Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Kaufland, obligat să-i plătească 100.000 de lei unei foste angajate, la șase ani de la un accident de muncă

Publicat

kaufland

Curtea de Apel Timişoara a pronunţat sentinţa finală într-un dosar în care o fostă casieră dintr-un supermarket Kaufland din Arad a solicitat daune morale de 300.000 de lei pentru traumele suferite în urma unui accident de muncă petrecut în 2013. Din suma cerută, a primit în instanță 100.000 de lei, șase ani mai târziu.

Potrivit cererii de chemare în judecată, în seara zilei de 22.11.2013, casiera era la serviciu, lucrând până în jurul orei 21.00 la casa de marcat numărul 8. Pentru că la ora respectivă nu mai erau clienţi, a primit sarcină de la şeful de zi să se ocupe de marfa provenită din returul de la casele de marcat, transportul acesteia cu ajutorul cărucioarelor de cumpărături şi plasarea la rafturile de provenienţă.

În timp ce era pe scară pentru a aranja marfa la raftul cu produse de sezon din cadrul raionului dulciuri, un coleg de la raionul băuturi a lovit scara pe care se afla colega lui cu transpaletul electric, mişcând-o suficient cât femeia să se dezechilibreze şi să cadă de pe scară pe piciorul drept, suferind o fractură de calcaneu.

După şase luni de concediu medical, casiera s-a întors la serviciu. Pentru că durerile nu au lăsat-o, femeia a cerut să îi fie încredinţate doar sarcini care nu necesită statul în picioare. „Cu toate acestea, la o durată de muncă de peste 4 ore, fără a sta întinsă pe o poziţie orizontală, piciorul drept se umfla generând o stare de durere accentuate”, se arată reclamaţia femeii din instanţă.

Femeia a mai arătat că în perioada de refacere a consultat mai mulţi medici din ţară şi străinătate, iar unii i-au spus că e nevoie de o perioadă lungă de refacere, iar alţii nu i-au dat nicio şansă de revenire.

În decembrie 2016, casiera a fost supusă unei noi intervenţii chirurgicale. Pentru că durerile persistau, în 2017, femeia a deschis proces, cerând instanţei să oblige Kaufland la plata unor daune morale de 300.000 de lei.

Femeia a arătat că „prin fracturarea calcaneului şi aplatizarea piciorului, generând dureri ireversibile este evident i s-au alterat condiţiile de viaţă, că nu mai are posibilitatea de a contribui la bunăstarea familiei sale, în acelaşi mod, că i s-a alterat şi imaginea de sine, precum şi că posibilitatea de a participa din plin la viaţa socială s-a diminuat, spre exemplu.: neputând purta încălţăminte pe toc sau exercita sporturi de agrement: ski, drumeţii montane, ce necesită o intensă utilizare a piciorului”.

Sursă: Adevarul.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Mihai

    marți, 23.04.2019 at 14:11

    La profiturile uriașe pe care le are lanțul multinațional Kaufland, s-au judecat pentru un 300,000 Lei cu femeia care trebuie să își trateze afecțiunea pe viață, se pare. Un derizoriu 64,000 euro, probabil câștigați de Vineri, până Sămbătă doar de cel local din Alba.

    E mai important pentru Kaufland să doneze extrem de generos pentru a ne îndoctrina copiii cu mizeria „identității de gen”, adică copilul să își decidă singur sexul, spre deosebire de cel cu care s-a născut. Păi să mai cumperi un ac de la ăștia?

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

EDUCAȚIE

Înscrieri la grădiniță 2022: a început etapa de reînscriere a copiilor în grupa următoare. Acte necesare, condiții, calendar

Publicat

Luni, 16 mai, a început etapa de reînscrieri a copiilor care au frecventat grădinița și vor să continue și anul școlar viitor. Prima etapă de înscriere a celor care acum încep grădinița va debuta în 30 mai.

Părinții pot transmite datele copiilor prin poștă electronică, telefonic sau fax.

Învățământul preșcolar (pentru copii cu vârste între 3 și 6 ani) cuprinde grupa mică, grupa mijlocie şi grupa mare. Se desfășoară în grădinițe sau în școli (de stat sau private), care au ca secție grupe de învățământ preșcolar. În limita locurilor disponibile, și copiii de 2 ani pot fi înscriși la grădiniță, potrivit Ministerului Educației.

Vezi Lista unităților de învățământ preșcolar din județul Alba, atât de stat, cât și particulare, acreditate sau autorizate pentru funcționare (fără modificări față de anii trecuți).

Pentru cuprinderea în învăţământul preşcolar a copiilor cu vârste între 3 şi 6 ani, Ministerul Educației a aprobat derularea succesivă a următoarelor etape:

  • reînscrierea copiilor care frecventează grădinița în acest an şcolar şi doresc să o frecventeze și în anul școlar următor: din 16 mai
  • prima etapă de înscriere: 30 mai – 15 iunie
  • a doua etapă de înscriere: 16-24 iunie

Programul reînscrierilor, respectiv al înscrierilor este stabilit de conducerea unității de învățământ și trebuie afişat la loc vizibil, în fiecare grădiniță, inclusiv pe site-ul acesteia, dacă există, și, eventual, pe site-ul inspectoratului școlar.

Înscrieri la grădiniță 2022 – date generale

Părinții pot comunica unității de învățământ și prin fax, poștă electronică sau telefonic, datele necesare (date privind solicitantul, date privind copilul), pentru a se realiza planificarea pentru depunerea dosarelor.

Etapa de depunere a dosarelor cu documentele necesare se va desfășura conform planificării realizate de unitatea de învățământ, pe zile și pe intervale orare. Planificarea va fi postată atât pe site-ul unității de învățământ, cât și la avizier.

Ocuparea locurilor libere, după finalizarea etapei de reînscrieri, se va face, de regulă, în ordinea descrescătoare a grupelor de vârstă, respectiv: grupa mare, grupa mijlocie și grupa mică, cu respectarea prevederilor din legislația în vigoare.

În situația în care într-o unitate de învățământ numărul cererilor de înscriere a copiilor în învățământul preșcolar, primite de la părinți, este mai mare decât numărul de locuri libere, vor fi aplicate, succesiv, criterii de departajare generale și criterii de departajare specifice.

Criteriile generale de departajare

  • existența unui document care dovedește că un copil este orfan de ambii părinți (situația copilului care provine de la o casă de copii/ un centru de plasament/ plasament familial se asimilează situației copilului orfan de ambii părinți);
  • existența unui document care dovedește că un copil este orfan de un singur părinte
  • existența unui frate/a unei surori înmatriculat/înmatriculate în unitatea de învățământ respectivă
  • existența unui document medical eliberat de medicul specialist/certificat de orientare școlară și profesională/certificat de încadrare în grad de handicap a copilului.

Criteriile specifice de departajare (elaborate de fiecare unitate de învăţământ preşcolar sau cu grupe de preșcolari, aprobate de Consiliul de administraţie al acesteia şi avizate de către consilierul juridic al inspectoratului școlar judeţean/al municipiului Bucureşti până la data de 27 mai 2022) vor fi aplicate doar după epuizarea criteriilor generale. Pentru criteriile specifice stabilite, unitatea de învățământ va preciza documentele doveditoare pe care părintele trebuie să le depună în momentul validării cererii-tip de înscriere.

Criteriile specifice de departajare nu pot fi discriminatorii și nu pot include liste de preînscrieri, organizate în afara calendarului de înscriere în învățământul preșcolar.

Unităţile de învăţământ preșcolar particular vor afişa și informații privind statutul grădiniței respectiv: autorizată să funcţioneze provizoriu sau acreditată de Agenția pentru Asigurarea Calităţii în Învăţământul Preuniversitar (ARACIP).

Înscrieri la grădiniță 2022 – acte necesare

Actele necesare pentru înscrieri la grădiniță sunt:

  • cerere tip
  • certificatul de naștere al copilului (copie)
  • cartea de identitate a solicitantului (copie)
  • adeverință de salariat pentru părinți sau tutore
  • hotărârea de divorț, acolo unde este cazul
  • documente justificative care să ateste îndeplinirea criteriilor generale și acolo unde este cazul cele specifice.

Aceste documente se transmit prin e-mail, fax sau telefonic.

La grădinițe trebuie afișate următoarele detalii:

  • capacitatea instituţiei (numărul de copii pentru care a fost proiectată)
  • numărul de locuri aprobat prin planul de şcolarizare (pe grupe de vârstă: mică, mijlocie, mare)
  • criteriile generale şi criteriile specifice pentru înscrierea copiilor

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Specialiști de la 22 de direcții sanitar-veterinare, instruiți în Alba, pentru controale în domeniul siguranței alimentelor

Publicat

Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA) a organizat, în județul Alba, între 11 și 13 mai, o instruire cu la care au participat reprezentanți de la 22 direcții sanitare veterinare din zona centru, sud, nord și vest a țării.

Cu ocazia instruirii au fost efectuate vizite de lucru la unități de industrie alimentară din domeniile procesării laptelui și tranșare a cărnii.

Au participat reprezentanți de la 22 direcții sanitar-veterinare județene: Alba, Arad, Bihor, Bistrița-Năsăud, Brașov, Caraș-Severin, Cluj, Covasna, Dolj, Gorj, Harghita, Hunedoara, Maramureș, Mehedinți, Mureș, Olt, Satu Mare, Sălaj, Sibiu, Timiș, Vâlcea și București. 

În cadrul instruirii cu tematica ”Instrucțiuni privind desfășurarea controalelor oficiale și a altor activități oficiale în domeniul siguranței alimentelor” au fost prezentate aspecte practice privind cerințele de sănătate și de igienă pentru producerea laptelui crud, recepția, stocarea și procesarea laptelui materie primă.

De asemenea, au fost expuse noțiuni privind cerințele microbiologice ale alimentelor, cerințele privind efectuarea inspecțiilor post-mortem la bovine și porcine.

Totodată, s-a vorbit despre controalele oficiale, riscurile și măsurile care trebuie luate de către autoritățile competente în cazul încălcării cerințelor privind carnea proaspătă. 

Alte puncte importante de pe agenda instruirii au vizat:

  • prezentarea procedurilor de înregistrare a producătorilor care intenționează să deruleze exporturi de produse alimentare în China
  • actualizarea cerințelor privind efectuarea inspecțiilor post-mortem la ungulatele domestice
  • efectuarea controalelor oficiale pe întregul lanț de producție a laptelui crud
  • implementarea sistemului HACCP la nivelul unităților din sectorul alimentar. 

Din partea ANSVSA, la instruire, a participat o echipă condusă de către dr. Cristian Ioan Duicu, director general al Direcției Generale Siguranța Alimentelor și formată din specialiști în domeniu.

Instruirea a fost organizată pentru asigurarea pregătirii profesionale continue a specialiștilor din cadrul Direcțiilor Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor cu atribuții privind efectuarea controalelor oficiale în domeniul igienei, siguranței alimentelor și sănătății publice, în contextul noilor Regulamente delegate și de punere în aplicare a prevederilor Regulamentului (UE) 2017/625 privind organizarea controalelor oficiale.

sursa foto: DSVSA Alba

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Spitalul Județean Alba: activitatea centrului de evaluare medicală a pacienților COVID, sistată în perioada cu incidență redusă

Publicat

Reprezentanții Spitalului Județean de Urgență Alba anunță că se sistează activitatea centrului dedicat evaluării medicale a pacienților diagnosticați cu COVID care se tratează la domiciliu sub observația medicului de familie. Motivul este scăderea numărului de cazuri, la nivel național și pe teritoriul județului Alba, dar și adresabilitatea scăzută din ultimele luni.

Potrivit sursei citate, în continuare, la SJU Alba Iulia, în Unitatea de Primiri Urgențe, în secția de Boli Infecțioase (prin internare) și, în funcție de gravitate, în secția de Anestezie și Terapie Intensivă, sunt diagnosticați, evaluați, investigați, îngrijiți și tratați pacienții cu COVID-19.

În funcție de evoluția numărului de cazuri (creșterea incidenței) și în situația în care va fi necesar activitatea centrului de evaluare medicală a pacienților diagnosticați cu noul coronavirus SARS-CoV-2 va fi reluată, potrivit sursei citate.

Spitalul Județean de Urgență Alba Iulia ”a organizat un spațiu medical adecvat, care a funcționat separat de celelalte secții/specialități medicale în care ajungeau pacienții cu COVID-19 (exemple Unitatea de Primiri Urgențe, secția de Boli Infecțioase, Secția de Anestezie și Terapie Intensivă).

Centrul era dedicat evaluării medicale a pacienților cu COVID-19, care s-au tratat la domiciliu, sub observația medicilor de familie. Aici pacienții au putut beneficia de investigații medicale, în timpul evoluției bolii, după o programare prealabilă și cu respectarea măsurilor impuse pentru prevenirea răspândirii îmbolnăvirilor.

În continuare, la SJU Alba Iulia, activitatea pe zona de COVID-19 se desfășoară în condiții normale. Se prelevă probe pentru diagnosticarea bolii, sunt tratați pacienți și se efectuează investigații medicale de specialitate. Pacienții care prezintă simptomatologie specifică sunt încurajați să se adreseze spitalului sau medicilor de familie, în funcție de situație”, mai transmit reprezentanții unității medicale.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Fost ministru al Economiei: ”Guvernul va mări taxele și impozitele. Ce vor să facă domnii Ciolacu și Ciucă este crimă economică”

Publicat

Criza economică din prezent este ”o furtună aproape perfectă”, a declarat vicepreședintele USR Claudiu Năsui.

”Cu toată proprietatea cuvintelor folosite, ce vor să facă domnii Ciolacu și Ciucă este crimă economică. Să nu credeți că nu au de ales” a spus Năsui.

Fostul ministru al Economiei crede că Guvernul va mări taxele și impozitele, mergând astfel ”direct în buzunarul românilor”.

Claudiu Năsui a declarat despre inflație că este o furtună aproape perfectă.

”Eu am spus că inflația va ajunge la 15% anul acesta și asta o ziceam în decembrie, când BNR-ul zicea că nu depășim cele două cifre” a spus acesta, potrivit RFI.

Vezi: Încă o categorie de angajați va beneficia de scutire de impozit la salarii. Legea a fost promulgată

Unii experți atrag atenția că majorarea unor impozite nu mai poate fi exclusă.

”Populația e sărăcită. Prețurile explodează. Deja ne permitem să cumpărăm mai puțin în fiecare lună. Iar PSD și PNL vor să crească taxele.

Nicio țară din lume nu crește taxele când economia e la marginea prăpastiei.

Cu toată proprietatea cuvintelor folosite, ce vor să facă domnii Ciolacu și Ciucă este crimă economică. Să nu credeți că nu au de ales.

Pot să reducă cheltuielile, dar nu vor să facă asta pentru că atunci le este afectat activul de partid care a tot crescut pe spatele statului.

Guvernul are de ales: fie își restrânge cheltuielile, deci nu le mai crește cu 19% față de anul trecut, fie crește taxele, adică fie noi, românii, o să avem mai puțini bani, fie ei își restrâng puțin organigramele, pensiile speciale, agențiile, PNDL-urile și toate astea”, a spus Claudiu Năsui, într-o postare pe Facebook.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax