Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

UPDATE Klaus Iohannis a fost validat în funcţia de preşedinte. Mircea Hava şi Teodor Atanasiu au participat la ceremonia oficială


Publicat

hava

klaus iohannis, mircea hava, teodor atanasiuKlaus Iohannis a fost validat în funcţia de preşedinte, prin hotărâre a Curţii Constituţionale. Aceasta a adoptat, vineri, hotărârile de validare a rezultatului alegerilor prezidenţiale şi a alegerii candidatului ACL în funcţia de preşedinte al României. La ceremonia oficială de la ora 12.00 au participat preşedintele Traian Băsescu, dar şi liderii ACL Alba, Mircea Hava şi Teodor Atanasiu.

UPDATE: Preşedintele ales, Klaus Iohannis, a declarat, vineri, în faţa membrilor CCR, la ceremonia de validare a mandatului, la care a participat şi preşedintele în exerciţiu, Traian Băsescu, că va fi un şef de stat care respectă Constituţia ”în litera şi spiritul ei”.

El a susţinut că, în opinia sa, preşedintele trebuie să inspire naţiunea şi să devină un etalon al societăţii.

”Dincolo de aceste lucruri însă, cred că preşedintele României, prin viziunea cu care vine, trebuie să inspire naţiunea română iar prin comportamentul public pe care îl va avea – să devină un etalon al societăţii române. Vă mulţumesc tuturor”, a spus Iohannis în încheierea discursului său.

El a ţinut să îi mulţumească lui Traian Băsescu pentru prezenţă.”Domnule preşedinte al României, vă mulţumesc că aţi fost de faţă”, a spus Iohannis. ”Cu plăcere”, i-a răspuns Băsescu.

Iohannis: După 25 de ani de la Revoluţie, se încheie o etapă. Românii au spus: Stop şi de la capăt

Preşedintele ales Klaus Iohannis a declarat că după 25 de ani de la Revoluţie s-a încheiat, în acest moment, o etapă, iar românii, prin votul pe care l-au dat la alegerile prezidenţiale, un spus foarte clar: ”Stop şi de la capăt”.

El a precizat că votul dat de români la alegerile prezidenţiale a fost unul ”puternic şi clar” şi a dat asigurări că a înţeles acest vot.

”Le spun românilor încă o dată azi, aici, cu ocazia validării rezultatului alegerilor, că se poate, se poate construi o Românie prosperă şi puternică. Nu se poate nici de azi pe mâine, nici peste noapte. Vom construi România lucrului bine făcut în timp şi pas cu pas”, a mai spus preşedintele ales, făcând astfel referire la sloganul cu care a câştigat alegerile şi la titlul cărţii autobiografice pe care a lansat-o în campanie.

Iohannis a mai spus că România are o Constiuţie bună dar că e nevoie de o revizuire şi că se impun anumite modificări pentru a o aduce în acord cu diverse stări de fapt sau pentru a elimina unele incertitudini.

Preşedintele Traian Băsescu a declarat, la ceremonia de validare a alegerii lui Klaus Iohannis, că nu ar fi vrut ca la sfârşitul mandatului său stânga să domine toate instituţiile statului şi că scorul pe care acesta l-a înregistrat în alegeri arată că lasă moştenire o ţară cu opţiuni de dreapta.

Preşedintele Băsescu a declarat că în societate şi în politica românească există încă există destule resurse pentru pasul înapoi, fiind misiunea fundamentală a preşedintelui să facă să se meargă înainte pe drumul fixat.

”Pentru mine este un moment extrem de important, este finalizarea a zece ani de mandate şi vă doresc, domnule preşedinte ales, ca după primul mandat să nu fiţi în banca din stânga, ci tot în cea din dreapta şi fără vechiul preşedinte în stânga, pentru că cine crede că transformarea României este un proces de cinci ani se înşală”, a spus şeful statului, făcând referire la dispunerea în sală a locurilor unde erau aşezaţi preşedintele în funcţie şi preşedintele ales.

El a arătat că ”în societatea românească şi în politica românească încă există destule resurse pentru pasul înapoi şi este misiunea fundamentală a preşedintelui ca, utilizând de toate instrumentele pe care Constituţia i le pune la dispoziţie, să facă să se meargă înainte pe drumul fixat”.

”Am satisfacţia că las o ţară cu opţiuni clare, parteneriatul strategic cu Statele Unite, prezenţa noastră în Uniunea Europeană şi NATO şi credibilitatea pe care ne-am dobândit-o, în mod deosebit în NATO”, a mai declarat Traian Băsescu.

El a precizat că siguranţa naţională este elementul fundamental în responsabilitatea preşedintelui, ceea ce nu înseamnă că preşedintele poate fi un înalt demnitar al statului român care nu priveşte la realităţile interne.

Curtea Constituţională a adoptat, în unanimitate, două hotărâri, una pentru validarea rezultatului alegerilor prezidenţiale, iar cea de a doua pentru validarea alegerii în funcţia de preşedinte a lui Klaus Iohannis.

Lui Klaus Iohannis urmează să i se înmâneze un exemplar al actului de validare a rezultatului alegerilor.

Conform Legii 370/2004 pentru alegerea preşedintelui României, actul de validare a rezultatului alegerilor se întocmeşte în trei exemplare, dintre care unul rămâne la Curtea Constituţională, unul se prezintă Parlamentului, pentru depunerea jurământului prevăzut de Constituţie, iar al treilea se înmânează candidatului ales.

Administraţia Prezidenţială a anunţat că preşedintele Traian Băsescu participă, la ora 12.00, la şedinţa de validare a alegerii lui Klaus Iohannis în funcţia de preşedinte al României de către plenul Curţii Constituţionale.

BEC a finalizat joi procesul-verbal privind centralizarea rezultatelor votului din turul II al prezidenţialelor, potrivit căruia Klaus Iohannis este declarat câştigător al scrutinului.

Potrivit documentului, Klaus Iohannis este candidatul care a îndeplinit condiţiile art. 81 din Constituţie. Articolul menţionat se referă la „alegerea Preşedintelui” şi prevede, la alineatul (3), că „în cazul în care nici unul dintre candidaţi nu a întrunit majoritatea (în primul tur de scrutin – n.r.), se organizează al doilea tur de scrutin, între primii doi candidaţi stabiliţi în ordinea numărului de voturi obţinute în primul tur. Este declarat ales candidatul care a obţinut cel mai mare număr de voturi”.

Klaus Iohannis a obţinut 6.288.769 voturi valabil exprimate, iar Victor Ponta 5.264.383 voturi, conform procesului-verbal întocmit de BEC.

Numărul total al alegătorilor care s-au prezentat la urne este de 11.719.344, dintre care 10.042.721 au votat la secţia de votare în a cărei rază teritorială domiciliază, pe listele electorale permanente, 1.569.668 au votat în altă localitate decât cea de domiciliu, iar 106.955 cu urna mobilă.

Din totalul voturilor, 11.553.152 au fost valabil exprimate, iar 166.111 au fost nule.

Numărul total al alegătorilor înscrişi în listele electorale permanente a fost de 18.280.994.

sursa: mediafax



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Drum de ocolire a localității Petrești: Ministrul Transporturilor a semnat ordinul pentru investiție

Publicat

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode a semnat joi ordinul pentru investiţia „Drum de ocolire în partea de vest a municipiului Sebeş – varianta ocolitoare a localității Petrești”, a transmis primarul Dorin Nistor. 

„Încă o veste bună pentru Sebeș: ministrul transporturilor, Lucian Bode, a semnat ordinul pentru investiția „Drum de ocolire în partea de vest a Municipiului Sebeș” (ocolitoarea localității Petrești)”, a scris Dorin Nistor, pe pagina de Facebook.

Reamintim faptul că ministrul Transporturilor a fost prezent joi la Sebeș, pentru inaugurarea lotului 1 al Autostrăzii A10 Sebeş-Turda.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

MĂSURI decise de CJSU Alba pentru localitățile Câmpeni, Bistra, Cetatea de Baltă, Horea, Jidvei, Șibot. Ce trebuie respectat

Publicat

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență (CJSU) Alba a decis joi măsuri de respectat în 6 localități din județul Alba, în următoarele 14 zile. Acestea intră în vigoare de vineri, 4 decembrie, ora 00.00.

HOTĂRÂREA nr. 84 din 03.12.2020 privind stabilirea unor măsuri de limitare și prevenire  a răspândirii virusului SARS-COV-2 pe raza unităților administrativ-teritoriale Câmpeni, Bistra, Cetatea de Baltă, Horea, Jidvei și Șibot

Vezi Hotărârea nr. 84 – CJSU ALBA din 03 decembrie 2020

Art. 1 (1) La nivelul unităților administrativ-teritoriale Câmpeni și Horea, unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–COV-2 este de peste 3 cazuri la 1.000 de locuitori, începând cu data de 04.12.2020, ora 00.00, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

  • Activitățile instituțiilor muzeale, a bibliotecilor, librăriilor, școlilor populare, de artă și de meserii, precum și evenimentele culturale în aer liber se desfășoară numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății;
  • Organizarea și desfășurarea activității cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte în spații închise este interzisă;
  • Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;
  • Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc);
  • Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;
  • Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 23:00-05:00, cu următoarele excepții:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate și amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
  • deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
  • deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistență persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;

Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;

Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

În interiorul centrelor comerciale în care își desfășoară activitatea mai mulți operatori economici nu se permite exploatarea locurilor de joacă, a sălilor de jocuri, precum și a activității barurilor, cluburilor și discotecilor;

Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;

Instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc.

Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia.

Art. 2 (1) La nivelul unității administrativ-teritoriale Bistra, Cetatea de Baltă, Jidvei și Șibot, unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-COV-2 este între 1,5 și 3/1.000 de locuitori, începând cu data de 04.12.2020, ora 00.00, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

  • Activitățile instituțiilor muzeale, a bibliotecilor, librăriilor, școlilor populare, de artă și de meserii, precum și evenimentele culturale în aer liber se desfășoară numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății.
  • Organizarea și desfășurarea activității cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte în spații închise este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;
  • Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale.
  • Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);
  • Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;
  • Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 23:00-05:00, cu următoarele excepții:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate și amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
  • deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
  • deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistență persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este permisă în intervalul orar 06:00-23:00 fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă în intervalul orar 06:00-23:00 fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

În interiorul centrelor comerciale în care își desfășoară activitatea mai mulți operatori economici nu se permite exploatarea locurilor de joacă, a sălilor de jocuri, precum și a activității barurilor, cluburilor și discotecilor;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului.

Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia.

Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

VIDEO: Ministrul Bode, întrebat dacă inaugurarea lotului 1 al autostrăzii A10 este electorală: Nu are legătură cu Moș Nicolae

Publicat

Deschiderea lotului 1 al Autostrăzii A10 Sebeș – Turda, după șase ani de la demararea lucrarilor, a culminat cu o declarație de presă a constructorilor și a ministrului Transporturilor, Lucian Bode. În timpul discursului, Bode a făcut o serie de declarații politice legate de realizările guvernului liberal și ce planuri de viitor pentru următorii patru ani are Guvernul PNL.

Însă, la sfârșitul discursului ministrului Bode, reprezentații guvernului au spus că a fost o declarație și nu o conferință de presă și că jurnaliștii prezenți nu pot pune întrebări. 

Reporterul alba24.ro l-a întrebat pe ministrul Bode de ce mobilizarea a fost exemplară doar în ultimele săptămâni și de ce inaugurarea lotului a fost realizată cu doar trei zile înainte de alegerile parlamentare din 6 decembrie. 

Pentru câteva secunde, ministrul Bode părea că a vrut să răspundă de ce mobilizarea a fost semnificativă doar în ultima vreme, dar s-a oprit și a precizat că a explicat în timpul discursului cum și de ce s-a realizat mobilizarea.

VEZI ȘI: LIVE VIDEO: DECLARAȚII și explicații la deschiderea Lotului I al Autostrăzii Sebeș-Turda. Este prezent ministrul Transporturilor

”V-am explicat de ce, s-au mobilizat, am făcut o declarație de presă…”, a spus ministrul Bode.

Mai mult de atât, acesta a mai spus că inaugurarea: ”nu are legătură cu Moș Nicolae”.

Pentru a stinge momentul stânjenitor, mai multe persoane din staff-ul ministrului au început să aplaude răspunsul dat de acesta. Printre cei care au aplaudat s-a aflat și prefectul de Alba, Nicolae Albu.

Mai multe voci politice au acuzat Guvernul PNL că în ultima perioadă au început o serie de inaugurări electorale.

Miercuri, a fost dată în folosință o bucată din centura municipiului Bacău, eveniment la care au participat președintele României, Klaus Iohannis, premierul Ludovic Orban, ministrul Lucian Bode, miniștrii Ion Ștefan și Mircea Fechet. De asemenea, în mai toate șantierele din țară, în ultimele săptămâni se pare că constructorii s-au mobilizat, o parte dintre lucrări fiind postate pe pagina de Facebook a CNAIR.

 

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Program special la serviciile de evidența persoanelor din Alba, cu ocazia alegerilor parlamentare 2020. Detalii pentru cetățeni

Publicat

evidenta populatiei alba

Direcția Publică Comunitară de Evidență a Persoanelor Alba anunță că programul de lucru cu publicul al serviciilor publice comunitare locale a fost extins în zilele de sâmbătă, 5 decembrie și duminică, 6 decembrie, pentru a permite desfășurarea procesului electoral în bune condiții.

„În scopul asigurării cadrului necesar desfășurării în condiții optime a procesului electoral, pentru a veni în întâmpinarea cetățenilor cu drept de vot, serviciile publice comunitare locale  de evidență a persoanelor au extins programul de lucru cu publicul în zilele de sâmbătă, 5 decembrie și duminică, 6 decembrie”, au transmis reprezentanții instituției.

Program S.P.C.L.E.P.

Sâmbătă, 05.12.2020 – Duminică, 06.12.2020

  • Abrud – 08:00-16:00 – 07:00-21:00
  • Aiud – 08:00-16:00 – 07:00-21:00
  • Alba Iulia – 08:00-16:00 – 07:00-21:00
  • Baia de Arieş – 08:00-16:00 – 07:00-21:00
  • Blaj – 07:00-16:00 – 07:00-21:00
  • Câmpeni – 08:00-16:00 – 07:00-21:00
  • Cugir – 08:00-16:00 – 07:00-20:00
  • Ighiu – 08:00-16:00 – 07:00-21:00
  • Jidvei – 08:00-16:00 – 07:00-21:00
  • Ocna Mureş – 08:00-16:00 – 08:00-21:00
  • Sebeş – 08:00-16:00 – 07:00-21:00
  • Teiuş – 10:00-14:00 – 13:00-19:00
  • Zlatna – 08:00-16:00 – 07:00-21:00

Programul D.P.C.E.P. Alba:

  • Sâmbătă, 5 decembrie 2020, între orele 8.00 – 16.00;
  • Duminică, 6 decembrie 2020, între orele 7.00 – 21.00.

In zilele de 5 și 6 decembrie 2020, serviciile publice comunitare locale de evidență a persoanelor din municipiile Aiud, Alba-Iulia, Blaj și Sebeș, orașele Abrud, Baia de Arieș, Câmpeni, Cugir, Ocna-Mureș, Teiuș, Zlatna și comunele Ighiu și Jidvei vor soluționa, cu prioritate, cererile pentru eliberarea actelor de identitate pentru motivele prevăzute la art. 19 alin. (1) lit. f), g) și j) (pierdere, furt, distrugere, deteriorare si anularea actului de identitate) din Ordonanța de urgență a Guvernului 97/2005 privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor români, republicată, precum și cele pentru eliberarea unui nou act de identitate al cărui termen de valabilitate a expirat înainte de data de 01.03.2020.

Cetățenii care dețin acte de identitate ale căror termen de valabilitate a expirat sau va expira în perioada 01.03.2020-06.12.2020 își pot exercita dreptul la vot în baza acestor documente.

Pentru informații suplimentare vă puteți adresa în mod direct serviciului public comunitar local de evidență a persoanelor care deservește localitatea dumneavoastră de domiciliu/reședință (datele de contact ale celor 13 S.P.C.L.E.P. din județul Alba se găsesc pe site-ul www.dpcepalba.ro, la secțiunea ”Servicii locale” ) .

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate