Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

La ce trebuie să fim atenţi când facem cumpărăturile de Paşte. Sfaturi utile de la Protecţia Consumatorilor


Publicat

cumparaturi

Românii se pregătesc să sărbătorească Paștele, pe 8 și 9 aprilie, iar în acest context, autorităţile vin în sprijinul acestora, cu recomandări şi atenţionări privind cumpărăturile din această perioadă.

Vezi și Mesaje HAIOASE de PAŞTE 2018: Cum să-ţi surprinzi prietenii cu felicitări. Zâmbet şi culoare de sărbătoare

Vezi și URĂRI DE PAŞTE 2018 Mesaje și FELICITĂRI de Învierea Domnului. Transmite un gând bun celor dragi de Sărbători

Pentru siguranța achiziționării unor produse sănătoase și conforme, care să permită petrecerea sărbătorilor pascale în liniște, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor recomandă următoarele:

Comercializarea cărnii

–  achiziționarea cărnii (inclusiv a cărnii de miel) se va face numai din locuri special amenajate, dotate și autorizate

– evitați cumpărarea de carne din portbagajele mașinilor, chiar dacă prețul oferit este comparativ mai mic; comerciantul respectiv nu are posibilitatea să asigure condițiile optime de transport, depozitare, comercializare, nu vă poate elibera bon de casă cu care să justificați tranzacția comercială și riscați să achiziționați un produs neconform sau chiar nesigur care poate să vă afecteze sănătatea;

–  carnea comercializată trebuie să fie marcată cu ștampila de control sanitar-veterinar;

– verificați, prin apreciere directă, proprietățile organoleptice ale produselor, a semnelor organoleptice de alterare, modificări ale aspectului (aspect de mâzguit, cu prezența mucilagiilor etc), culorii (culoare modificată), consistenței, prezența corpurilor străine etc; carnea (de miel) trebuie să prezinte la suprafață o peliculă uscată,  de culoare roz  până la roșie, să fie fermă și elastică, atât la suprafață cât și în secțiune; mirosul trebuie să fie caracteristic de produs proaspăt;

– se va acorda atenție prețului afișat; se va verifica concordanța dintre prețurile afișate la raft și cele marcate pe bonurile de casă;

– carnea achiziționată sub formă refrigerată se va transporta, în condiții igienice, cât mai repede la domiciliu și se va depozita la frigider.

Citeşte şi PROGRAM special de PAŞTE 2018 la magazine din Alba Iulia. Unde găseşti deschis de sărbători

Comercializarea ouălor

– achiziționarea ouălor se va face numai din locuri special amenajate, autorizate; evitați cumpărarea de ouă de pe marginea drumului, chiar dacă prețul oferit este comparativ mai mic;

– ouăle de consum trebuie să prezinte coaja intactă, normală, fără fisuri, fără corpuri străine, fără mirosuri străine ;

– la spargerea oului, albușul trebuie să fie de consistență densă, transparent, iar galbenușul semiglobulos, ușor aplatizat și bine delimitat de albuș;

– în cazul ouălor vândute în vrac (R 589/2008)  trebuie comunicate vizibil, cu ușurință și perfect lizibil, informațiile privind: categoria de calitate (A); categoria de greutate (Clasamentul ouălor din categoria A în funcție de greutate: XL – foarte mare: greutate mai mare sau egală cu 73 g; L – mare: greutate mai mare sau egală cu 63 g și mai mică de 73 g; M – mediu: greutate mai mare sau egală cu 53 g și mai mică de 63 g; S – mic: greutate mai mică de 53 g); o indicație a metodei de creștere a găinilor; o explicație a semnificației codului producătorului;

– data de valabilitate minimă;

– se va acorda atenție prețului afișat;

– se va verifica concordanța dintre prețurile afișate și cele marcate pe bonurile de casă;

Comercializarea vopselei de ouă

– achiziționarea produsului se va face numai  din locuri autorizate;

– se va citi cu atenție eticheta produsului, care trebuie să conțină: numele și adresa producătorului, lista ingredientelor, instrucțiuni de utilizare, data durabilității minimale;

Atenție! La vopsirea ouălor nu utilizați vopsea pentru alte destinații, precum cea tipografică sau pentru textile. Utilizarea altor tipuri de vopsele, poate prezenta pericol pentru sănătate.

Comercializarea produselor de patiserie (cozonaci, checuri etc.)

– achiziționarea produselor se va face numai  din locuri autorizate;

– spațiile de comercializare trebuie să fie în permanență curate și bine întreținute;

– personalul care comercializează produse de patiserie trebuie să poarte echipament de protecție sanitară a produselor;

– produsele de patiserie neambalate se vor vinde din recipiente curate, la adăpost de praf și de muște, fiind servite numai cu ustensile speciale; este interzis a se permite consumatorilor să aleagă produsele cu mâna;

– pentru produsele de patiserie preambalate, data durabilității minimale este stabilită de producător și se va inscripționa pe etichetă/ ambalaj.

Comercializarea ciocolatei, produselor din ciocolată, produse pe bază de cacao și grăsimi vegetale( tablete, figurine etc)

– achiziționarea produselor se va face numai din locuri autorizate; evitați cumpărarea de produse de la vânzători ambulanți , chiar dacă prețul oferit este comparativ mai mic;

– starea ambalajelor (integritate, etanșeitate);

– încadrarea produselor în data durabilității minimale, după caz, în data limită de consum stabilite de producător;

– după cumpărare, verificați, prin apreciere directă, proprietățile organoleptice ale produselor, semne organoleptice de alterare, modificări ale aspectului (aspect mătuit etc), culorii ( culoare modificată), consistenței, prezența corpurilor străine etc;

Comercializarea vinurilor

– achiziționarea produselor se va face numai  din locuri autorizate;

– starea ambalajelor (integritate, etanșeitate);

– la alegerea produsului răsturnați recipientul pentru a verifica limpiditatea lichidului;

– se va acorda atenție prețului afișat; se va verifica concordanța dintre prețurile afișate la raft și cele marchate pe bonurile de casă;

– la cumpărarea produselor alimentare și, implicit a vinului, solicitați  și păstrați bonul de casă pentru a putea proba în cazul în care, în mod justificat, doriți să reclamați calitatea/siguranța unui produs.

 



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Aproape 700 de persoane imunizate anti-COVID, luni, în județul Alba. Nu au apărut reacții adverse și nu s-au irosit doze

Publicat

Luni, 18 ianuarie, în județul Alba au fost imunizate anti-COVID în total 690 de persoane, potrivit reprezentanților DSP Alba.

540 de cetățeni u fost vaccinați în centrele fixe din județ amenajate pentru faza II (240 la Alba Iulia, 66 la Aiud, 60 la Sebeș, 60 la Blaj, 60 la Cugir, 54 la Câmpeni).

Alte 102 de persoane au fost vaccinate în centrele din faza I (72 cadre medicale imunizate la Centrul Spitalului Județean de Urgență Alba Iulia și 30 de cadre medicale imunizate la Centrul Spitalului Municipal Sebeș).

De asemenea, 48 de persoane au fost imunizate de echipele mobile în centre rezidențiale din județ.

Nu au fost raportate pierderi de vaccin și nici nu au fost semnalate reacții adverse imediate.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Uniunea Europeană a început discuțiile cu privire la certificatele de vaccinare anti-Covid pentru călători

Publicat

Țările membre ale Uniunii Europene au început, luni, să discute dacă cei care se vaccinează anti-Covid ar trebui să aibă o libertate de mișcare mai mare vara aceasta față de restul populației, transmite Reuters.

Miniștrii celor 27 de state membre au discutat și despre o coordonare mai bună pentru distribuția vaccinurilor după ce mai multe ţări au spus că primesc stocuri de vaccinuri pentru Covid-19 mai mici decât se aşteptau şi s-au plâns de incertitudinea privind livrările viitoare, însă, subiectul va fi reluat la sfârșitul acestei săptămâni.

Păreri împărțite din partea liderilor țărilor UE despre existența certificatelor de vaccinare

Săptămâna trecută, ministrul de externe al Greciei, Kyriakos Mitsotakis, a propus ideea unui certificat european de vaccinare, care să permită deținătorilor să reia călătoriile transfrontaliere care au fost grav afectate de pandemie și astfel, să ajute la revitalizarea turismului.

Totodată, ministrul german de externe, Heiko Maas, a susținut că persoanele vaccine ar trebui să revină curând în restaurante și cinematografe, în timp ce alți miniștri au criticat acest punct de vedere.

La rândul său, vicepreședintele Comisiei Europene, Maros Sefcovic, a declarat că este foarte important să se sublinieze faptul că vaccinarea este voluntară și astfel fiecare alege dacă vrea sau nu să fie vaccinat. De asemenea, a mai adăugat că persoanele care nu pot sau nu doresc să se vaccineze nu ar trebui să aibă drepturi limitate.

Cu toate acestea, vaccinarea ar putea deveni o condiție pentru călătorie, la fel cum este în momentul de față cu testele Covid.

„Vor exista diferite opțiuni pentru modul în care ne ocupăm de călătorie, s-ar putea adăuga posibilitatea certificatului electronic de vaccinare”, a mai spus președintele Comisiei Europene.

În ce măsură pot transmite virusul cei vaccinați?

Pe de altă parte, reprezentantul Germaniei, Michael Roth, a susținut că este foarte important să se stabilească dacă persoanele vaccinate pot transmite sau nu virusul altor persoane.

Pentru moment, UE lucrează pentru a se asigura că datele privind vaccinarea pot fi colectate electronic într-o formă comună. Centrul European pentru Prevenirea şi Controlul Bolilor va începe să colecteze date din această săptămână cu privire la vaccinurile livrate şi vaccinările pe ţară.

Totodată, Sefcovic a spus că ţările UE trebuie să se sincronizeze într-o mai mare măsură pentru a ajuta la menţinerea deschiderii pieţei sale unice, care permite libertatea de circulaţie a persoanelor şi a lucrătorilor.

sursa: reuters.com, digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Un angajat din doi ia în calcul schimbarea locului de muncă în acest an. Care sunt motivele

Publicat

Mai mult de jumătate dintre angajaţii români (54%) spun că se gândesc să-şi schimbe locul de muncă anul acesta, iar 28% au făcut chiar paşi concreţi în această direcţie, potrivit unui sondaj efectuat de platforma de recrutare BestJobs.

„Chiar dacă 2020 a fost plin de provocări din punct de vedere profesional, cu mult efort şi stres, numărul celor care iau în calcul o schimbare de job este mai mic decât la începutul anului trecut, când şase din zece angajaţi români se declarau nemulţumiţi de situaţia lor profesională şi se gândeau să-şi schimbe locul de muncă”, susţin autorii sondajului.

Aproape 29% dintre respondenţii la sondajul BestJobs afirmă că aveau în plan să-şi schimbe locul de muncă de dinainte de pandemie, pentru că îşi doresc o nouă provocare în carieră, deşi perspectivele salariale rămân în continuare principalul criteriu în funcţie de care cei mai mulţi angajaţi români (39%) aleg un job sau altul.

Pentru 27%, însă, principalul motiv pentru care schimbarea jobului a devenit o prioritate în noul an este că nu consideră că au suficiente oportunităţi de dezvoltare profesională la actualul loc de muncă.

Totodată, mai mult de 15% dintre respondenţi analizează chiar opţiunea de a-şi schimba complet domeniul de activitate, iar 19% se gândesc acum mai mult decât înainte de pandemie la perspectiva unui job în străinătate.

Potrivit sondajului, în privinţa beneficiilor extrasalariale, cei mai mulţi angajaţi îşi doresc ca angajatorul să le ofere în acest an bonusuri de performanţă (58%) şi programe de dezvoltare profesională (48%), dar contează pentru mulţi dintre ei şi asigurările de sănătate private (24%), pensiile private (22%) sau programele de mentorat şi de dezvoltare personală (21%).

Cea mai mare temere a angajaţilor români în ceea ce priveşte situaţia profesională în 2021 este că le vor scădea veniturile (28%), în timp ce 27% se tem că ar putea prelua mai multe responsabilităţi din cauza lipsei de personal.

„Dacă în acest moment angajatorul i-ar anunţa că urmează să le scadă salariul, aproape 57% dintre respondenţii la sondajul BestJobs spun că ar accepta, dar şi-ar căuta imediat un alt job. Doar puţin peste 15% dintre angajaţii intervievaţi afirmă că şi-ar da demisia pe loc”, se menţionează în comunicat.

Sondajul a fost efectuat în perioada 5 – 12 ianuarie, pe un eşantion de 1.171 de utilizatori de internet.

BestJobs este una dintre cele mai importante platforme de recrutare online din România. Cu o experienţă de peste 18 ani în domeniu, BestJobs a fost implicată în transformarea şi inovarea industriei de recrutare online şi integrează astăzi tehnologii digitale de ultimă generaţie pentru a oferi cele mai eficiente soluţii de angajare.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Oglas Advertising din Sebeș oferă consultanță gratuită pentru cei care vor să-și mute afacerea în online! (P)

Publicat

Oglas Advertising din Sebeș oferă consultanță gratuită pentru cei care vor să-și mute afacerea în online.

În vreme de criză când majoritatea conducătorilor de afaceri își puneau semne de întrebare legate de supraviețuirea business-ului lor, echipa Oglas a oferit răspunsurile potrivite.

Anul care a trecut a scos în evidență mai mult ca oricând nevoia de a fi prezent în lumea online și de a elimina barierele de a te conecta cu publicul tău țintă.

Vrem să încurajăm toate afacerile să facă pasul spre mediul online pentru că, inevitabil, acolo este soluția salvatoare.

Știm, e ironic să fii nevoit să faci investiții într-o perioadă atât de grea, însă este nevoie să faci tot ceea ce-ți stă în putință pentru a deveni cel mai bun.

Noi te putem ajuta, ne dorim să-ți transmitem povestea mai departe și vrem ca toată lumea să facă cunoștință cu afacerea ta.

”Îmi doresc ca toți antreprenorii să afle exact care sunt costurile asociate cu deschiderea unui website, dar și cele legate de instrumentele de marketing necesare pentru a-l promova și a-l face cunoscut. În urma colaborării cu companiile din portofoliu Oglas, care acum au rezultate notabile in online, am aflat multe secrete pentru a-ți pune afacerea în lumina reflectoarelor. Abia aștept să răspund la toate întrebările pe care le ridică prezența în lumea online, dar și să ofer informații utile care dau rezultate. ” – Mirela Bîscă, Director de Marketing & PR

Care sunt serviciile oferite de Oglas?

  • Web Design
  • Magazin Online
  • Marketing Online:
    • Administrare Social Media (Instagram, Facebook, LinkedIn, Pinterest)
    • Facebook & Google ADS
    • Copywriting (Descriere produse, articole de blog, comunicate de presă)
    • Email Marketing
  • Influencer Marketing
  • Branding:
    • Design de Produs
    • Logo Design
    • Prezentare vizuală
    • Cărți de vizită
  • Comunicare și PR
  • Foto & Video Marketing

Contactează-ne

Ne dorim ca povestea ta să fie cunoscută. Abia așteptăm să ne cunoaștem.

Ne găsești în Sebeș, strada Decebal, nr 4 – lângă Carrefour Market – la numărul de telefon 0743190745/ 0372916549 sau pe pagina noastră de facebook. În plus, ne poți lăsa un mesaj la adresa de email contact@oglas.ro.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate