Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

UPDATE: Legea de reducere a CAS, adoptată de Senat. Va intra în atenţia Camerei Deputaţilor, pe 26 august


Publicat

Senatul analizează luni, în sesiune extraordinară, cererea de reexaminare a proiectului legislativ de reducere a CAS cu cinci puncte procentuale la angajator. Reamintim că proiectul a fost retrimis la Parlament de preşedintele Traian Băsescu.

UPDATE: Proiectul de act normativ a fost adoptat cu 96 voturi ”pentru”, un vot ”împotrivă” şi două abţineri, iar cererea de reexaminare a fost respinsă.

Senatorii urmau să discute, tot luni, proiectele privind amnistierea pensionarilor şi a mamelor care au primit sume necuvenite din vina funcţionarilor, adoptate de Guvern în 19 august. Însă reprezentanţii PNL şi PDL au părăsit sala, şedinţa fiind suspendată, din lipsă de cvorum.

Președintele Senatului, Călin Popescu Tăriceanu, a convocat Biroul Permanent pentru astăzi, ora 14.00, urmând ca ședința de plen să înceapă la ora 16.00.

Reexaminarea legii trebuia să intre în atenția senatorilor în data de 18 august, însă Biroul Permanent convocat la acea dată a stabilit amânarea discuțiilor în plen cu o săptămână.

„Biroul Permanent a stabilit ca ședința extraordinară să aibă loc luni, 25 august. Discuțiile care au avut loc în cadrul Biroului Permanent au arătat că astăzi (18 august — n.r.) era aproape imposibil (…) pentru că trebuia să trimitem materialele la Comisie (de buget-finanțe — n.r.), să fie convocat Ministerul de Finanțe. Luni la ora 14:00 vom avea Biroul Permanent, iar la ora 16:00 — plen. Apoi o trimitem la Camera Deputaților”, a spus Ilie Sârbu, liderului grupului PSD din Senat, la finalul ședinței Biroului Permanent din data de 18 august.

Potrivit acestuia, Camera Deputaților va avea sesiune extraordinară, pentru discutarea legii care reduce CAS cu cinci puncte procentuale la angajator, în data de 26 august.

Președintele Senatului, Călin Popescu Tăriceanu, a afirmat referitor la acest proiect de lege că există posibilitatea ca cererea de reexaminare transmisă de președinte să fie respinsă și proiectul privind reducerea CAS să fie adoptat fără modificări.

„Parlamentul, la inițiativa Guvernului, a adoptat legea prin care CAS urmează să se reducă cu 5 procente. Președintele a returnat-o constituțional, prevalându-se de motive de oportunitate. Există toate premizele ca această lege să fie readoptată, fără modificări, de Parlament cu o majoritate covârșitoare în cadrul sesiunii extraordinare”, a spus Tăriceanu.

În data de 23 iulie, președintele Traian Băsescu a semnat cererea de reexaminare a legii privind reducerea CAS, arătând că actul normativ trimis spre promulgare vizează diminuarea cotelor plătite de angajatori, în funcție de condițiile de muncă, pentru contribuția de asigurări sociale datorată bugetului asigurărilor sociale de stat, adăugând totodată că, în anul 2014, deficitul bugetului asigurărilor sociale de stat este de 12,519 miliarde de lei, conform bugetului aprobat pentru anul în curs.

„Prin diminuarea cotelor plătite de angajatori, în funcție de condițiile de muncă, pentru contribuția de asigurări sociale datorată sistemului public de pensii, deficitul curent va crește cu impactul financiar negativ estimat în expunerea de motive a actului normativ, care variază între 4,860 miliarde de lei în 2015 și 5,564 miliarde de lei în 2018, ajungându-se la un deficit de peste 18 miliarde de lei la fondul de pensii, pentru anul 2015, dacă ținem cont și de indexările obligatorii conform legii”, explică președintele Băsescu, potrivit cererii de reexaminare.

În perioada 25-29 august, nouă dintre cele 20 de comisii permanente senatoriale au programată activitate, potrivit Hotărârii Biroului Permanent din data de 23 iunie. Este vorba despre Comisia juridică, Comisia pentru cultură, Comisia pentru drepturile omului, Comisia pentru buget, Comisia pentru agricultură, Comisia pentru administrație, Comisia pentru apărare, Comisia pentru învățământ și Comisia pentru politică externă, care va lucra în perioada 25-27 august.

Unele dintre comisiile amintite, așa cum este cazul Comisiei pentru politică externă și a Comisiei juridice, au avut programată activitate, potrivit Hotărârii conducerii Senatului, și în luna iulie, în timpul vacanței parlamentare.

Comisia juridică a Senatului are de discutat, în această perioadă, proiectul de lege pentru modificarea și completarea Legii nr.135/2010 privind Codul de procedură penală, precum și pentru completarea Legii nr. 187/2012 pentru punerea în aplicare a Legii nr. 286/2009 privind Codul penal; propunerea legislativă pentru abrogarea art. 276 din Legea nr. 286/2009 privind Codul Penal — reexaminare la cererea președintelui României Traian Băsescu; propunerea senatorului PSD Șerban Nicolae de modificare a Codului Penal, precum și proiectul de lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 35/1997 privind organizarea și funcționarea instituției Avocatului Poporului, care a fost adoptat deja de Camera Deputaților.

Comisia pentru drepturile omului din Senat are, potrivit programului de lucru, de întocmit mai multe avize pentru proiecte de lege care vor fi transmise apoi comisiilor raportoare, așa cum este cazul Legii Educației care va intra în dezbaterea senatorilor din Comisia pentru învățământ pentru a primi un raport.

Și pentru Comisia pentru cultură se anunță o perioadă încărcată, așa cum afirmă președintele acesteia, social-democratul Georgică Severin.

„Pentru perioada de activitate (25-29 august — n.r.), Comisia pentru cultură și media a Senatului are pregătit un program consistent și de interes imediat pentru buna organizare și funcționare a instituțiilor de cultură și media aflate sub autoritatea Senatului. (…) Comisia pentru cultură și media a Senatului își va desfășura activitatea în mod normal, potrivit programului alcătuit”, afirmă președintele Comisiei pentru cultură într-un comunicat de presă.

sursa: agerpres



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

SURSE: USR PLUS ar fi bătut palma cu PSD pentru funcțiile de viceprimar la Alba Iulia. Întâlnire la ceas de seară

Publicat

Alianța USR PLUS ar fi bătut palma cu PSD, pentru funcțiile de viceprimar al municipiului Alba Iulia.

Surse politice au declarat pentru Alba24 că întâlnirea dintre negociatorii acestor formațiuni ar fi avut loc vineari seară, la sediul firmei familiei lui Gabriel Pleșa.

Bogdan Medrea (PSD) și Emil Popescu (USR) se pare că vor fi cei doi viceprimari, cu mențiunea că mai există încă discuții legate de Emil Popescu, în interiorul Alianței. 

”Întâlnirea a avut loc la sediul firmei private aparținând familiei Plesa, USR și PSD au bătut palma pentru noua formula a primăriei.

Gabriel Pleșa va fi secondat de Antoniu Emil Popescu din partea USR și de Bogdan Medrea, din partea PSD. La discuțiile de la sediul firmei VIVA, aparținând familiei Pleșa, au fost prezenți europarlamentarul Negrescu, Bogdan Medrea și Luțu Crișan. Pleșa a fost secondat de avocatul Popescu” au declarat surse politice, pentru Alba24.

Negocierile s-au purtat și în interiorul Alianței: USR l-ar fi dorit ca viceprimar pe Emil Popescu, iar PLUS pe Sergu Vârtei.

Liberalii au încercat să negocieze pentru Marius Filimon și Gabriel Lupea.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Top incidența COVID în județul ALBA pe localități. LISTA actualizată la 24 octombrie

Publicat

Direcția de Sănătate Publică Alba a prezentat, sâmbătă, 24 octombrie, situația actualizată a incidenței cazurilor de COVID-19 în județ, pentru perioada 10-23 octombrie. Este situația cazurilor noi în intervalul ultimelor 14 zile, raportate la mia de locuitori.

La nivelul județului Alba, incidența cazurilor noi de COVID-19 în ultimele 14 zile este de 3,67 (anterior 3.54), potrivit DSP.

În perioada 10-23 octombrie 2020, la nivelul județului Alba s-au înregistrat 1392 de infectări noi cu coronavirus (anterior 1.344).

Cele mai multe cazuri sunt în mediul urban – 1162 (incidența 5,09), față de rural –  230 de cazuri (incidența 1,52).

Cea mai mare incidență a cazurilor noi este la Ocna Mureș – 8,60 (anterior 8.31).

La Alba Iulia incidența cazurilor COVID este de 5,31 (anterior 4.88).

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Tezele ar putea dispărea, iar olimpiadele ar putea avea loc online. Schimbări anunțate de ministrul educației în acest an școlar

Publicat

Ministerul Educației va modifica programa școlară, “pentru învățarea în sistem online” și face o analiză pentru ca olimpiadele din anul școlar 2020-2021 să se facă online. 

În cadrul Ministerului Educației sa face o analiză cu privire la olimpiade. Sunt colegi profesori care consideră că este necesar să realizăm și activitățile acestea în sistem online, dacă nu putem să le organizăm ca până acum, însă sunt și colegi care spun că ar trebui să le anulăm. E o discuție în cadrul MEC pe această temă a declarat ministrul educației, Monica Anisie la PRO TV.

„Vom lua măsurile care se impun în funcție de situația creată, etapă cu etapă. Dacă va fi necesar, vom lua măsuri. Exact cum am făcut și în primăvară, când am luat decizia de a elimina tezele pentru că nu exista posibilitatea de a susține aceste examene”, a explicat Monica Anisie

Ministrul Educației anunță un ordin care prevede normele de desfăşurare a orelor online. Printre măsuri se numără reducerea drastică a materiei, renunţarea la anumite capitole de la diferite materii, adaptarea programei pentru predarea digitală, scurtarea orarului pentru elevi astfel încât să nu mai petreacă multe ore în faţa calculatorului, dar şi predarea multidisciplinară.

În ceea ce privește olimpiadele, „în cadrul Ministerului Educației sa face o analiză. Sunt colegi profesori care consideră că este necesar să realizăm și activitățile acestea în sistem online, dacă nu putem să le organizăm ca până acum, însă sunt și colegi care spun că ar trebui să le anulăm. E o discuție în cadrul MEC pe această temă”, a precizat Anisie.

”În curând vom ieși să spunem cum anume se va desfășura activitatea de predare-învățare și evaluare în sistem online. Asta înseamnă, de fapt, adaptarea programei. Există această posibilitate și am experimentat în primăvară această adaptare a programei pentru examenele naționale, când am modificat programa pentru examen.”

”Trebuie să luăm lucrurile etapă cu etapă și să vedem ce se întâmplă. Ne adaptăm și încercăm să facem lucrurile în așa fel încât să avem succesul din vară, când am putut să susținem examenele din vară. Nu am organizat numai o singură etapă, cum era până acum, ci am avut câte 2 etape pentru fiecare examen pentru a da șanse egale fiecărui copil” a mai declarat Ministrul Educației.

surse: PROTV

 

 

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Calendarul alegerilor parlamentare din 6 decembrie 2020. Procesul electoral, din precampanie, până la atribuirea mandatelor

Publicat

Camera Deputatilor, Parlament

Termenul pentru depunerea, la Birourile electorale de circumscripţie, a listelor de candidaţi pentru alegerile parlamentare din 6 decembrie s-a încheiat la 22 octombrie 2020. Potrivit calendarului alegerilor, constatarea rămânerii definitive a candidaturilor va fi pe 2 noiembrie, iar campania electorală începe pe 6 noiembrie.

Alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor au loc la 6 decembrie 2020, conform Hotărârii de Guvern (HG) nr. 744/2020 privind stabilirea datei alegerilor pentru Senat şi Camera Deputaţilor din anul 2020. Campania electorală este cuprinsă intervalul 6 noiembrie – 5 decembrie 2020.

Procesul electoral şi perioada electorală

Procesul electoral reprezintă totalitatea acţiunilor şi evenimentelor întreprinse de candidaţi, autorităţile centrale sau locale etc., în perioada electorală.

Perioada electorală este acea perioadă de timp cuprinsă între ziua aducerii la cunoştinţa publicului a datei alegerilor şi data publicării rezultatelor finale în Monitorul Oficial.

Conform calendarului alegerilor stabilit prin Hotărârea Guvernului nr. 745 din 3 septembrie 2020 pentru aprobarea calendarului acţiunilor din cuprinsul perioadei electorale a alegerilor pentru Senat şi Camera Deputaţilor, perioada electorală aferentă alegerilor parlamentare din 2020 a început la 7 septembrie şi se va încheia după 6 decembrie, odată cu publicarea rezultatelor în Monitorul Oficial.

Perioada de precampanie (7 septembrie-6 noiembrie)

În perioada de precampanie au loc activităţi precum numerotarea circumscripţiilor electorale, desemnarea judecătorilor din Biroul Electoral Central, alegerea preşedintelui Biroului Electoral Central şi a locţiitorului acestuia, strângerea semnăturilor, înregistrarea alianţelor electorale, depunerea candidaturilor etc.

Până la 12 septembrie, Autoritatea Electorală Permanentă a avut termen să comunice numărul alegătorilor înscrişi în Registrul electoral şi numărul minim întreg nerotunjit de semnături necesar pentru susţinerea candidaturilor la nivel naţional, precum şi în fiecare circumscripţie electorală.

15 septembrie a fost termenul până la care partidele politice, alianţele politice, alianţele electorale, organizaţiile cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, precum şi candidaţii independenţi au putut depune la Biroul Electoral Central protocoalele de constituire a alianţelor electorale.

Alegătorii cu domiciliul în ţară şi cu reşedinţa în străinătate, precum şi cei cu domiciliul în străinătate au putut să se înregistreze în Registrul electoral cu adresa din străinătate cu opţiunea pentru votul la secţia de votare sau cu opţiunea pentru votul prin corespondenţă până la 21 septembrie, conform calendarului electoral stabilit prin HG nr. 745/2020.

Depunerea de către competitorii electorali a listelor de candidaţi şi a candidaturilor independente pentru Senat şi Camera Deputaţilor în circumscripţiile electorale din ţară are termen limită data de 22 octombrie. Până la 24 octombrie, birourile electorale de circumscripţie admit sau resping candidaturile pentru Senat şi Camera Deputaţilor în circumscripţiile electorale din ţară.

Partidele politice, alianţele politice, alianţele electorale şi organizaţiile minorităţilor naţionale stabilesc şi depun semnele electorale la Biroul Electoral Central până la 27 octombrie.

Până la 31 octombrie, Biroul Electoral Central poate admite sau respinge înregistrarea semnelor electorale.

Birourile electorale de circumscripţie constată rămânerea definitivă a candidaturilor pentru circumscripţiile electorale din ţară până la 2 noiembrie 2020, urmând să comunice listele de candidaţi Biroului Electoral Central până la 3 noiembrie.

La 6 noiembrie, Biroul Electoral Central trebuie să aducă la cunoştinţa publică semnele electorale, prin publicare pe pagina proprie de internet şi în Monitorul Oficial al României, Partea I, mai scrie sursa citată.

Tot până la 6 noiembrie, primarii, cu ajutorul prefecţilor, aduc la cunoştinţa publică delimitarea şi numerotarea secţiilor de votare, precum şi a sediilor acestora. De asemenea, până la data menţionată, primarii stabilesc şi asigură locurile speciale pentru afişajul electoral.

Campania electorală (6 noiembrie-5 decembrie)

Campania electorală începe în data de 6 noiembrie 2020, cu 30 de zile înainte de data alegerilor.

Compania Naţională „Poşta Română” – S.A. are sarcina de a trimite documentele necesare pentru exercitarea dreptului de vot prin corespondenţă către alegători până la 11 noiembrie.

Până la cel târziu 21 noiembrie, prefecţii trebuie să asigure imprimarea buletinelor de vot. Ministerului Afacerilor Interne îi revine sarcina de a confecţiona ştampilele cu menţiunea „VOTAT” până la 26 noiembrie 2020.

3 decembrie este data până la care primarii trebuie să întocmească şi să tipărească listele electorale permanente, în două exemplare. La 5 decembrie, ora 7.00, se încheie campania electorală, conform art. 6 alin. (3) din Legea nr. 208/2015, cu modificările şi completările ulterioare.

Preziua votării (5 decembrie)

În preziua votării, la 5 decembrie 2020, primarii predau către preşedinţii birourilor electorale ale secţiilor de votare a următoarelor materiale necesare votării: buletinele de vot, în pachete sigilate; ştampilele electorale, listele electorale permanente, formularele pentru încheierea proceselor-verbale, precum şi alte tipizate şi materiale.

Tot la 5 decembrie, între orele 7.00 şi 21.00, se desfăşoară votarea în străinătate, potrivit Hotărârii nr. 787 din 24 septembrie 2020 privind modificarea şi completarea calendarului acţiunilor din cuprinsul perioadei electorale a alegerilor pentru Senat şi Camera Deputaţilor din anul 2020, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 745/2020.

Ziua votării (6 decembrie)

La 6 decembrie, ora 6.00, preşedinţii birourilor electorale ai secţiei de votare, în prezenţa celorlalţi membri, verifică urnele de vot, listele electorale, buletinele de vot şi ştampilele electorale. De asemenea, preşedinţii birourilor electorale ai secţiei de votare au sarcina de a închide şi sigila urnele de vot prin aplicarea ştampilei de control a secţiei de votare.

Procesul de votare începe la ora 7.00 şi se încheie la ora 21.00.

După încheierea votării, preşedinţii birourilor electorale ai secţiei de votare verifică starea sigiliilor de pe urnele de votare, sigilarea fantei urnelor de votare şi introducerea ştampilelor cu menţiunea „VOTAT” într-un plic care se sigilează prin aplicarea ştampilei de control a secţiei de votare.

După ziua votului: atribuirea mandatelor şi publicarea rezultatelor în Monitorul Oficial

În cel mult 24 de ore de la încheierea votării, până la data de 7 decembrie 2020, ora 21.00, preşedinţii birourilor electorale ale secţiilor de votare predau, prin proces verbal, către birourile electorale de circumscripţie dosarele, sigilate şi ştampilate, cuprinzând rezultatele votării în secţia de votare, însoţite de listele electorale utilizate la secţia de votare respective. Transportul se face cu pază militară.

În cel mult 48 de ore de la încheierea votării, cel mai târziu la data de 8 decembrie 2020, ora 24.00, competitorii electorali care au participat la alegeri pot formula cereri pentru anularea alegerilor dintr-o secţie de votare sau circumscripţie electorală în care au candidat. Biroul Electoral Central soluţionează cererile de anulare a alegerilor până la 10 decembrie 2020.

După primirea rezultatelor votării de la birourile electorale ale secţiilor de votare, birourile electorale de circumscripţie încheie, separat, pentru Senat şi pentru Camera Deputaţilor, câte un proces-verbal cuprinzând totalizarea voturilor valabil exprimate pentru fiecare partid politic, alianţă politică, alianţă electorală şi candidat independent. Rezultatele sunt trimise către Biroul Electoral Central.

După primirea listei partidelor politice, alianţelor politice, alianţelor electorale şi a organizaţiilor minorităţilor naţionale care au întrunit pragul electoral şi a listei celor care nu au întrunit pragul electoral, birourile electorale de circumscripţie repartizează mandatele de parlamentar (etapa I) la nivelul circumscripţiei electorale.

Are loc stabilirea numărului de voturi valabil exprimate rămase neutilizate sau inferioare coeficientului electoral, pe competitor electorali, precum şi a mandatelor ce nu au putut fi repartizate de biroul electoral de circumscripţie şi transmiterea acestor date la Biroul Electoral Central.

Biroul Electoral Central, după primirea proceselor verbale de la toate birourile electorale de circumscripţie, pune în practică etapa a II-a de repartizare a mandatelor de parlamentari, la nivel naţional. De asemenea, BEC transmite, mai departe, rezultatele către birourile electorale de circumscripţie.

În termen de cel mult 48 de ore de la primirea de la Biroul Electoral Central a comunicării referitoare la desfăşurarea pe circumscripţii electorale a mandatelor repartizate centralizat la nivel naţional, birourile electorale de circumscripţie atribuie mandatele de deputat şi senator la nivelul fiecărei circumscripţii electorale.

În termen util, Biroul Electoral Central, aduce la cunoştinţa publică rezultatele alegerilor, prin publicare în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi în presă. Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate