Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

IŞJ Alba: Peste 70 de elevi din judeţ vor beneficia de sprijin financiar pentru achiziţionarea de calculatoare, prin programul “Euro 200”. Care este procedura


Publicat

calculatoareÎn judeţul Alba, toţi cei 74 de solicitanţi eligibili din acest an, în cadrul programului naţional “Euro 200”, au fost declaraţi beneficiari ai ajutorului financiar. Astfel, vor putea să-şi cumpere calculatoare. Inspectorul şcolar general IŞJ Alba, Marcela Dărămuş, a transmis detalii utile pentru beneficiari.

Programul „Euro 200” se derulează începând cu anul 2004, în baza Legii nr. 269/2004, obiectivele sale fiind stimularea achiziţionării de computere prin acordarea unor ajutoare financiare stabilite pe criterii sociale, respectiv crearea de competenţe în utilizarea mijloacelor IT & C.

Se eliberează beneficiarilor Legii nr. 269/2004 bonuri valorice pentru acordarea unui ajutor financiar în vederea stimulării achiziţionării de calculatoare şi înregistrează eliberarea acestora. Fiecare bon valoric este identificat unic la nivel naţional prin serie şi număr. Bonurile valorice sunt valabile numai pentru anul calendaristic în curs.

După achiziţionarea calculatorului de către fiecare elev beneficiar al prevederilor Legii nr. 269/2004, comisia primeşte de la acesta dovezile achiziţiei (factura sau factura fiscală, după caz, şi procesul-verbal de predare-primire a calculatorului) şi le înaintează comisiei judeţene.

Cele două documente se vor depune de către elev în copie, cu condiţia ca la depunerea lor solicitantul să prezinte şi actele în original. Comisia şi solicitantul vor semna copiile depuse pe fiecare pagină pentru conformitate cu originalul. Beneficiarii Legii nr. 269/2004 se pot prezenta la oricare agent economic care comercializează calculatoare şi pot achiziţiona calculatoare în baza bonului valoric în original, achitând diferenţa de preţ care depăşeşte contravaloarea ajutorului financiar. În situaţia în care furnizorul acceptă, diferenţa de preţ prevăzută la alin. (1) poate fi plătită de beneficiar şi în rate. În aceste cazuri, bonul valoric obţinut de către beneficiarii Legii nr. 269/2004 de la unităţile/instituţiile de învăţământ poate constitui avans pentru achiziţionarea calculatoarelor.

Este interzisă acordarea de către agentul economic a unui rest de bani la bonul valoric. Agentul economic va vinde calculatorul numai după verificarea autenticităţii bonului valoric şi a identităţii persoanei solicitante, în raport cu lista publicată în Monitorul Oficial al României şi prin intermediul portalului pentru achiziţii PC cu ajutor financiar. Agentul economic vânzător va elibera elevului/ studentului beneficiar o factură sau o factură fiscală, după caz, corespunzătoare valorii calculatorului achiziţionat, pe care se va nota faptul că inspectoratul şcolar/ instituţia de învăţământ superior va achita echivalentul în lei al sumei de 200 de euro, calculat la cursul de schimb valutar comunicat de Banca Naţională a României pentru ultima zi a lunii precedente achiziţiei.

Persoanele beneficiare ale prevederilor Legii nr. 269/2004 sunt obligate ca în termen de 5 zile de la data primirii facturii sau a facturii fiscale, după caz, şi semnării procesului-verbal de predare-primire să predea o copie a acestora la unitatea/instituţia de învăţământ care i-a eliberat bonul valoric. Agentul economic care vinde calculatorul este obligat să emită un certificat de garanţie pe o perioadă de 24 de luni de la data vânzării calculatorului.

Distribuirea bonurilor pentru achiziţionarea de calculatoare are termen-limită data de 30 iulie, iar achiziţia propriu-zisă se va putea face până la 31 august.

Vezi integral Lista beneficiari_Euro200

Scoala / Nr. elevi beneficiari

Centrul Școlar de Educație Incluzivă Alba Iulia-5

Colegiul Național ”Horea, Cloșca Și Crișan” Alba Iulia-1

Colegiul Național ”Titu Maiorescu” Aiud-1

Colegiul Tehnic ”Alexandru Domșa” Alba Iulia-1

Liceul ”Horia, Cloșca Și Crișan” Abrud-3

Liceul Tehnologic ”Ștefan Manciulea” Blaj-1

Liceul Tehnologic Silvic Câmpeni-2

Școala Gimnazială ”Dr. Petru Șpan” Lupșa-1

Școala Gimnazială ”Horea” Horea-7

Școala Gimnazială ”Ioan De Hunedoara” Sîntimbru-5

Școala Gimnazială ”Ion Micu Moldovan” Blaj-16

Școala Gimnazială ”Lucian Blaga” Ocna Mureș-2

Școala Gimnazială ”Prof. Unid. Dr. Gheorghe Beleiu” Poiana Vadului-1

Școala Gimnazială ”Simion Balint” Roșia Montană-1

Școala Gimnazială Blandiana-1

Școala Gimnazială Câmpeni-7

Școala Gimnazială Petrești-1

Școala Gimnazială Veseuș-7

Școala Primară Gura Minei-4

Școala Primară Sântimbru Fabrică-2

Școala Primară Tîrsa-5

 

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ADMINISTRATIE

MĂSURI, de astăzi: fără carantină de noapte pentru nevaccinați, acces la mall și cu test, liber la petreceri de sărbători

Publicat

De astăzi intră în vigoare Hotărârea de Guvern privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României şi măsurile de relaxare.

Hotărârea aprobată de Guvern prelungeşte cu 30 de zile starea de alertă pe teritoriul României, începând de joi, 9 decembrie. La baza actului normativ sunt măsurile adoptate prin Hotărârea Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă nr. 112/2021.

Vezi DOCUMENT: MĂSURILE de relaxare, aprobate de Guvern. STAREA de ALERTĂ, prelungită în România cu 30 de zile

MĂSURILE în vigoare din 9 decembrie:

– eliminarea obligativităţii purtării măştii de protecţie pentru toate spaţiile publice deschise neaglomerate; masca de protecţie va fi purtată în spaţiile publice închise, spaţiile comerciale, spaţiile publice deschise cu aglomerări de persoane, mijloacele de transport în comun, locul de muncă, pieţe, târguri şi locurile unde se formează cozi;

– eliminarea interdicţiilor de circulaţie a persoanelor pe timpul nopţii;

– organizarea şi desfăşurarea anumitor activităţi în spaţii închise sau deschise vor fi permise până la 50% din capacitatea maximă a spaţiului şi în intervalul orar 5.00-22.00 (competiţiile sportive, cinematografele, spectacolele, concertele, festivalurile publice şi private sau alte evenimente culturale, cursurile de instruire, inclusiv cele de formare profesională care necesită activităţi practice, workshopurile, conferinţele, precum şi cele organizate pentru implementarea proiectelor finanţate din fonduri europene).

Program prelungit până la 22.00

De asemenea, va fi permisă până la 50% din capacitatea maximă a spaţiului, în intervalul orar 5.00-22.,00, activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfăşoară în spaţii închise şi/sau deschise:

– activităţi de preparare, comercializare şi consum al produselor alimentare şi/sau băuturilor alcoolice şi nealcoolice, de tipul restaurantelor şi cafenelelor, în interiorul clădirilor, precum şi la terase;

– activităţi în domeniul sălilor de sport şi/sau fitness;

– activităţi de administrare a piscinelor interioare;

– activităţi în domeniul jocurilor de noroc.

Tot până la 50% din capacitatea maximă a spaţiului, în intervalul orar 5.00-22.00 va fi permisă activitatea operatorilor economici care administrează săli de jocuri şi locuri de joacă pentru copii, precum şi activitatea târgurilor, bâlciurilor şi a talciocurilor.

Conform normelor adoptate de Executiv, accesul la organizarea şi desfăşurarea activităţilor menţionate sau la activităţile cu publicul a operatorilor economici în cauză va fi permis doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

Aceleaşi categorii de persoane vor avea acces permis la activitatea cu publicul în centrele şi parcurile comerciale, a operatorilor economici care au ca obiect principal de activitate comercializarea produselor nealimentare, precum şi activitatea de cazare în structurile de primire turistice.

„În cadrul spaţiilor de comercializare a produselor nealimentare cu suprafaţa mai mică sau egală de 200 mp va fi permis accesul tuturor persoanelor fără a fi necesară dovada vaccinării, testării sau vindecării de infecţia cu virusul SARS-CoV-2, cu asigurarea unei suprafeţe de minimum 4 mp pentru fiecare persoană şi afişarea la intrarea în spaţiul comercial a numărului maxim de persoane care se pot afla simultan în incintă”, conform noilor prevederi.

Măsuri de relaxare – Crăciun și Revelion

Prin aceeaşi Hotărâre de Guvern au fost stabilite şi o serie de măsuri pentru perioadele 24 decembrie – 25 decembrie 2021 şi 31 decembrie 2021 – 1 ianuarie 2022.

Astfel, în perioadele menţionate, activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfăşoară activităţi de preparare, comercializare şi consum al produselor alimentare şi/sau băuturilor alcoolice şi nealcoolice, de tipul restaurantelor şi cafenelelor, precum şi la terase va fi permisă până la 50% din capacitatea maximă a spaţiului fără restricţii privind intervalul orar şi doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau al unui test rapid antigen nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

De asemenea, se va permite organizarea şi desfăşurarea în aer liber a evenimentelor dedicate trecerii în noul an în perioada 31 decembrie 2021 – 1 ianuarie 2022, fără restricţii privind numărul de persoane şi intervalul orar, cu purtarea măştii de protecţie, precum şi cu respectarea măsurilor de prevenire a răspândirii infecţiilor cu virusul SARS-CoV-2.

sursă: Agerpres

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Peste 100 de PERCHEZIȚII în Alba și alte 35 de județe pentru confiscarea unor arme de foc introduse ilegal în țară

Publicat

În această dimineață, polițiștii Direcției Arme, Explozivi și Substanțe Periculoase – IGPR, sub supravegherea procurorului din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Sector 2 București, efectuează 103 percheziții domiciliare, în municipiul București și 36 de județe, într-un dosar de nerespectarea regimului armelor şi al muniţiilor și contrabandă calificată.

Acțiunea vizează creșterea gradului de siguranță și scoaterea din circuitul ilegal a unor arme de foc, scurte și lungi, care ar fi fost introduse pe teritoriul României, prin intermediul unor firme de curierat rapid.

În perioada iulie – noiembrie 2021, polițiștii Direcției Arme, Explozivi și Substanțe Periculoase au documentat activitatea infracțională a unei persoane juridice, cu sediul în Ungaria, care, prin intermediul unui site web, ar fi comercializat, pe teritoriul României, către persoane fizice, arme din categoria celor supuse autorizării și diferite tipuri de muniție aferente acestora, fără a respecta condițiile de procurare, prevăzute de Legea nr. 295/2004, privind regimul armelor și al munițiilor.

Activitatea infracțională s-ar fi desfășurat prin plasarea de comenzi către magazinul online, iar, din depozitul situat pe teritoriul Ungariei, ar fi fost livrate armele și munițiile către cumpărătorii români, prin intermediul firmelor de curierat, care introduc bunurile în țară, fără a declara acest fapt autorităților vamale și fără a îndeplini condițiile solicitate de legislația națională în acest domeniu.

După introducerea pe teritoriul României a armelor și a munițiilor, livrarea către cumpărătorul final s-ar fi realizat prin interpunerea altor firme de curierat rapid.

În activități sunt angrenați peste 300 de polițiști specializați în cercetarea infracțiunilor la regimul armelor și al munițiilor din cadrul structurilor arme, explozivi și substanțe periculoase, precum și criminaliști și luptători de intervenție și acțiuni speciale.

Activitățile se desfășoară în județele Alba, Arad, Argeș, Bacău, Bihor, Bistrița-Năsăud, Botoșani, Brașov, Brăila, Buzău, Caraș-Severin, Călărași, Cluj, Constanța, Covasna, Dâmbovița, Dolj, Galați, Giurgiu, Hunedoara, Ialomița, Iași, Ilfov, Maramureș, Mehedinți, Mureș, Olt, Prahova, Satu Mare, Sibiu, Suceava, Teleorman, Timiș, Tulcea, Vâlcea și Vrancea.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

DSP Alba cumpără reactivi Covid-19 și consumabile medicale de peste 6,7 milioane de euro, pentru următorii 2 ani

Publicat

Direcția de Sănătate Publică (DSP) Alba cumpără reactivi pentru analize Covid-19 și consumabile medicale pentru următorii doi ani. Valoarea este estimată la peste 6,7 milioane de euro. 

Direcția de Sănătate Publică Alba a lansat miercuri, 8 decembrie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru achiziția de reactivi pentru analize COVID-19 și consumabile medicale.

Valoarea totală este estimată la 33.265.300 de lei, fără TVA.

Potrivit caietului de sarcini, prin achiziția realizată se va asigura continuitatea procesului de testare a pacienților suspecți de Covid-19, prin linia de testare pe care DSP Alba o are în dotare în momentul de față.

Județul Alba va avea astfel o situație actualizată a cazurilor de coronavirus și astfel pacienților li se va putea administra tratamentul corect.

DSP Alba are în dotare o linie de testare Covid-19 pentru care sunt necesare kit-uri de amplificare și extracție, medii de transport viral VTM și consumabile medicale. Linia de testare Covid-19 este folosită de către DSP Alba atât pentru testarea pacienților suspecți de Covid-19, precum și în testarea la cerere, contra cost.

Acordul cadru va avea o durată de 24 de luni, achiziția fiind structurată pe 4 loturi, astfel:

Lot 1:

  • Kit reactiv amplificare, 50 teste/kit – cantitate minimă acord cadru: 20 kit-uri – cantitate maximă acord cadru: 6.000 kit-uri – valoare estimată totală (acord cadru 24 luni) – 18.000.000 lei, fără TVA
  • Kit extrație automată, 64 teste/kit – cantitate minimă acord cadru: 20 kit-uri – cantitate maximă acord cadru: 5.000 kit-uri – valoare estimată totală (acord cadru 24 luni) – 12.500.000 lei, fără TVA

Lot 2:

  • Mediu de transport viral VTM (cu 2 tampoane) – cantitate minimă acord cadru: 5.000 buc. – cantitate maximă acord cadru: 350.000 buc. – valoare estimată totală (acord cadru 24 luni) – 1.750.000 lei, fără TVA

Lot 3:

  • Vârfuri cu filtru pipetă semiautomată
  • Plăci PCR, semi-skirted
  • Plăci PCR, non skirted
  • Folii PCR
  • Stativ pentru răcirea plăcilor PCR
  • Pipetă semiautomată monocanal
  • Pipetă semiautomată multicanal

Lot 4:

  • Cleaner PCR (pulverizator, flacon 250 ml)
  • Alcool etilic absolut (flacon 1 l)
Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

AFM lansează programul ”Stații de încărcare pentru vehicule electrice” pentru instituții și UAT-uri. Cine poate primi finanțare

Publicat

Administrația Fondului de Mediu a anunțat că instituţiile publice şi unităţile administrative-teritoriale care vor să participe în Programul „Staţii de reîncărcare pentru vehicule electrice în localităţi” îşi pot crea, începând de miercuri, 8 decembrie, conturile de utilizator în aplicaţia informatică de pe site-ul AFM (AFM).

Începând cu data de 13 decembrie 2021, ora: 10:00 , solicitanţii pot depune cererile de finanţare, împreună cu documentaţia aferentă, în aplicaţia informatică prin intermediul conturilor de utilizator create, transmit reprezentanţii AFM.

Conturile create şi utilizate pentru înscrierea în cadrul Programului Eficienţă Energetică în clădirile publice şi în cadrul Programului Iluminat Public, rămân valabile şi pot fi accesate pentru depunerea cererilor de finanţare în cadrul Programului Staţii de reîncărcare pentru vehicule electrice în localităţi.

AFM: Bugetul alocat sesiunii de finanţare este de 500 milioane lei

Programul se adresează instituţiilor publice şi unităţilor administrativ-teritoriale organizate la nivel de municipiu, oraş, comună şi judeţ, Municipiului Bucureşti şi subdiviziunilor municipiului Bucureşti, instituţiilor publice/UAT-urilor localizate în staţiuni turistice de interes naţional şi de interes local şi zonelor metropolitane ale municipiilor reşedinţă de judeţ/municipiului Bucureşti care pot beneficia de fonduri pentru îmbunătăţirea calităţii mediului prin reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră prin stimularea utilizării vehiculelor electrice.

„Din dorinţa de a adapta prevederile ghidului de finanţare la condiţiile tehnice contemporane, ca parte a conduitei permanente a instituţiei noastre îndreptate în sensul îmbunătăţirii actelor normative ce stau la baza liniilor de finanţare din portofoliu, am luat decizia promovării unui proiect de modificare a Ghidului aferent Programului de finanţare a staţiilor de reîncărcare pentru vehicule electrice în localităţi.

Modificarea se referă la caracteristicile tehnice ale punctelor de reîncărcare şi este menită să relaxeze condiţiile actuale, astfel încât solicitanţii să poată opta pentru o gamă mai largă de soluţii tehnice pe care să le adopte în cadrul proiectelor.

Având în vedere că lansarea acestei linii de finanţare este mult aşteptată, iar dezvoltarea infrastructurii de reîncărcare a autovehiculelor electrice completează pachetul de măsuri destinat promovării transportului verde la nivelul ţării noastre, modificarea Ghidului de finanţare va fi realizată în regim de urgenţă, astfel încât documentaţiile tehnice să poată fi corelate cu noile prevederi, în vederea depunerii lor în cadrul sesiunii lansate astăzi”, a declarat Lóránd-Árpád FÜLÖP, preşedintele Administraţiei Fondului pentru Mediu.

Cheltuieli eligibile 100%

Potrivit AFM finanţarea în cadrul programului se acordă în procent de 100% din cheltuielile eligibile, în limita sumelor ce pot fi acordate pentru fiecare categorie de solicitanţi.

Înscrierile în aplicaţie se realizează în limita a 150% a bugetului alocat Programului.

Suma maximă finanţată pentru instalarea unei staţii de reîncărcare este de 190.000 lei, valoare ce reprezintă 100% din totalul cheltuielilor eligibile.

Cine poate beneficia de finanţare pentru stații de încărcare electrice

  •  – instituţie publică — maximum 800.000 lei;
  • – UAT — municipiul Bucureşti — maximum 8.000.000 lei;
  • – subdiviziune a municipiului Bucureşti — maximum 8.000.000 lei;
  • – UAT — municipiu de rang I — maximum 4.000.000 lei;
  • – UAT — municipiu de rang II — maximum 3.000.000 lei;
  • – UAT — oraş — maximum 2.000.000 lei;
  • – UAT — comună — maximum 1.000.000 lei;
  • –  UAT — judeţ — maximum 4.000.000 lei;
  • – instituţie publică/UAT — localizată în staţiuni turistice de interes naţional — maximum 3.000.000 lei;
  • – instituţie publică/UAT — localizată în staţiuni turistice de interes local — maximum 2.000.000 lei;
  • – zonă metropolitană (definită sau constituită) a municipiilor reşedinţă de judeţ/municipiului Bucureşti — maximum 2.000.000 lei.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate