Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Linie telefonică specială InfoCons pentru cei care-și fac teste COVID. Pot solicita consiliere sau pot face sesizări


Publicat

Organizaţia de protecţie a consumatorilor InfoCons a lansat o linie telefonică specială destinată persoanelor care îşi fac teste pentru detectarea Covid-19, potrivit unui comunicat remis miercuri de InfoCons.

Numărul Telekom cu tarif normal în reţea 021-9615 este dedicat persoanelor care au efectuat analize de testare pentru Covid-19 sau care doresc sa realizeze aceste analize. La acest număr de telefon consumatorii pot solicita consiliere, informare sau pot depune sesizări din perspectiva protecţiei consumatorilor.

„Ţinând cont de faptul că se înregistrează tot mai multe sesizări din partea consumatorilor cu privire la realizarea analizelor de testare Covid-19, procesarea rezultatelor, clauzele contractuale sau de consimţământ semnate de către consumatori în momentul recoltării, InfoCons trage un semnal de alarmă şi sprijină toţi consumatorii care întâmpină o problemă în acest domeniu”, se menţionează în comunicatul organizaţiei de protecţie a consumatorilor.

În afară de linia telefonică specială, consumatorii care întâmpină probleme legate de testele pentru Covid-19 pot contacta InfoCons pe acest subiect la adresa de e-mail: reclamatii@infocons.ro sau în scris la C.P 38, O.P. 53 sector 4, Bucureşti.

InfoCons subliniază că, printre drepturile fundamentale ale consumatorilor, se numără dreptul de a fi protejaţi împotriva riscului de a achiziţiona un produs sau de a li se presta un serviciu care ar putea să le prejudicieze viaţa, sănătatea sau securitatea ori să le aducă atingere drepturilor şi intereselor legitime; dreptul de a fi informaţi complet, corect şi precis asupra caracteristicilor esenţiale ale produselor şi serviciilor, astfel încât decizia pe care o adoptă în legătură cu acestea să corespundă cât mai bine nevoilor lor, precum şi de a fi educaţi în calitatea lor de consumatori; dreptul de a avea acces la pieţe care le asigură o gamă variată de produse şi servicii de calitate; dreptul de a fi despăgubiţi în mod real şi corespunzător pentru pagubele generate de calitatea necorespunzătoare a produselor şi serviciilor, folosind în acest scop mijloace prevăzute de lege.

Preşedintele InfoCons, Sorin Mierlea, a subliniat că persoanele care fac analize de depistare a Covid-19 au dreptul la respectarea de către prestator al termenului de timp privind rezultatul testului.

„Dacă dorim să realizăm analize de testare Covid-19, fie că ne sunt necesare pentru a putea pleca în vacanţă, fie pentru siguranţa proprie, informarea trebuie să fie una transparentă atât din punctul de vedere al termenului de realizare, cât şi al costului. Totodată, termenele de realizare trebuie să fie respectate sau, în caz contrar, agentul economic să îşi asumă pierderea materială şi morală. Trebuie să luăm atitudine, să depunem o sesizare, pentru ca generaţiile următoare să nu mai păţească ce am păţit noi”, a afirmat preşedintele InfoCons.

Sursă: Agerpres



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comment

    Lasă un comentariu

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


    Publicitate

    EVENIMENT

    ACCIDENT în lanț pe DN74 Alba Iulia – Zlatna. Două persoane au fost rănite, patru mașini avariate

    Publicat

    Două persoane au fost rănite și trei mașini au fost avariate într-un accident rutier petrecut joi după-amiaza pe DN74, între Alba Iulia și Zlatna, pe raza localității Tăuți, comuna Meteș.

    Potrivit IPJ Alba, joi, în jurul orei 15.30, pe DN 74, pe raza localității Tăuți, un tânăr de 28 de ani, din Zlatna, în timp ce conducea un autoturism în direcția Zlatna – Alba-Iulia, nu a păstrat o distanță corespunzătoare în mers față de autoturismul din fața sa, provocând o coliziune în care au fost implicate alte trei autovehicule.

    În urma coliziunii dintre cele patru autoturisme, unul dintre conducătorii auto, respectiv un bărbat de 30 de ani din Zlatna, și o pasageră de 29 de ani din comuna Fărău, au suferit leziuni corporale ușoare și au fost transportați la spital.

    Cei patru conducători auto au fost testat cu aparatul etilotest, rezultatele fiind negative.

    Cercetările sunt continuate sub aspectul săvârșirii infracțiunii de vătămare corporală din culpă.

    foto: arhivă

    Citeste mai mult
    Publicitate

    ACTUALITATE

    Tânăr de 22 de ani din Sebeș, prins de polițiști și dus la penitenciar. Avea un mandat de executare pentru furt

    Publicat

    La data de 17 septembrie 2020, în jurul orei 17.00, polițiștii de investigații criminale din Sebeș l-au depistat și reținut pe un tânăr de 22 de ani din Sebeș, posesor al unui mandat de executare a pedepsei închisorii, emis de către Judecătoria Sebeș.

    Bărbatul a fost condamnat la executarea unei pedepse privative de libertate de 3 ani și 4 luni închisoare pentru comiterea mai multor infracțiuni de furt.

    Condamnatul a fost depus la Penitenciarul Aiud, în vederea executării pedepsei.

    Foto: Cătălin Cădan

    Citeste mai mult
    Publicitate

    ACTUALITATE

    Doi minori, din Alba Iulia și Blaj, cercetați penal. Au furat două biciclete, din fața unui bloc din Sebeș

    Publicat

    rastel-bicicleta

    Doi minori, unul din Alba Iulia și altul din Blaj sunt cercetați penal, pentru furt de biciclete. Le-ar fi sustras din fața unui bloc din municipiul Sebeș.

    Potrivit IPJ ALba, poliţiştii de investigaţii criminale din cadrul Poliţiei Municipiului Sebeș i-au identificat pe doi minori din Alba Iulia și Blaj, ca bănuiți de săvârşirea a două furturi semnalate poliţiei la începutul lunii septembrie 2020.

    În perioada 26 – 28 august, în timp ce se aflau pe raza municipiului Sebeș, ar fi sustras două biciclete din fața unui bloc.

    Poliţiştii au recuperat bicicletele și le-au predat păgubiților.

    Citeste mai mult
    Publicitate

    EVENIMENT

    REVOLTA pacienților cu afecțiuni cronice din România, NEGLIJAȚI de sistemul medical. Reproșuri pentru ministrul Tătaru

    Publicat

    Atenția sistemului medical aproape exclusiv pe epidemia de coronavirus creează probleme mari pentru ceilalți bolnavi. Este o atenționare pe care Ministerul Sănătății a primit-o încă de la primele cazuri înregistrate în România, însă deocamdată nu a oferit nici un răspuns concret. Acest lucru a generat o veritabilă revoltă în rândul pacienților.

    Coaliția Organizațiilor Pacienților cu Afecțiuni Cronice (COPAC), una dintre cele mai mari asociații de pacienți din țara noastră, a transmis că pacienții cronici din România „nu au acces în caz de nevoie în spitale, nu beneficiază de evaluările necesare, nu sunt operați și sunt puși să aștepte pe o perioadă nedefinită”.

    „Ce se întâmplă cu pacienții cu HIV, tuberculoză și alte boli infecțioase având în vedere că spitalele de boli infecțioase sunt transformate în spitale COVID pe termen nelimitat?”, se întreabă pacienții.

    De alfel, cazuri în care aceștia nu au fost tratați corespunzător, au fost semnalate în majoritatea spitalelor din țară.

    „Credem că pacienții cronici nu au devenit singuri mai vulnerabili, ci chiar sistemul de sănătate care trebuia să îi protejeze i-a vulnerabilizat prin neglijarea nevoilor acestor pacienți”, afirmă reprezentanții Coaliției Organizațiilor Pacienților cu Afecțiuni Cronice, nemultumiți de faptul că ministrul Nelu Tătaru a afirmat că, pacienții cu boli cronice nu și-au consultat medicii de familie în perioada de pandemie și astfel au permis să avanseze o boală preexistentă, devenind mai vulnerabili în fața infecției cu coronavirus.

    Ce vor pacienții

    „Avem nevoie ca sistemul să fie reformat și nu pacienții cronici să fie criticați! Îi adresăm domnului Ministru Tătaru propunerea de a veni alături de noi și a găsi soluții pentru toți pacienții din România prin reformarea sistemului de sănătate, care și-a dovedit încă odată limitele.

    Coaliția Organizațiilor Pacienților cu Afecțiuni Cronice din România a urmărit cu uimire declarațiile domnului ministru al Sănătății Nelu Tătaru, potrivit cărora, pacienții cu boli cronice nu și-au consultat medicii de familie în perioada de pandemie și astfel au permis să avanseze o boală preexistentă, devenind mai vulnerabili în fața infecției cu coronavirus”, afirmă reprezentanții Coaliției Organizațiilor Pacienților cu Afecțiuni Cronice.

    Pacienții cronici adaugă că „În acest context, ne întrebăm dacă domnul ministru a mutat Programele de sănătate în responsabilitatea medicilor de familie?

    Potrivit datelor noastre, pacienții cronici au nevoie de îngrijire în cadrul unei echipe de îngrijire, se tratează în spitale și ambulatorii de specialitate, iar acest lucru a creat o mare problema în toată perioada din martie și până acum.

    Oare cum puteau ajuta medicii de familie pacienții dacă ulterior aceștia nu au acces în caz de nevoie în spitale, nu beneficiază de evaluările necesare, nu sunt operați și puși să aștepte pe o perioadă nedefinită?

    „Considerăm că dacă pacienții evită să mai meargă la medic sau în spital se datorează în bună măsură și panicii create prin modul în care s-a comunicat pe durata pandemiei.

    Ca reprezentanți ai pacienților, considerăm că toată această perioadă a pandemiei ne-a arătat limitarea concentrării tratării pacienților cronici aproape exclusiv în spital.

    Ne-am dori ca în loc de critici, domnul ministru să vină cu propuneri concrete de reformare a sistemului, astfel încât pacienții cronici chiar să aibă acces echitabil la servicii medicale, tratament și să nu mai facă cozi interminabile în curțile spitalelor.

    Ne dorim ca pacienții cronici să aibă acces compensat la vaccinare tocmai pentru a nu deveni și mai vulnerabili”, subliniază reprezentanții Coaliției Organizațiilor Pacienților cu Afecțiuni Cronice.

    Pacienții cronici îi adresează public un mesaj ministrului Sănătății, Nelu Tătaru:

    Pentru toate aceste motive, îi adresăm public domnului ministru al Sănătății, Nelu Tătaru, propunerea și provocarea de a veni alături de noi, reprezentanți ai pacienților și de specialiști și a găsi soluții pentru toți pacienții din România prin reformarea sistemului de sănătate, care și-a dovedit încă odată limitele.”

    Foto: Arhivă

    Sursă: Hotnews, Coaliția Organizațiilor Pacienților cu Afecțiuni Cronice (COPAC)

    Citeste mai mult
    Publicitate
    Publicitate
    Publicitate
    Publicitate
    Publicitate
    Publicitate
    Publicitate
    Publicitate
    Publicitate
    Publicitate