Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

LISTA completă a impozitelor, taxelor, contribuţiilor la bugetul de stat, ce pot fi plătite cu cardul bancar, la Trezorerie


Publicat

tranzactii bancare cont card POSLista completă a impozitelor şi taxelor ce pot fi plătite cu card bancar prin POS la administraţiile financiare a fost publicată în Monitorul Oficial. Este vorba despre Ordinul Ministerul Finanţelor 943/2016.

Aceste obligaţii fiscale pot fi achitate prin intermediul POS-urilor instalate la unităţile teritoriale ale Trezoreriei Statului, numai de către persoanele fizice identificate fiscal pe baza codului numeric personal.

Lista impozitelor şi taxelor ce pot fi plătite cu card bancar prin POS

Impozit pe venit

Impozit pe veniturile din activităţi independente

Impozit pe veniturile din salarii şi asimilate salariilor

Impozit pe veniturile din cedarea folosinţei bunurilor

Impozit pe veniturile din investiţii sub formă de dividende din străinătate

Impozit pe veniturile din investiţii sub formă de dobânzi din străinătate

Impozit pe veniturile din pensii din străinătate

Impozit pe veniturile din premii

Impozit pe veniturile din investiţii sub forma câştigurilor din transferul titlurilor de valoare şi orice alte operaţiuni cu instrumente financiare, inclusiv instrumente financiare derivate

Impozit pe veniturile din investiţii sub forma câştigurilor din transferul aurului financiar

Impozit pe venituri din valorificarea drepturilor de proprietate intelectuală

Impozit pe veniturile din activităţi agricole, silvicultură şi piscicultură

Impozit pe veniturile din jocuri de noroc

Impozit pe veniturile din investiţii sub forma veniturilor din lichidarea unei persoane juridice

Impozit pe venituri din alte surse ale persoanei fizice

Regularizări

Impozit pe veniturile obţinute din românia de nerezidenţi – persoanele fizice

Impozit pe veniturile din dividende obţinute din România de persoane nerezidente

Impozit pe veniturile din dobânzi obţinute din România de persoane nerezidente

Impozit pe veniturile din redevenţe obţinute din România de persoane nerezidente

Impozit pe veniturile din comisioane obţinute din România de persoane nerezidente

Impozit pe veniturile obţinute din România de persoane nerezidente din activităţi sportive şi de divertisment

Impozit pe veniturile reprezentând remuneraţii primite de persoane juridice nerezidente care au calitatea de administrator, fondator sau membru al consiliului de administraţie al unei persoane juridice române

Impozit pe veniturile din servicii prestate în România şi în afara României de persoane nerezidente

Impozit pe veniturile obţinute de persoane fizice nerezidente din premii acordate la concursuri organizate în România

Impozit pe veniturile obţinute la jocuri de noroc practicate în România de persoane fizice nerezidente

Impozit pe veniturile din lichidarea unei persoane juridice române realizate de persoane nerezidente

Accize

Accize încasate din vânzarea de alcool etilic

Accize încasate din vânzarea de ţigarete

Accize încasate în vamă din importul de alcool etilic, produse intermediare, vinuri spumoase, băuturi fermentate spumoase şi bere, inclusiv sume datorate până la data de 31 decembrie 2006

Accize încasate în vamă din importul de produse de ţigarete

Contribuţii de asigurări sociale

Contribuţia individuală de asigurări sociale reţinută de la asiguraţi

Contribuţia de asigurări sociale datorată de angajator

Contribuţia de asigurări sociale datorată de întreprinzătorii titulari ai unei întreprinderi individuale, membrii întreprinderii familiale, persoanele cu statut de persoană fizică autorizată să desfăşoare activităţi economice

Contribuţia de asigurări sociale datorată de persoanele care realizează venituri din activităţi independente şi din activităţi economice

Contribuţia de asigurări sociale datorată de persoanele care realizează venituri din drepturi de proprietate intelectuală

Contribuţii de asigurări pentru accidente de muncă şi boli profesionale

Contribuţia de asigurare pentru accidente de muncă şi boli profesionale datorată de angajator

Contribuţii de asigurări sociale de sănătate

Contribuţia de asigurări sociale de sănătate reţinută de angajator de la asiguraţii angajaţi (salariaţi)

Contribuţia de asigurări sociale de sănătate datorată pentru persoanele care se află în concediu medical pentru incapacitate temporară de muncă, acordat în urma unui accident de muncă sau a unei boli profesionale, conform Legii 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de muncă şi boli profesionale, republicată

Contribuţia de asigurări sociale de sănătate datorată de angajator

Contribuţia de asigurări sociale de sănătate datorată de angajator pentru persoanele care se află în concediu medical pentru incapacitate de muncă, din cauza unui accident de muncă sau boală profesională

Contribuţia pentru concedii şi indemnizaţii de la persoanele fizice care au calitatea de angajator

Contribuţia individuală de asigurări sociale de sănătate datorată de persoanele care realizează venituri din: activităţi independente, activităţi economice şi din drepturi de proprietate intelectuală

Contribuţia individuală de asigurări sociale de sănătate datorată de persoanele fizice care nu realizează venituri, prevăzute la art. 180 din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările şi completările ulterioare

Contribuţia individuală de asigurări sociale de sănătate datorată de persoanele care realizează venituri din: cedarea folosinţei bunurilor, investiţii, premii şi câştiguri din jocuri

Contribuţii de asigurări pentru şomaj

Contribuţia individuală de asigurări pentru şomaj reţinută de la asiguraţi

Contribuţia de asigurări pentru şomaj datorată de angajator

Taxa pe valoarea adăugată

Taxa pe valoarea adăugată

Alte taxe şi tarife

Eliberarea autorizaţiei pentru procurarea armei letale sau a armei neletale supuse autorizării, Acordarea atestatului de colecţionar, Eliberarea autorizaţiei pentru organizarea şi desfăşurarea cursului de iniţiere şi pregătire teoretică şi practică pentru cunoaşterea legislaţiei şi a modului de folosire a armelor şi muniţiilor, Eliberarea atestatului de instructor în poligonul de tragere

Taxele pentru autorizarea şi controlul activităţilor nucleare

Tarife aplicabile activităţii de formare profesională, atestare, autorizare şi acceptare personal

Eliberarea cărţii de identitate a armei sau a unui nou permis de armă

Avizarea artificierilor şi pirotehniştilor

Taxa de emitere a autorizaţiei de pescuit comercial cu caracter temporar/eliberarea permiselor de pescuit comercial/recreativ/sportiv/taxa de emitere a licenţei de pescuit

Taxa pentru eliberarea certificatului de cazier judiciar, conform OG 128/2000 privind stabilirea unor taxe pentru serviciile prestate pentru persoanele fizice şi juridice de către Ministerul Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea 570/2002, cu modificările ulterioare

Taxe pentru cererile de eliberare a paşaportului simplu electronic depuse în ţară/paşaportului simplu electronic (minorii sub 12 ani) cu valabilitate 3 ani depuse în ţară/paşaportului simplu temporar depus în ţară

Tarife pentru parcurgerea procedurilor pentru reglementarea activităţilor cu microorganismele modificate genetic (MMG), utilizate în condiţii de izolare

Tarife percepute pentru deschidere cont în Registrul naţional al emisiilor de gaze cu efect de seră, conform OUG 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare

Tarife pentru administrarea conturilor operatorilor instalaţiilor care intră sub incidenţa HG 780/2006 privind stabilirea schemei de comercializare a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră, cu modificările şi completările ulterioare (în funcţie de numărul de certificate) şi alte persoane decât cele aflate sub incidenţa Hotărârii Guvernului nr. 780/2006, cu modificările şi completările ulterioare

Amenzi, penalităţi şi confiscări

Venituri din amenzi şi alte sancţiuni aplicate de Direcţia generală antifraudă fiscală

Venituri din amenzi şi alte sancţiuni aplicate de către alte instituţii de specialitate

Amenzi judiciare

Penalităţi datorate în cazul eşalonării la plată

Penalităţi de nedeclarare

sursă: legestart.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

DOCUMENT: Ministerul Sănătății a publicat LISTA medicilor de familie a care se pot face teste rapide COVID-19. Situația din Alba

Publicat

Peste 3800 de medici familie au încheiat contracte pentru testarea în vederea depistării COVID-19 la toţi pacienţii care se încadrează în definiţiile de caz ale INSP, lista acestor cabinete fiind publicată duminică, pe site-ul Ministerului Sănătăţii (MS).

Lista cabinetelor de medicină de familie care vor efectua testări, având încheiate contracte cu casele de asigurări de sănătate, postată pe pagina de web a Ministerului Sănătăţii, www.ms.ro., este în dinamică, se precizează într-o informare transmisă de minister.

Document: Situație cabinete medici de familie testare rapidă

„Ministrul Sănătăţii, prof. dr. Alexandru Rafila consideră că testarea la medicul de familie reprezintă soluţia pentru accesul facil al bolnavilor la diagnostic rapid, evaluare şi monitorizare.

Ministrul Sănătăţii mulţumeşte medicilor de familie pentru implicare şi îi încurajează să participe în număr cât mai mare la efortul naţional de control al pandemiei şi de reducere a numărului de cazuri grave şi de decese, care se poate realiza numai prin solidaritate şi profesionalism”, se arată în informarea citată.

LISTA cabinete medici de familie pentru testare rapidă în județul Alba

În județul Alba au încheiat până acum contracte un număr de 37 medici de familie/ cabinete medici de familie. Lista acestora:

sursa: Agerpres, Ministerul Sănătății

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Epidemiologul Octavian Jurma avertizează: Omicron nu este ”doar o gripă”. Este un cal troian. Cruță adulții în schimbul copiilor

Publicat

Epidemiologul Octavian Jurma face o radiografie sumbră campaniei de vaccinare din România: „Ținta de 10 milioane de români vaccinați cu minim o doză s-a mutat în iulie 2023. Asta vine cam după valul 7”, iar sintagma „Omicron e doar o gripă” e „tot ce mai lipsea coșciugului campaniei de vaccinare”.

„Tot ce mai lipsea la coșciugul campaniei de vaccinare din România era cuiul <Omicron e doar o gripă>, care mai nou a fost luat în brațe și de autorități”, spune epidemiologul Octavian Jurma.

Citește și Omicron anunță sfârșitul pandemiei: Transmisibilitate mare, gravitate redusă. Estimările epidemiologilor despre evoluția COVID 19

Acesta atrage atenția că în acest mod, „ținta de 10 milioane de români vaccinați cu minim o doză s-a mutat în iulie 2023”, iar acest lucru se va întâmpla „cam după valul 7, dacă o să mai țină careva socoteala…”.

Epidemiologul spune că boosterul și vaccinarea au îmblânzit Omicron în țările vaccinate, la fel cum au îmblânzit și Delta „și vor îmblânzi orice altă variantă sau virus pentru care avem vaccin”.

„În medie, Marea Britanie a depășit deja vârful la aproximativ 6 săptămâni de la debutul valului Omicron. Mai precis, a depășit vârful cazurilor și internărilor în rândul adulților. Numărul de cazuri și internări în rândul copiilor continuă să crească alarmant”, spune Jurma.

Octavian Jurma: Se adeveresc două avertismente din decembrie

„1) Omicron este un cal troian care ne amăgește că e un dar de la natură, un <vaccin natural>, ca să îl invităm în casele noastre. Evident virusul Omicron nu are cum să fie vaccin pentru că nu previne nimic, este exact ceea ce încercăm să prevenim prin vaccinare, infectare.

Să îl numim vaccin este o insultă la adresa a peste 200 de ani de efort de vaccinare medicală împotriva virușilor. Așa încât încetați să mai numiți infectarea vaccinare și vaccinarea infectare. Infectarea e infectare și vaccinarea e anti-infectare.

2) Omicron odată ajuns în casele noastre spitalizează adulții de 2 ori mai încet decât Delta, dar spitalizează copiii de 2 ori mai repede decât Delta. Altfel spus, Omicron a devenit populist și cruță adulții în schimbul copiilor. Iar noi îl aplaudăm și îl îmbrățișăm. Dezgustător!”, spune Jurma.

Octavian Jurma: Copiii sunt complet „dependenți” de decizia adulților.

„La acest stadiu mă interesează oricum mult mai puțin evoluția în rândul adulților, pentru că orice persoană adultă care a luat decizia să nu se vaccineze și-a asumat explicit consecințele pe termen scurt și lung ale infectării.

Copiii însă sunt complet dependenți de adulți pentru siguranța și bunăstarea lor fizică și emoțională. Faptul că transferăm asupra copiilor nota de plată a lașității, neputinței și iresponsabilitității noastre este revoltător.

Însă faptul că transferăm asupra copiilor altora prețul pentru confortul și agenda noastră personală este incalificabil.

Adulții care și-au asumat explicit consecințele pe termen scurt și lung ale infectării, pot și trebuie să dea socotelă dacă infectarea rezultă într-un dezastru pe care aveau obligația constituțională să îl împiedice în primul rând în rândul copiilor, care nu se pot apăra singuri”, mai spune Octavian Jurma.

Jurma spune că acesta fiind contextul, îi este „peste putință” să înțeleagă încăpățâarea cu care merg autoritățile înainte cu infectarea în masă a copiilor.

„Indiferent cum etichetăm dublarea săptămânală a numărului de internări in rândul copiilor, avem în față cea mai mare provocare pentru copiii noștri de la începutul pandemiei, pe care autoritățile o ignoră de-a dreptul ostentativ.

Singura apărare pe care o mai avem față de „vaccinarea naturală” obligatorie care ni se impune, este masca FFP2 și vaccinul preventiv medical. Din fericire chiar dacă internările sunt mai frecvente, severitatea formei acute de boală este mai scăzută și în rândul copiilor față de Delta.

Prevalența formelor cronice de long-covid după Omicron nu este cunoscută încă, dar riscul de long-covid este motivul principal pentru care e important să te vaccinezi și să îți vaccinezi copilul chiar dacă ați trecut prin boală”, a mai scris Octavian Jurma pe Facebook.

sursa: Mediafax

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Ministerul Educației: Bursele de studiu și de ajutor social pentru elevi. Termenul de depunere a documentelor este 31 ianuarie

Publicat

Ministerul Educației anunță că termenul de primire a dosarelor de bursă pentru elevi este 31 ianuarie 2022 iar în condițiile actuale pandemice dosarele de bursă pot fi depuse chiar prin e-mail sau poștă. Școala va trebui să confirme primirea documentelor.

„Având în vedere situația epidemiologică actuală, depunerea la unitatea de învățământ a cererilor și actele care dovedesc dreptul de acordare a bursei, după caz, pentru obținerea bursei de studiu, respectiva porție de ajutor social, în semestrul al doilea se poate realiza inclusiv prin mijloace electronice de comunicare, scanate sau fotocopiate, pe adresa de e-mail comunicată de unitatea de învățământ sau prin poștă, cu confirmare de primire până la data de 31 ianuarie 2022 inclusiv”, se precizează într-un emis de Ministreul Educației și citat de edupedu.ro

Școlile vor trebui să confirme primirea documentelor prin e-mail, la adresa comunicată.

Burse școlare: Listele beneficiarilor vor fi revizuite în funcție de situația școlară a elevilor

Unul dintre cele mai interpretate criterii de acordare a burselor din noul ordin a fost cel care prevedea că în semestrul al II-lea lista beneficiarilor este revizuită „în funcție de situația școlară a elevilor”.

Ministerul Educației susține că este vorba despre o reviziuire dpoar pentru clasele a V-a și a IX-a, deși în ordin nu există această precizare. Mai mult, Ministerul Educației susține că prin revizuire a vrut să scrie că înseamnă și eliminarea elevilor care nu mai sunt elevi în acea școală.

„Revizuirea semestriala lista beneficiarilor, în funcție de modificările survenite în situația școlară a elevilor, prevăzută la articolul 8 alineatul 3 presupune adăugarea elevilor de clasa a V-a, adăugarea sau eliminarea elevilor de clasa a IX-a, precum și eliminarea elevilor care nu mai au calitatea de elevă respectiva unitate de învățământ”, se arată în precizările oficiale.

Cum se acordă bursele școlare în 2022

Documentul explică și cum se acordă bursele în acest semestru, pe baza mediilor de la finalul anului trecut. Cu alte cuvinte, doar cei care au avut în anul școlar 2020-2021 media 9,50 și peste, iau de acum bursa de merit, deși pe primul semestru au luat această bursă toți cei care au avut media 8,50 și peste.

„Începând din anul 2011, fără întrerupere, la acordarea burselor de merit și a burselor de studiu se are în vedere situația școlară a elevului din anul școlar precedent.

Excepție fac elevii din clasele a V-a și a IX-a, care pot beneficia de bursă din semestrul al II-lea, conform prevederilor articolului 8 alineatul 1 litera a, b și litera c, respectiv ale articolului 10 alineatul 1, litera a, b și c.

Cum se calculează media generală pentru obținerea bursei școlare

Media generală sau media de pe semestrul I prevăzută la articolul 8 alineatul 1, literele a, b, și c, respectiv articolul 10 alineatul 1, literele a, b și c reprezintă media aritmetică, fără rotunjire, a mediilor semestriale de la toate disciplinele și de la purtare.

Conform prevederilor articolului 9, acordarea burselor de merit nu este condiționată de depunerea unei cereri în acest sens”, se mai arată în documentul trimis de Ministerul Educației în toate școlile.

Criterii generale și completări și pentru bursele sociale pentru elevi

„În categoria elevilor care pot beneficia de bursa socială prevăzută la articolul 14 alineatul 1, litera b se încadrează elevii orfani sau elevii crescuți de un singur părinte, sau elevii abandonați de părinți asupra cărora a fost instituită o măsură de protecție socială dispusă de către Comisia pentru protecția copilului sau, după caz instanța judecătorească, în condițiile legii.

Prin copil crescut de un singur părinte se înțelege copilul aflat în întreținerea unui singur părinte; autoritatea părintească se exercită de către un singur părinte”, potrivit clarificărilor.

„Criteriile generale de acordarea burselor de ajutor social pentru categoriile de elevi prevăzute la articolul 14 alineatul 1 literele b, c și d nu condiționează acordarea acestora de venitul net lunar pe membru de familie.

Prevederea se aplică pentru categoria de beneficiar stipulată la articolul 14 alineatul 1 litera a”.

Elevii care primesc burse sociale fără condiționarea venitului net lunar/membru de familie

Elevii pentru care nu se condiționează acordarea burselor sociale de venitul net lunar pe membru de familie sunt următorii:

  • ”elevi orfani sau crescuți de un singur părinte sau elevi abandonați de părinți asupra cărora a fost instituită o măsură de protecție socială;
  • elevi care au deficiențe/afectări funcționale produse de boli, tulburări sau afecțiuni ale structurilor și funcțiilor organismului, structurate tipologic conform Ordinului ministrului sănătății și al ministrului muncii, protecției sociale și persoanelor vârstnice nr. 1.306/1.883/2016 pentru aprobarea criteriilor biopsihosociale de încadrare a copiilor cu dizabilități în grad de handicap și a modalităților de aplicare a acestora, cu modificările și completările ulterioare, astfel:
  • I. boli și tulburări ale sistemului nervos și ale funcțiilor mentale globale;II. boli ale structurilor și funcțiilor senzoriale;
  • III. boli ale structurii laringelui și funcțiilor sale;
  • IV. boli ale structurii sistemului cardiovascular și ale funcțiilor sale;
  • V. boli ale structurii aparatului respirator și ale funcțiilor sale;
  • VI. boli ale structurii sistemului imunitar și ale funcțiilor sale;
  • VII. boli ale structurii și funcțiilor sistemelor digestiv, metabolic și endocrin;
  • VIII. boli ale structurii funcțiilor aparatului urinar cu sau fără insuficiență renală cronică (IRC), indiferent de cauză;
  • IX. boli ale structurii și funcțiilor aparatului locomotor și corespunzătoare mișcării;
  • X. boli ale structurii pielii, anexelor și funcțiilor tegumentului;
  • XI. boala canceroasă (indiferent de localizare, inclusiv recidivele și metastazele);
  • XII. boli genetice;
  • XIII. transplantul de organe, țesuturi și celule, stările posttransplant;
  • XIV. orice altă boală, tulburare sau afecțiune, de exemplu, cronică/genetică/care necesită tratament îndelungat pentru cel puțin 6 luni sau servicii de abilitare și reabilitare pentru cel puțin 6 luni sau îngrijiri paliative și care se înscrie în vreuna dintre categoriile enumerate la pct. I-XIII este luată în considerare;
  • elevi din mediul rural, care sunt școlarizați într-o altă localitate, întrucât nu au posibilitatea să studieze într-o unitate de învățământ din localitatea de domiciliu”.

Categorii de elevi pentru care bursele se pot acorda numai dacă este îndeplinit criteriul de venit

Pentru ceilalți elevi, care nu sunt în categoriile de mai sus, bursa socială se poate acorda dacă este îndeplinit criteriul de venit, recalculat în semestrul II, se arată în document. În venituri intră alocațiile și bursele fraților sau surorilor.

„Conform articolului 13 alineatul 1, bursele de ajutor social să stabilesc la începutul anului școlar, fiind revizuite semestrial, în funcție de modificările intervenite în veniturile nete lunare ale familiei.

Elevii majori sau părinții elevilor minori proveniți din familii al cărui venit s-a modificat pe parcursul semestrului I, astfel încât să corespundă criteriilor generale prevăzute la articolul 14, pot depune cerere pentru acordarea burse sociale în semestrul al II-lea.

La stabilirea venitului mediu net lunar pe membru de familie, prevăzut la articolul 10 alineatul 4, se iau în considerare toate veniturile cu caracter permanent realizate de membrii familiei, inclusiv alocația complementare pentru copii, precum și venitul din bursă acordată fraților/surorilor elevului, dacă acestea au fost acordate neîntrerupt în perioada în care s-a calculat venitul”, potrivit documentului.

Ce venituri sunt folosite la calculul pentru bursele de ajutor social și de studiu

„În aplicarea prevederilor articolului 10 alineatul 1 și respectiv articolului 14 alineatul 1 litera a pentru acordarea burse de studiu, respectiv a bursei de ajutor social, începând cu semestrul al II-lea, se are în vedere salariul minim net pe economie din lunile în care s-a calculat venitul mediu net lunar pe membru de familie, respectiv octombrie – decembrie 2021 pentru bursa de studiu și ianuarie – decembrie 2021 pentru bursa de ajutor social, astfel:

  • 1.524 lei, respectiv 1.540 lei pentru salariatul care are în întreținere o persoană,
  • 1.556 lei pentru salariatul care are în întreținere două persoane,
  • 1.572 lei pentru salariatul care are în întreținere trei persoane
  • 1.604 lei pentru salariatul care are patru sau mai multe persoane în întreținere”, precizează ministerul.

”Toate categoriile de elevi prevăzute la articolul 18 primesc bursă de ajutor social și în perioada vacanței lor școlare”.

Categoriile de elevi care primesc bursă de ajutor social și în perioada vacanței lor școlare

  • elevilor care au promovat anul școlar sau celor care la sfârșitul anului școlar sunt corigenți la o singură disciplină de învățământ și au acumulat cel mult 10 absențe nemotivate/ semestru;
  • absolvenților învățământului gimnazial care fac dovada că au fost admiși în liceu/învățământ profesional, cursuri cu frecvență, într-o unitate de învățământ preuniversitar de stat;
  • elevilor care repetă anul din motive medicale, dovedite prin documente medicale.

surse: Ministerul Educație, edupedu.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Lista pachetelor de analize medicale gratuite de la Centrele de Evaluare Covid-19. Tarifele decontate de CNAS pentru pacienți

Publicat

Serviciile medicale care vor fi acordate bolnavilor de Covid-19, în centrele de evaluare, în regim de spitalizare de zi şi tarifele decontate de Casa de Asigurări de Sănătate centrelor de evaluare pentru fiecare pacient tratat şi episod de îmbolnăvire de Covid-19 gestionat în aceste unităţi sanitare au fost reglementate prin Ordinul comun al Ministerului Sănătăţii şi CNAS nr. 113/32 din 2022, în vigoare din 20 ianuarie, dată oficializării actului normativ prin publicarea sa în Monitorul Oficial.

Astfel, Casa de Asigurări de Sănătate va deconta centrului de evaluare Covid-19 între circa 205 lei şi 670 de lei pentru bolnavul de Covid-19 evaluat şi, după caz, tratat în unitatea sanitară.

Citește și Ce servicii medicale nu sunt acoperite de CNAS în 2022. Ce trebuie să facă pacienții când li se spune că ”nu mai sunt fonduri”

Suma decontată centrului pentru fiecare pacient evaluat şi, dacă e cazul, tratat variază în funcţie de complexitatea cazului şi, corelativ, a serviciilor acordate pacientului în centrul de evaluare.

Potrivit unei analize economica.net. de exemplu, cel mai mic tarif decontat centrului de evaluare, cel de 205 de lei, acoperă următoarele servicii acordate pacientului confirmat cu noul coronavirus : consultaţie, pulsoximetrie, hemoleucograma completă, glicemie, creatinină şi uree serică, proteina C reactivă, TGP, TGO şi EKG, reiese din Ordinul comun al MS şi CNAS.

Pentru bolnavul de Covid-19 serviciile primite în centrul de evaluare sunt gratuite indiferent că e sau nu e asigurat la sistemul asigurărilor sociale de sănătate.

Traseul pacientului Covid în centrele de evalare

Ordinul MS nr 35 din 2022 detaliază traseul pacientului depistat cu noul coronavirus şi situaţiile în care poate fi evaluat şi tratat în centrele de evaluare.

La centrul de evaluare se pot prezenta doar persoanele cu rezultat pozitiv pentru Covid-19.

În ce constă consultaţia pacientului în centrului de evaluare:

– evaluarea clinică a pacientului: simptome, evaluare puls arterial, saturația sângelui cu O2, tensiune arterială, temperatură, greutate;

– identificarea factorilor de risc:

  • boli cardiovasculare, inclusiv HTA;
  • diabet zaharat tip 1 și 2;
  • obezitate cu indice de masă corporală peste 30%;
  • boli respiratorii cronice, inclusiv astmul bronșic;
  • insuficiență renală cronică, pacienții cu dializă cronică;
  • hepatopatii cronice;
  • imunodepresii semnificative, inclusiv boli neoplazice, transplant de organ sau de celule stem, talasemie, anemie falcipară, terapie imunosupresoare sau SIDA;

vârsta peste 65 de ani;

copiii de 12—17 ani cu patologii severe asociate;

– evaluarea antecedentelor personale patologice/medicație pentru afecțiuni cronice, dacă este cazul;

– interpretarea rezultatelor de laborator și rezultate imagistice.

Oamenii infectați cu virusul SARS-Cov-2 se vor putea prezenta în centrele de evaluare fără bilet de trimitere, pe baza confirmării infecției cu noul coronavirus printr-un test antigen rapid sau test NAAT/RT-PCR, pentru evaluarea stării de sănătate și pentru a primi tratament antiviral gratuit, în regim de spitalizare de zi, indiferent că sunt sau nu asiguraţi la sănătate, se arată în HG nr. 80 din 2022, oficializată odată cu publicarea sa în Monitorul Oficial. HG 80 din 2022 stabileşte regulile de contractare şi decontare a serviciilor acordate în aceste centre de evaluare.

Ce prevede Ordinul Ministerului Sănătății care conține ghidul medicilor din centrele de evaluare

În 14 ianuarie, a intrat în vigoare Ordinul Ministerului Sănătăţii nr. 86 care prevede condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească centrele de evaluare ca să fie avizate de DSP, precum şi ghidul medicilor din aceste centre, care tratează pacienţi depistaţi cu infecţia Covid-19.

Centrele de evaluare sunt structuri funcționale, organizate în unități sanitare cu paturi, în care se acordă servicii medicale de tip spitalizare de zi, cu scopul evaluării şi tratării pacienților confirmaţi cu boala Covid-19.

Centrele de evaluare sunt organizate separat faţă de zona de spitalizare continuă şi spitalizare de zi non-Covid-19, cu acces facil la ambulatoriu, serviciul de primiri urgențe, laboratoarele de investigații, scrie în Ordinul MS nr. 86/2022, consultat de Economica.net.

Centrul de evaluare are cel puţin următoarea structură: cabinet/cabinete de consultații, săli de tratamente, saloane, rezerve cu minimum două paturi pentru spitalizare de zi, spații administrative și, după caz, laborator de analize medicale și laborator de radiodiagnostic, conform Ordinului MS 86/2022, consultat de Economica.net.

Ghidul de tratament al pacienţilor cu boala Covid-19 în centrele de evaluare a fost oficializat. Ce prevede documentul

Tarifele decontate de CASS pentru fiecare pacient COVID 19

Joi, 20 ianuarie, a intrat în vigoare Ordinul comun al Ministerului Sănătăţii şi CNAS nr. 113/32 din 2022 care reglementează serviciile medicale acordate în centrele de evaluare pacienţilor depistaţi cu boala Covid-19 şi tarifele decontate de Casa de Asigurări de Sănătate pentru pentru fiecare pacient şi episod de infectare cu Sars-Cov-2, gestionat în centrul de evaluare Covid-19.

Pacient confirmat cu boala Covid-19, care nu primeşte tratament în centrul de evaluare. Tariful decontat per pacient şi episod de îmbolnăvire de Casa de Asigurări de Sănătate e de 205,37 de lei, reiese din Ordinul comun al Ministerului Sănătăţii şi CNAS nr. 113/32 din 2022

Tariful cuprinde:

  • consultație medicală de specialitate;
  • hemoleucogramă completă — hemoglobină, hematocrit, numărătoare eritrocite, numărătoare leucocite, numărătoare trombocite, formulă leucocitară, indici eritrocitari;
  • TGO;
  • TGP;
  • glicemie;
  • creatinină serică;
  • uree serică;
  • proteina C reactivă;
  • EKG;
  • pulsoximetrie.

Pacient confirmat cu SARS-CoV-2, pentru care medicaţia necesară e asigurată prin Ministerul Sănătății.

Suma decontată de Casa de Asigurări de Sănătate pentru fiecare pacient depistat cu Covid-19, tratat în centrul de evaluare, şi pentru un episod de îmbolnăvire e de 215,37 de lei, potrivit Ordinului comun al Ministerului Sănătăţii şi CNAS nr. 113/32 din 2022.

Tariful de 215,37 de lei include:

  • consultație medicală de specialitate
  • hemoleucogramă completă — hemoglobină, hematocrit, numărătoare eritrocite, numărătoare leucocite, numărătoare trombocite, formulă
  • leucocitară, indici eritrocitari
  • TGO
  • TGP
  • glicemie
  • creatinină serică
  • uree serică
  • proteina C reactivă
  • EKG
  • pulsoximetrie
  • administrare de medicamente injectabil, perfuzii.
  • medicamente cu acțiune antivirală administrate parenteral, oral: anticorpi monoclonali neutralizanți, molnupiravir, paxlovid sau alte medicamente achiziționate de Ministerul Sănătății și distribuite gratuit centrului de evaluare.

Tariful antemenţionat nu cuprinde costul medicamentelor care sunt distribuite gratuit de către Ministerul Sănătății (MS) unității sanitare și transferate în gestiunea centrului de evaluare în baza documentelor justificative prevăzute de legislația în vigoare.

Pacient depistat cu boala Covid-19, evaluat şi tratat într-un centru de evaluare, care are nevoie de CT şi pentru care medicaţia e asigurată prin MS. Suma decontată de Casa de Asigurări de Sănătate per pacient şi episod de infectare cu Sars-CoV-2 e de 390,37 de lei, conform Ordinului comun al Ministerului Sănătăţii şi CNAS nr. 113/32 din 2022.

Tariful acoperă:

  • consultație medicală de specialitate;
  • hemoleucogramă completă — hemoglobină, hematocrit, numărătoare eritrocite, numărătoare leucocite, numărătoare trombocite, formulă leucocitară, indici eritrocitari;
  • TGO, TGP;
  • glicemie;
  • creatinină serică;
  • uree serică;
  • proteina C reactivă;
  • computer tomografie torace;
  • EKG;
  • pulsoximetrie;
  • administrare de medicamente injectabil, perfuzii;
  • medicamente cu acțiune antivirală administrate parenteral, oral: anticorpi monoclonali neutralizanți, molnupiravir, paxlovid sau alte medicamente achiziționate de Ministerul Sănătății și distribuite gratuit centrului de evaluare.

Lista centrelor de evaluare din județul Alba

Harta centrelor de evaluare în ambulator COVID-19, care vor prelua pacieți COVID cu forme ușoare și medii de boală, a fost publicată vineri de Ministerul Sănătății.

Vezi și Programări la centrele de evaluare COVID din ALBA. Capacitatea de primire la centrul din Alba Iulia, dublată

Harta include în acest moment 174 de centre distribuite pe întreg teritoriul țării, însă se va actualiza pe măsura operaționalizării centrelor de evaluare.

În județul Alba sunt în prezent opt centre disponibile:

  • Alba Iulia – Spitalul Județean de Urgență Alba Iulia, strada Crișanei 1
  • Aiud – Spitalul de Pneumoftiziologie Aiud, strada Ecaterina Varga 6
  • Aiud –  Spitalul Municipal Aiud, strada Spitalului 2
  • Blaj – Spitalul Municipal Blaj, strada Andrei Mureșanu 16
  • Sebeș – Spitalul Municipal Sebeș, strada Șurianu 41
  • Abrud – Spitalul Orășenesc Abrud, strada Republicii 13
  • Câmpeni – Spitalul Orășenesc Câmpeni, strada Horea 63
  • Cugir – Spitalul Orășenesc Cugir, strada Nicolae Bălcescu 5

Harta centrelor de evaluare din țară este disponibilă AICI.

Ministerul Sănătății a anunțat că circa 230 de centre de evaluare ambulatorie pentru pacienții COVID-19 vor fi deschise în România în valul 5 al pandemiei.

Pacienții cu test pozitiv la SARS-CoV2 ar trebui să ajungă într-un astfel de centru în ziua în care au primit rezultatul testului pozitiv sau într-un timp cât mai scurt.

În aceste centre, pacienții diagnosticați cu COVID-19 vor putea primi inclusiv tratament cu anticorpi monoclonali, care se administrează în primele zile de la infectare pentru a fi eficienți, și antivirale.

Centre de evaluare COVID în Alba – programări

Potrivit DSP Alba, pacienții pot fi programați pentru evaluare de către medicul de familie la spitalul din zona de domiciliu la următoarele numere de telefon:

Programare centru de eavaluare Covid -19: Spital Pneumoftiziologie Aiud
  • telefon: 0258861302 int 102
  • L-V 8.00-15.00
Programare centru de eavaluare Covid -19: Spital Sebeș Adulți + copii
  • telefon: 0787750428 L-V 9.00-14.00
  • telefon: 0258 732 665 L-V 10-12
Programare centru de eavaluare Covid -19: Spital Abrud
  • telefon: 0755995090 (in intervalul orar 9.00-15.00)
Programare centru de eavaluare Covid -19: Spital Blaj
  • telefon: 0728140728 (in intervalul orar 8.00-15.00)
  • telefon: 0258710941 int 131
Programare centru de eavaluare Covid -19: Spital Cugir
  • telefon: 0258751621
  • L-V 8.00-15.00
Programare centru de eavaluare Covid -19: Spitalul Județean Alba Iulia
  • telefon: 0762471617 (in intervalul orar 8.00-12.00)
Programare centru de eavaluare Covid -19: Spitalul Câmpeni
  • telefon 0725920477
  • L-V 08-14
Programare centru de eavaluare Covid -19: Spital Municipal Aiud
  • telefon: 0258861816
  • L-V 08-14

sursa: economica.net, Ministerul Sănătații, DSP Alba

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate