Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

La Aiud s-a aprobat suplimentarea numărului de asistenți personali, pentru anul 2017

Publicat

primaria aiud

primaria aiud Consiliul Local Aiud a aprobat, în ședința de joi, 26 ianuarie, suplimentarea numărului de posturi pentru asistenții personali. Astfel, în acest an numărul acestora va fi de 140.

Potrivit prevederilor Legii nr. 448/2006, privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, persoana cu handicap grav are dreptul, în baza evaluării sociopsihomedicale, la un asistent personal, angajat cu contract individual de muncă încheiat cu primăria localităţii de domiciliu sau reşedinţă a persoanei cu handicap grav.

În conformitate cu prevederile art. 6 alin. (2) din HG nr. 427/2001 pentru aprobarea Normelor metodologice privind condiţiile de încadrare, drepturile și obligaţiile asistentului personal al persoanei cu handicap, cu modificările şi completările ulterioare, anual, la propunerea primarului, consiliul local aprobă numărul asistenţilor personali.

În prezent, Primăria Municipiului Aiud are în evidenţă un număr de 111 asistenţi personali încadraţi cu contract individual de muncă pe perioadă determinată şi nedeterminată, în funcţie de valabilitatea certificatului de persoană cu handicap.

La propunerea Primarului Municipiului Aiud, Consiliul Local a aprobat în ședința de joi, 26 ianuarie 2017, suplimentarea numărului posturilor pentru asistenții personali, astfel, numărul acestora va fi de 140 în anul 2017.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Nicu

    duminică, 29.01.2017 at 07:28

    Alo, primăria Aiud și domnilor consilieri locali, mai citiți din când în când modificările legislative. În calitatea mea de președinte al Sindicatului Asistentului Personal din cadrul Primăriei mun. Aiud, înființat în anul 2001 și de jurist, va aduc la cunoștință că potrivit art. 40 din LEGEA nr. 448 din 6 decembrie 2006 (**republicată**)(*actualizată*)privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap*)(actualizată până la data de 6 ianuarie 2017*), prevede că : ,, Articolul 40(1) Autorităţile administraţiei publice locale au obligaţia să prevadă şi să garanteze în bugetul local sumele necesare din care se suportă salarizarea, precum şi celelalte drepturi cuvenite asistentului personal, potrivit legii.,,
    Prin acest articol și a legii mai sus amintite au fost abrogate prevederile atât a art. 6 alin. (2) din HG nr. 427/2001, cat si a intregii hotarari, astfel încât autoritățile locale din Aiud motivează o Hotarâre de Consiliu Local pe prevederile unui act normativ ABROGAT, respectiv HG 427/2001. Oricum vreau să atrag atenția administrație locale ca potrivit celor de mai sus, au obligația să prevadă în plată asistenții personali ai persoanelor cu handicap grav indiferent de numărul lor. Dacă la un moment dat în mun. Aiud vor fii mai mulți de 140 de posturi cât sau votat prin HCL, administrația locala nu se poate limita doar la plata acestota ci trebuie sa plătească toți asistenții personali, așa ca administrația locală nu poate limita nr. asistenților personali, și acesta va fi în funcție de nevoile de îngrijire a persoanelor cu handicap de pe raza mun. Aiud care poate sa fie mic sa mai mare de nr. ,,stabilit ,, pt. anul. 2017.

    Președinte Sindicatului Asistentului Personal Aiud, jurist TON NICOLAE.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax