Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

IŞJ Alba: Peste 70 de elevi din judeţ vor beneficia de sprijin financiar pentru achiziţionarea de calculatoare, prin programul “Euro 200”. Care este procedura


Publicat

calculatoareÎn judeţul Alba, toţi cei 74 de solicitanţi eligibili din acest an, în cadrul programului naţional “Euro 200”, au fost declaraţi beneficiari ai ajutorului financiar. Astfel, vor putea să-şi cumpere calculatoare. Inspectorul şcolar general IŞJ Alba, Marcela Dărămuş, a transmis detalii utile pentru beneficiari.

Programul „Euro 200” se derulează începând cu anul 2004, în baza Legii nr. 269/2004, obiectivele sale fiind stimularea achiziţionării de computere prin acordarea unor ajutoare financiare stabilite pe criterii sociale, respectiv crearea de competenţe în utilizarea mijloacelor IT & C.

Se eliberează beneficiarilor Legii nr. 269/2004 bonuri valorice pentru acordarea unui ajutor financiar în vederea stimulării achiziţionării de calculatoare şi înregistrează eliberarea acestora. Fiecare bon valoric este identificat unic la nivel naţional prin serie şi număr. Bonurile valorice sunt valabile numai pentru anul calendaristic în curs.

După achiziţionarea calculatorului de către fiecare elev beneficiar al prevederilor Legii nr. 269/2004, comisia primeşte de la acesta dovezile achiziţiei (factura sau factura fiscală, după caz, şi procesul-verbal de predare-primire a calculatorului) şi le înaintează comisiei judeţene.

Cele două documente se vor depune de către elev în copie, cu condiţia ca la depunerea lor solicitantul să prezinte şi actele în original. Comisia şi solicitantul vor semna copiile depuse pe fiecare pagină pentru conformitate cu originalul. Beneficiarii Legii nr. 269/2004 se pot prezenta la oricare agent economic care comercializează calculatoare şi pot achiziţiona calculatoare în baza bonului valoric în original, achitând diferenţa de preţ care depăşeşte contravaloarea ajutorului financiar. În situaţia în care furnizorul acceptă, diferenţa de preţ prevăzută la alin. (1) poate fi plătită de beneficiar şi în rate. În aceste cazuri, bonul valoric obţinut de către beneficiarii Legii nr. 269/2004 de la unităţile/instituţiile de învăţământ poate constitui avans pentru achiziţionarea calculatoarelor.

Este interzisă acordarea de către agentul economic a unui rest de bani la bonul valoric. Agentul economic va vinde calculatorul numai după verificarea autenticităţii bonului valoric şi a identităţii persoanei solicitante, în raport cu lista publicată în Monitorul Oficial al României şi prin intermediul portalului pentru achiziţii PC cu ajutor financiar. Agentul economic vânzător va elibera elevului/ studentului beneficiar o factură sau o factură fiscală, după caz, corespunzătoare valorii calculatorului achiziţionat, pe care se va nota faptul că inspectoratul şcolar/ instituţia de învăţământ superior va achita echivalentul în lei al sumei de 200 de euro, calculat la cursul de schimb valutar comunicat de Banca Naţională a României pentru ultima zi a lunii precedente achiziţiei.

Persoanele beneficiare ale prevederilor Legii nr. 269/2004 sunt obligate ca în termen de 5 zile de la data primirii facturii sau a facturii fiscale, după caz, şi semnării procesului-verbal de predare-primire să predea o copie a acestora la unitatea/instituţia de învăţământ care i-a eliberat bonul valoric. Agentul economic care vinde calculatorul este obligat să emită un certificat de garanţie pe o perioadă de 24 de luni de la data vânzării calculatorului.

Distribuirea bonurilor pentru achiziţionarea de calculatoare are termen-limită data de 30 iulie, iar achiziţia propriu-zisă se va putea face până la 31 august.

Vezi integral Lista beneficiari_Euro200

Scoala / Nr. elevi beneficiari

Centrul Școlar de Educație Incluzivă Alba Iulia-5

Colegiul Național ”Horea, Cloșca Și Crișan” Alba Iulia-1

Colegiul Național ”Titu Maiorescu” Aiud-1

Colegiul Tehnic ”Alexandru Domșa” Alba Iulia-1

Liceul ”Horia, Cloșca Și Crișan” Abrud-3

Liceul Tehnologic ”Ștefan Manciulea” Blaj-1

Liceul Tehnologic Silvic Câmpeni-2

Școala Gimnazială ”Dr. Petru Șpan” Lupșa-1

Școala Gimnazială ”Horea” Horea-7

Școala Gimnazială ”Ioan De Hunedoara” Sîntimbru-5

Școala Gimnazială ”Ion Micu Moldovan” Blaj-16

Școala Gimnazială ”Lucian Blaga” Ocna Mureș-2

Școala Gimnazială ”Prof. Unid. Dr. Gheorghe Beleiu” Poiana Vadului-1

Școala Gimnazială ”Simion Balint” Roșia Montană-1

Școala Gimnazială Blandiana-1

Școala Gimnazială Câmpeni-7

Școala Gimnazială Petrești-1

Școala Gimnazială Veseuș-7

Școala Primară Gura Minei-4

Școala Primară Sântimbru Fabrică-2

Școala Primară Tîrsa-5

 

 


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


TOP articole in ultimele zile

Publicitate

EVENIMENT

Un nou caz de infectare cu COVID în județul Alba. Test pozitiv pentru o femeie de 49 de ani, din Alba Iulia

Publicat

coronavirus

Un nou caz de coronavirus a fost confirmat la nivelul județului Alba, miercuri, 1 aprilie. Este vorba despre o femeie de 49 de ani, din  cartierul Bărăbanț – Alba Iulia.

La nivelul județului Alba, până în acest moment sunt șase cazuri de coronavirus, dintre care unul, primul caz, confirmat vindecat.

Potrivit reprezentanților Spitalului Județean de Urgență Alba Iulia, o femeie, în vârstă de 49 de ani, internată în cadrul secției de boli infecțioase a Spitalului Județean de Urgență Alba Iulia, într-un salon special amenajat pentru pacienții COVID-19, a fost declarată pozitiv, în urma analizelor efectuate în cadrul Laboratorului Direcției de Sănătate Publică Alba.

Femeia s-a prezentat în cadrul Unității de Primiri Urgențe cu ușoare simptome respiratorii, unde a primit tratament și i-au fost recoltate probe biologice pentru COVID-19. În prezent, starea sa generală de sănătate este bună, pacienta fiind afebrilă, fără simptome specifice, dar sub atenta supraveghere a cadrelor medicale.

Pacienta a fost confirmată cu COVID-19, boală cauzată de infectarea cu noul coronavirus (SARS-CoV-2), în cursul zilei de 01.04.2020.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Indemnizații și alte ajutoare sociale care pot fi obținute online în această perioadă. Detalii pentru beneficiari

Publicat

munca birou

Unele drepturi și beneficii sociale pot fi obținute în continuare online, în contextul stării de urgență. Documentele se pot transmite electronic, potrivit măsurilor dispuse de Guvern.

Exemple de beneficii sociale ce pot fi obținute online:

Indemnizația de șomaj:

Pentru ajutorul de șomaj, actele necesare se depun electronic la AJOFM ([email protected], pentru persoanele din județul Alba). Lista documentelor diferă de la caz la caz, în funcție de situația în care se află solicitantul. Șomeri sunt considerate persoanele care nu au un loc de muncă și care nu câștigă bani sau care au venituri provenite din activități autorizate legal, dar care sunt mai mici decât valoarea indicatorului social de referință (ISR), adică 500 de lei pe lună.

Pot fi considerați șomeri și pot cere indemnizația de șomaj și absolvenții în vârstă de cel puțin 16 ani, care nu s-au putut angaja într-o perioadă de 60 de zile de la terminarea școlii, chiar dacă nu au un stagiu de cotizare minim. Aceștia pot primi un ajutor de șomaj de 250 de lei, timp de șase luni.

Vezi și ȘOMAJUL TEHNIC: AJOFM Alba primește, de ASTĂZI, documentele transmise electronic. FORMULARE și alte detalii pentru angajatori

Ca regulă, pentru a putea beneficia de ajutorul de șomaj, cei fără loc de muncă trebuie să aibă un stagiu minim de cotizare, respectiv cel puțin 12 luni în ultimele 24 de luni anterioare depunerii cererii. Indemnizația poate fi de 375 de lei (75% din valoarea ISR) dacă au stagiu de cotizare cel puțin un an sau mai mare, în funcție de perioada de cotizare. Indemnizația se acordă pe perioade de cel puțin 6 luni până la 12 luni, tot luând în considerare perioada de cotizare.

Citește și ȘOMAJUL TEHNIC: Formularele pentru PFA, întreprinderile individuale și profesii liberale. Se transmit online la AJPIS

Beneficiarii trebuie să se înregistreze la agențiile pentru ocuparea forței de muncă în a căror rază teritorială își au domiciliul sau reședința.

Indemnizația de concediul pentru creșterea copilului

Documentele pentru indemnizație se depun prin e-mail la primăria de care aparțin cu domiciliul. Acestea sunt:

  • cererea-tip;
  • certificat de naștere copil;
  • certificatul căsătorie (dacă e cazul);
  • acte identitate ale părinților;
  • decizia de suspendare a activității pe un contract de muncă (solicitantul a intrat în concediu de maternitate/paternitate);
  • adeverința de la angajator cu veniturile nete;
  • un extras de cont bancar dacă dorește plata prin cont (pentru beneficiarul indemnizației, nu soțul/soția care nu a aplicat pentru beneficiu); este indicată această variantă de plată în această perioadă;
  • certificatul handicap al copilului/părintelui (dacă este cazul).

Indemnizația lunară pentru creșterea copilului se stabilește în cuantum de 85% din media veniturilor nete realizate în ultimele 12 luni din ultimii doi ani anteriori datei naşterii copilului. Indemnizația nu se cumulează cu salariul, astfel că, dacă părintele în cauză decide să se întoarcă mai devreme la muncă, pierde banii aferenți indemnizației pentru creșterea copilului.

Indemnizația nu poate fi sub 1.250 de lei și nici peste 8.500 de lei (indiferent cât de mari ar fi veniturile părintelui care intră în CCC). limita de venituri impozabile ce pot fi obținute simultan cu indemnizația de creștere a copilului este de 6.250 de lei.

În cazul stimulentului de inserție, acordat celor care se întorc din concediul de creștere mai repede la muncă, documentele se depun tot la primărie (actele pentru indemnizația de creștere și decizia doveditoare a reluării activității). Dacă își pierd locul de muncă din cauza COVID-19, cei care primeau stimulent de inserție și-l vor păstra.

Alocația de stat pentru copil

Actele se depun tot la primării, online: actele de identitate ale părinților, certificatul de căsătorie, sentința de divorț (dacă e cazul), certificatul de naștere al copilului, dar și extrasul de cont pentru ca alocația să vină în contul bancar.

Tot online se pot depune cererile și documentele și pentru alocația de plasament, însă la agențiile județene de plăți și inspecție socială.

Ajutoarele sociale

Alocația pentru susținerea familiei și venitul minim garantat se solicită tot la primărie.

Documente necesare:

  • adeverința de la agenția de muncă din care reiese că persoana caută loc de muncă (nu e necesară pentru alocația pentru susținerea familiei);
  • copie după actele de identitate ale familiei;
  • dacă are persoană cu handicap în întreținere – documente doveditoare;
  • dacă are copii sub șapte ani – certificat de naștere al acestora;
  • copii după actele de proprietate ale bunurilor deținute (case, apartamente, terenuri, mașini).

sursă: avocatnet.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

OFICIAL: Bilanțul deceselor a ajuns la 92 în România. Ultimele două cazuri, un bărbat și o femeie din București

Publicat

coronavirus

Au fost înregistrate încă două decese din cauza noului coronavirus în România. Potrivit Grupului de Comunicare Strategică, numărul total al deceselor la nivel național ajunge la 92.

Cazuri de decese din cauza coronavirus, raportate prin Grupul de Comunicare Strategică:

Deces 92

Femeie, 78 ani din municipiul București. Internata în data de 18.03.2020 pe secția orotopedie a Spitalul Universitar de Urgenta București pentru o fractura trohanteriana. Se confirmă în data de 29.03.2020 cu infecție COVID-19 și este transferată în 29.03.2020 la Spitalul Colentina.
Deces 31.03.2020. Antecedente personale patologice: boală cardiovasculara, diabet, boala neuro musculară, boală pulmonară cronică.

Deces 91

Bărbat, 70 ani, din municipiul Bucuresti. Internat în data de 29.03.2020 la Spitalul Universitar de Urgență Bucuresti pe secția de Nefrologie pentru dializă, pacientul fiind dializat cronic. Debut simptome respiratorii 29.03.2020, se recoltează proba, care este pozitivă în data de 30.03.2020. Pacientul este transferat în data de 30.03.2020 la spitalul Victor Babeș, însă decedează în salvare. Data deces: 30.03.2020

Deces 90

Femeie, 77 ani din jud. Covasna. Internată în SJU Sfântu Gheorghe, din 18.03.2020 în ATI, recoltare pentru COVID-19 în 26.03.2020, confirmată în 28.03.2020. Decedată în 30.03.2020. Comorbidități: Mielita cervicala, tetraplegie.

Deces 89

Femeie, 66 ani din București. Internată în 24.03.2020 în SCU “Bagdasar-Arseni”(pentru lipotimie cu traumatism minor), transferată în 25.03.2020 în Spitalul de Boli Infecțioase Victor Babeș. Recoltare pentru COVID-19 în 25.03.2020, confirmata în 28.03.2020, decedată în 29.03.2020. Comorbidități: Boală cardiovasculară, HTA, Schizofrenie.

Deces 88

Bărbat, 72 ani din jud. Suceava. Pacient cu domiciliul în jud. Botoșani, internat în SJU Suceava din data de 14.03.2020 pe Secția de Medicina Internă. Recoltat pentru COVID-19 în 25.03.2020, confirmat în 31.03.2020. Decedat în 31.03.2020. Afecțiuni asociate: afecțiuni cardiace și BPOC.

Deces 87

Bărbat, 77 ani din jud. Bistrița Năsăud. Internat din 22.03.2020 în SJU Bistrița – Secția Boli Interne, cu diagnosticul: BPOC acutizat, Cardiomiopatie dilatativa, Cardiopatie Ischemica Cronica, Fibrilatie atriala cu alura rapida, Insuficiență Cardiacă Congestivă stadiul III, Extrasistole ventriculare, Pneumonie interstitial, Pleurezie mica inchisa dreapta, Hipertrofie de prostata, Insuficienta Renala std.III.

Recoltare probe biologice pentru COVID -19 în 24.03.2020. Externat în 30.03.2020 înaintea primirii rezultatului pentru COVID-19 (pe biletul de externare este precizat: evoluție favorabilă sub tratament, recomandare de continuare a tratamentului). Confirmat cu COVID -19 în 31.03.2020, proba lucrata în Laboratorul IRO Cluj. Decedat acasă în 31.03.2020.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Centru cultural cu sală de festivități și sală expozițională, construit la Daia Română. Cum va arăta clădirea

Publicat

Un Centru cultural ce va include printre altele o sală de festivități cu scenă și o sală expozițională va fi construit la Daia Română, printr-o investiție de peste 1,5 milioane de lei.

Compania Națională de Investiții (CNI) a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație privind execuția lucrărilor pentru obiectivul de investiții „Construire și dotate Centru cultural, sat Daia Română, comuna Daia Română, județul Alba”.

Valoarea totală estimată este de 1.562.540,24 de lei, fără TVA.

Clădirea va fi construită pe un teren în suprafață de 375 mp. Imobilul va avea o suprafață utilă de 292,03 mp și un regim de înălțime P + M.

Din punct de vedere funcțional, Centrul cultural propus va avea patru zone:

  • Zona principală ce va fi alcătuită din:
    • o zonă de acces exterioară cu podest și rampă de acces pentru persoanele cu dizabilități, dimensionată conform normativelor în vigoare;
    • un hol de unde se realizează accesul atât în sala de festivități, cât și în zona secundară și mansardă;
    • o sală de festivități și scenă.

  • Zona secundară ce va fi alcătuită din:
    • un grup sanitar, compartimentat pe sexe și dimensionat corespunzător persoanelor cu dizabilități;
    • un vestiar, dotat cu grup sanitar propriu.
  • Mansardă ce va fi alcătuită din:
    • scara de acces și sala expozițională, cât și spații pentru depozitare.
  • Zona tehnică ce va avea acces separat și va fi dimensionată și echipată corespunzător pentru funcționarea unei centrale pe combustibil solid.

Capacitatea Centrului cultural va fi de 100 de persoane.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate