Connect with us
Publicitate

Eveniment

Jumătate din cele peste 10 milioane de apeluri la 112, anul trecut, nu au fost urgențe. Ce au vrut să afle cei care au sunat

Publicat

Aproape jumătate din cele peste 10 milioane de apeluri la 112 de anul trecut nu au fost urgenţe. STS atenționează asupra responsabilității de care trebuie să dea dovadă cetățenii, atunci când apelează Serviciul de Urgențe 112.

Purtătorul de cuvânt al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, Cătălin Chirca, spune că oamenii sunt pentru că

  • la celălalt capăt al firului „este cineva care le răspunde şi, până la urmă, vorbeşte cu ei”.

„În continuare, în România, este un număr foarte ridicat de apeluri non-urgente. Oamenii sună pentru alte motive decât pentru cele care sunt în competenţa Serviciului de Urgenţă 112.

Anul trecut au fost peste 10 milioane de apeluri la 112, însă aproape jumătate dintre acestea nu au fost urgenţe.

Oamenii au sunat pentru diferite motive. De cele mai multe ori sună să solicite informaţii, sună pentru că ei cunosc că la 112 este cineva care le răspunde şi, până la urmă, vorbeşte cu ei”, a arătat Chirca, potrivit Agerpres.

De ce sună la 112 oamenii care nu au urgențe

Acesta a precizat că, de cele mai multe ori, cei care sună la 112 solicită informaţii privind traficul rutier.

„Sunt persoane care trebuie să ajungă urgent la aeroport. Traficul este blocat, pentru ei reprezintă ceva urgent, pentru că ei vor pierde avionul. Nu este de competenţa Serviciului de Urgenţă 112.

La fel, sunt persoane care au probleme cu electricitatea acasă şi pentru ei local poate reprezenta o situaţie de criză sau o situaţie deosebită. Însă 112 nu poate interveni pentru a le repune sistemul de electricitate în funcţiune.

De asemenea, sunt şi alte persoane care sună la 112, pentru a adresa injurii operatorilor. Există şi o astfel de categorie. Însă cel mai important este să ne adresăm persoanelor care sunt de bună credinţă şi care trebuie să înţeleagă să apeleze 112 doar atunci când este necesar. Pentru ca acolo să intervină un echipaj de la Ambulanţă, de la Poliţie, de la Jandarmerie, de la Pompieri sau de la Salvamont”, a spus Cătălin Chirca.

Campanie privind apelarea responsabilă a Serviciului de Urgenţă 112

Prezent online la şedinţa Consiliului Naţional al Audiovizualului, Cătălin Chirca a prezentat o solicitare a STS referitoare la

  • campania de conştientizare a publicului privind apelarea responsabilă a Serviciului de Urgenţă 112.

Campania ar urma să se desfăşoare în următoarele şase luni.

„De douăzeci de ani numărul 112 funcţionează în România. Răspundem la urgenţe în fiecare minut, oră de oră. Cu toţii putem să ne asigurăm că serviciile de urgenţă sunt disponibile şi eficiente în caz de pericol.

Peste 10 milioane de apeluri ajung la 112 în fiecare an. Aproape jumătate nu reprezintă urgenţe. Aşa că, dacă nu e urgenţă, mai gândeşte-te! Sună responsabil la 112. O campanie a Serviciului de Telecomunicaţii Speciale”, se arată în textul apelului STS.

Cătălin Chirca a subliniat că o astfel de iniţiativă ar putea să ajute serviciul 112, reducând timpul în care se procesează un apel urgent şi care trebuie să ajungă la agenţiile specializate.

„Toate aceste apeluri nu pleacă mai departe, ca să nu încărcăm agenţiile specializate şi să putem să le degrevăm de o astfel de presiune a unor apeluri non-urgente. Tocmai de aceea, aceste clipuri ar trebui să trezească un sentiment de conştientizare în fiecare dintre noi”, a subliniat reprezentantul STS.

Solicitarea STS a fost aprobată ulterior de CNA.

Serviciul de Telecomunicaţii Speciale este administratorul Serviciului de Urgenţă 112.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate