunei Scărişoara,birou primar) 29 iunie ora 9.00
- Şibot ( Căminul cultural Şibot) 27 iunie ora 13
- Sîncel ( Primăria comunei Sîncel, sala de şedinţe) 27 iune ora 13.00
- Sîntimbru ( Primăria comunei Sîntimbru, sala de şedinţe ) 26 iunie ora 13.00
- Sohodol ( Primăria comunei Sohodol, sala de şedinţe) 29 iunie ora 13.00
- Şona ( Primăria comunei Şona, sala de şedinţe) 21 iunei ora 9.00
- Şpring ( Şcoala Draşov, comuna Şpring) 27 iunie ora 9.00
- Stremţ ( Primăria comunei Stremţ, sata de şedinţe) 28 iune ora 9.00
- Şugag ( Primăria comunei Şugag, sala de şedinţe) 28 iunie ora 9.00
- Unirea ( Primăria comunei Unirea, sala de şedinţă) 27 iunie ora 9.00
- Vadu Moţilor ( Primăra comunei Vadu Moţilor, sala de şedinţă) 26 iune ora 13
- Valea Lungă ( Primia comunei Valea Lungă, sala de şedinţe) 25 iunie ora 13.00
- Vidra ( Primăria comunei Vidra, sala de şedinţă) 25 iunie ora 13.00
- Vinţu de Jos ( Primăria comunei Vinţu de Jos, sala de şedinţă) 27 iunie ora 13.00
Art. 2 Secretarii unităţilor administrativ-teritoriale vor asigura, cu celeritate, aducerea la cunoştinţa aleşilor locali a prevederilor prezentului ordin şi se vor efectua lucrările de secretariat, pregătirea “Jurământului de credinţă”, întocmirea procesului-verbal al şedinţei de constituire şi redactarea hotărârilor consiliului local. Totodată, vor invita la şedinţa de constituire şi primarul, chiar dacă procedura de validare a mandatului acestuia nu a fost finalizată.
Art. 3 Serviciul verificarea legalităţii actelor, juridic, contencios, administrative, urmărirea aplicării unitare a legilor cu caracter reparatoriu, alegeri va comunica prezentul ordin secretarilor unităţilor administrativ-teritoriale din judeţul Alba, urmând ca acesta să fie afişat la sediul şi pe site-ul Instituţiei Prefectului. De asemenea, prezentul ordin va fi transmis Ministerului Administraţiei şi Internelor şi spre publicare în mass-media locală.
Alba Iulia, 19 iunie 2012
Prefect,
Dan Coriolan Simedru”
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
TH
vineri, 22.06.2012 at 12:51
O ATITUDINE CORECTA………..