Connect with us
Publicitate

Actualitate

”Iubirea prefăcută”, o nouă metodă de fraudă online. Atenție cui dați datele personale pe internet

femeie calculator laptop

Publicat

O nouă metodă de fraudare a fost identificată în mediul online, victime fiind în principal persoanele care-și caută partener pe internet.

ING Bank România atrage atenţia asupra „romance scam” sau „iubirea prefăcută”.

Potrivit unui comunicat al băncii, infractorul îşi alege victimele după o evaluare amănunţită a profilurilor de pe reţelele de socializare. El vizează persoanele vulnerabile, de cele mai multe ori singure şi cu mai puţine cunoştinţe digitale, cu care poate crea cu uşurinţă o conexiune prin intermediul acestor canale. Odată ce a adunat toate informaţiile necesare, el va contacta pentru prima dată potenţiala victimă.

Următorul pas este stabilirea unui raport de încredere cu victima. Astfel, acesta îşi va asuma identităţi care presupun statut de încredere în societate, precum cadru militar sau persoane din mediul academic. Discuţiile le va ţine exclusiv prin intermediul aplicaţiilor de mesagerie, fără apeluri cu video. Iar în lipsa contactului prin video, pentru a convinge victima, acesta va trimite fotografii cu documente care să „ateste” că identitatea pe care şi-a asumat-o este reală. De regulă, este vorba de fotografii cu cartea de identitate şi/sau paşaportul, care, desigur, sunt false.

Banca menţionează că în momentul în care infractorul este sigur că a câştigat încrederea victimei sale, el îşi va declara „sentimentele” faţă de aceasta destul de repede şi va insista până obţine reciprocitate în relaţia romantică. Din acel moment schema poate fi aplicată.

Aceasta poate consta în solicitarea de documente personale, date bancare, fotografii compromiţătoare sau chiar transferul banilor într-un cont indicat de infractor.

În situaţia în care infractorul cere bani direct, acesta va începe cu sume mici, invocând o situaţie de maximă urgenţă, precum transportul până la victimă pentru a fi împreună, împlinirea unui proiect sau chiar salvarea vieţii.

Odată ce va primi primul transfer, infractorul va continua să ceară din ce în ce mai mulţi bani. În final, dacă victima refuză să mai trimită o nouă tranşă, acesta recurge la şantaj, inclusiv emoţional, sau nu mai răspunde în aplicaţiile de mesagerie.

Suplimentar, infractorul poate folosi datele obţinute pentru a crea identităţi false, pentru accesarea conturilor bancare, folosirea datelor de pe card pentru cumpărături fără voia victimei sau chiar şantajarea acesteia folosind materialele compromiţătoare pentru a obţine bani.

Autorităţile recomandă victimelor acestui tip de schemă să nu se simtă ruşinate, să oprească orice contact cu infractorul, să facă plângere la poliţie şi să anunţe banca în cazul în care au furnizat date bancare.

„Fă-ţi temele. Caută informaţii despre identitatea celui care te contactează online din mai multe surse. Uneori, o simplă căutare pe Google te poate salva. Cere ca discuţiile să se desfăşoare prin video pentru a putea stabili că persoana este cine spune, în ciuda fotografiilor cu documentele pe care ţi le trimite. Refuzul lor ar putea fi un mare semn de întrebare, chiar dacă invocă motive precum o cameră nefuncţională a telefonului/laptop-ului. Nu oferi niciodată datele tale bancare, adică datele cardului, numele de utilizator, parole sau pin. Acelaşi sfat este valabil şi pentru documente personale, cum ar fi copii ale actelor de identitate. Evită să transmiţi materiale compromiţătoare, care ar putea fi folosite pentru a te şantaja. În cazul în care urmează să te întâlneşti în persoană cu cineva cu care ai avut contact doar prin reţelele de socializare, spune prietenilor şi familiei unde şi la ce oră te vei întâlni”, sunt recomandările băncii.

ING Bank România este parte a ING Group, instituţie financiară internaţională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38,8 de milioane de clienţi individuali, companii sau instituţii din peste 40 de ţări.

Înfiinţată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse şi servicii tuturor categoriilor de clienţi – companii mari şi mici, instituţii financiare, mici antreprenori şi persoane fizice. ING Bank România este a patra bancă în top 10 bănci locale, conform activelor, şi singura bancă cu creştere organică, fără achiziţii de portofolii de clienţi sau alte bănci. ING Bank România este o bancă universală cu peste 1,6 milioane de clienţi din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri şi Mid-Corporate şi Wholesale Banking.

sursă: Agerpres

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate