Actualitate
Liceul Teoretic Teiuș, finalist în Campania Națională „Europa, casa noastră”. Proiectul elevilor a obținut locul al doilea
Liceul Teoretic Teiuș se află printre finaliștii campaniei „Europa, casa noastră”, ediția 2015. Proiectul înscris în concurs de liceul din județul Alba a fost notat cu 29,5 puncte din maximum de 30 de puncte, fiind clasat pe locul al II-lea, la nivel național. Criteriile de jurizare a proiectelor au fost: impactul acțiunilor (participanți, număr acțiuni, invitați speciali, implicarea comunității), originalitatea activităților, mediatizarea și follow up–ul acestora.
Temele generale propuse de Comisia Europeană pentru anul 2015 în vederea realizării proiectelor, în cadrul Campaniei Naționale „Europa, casa noastră” au fost: „Cetățenia europeană – drepturi și implicare activă în societate”, „Fii voluntar în Europa”, „UE: Istorie, Tradiții, Diversitate Culturală și Valori” și „Politicile europene – politica agricolă, politica de mediu etc.”
Activitățile proiectului derulate în anul școlar 2014-2015 s-au focalizat pe domeniile importante și de interes european, precum: lingvistic, documentar, social, cultural, informațional și de mediu. Obiectivele stabilite ca ținte au vizat axele educaționale prioritatre și dimensiunea europeană a educație naționale, formulându-se astfel: promovarea bogăției lingvistice și culturale a Europei, bogăție care trebuie păstrată și cultivată; încurajarea iniţiativei individuale şi de grup în valorificarea autenticului și tradiționalului ca individualizare a poporului român în peisajul european; dezvoltarea competențelor de utilizare a tehnologiei informației și comunicării prin crearea unor situații reale și concrete de relaționare cu diferiți omonimi din zona europeană; dezvoltarea competențelor lingvistice, de programare și utilizare a resurselor informaționale existente în mediul virtual; formarea unei perspective moderne asupra educaţiei, racordată la evoluţia iminentă a societăţii contemporane, în pas cu evoluția europeană a demersurilor educaționale; îmbunătățirea competențelor digitale și crearea unui profil european de pregătire pentru piața muncii de oriunde din Europa; promovarea valorilor autentice românești în contextul globalizării; conștientizarea apartenenței României la UE prin promovarea unor valori de integrare socială; discutarea principiilor educaționale europene cu autoritățile publice și factorii de decizie de la nivelul comunității locale; combaterea disfuncționalităților sociale: discriminare, prejudecăți, stereotipuri, excluziunea socială sau etichetarea.
„Europa, casa noastră” este o campanie implementată la nivel național de Chelgate, reprezentanța Comisie Europene în România, derulată în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării Științifice, menită să transpună priorităţile de comunicare ale Comisiei Europene în mediul şcolar. Campania se află la a cincea ediție și îşi propune să informeze elevii şi profesorii cu privire la proiectul de integrare europeană (istoria, prezentul şi viitorul acestuia), priorităţile de comunicare ale Comisiei Europene, dar şi informaţii care îi privesc direct (posibilitatea de a studia şi de a lucra în statele membre, implicarea în activităţi de voluntariat, schimburi între tineri, participarea la internship-uri, implicarea în proiecte comunitare). Campania este deschisă tuturor şcolilor (primare şi gimnaziale), precum şi liceelor din România.
„Pe parcursul campaniei elevilor Liceului Teoretic Teiuș le-au fost oferite informații despre Uniunea Europeană și acces la materiale informative despre politicile europene. De asemenea, aceștia au fost implicați în activități specifice dezvoltării competențelor reiterate la nivel european cu scopul creării și conturării profilului de formare european, ce le asigură intrarea pe piața muncii de oriunde din Europa, și nu numai” ne-a declarat prof. Marius Cosmin Pintea, coordonatorul proiectului.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News