Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

La Vodafone NELIMITATUL are o LIMITĂ. Un albaiulian s-a trezit cu abonamentul modificat pentru că a dat prea multe mesaje

Publicat

UntitledFără a semna un contract, un client Vodafone România s-a trezit peste noapte cu abonamentul schimbat, fără să ceară acest lucru, ba chiar și cu un cost suplimentar de 25 de euro. Albaiulianul, Claudiu C., spune că a fost sunat de un reprezentat al companiei de telefonie mobilă, Vlad.C, care l-a anunțat că și-a depășit numărul de sms-uri și că va îi va fi modificat abonamentul. Curios este faptul că albaiulianul avea un abonament prelungit la începutul acestui an și valabil până în 2018, ce prevedea un număr nelimitat de sms-uri către toate rețelele de telefonie.
14619917_1245887635432834_771895058_n„În data de 1 septembrie, am fost sunat de Vlad.C, reprezentantul meu de cont de la Vodafone și mi s-a adus la cunoștință că mi se va modifica abonamentul începând cu data de 1 octombrie 2016. Abonamentul meu de 12 euro, pentru care am semnat o prelungire anul acesta, este valabil până în luna februarie 2018”, spune albaiulianul.

Claudiu C. a precizat că după convorbirea telefonică în care i s-au prezentat mai multe tipuri de abonament, a fost contactat printr-un e-mail în care i se spunea că în cazul în care nu dorește niciuna dintre ofertele prezentate poate să rămână pe o cartelă PrePay, iar răspunsul său a fost unul negativ în ceea ce privește schimbarea abonamentului sau trecerea pe o cartelă reîncărcabilă.

„Nu sunt de acord cu niciunul din abonamentele prezentate de dumneavoastră, nu am solicitat schimbarea abonamentului în niciun fel, nu am datorie la dumneavoastră, sunt cu toate facturile achitate la zi, nu am încălcat în niciun fel contractul pe care îl am cu dumneavoastră și doresc să îmi continui abonamentul pe care îl am în momentul de față”, este răspunsul pe care l-a trimis Claudiu.C.

Motivul schimbării abonamentul ar fi că plafonul de 4.000 de mesaje către alte rețele de telefonie a fost depășit, cu toate că în actul adițional al contractului, semnat în 12.02.2016, la Anexa 1, scrie că are atât minute naționale, cât și mesaje nelimitate în toate rețelele.

14610717_1245887665432831_1373673990_n„Mi s-a adus la cunoștință că am depășit numărul de sms-uri, nelimitate, acolo scria că am voie să trimit nelimitat în rețeaua vodafone și 4.000 de sms-uri în restul rețelelor. Pe contractul meu nu este trecut că aș avea o limită, ci este trecut că am nelimitat în orice rețea”, spune clientul.

Acesta a cerut și un desfășurător al activității sale cu costurile făcute în urma mesajelor trimise. Reprezentantul de cont i-a transmis numărul de mesaje trimise în fiecare lună și sumele pe care trebuie să le plătească. Totuși, în momentul în care s-au cerut facturile pentru aceste luni, nu apărea cost suplimentar, ci doar tariful pentru abonamentul lunar.

După mai multe schimburi de mesaje în care albaiulianul a cerut să nu i se schimbe abonamentul, în data de 4 octombrie a primit notificarea că de la acea dată are un abonament de 6 euro. În momentul în care a sunat pentru a afla ce poate beneficia prin acest abonament, s-a trezit că are de plată un cost suplimentar de 25 de euro.

Bărbatul a încercat în repetate rânduri să vorbească cu un superior al reprezentantului de cont, însă fără rezultat. Ultima conversație a avut loc miercuri la ora 18.00, când V.C l-a anunțat că acest tip de abonament nu se negociază și că începând cu acea dată are abonamentul de 6 euro timp de 2 ani.

14569611_1245887658766165_1405936671_nAlba24.ro a trimis către Vodafone Româna o înștiințare despre redactarea acestui articol și a cerut un punct de vedere oficial însă până la această oră nu s-a primit niciun răspuns. 

La data de 3 octombrie Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a amendat cu 50.000 de lei operatorul de telefonie mobilă Vodafone pentru utilizarea de practici comerciale incorecte.

Conform unui comunicat al autorității, Vodafone punea la dispoziție consumatorilor o serie de oferte prepaid care includeau un număr fix de minute, SMS-uri sau acces la Internet. Oferta era valabilă 28 de zile, însă, în urma analizării reclamațiilor consumatorilor, a rezultat că, deși aceștia se aflau în perioada de valabilitate a ofertelor, serviciile de apelare au fost restricționate pentru că erau condiționate de un număr suficient de apeluri primite.

„Consumatorilor le era impusă o condiție pe care le era imposibil să o respecte, numai profesionistul având capacitatea tehnică de a monitoriza apelurile primite. La fel se întâmpla și în cazul beneficiilor oferite la reîncărcarea diferitelor cartele, consumatorii, pentru a putea utiliza beneficiile achiziționate, fiind condiționați de numărul de apeluri primite.

Prin utilizarea cuvântului nelimitat se înțelege faptul că nu există nicio restricție; practic, profesionistul utiliza acest termen doar în scop de marketing, consumatorii luând o decizie de tranzacționare pe care în alta situație nu ar fi luat-o”, au subliniat reprezentanții ANPC.

Astfel, pentru utilizarea unei practici comerciale înșelătoare, Vodafone a fost sancționată contravențional cu amendă de 50.000 lei, operatorul de telefonie obligându-se să elimine mecanismul de restricționare automată a serviciilor ca urmare a raportului dintre numărul de minute sau SMS-uri efectuate și cele primite.

La data de 5 octombrie Vodafone a fost din nou amendat de ANCOM cu 100.000 de lei pentru neaplicarea plafonului la internet mobil în roaming. Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a amendat operatorul de telefonie Vodafone cu 100.000 de lei pentru că nu a aplicat un plafon financiar sau de volum maxim care să limiteze consumul de date în roaming la un cost implicit de 50 euro pe lună, fără TVA, sau la un alt nivel ales de utilizatori, aşa cum cere legislaţia europeană, potrivit unui comunicat publicat miercuri

 

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

3 Comentarii

3 Comentarii

  1. ErOr89

    vineri, 07.10.2016 at 10:06

    Vodafone , Orange , Telekom , RDS sunt firme ce fura din buzunarul clientului ! ofera servici de proasta calitate ! ar trebui amendate mult prea des 😉

  2. Cristian

    sâmbătă, 08.10.2016 at 16:18

    Doar la Vodafone se poate intampla asa ceva. Dar curios, sa trimiti peste 4000 de SMS-uri intr-o luna? Ma gandesc numai la timpul necesar scrierii unui singur SMS, dar 4000? O luna statea doar cu degetele pe tastatura? :)))

  3. Dan

    vineri, 08.09.2017 at 13:40

    Probabil trimitea un text standard, cu o oferta de vanzare sau un serviciu, e treaba lui. Inseamna peste 133 sms-uri pe zi, ceea ce nu e mult cand cauti potentiali clienti. Cu ocazia asta am aflat ca nelimitatul e cam LIMITAT 😉

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax