Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

LOCURI de MUNCĂ în STRĂINĂTATE: Posturi pentru agenţi de securitate în Germania, şoferi de autobuz în Finlanda, operatori în Cehia. OFERTA completă


Publicat

locuri de munca

locuri de muncaAJOFM Alba a transmis oferta de anunțuri locuri de muncă în străinătate, valabilă în 2 iunie, prin reţeaua EURES. Sunt disponibile posturi pentru agenţi de securitate şi pază, tehnicieni de sisteme de securitate în Germania, şofer de autobuz în Finlanda, operatori şi muncitori asamblare în Republica Cehă, îngrijitori de persoane în Marea Britanie, dezvoltatori software, ingineri electroniști în industria auto în Austria, medic specialist în patologie chirurgicală în Danemarca.

Alte posturi sunt în Irlanda, Olanda, Norvegia şi Suedia.

Citeşte şi LOCURI de MUNCĂ vacante în ALBA: Posturi pentru ingineri IT, asistenți medicali, agenți vânzări, şoferi sau muncitori. LISTA completă şi CINE angajează

Lista posturilor disponibile:

AUSTRIA

Dezvoltator de software – 1 post. Cerințe: bune cunoștințe de programare in C#; disponibilitate pentru servicii externe temporare; cunoștințe de bază în domeniul bazelor de date; experiență în controale de fabricație, roboți, sisteme computerizate este un atu; cunoștințe bune de germană sau engleză; ofertă valabilă până la 20 iunie 2015; se trimite CV in limba germana, la adresa de email: harald.haider@trust-steiner.at; informatii suplimentare la: d-ul Harald Haider, telefon:+43/7223/81681-23

Inginer electronist (supervizor) – instalator șef în industria auto – 1 post. Cerințe: training complet cel puțin LAP sau HTL; managementul echipei de instalare la locație (leadership); prelucrare pe șantier; disponibilitate de călătorie; cunoștințe de engleză (limbaj tehnic); cunoștințe bune de germană și engleză: ofertă valabilă până la 30 iunie 2015; se trimite CV in limba germana, la adresa de email: harald.haider@trust-steiner.at; informatii suplimentare la: d-ul Harald Haider, telefon:+43/7223/81681-23

Implementator de software în vânzări – 1 post. Cerințe: cunoștințe Siemens S7, Siemens Sinumerik, Beckhoff Twin Cat; programare după IEC 61131/3; disponibilitate de călătorii; cunoștințe bune de enrgleză și germană: ofertă valabilă până la 30 iunie 2015; se trimite CV in limba germana, la adresa de email: harald.haider@trust-steiner.at; informatii suplimentare la: d-ul Harald Haider, telefon:+43/7223/81681-23

Tehnician software în montaj (final) – 1 post. Cerințe: training finalizat – predare LAP sau HTL; disponibilitate la călătorii; cunoștințe bune de germană și engleză; ofertă valabilă până la 30 iunie 2015; se trimite CV in limba germana, la adresa de email: harald.haider@trust-steiner.at; informatii suplimentare la: d-ul Harald Haider, telefon:+43/7223/81681-23

Dezvoltator software – 1 post. Cerințe: training tehnic finalizat (colegiu tehnic sau universitate) – informatică; experiență mai mult de un an în dezvoltarea de software (Windows desktop și server); cunoștințe solide de .NET C# și C++ (alte limbaje constituie un avantaj); experiență în bază de date MS-SQL (sau alte sisteme de baze de date similare); grad ridicat de simț al responsabilității; abilități analitice și de muncă structurate; cunoștințe bune de germană și engleză; ofertă valabilă până la 30 iunie 2015; se trimite CV in limba germana, la adresa de email: harald.haider@trust-steiner.at; informatii suplimentare la: d-ul Harald Haider.

AICI, anunţul angajatorului, în limba germană.

DANEMARCA

– medic specialist în patologie chirurgicală (specialist in surgical pathology) – 1 post; Cerinţe: engleza foarte bine; ofertă valabilă până la 16 iunie 2015; Se trimite CV in limba engleza până la 15 iunie 2015 pe adresa jue@workindenmark.dk. Nu uitati sa includeti o lista a sarcinilor/experientelor anterioare – cand, unde si cate? De asemenea, atasaţi şi scrisoare de intenţie.

FINLANDA

şofer de autobuz – 1 post. Cerinţe: permis de conducere corespunzător, experienţă ca şofer de autobuz; engleza nivel începător; ofertă valabilă până la 4 iunie 2015; Curriculum Vitae (model EUROPASS) intocmit in lb. engleza la adresa de e-mail: Dana.Herisanu@ag.anofm.ro

(P) Sute de anunțuri angajări în țară și în străinătate pe MicaPublicitate.Net. Pentru joburi în Alba încearcă și pe Anunțuri.Alba24.ro

GERMANIA

Agent de securitate – 10 posturi. Cerinţe: permis de conducere categoria B, condiţie fizică bună, fără antecedente penale; experienţa în domeniu constituie avantaj; cunoştinţe foarte bune de limba germană – scris, citit, vorbit – nivel B1; ofertă valabilă până la 31 decembrie 2015; Se transmite C.V -ul DOAR in limba germana, insotit de eventuale referinte (in limba germana) pe adresa de e-mail hochdorfer@HKS-Gruppe.de, in atentia dnei. Dr. Eniko – Ilona Hochdorfer si doar pentru monitorizare (fara feedback) la buc_eures@buc.anofm.ro. Persoanelor selectate in urma interviului li se va solicita „Cazierul judiciar”.

Tehnician sisteme de securitate (alarmă şi supraveghere) – 2 posturi. Cerinţe: studii tehnice de specialitate în domeniul electronică, electrotehnică, telecomunicaţii; cunostinte tehnice relevante pentru domeniul de referinta (security & surveillance): hardware, software si networking; permis de conducere categoria B; fără antecedente penale; experienta in domeniu constituie avantaj; cunostinte foarte bune de limba germana – scris, citit, vorbit – nivel B1; ofertă valabilă până la 31 decembrie 2015; se transmite C.V -ul DOAR in limba germana, insotit de copii ale diplomelor de studii si eventuale referinte (in limba germana) pe adresa de e-mail hochdorfer@HKS-Gruppe.de, in atentia dnei. Dr. Eniko – Ilona Hochdorfer si doar pentru monitorizare (fara feedback) la buc_eures@buc.anofm.ro. Persoanelor selectate in urma interviului li se va solicita “Cazierul judiciar”.

Agent de pază – 10 posturi. Cerinţe: permis de conducere categoria B, condiţie fizică bună, fără antecedente penale; experienţa în domeniu constituie avantaj; cunoştinţe foarte bune de limba germană – scris, citit, vorbit – nivel B1; ofertă valabilă până la 31 decembrie 2015; se transmite C.V -ul DOAR in limba germana, insotit de eventuale referinte (in limba germana) pe adresa de e-mail hochdorfer@HKS-Gruppe.de, in atentia dnei. Dr. Eniko – Ilona Hochdorfer si doar pentru monitorizare (fara feedback) la buc_eures@buc.anofm.ro. Persoanelor selectate in urma interviului li se va solicita „Cazierul judiciar”.

Asistent medical – 50 posturi. Condiţii: Diploma de absolvire scoala postliceala/universitara de asistenti medicail acreditata. Nivel de pregatire: cu si fara experienta. Motivatie de a invata limba germana. Cunostinte de limba germana nivel de baza constitue avantaj, dar nu este obligatoriu. Termen limită:10 iulie 2015. Se transmite C.V-ul in limba romana, diploma de absolvire, certificate de conformitate/recomandare la adresa de e-mail tmihutiu@pmk-medicalcare.de

Factor poştal – 15 posturi. Condiţii: permis de conducere categoria B, condiţie fizică bună, rezistenţă la vreme ploioasă; persoanelor selectate în urma interviului li se va solicita cazierul judiciar (fără antecedente penale); cunoştinţe bune de limba germană (scris, vorbit, citit) – nivel B1; termen limită pentru înscrieri: 30 iunie 2015; se transmite C.V -ul doar în limba germană, însoţit de copii ale actelor de studii pe adresa de e-mail hochdorfer@HKS-Gruppe.de, în atentia dnei. Dr. Eniko – Ilona Hochdorfer şi doar pentru monitorizare (fără feedback) la buc_eures@buc.anofm.ro.

Mecanic echipamente pneumatice si hidraulice – 1 post. Condiţii: Liceu/scoala profesionala finalizate cu diploma; Cel putin 2 ani experienta profesionala; Constituie avantaj experienta de lucru cu sisteme pneumatice si hidraulice; Disponibilitate pentru lucru in schimburi; Flexibilitate si corectitudine; Permis de conducere categoria B (constituie avantaj); Cunostinte bune de limba germana; ofertă valabilă până la 30 iunie 2015; Se transmite C.V -ul in limba germana, insotit de scrisoare de intentie, certificate/diplome de calificare si recomandari pe adresa de e-mail work-in-germany@usgpeople.de, in atentia dnei. Stela Mincheva – Aladzhov si doar pentru monitorizare (fara feedback) la buc_eures@buc.anofm.ro.

IRLANDA

muncitor necalificat (culegător ciuperci) – 10 posturi. Cerinţe: Aplicantii trebuie să fie apţi fizic pentru munca în ferme vegetale; limba engleză – cunoştinţe de bază; ofertă valabilă până în 30 iunie 2015; CV în limba engleza la mckennamushroomsjobs@gmail.com. Candidaţii al căror CV va fi selectat vor da un interviu prin Skype.

MAREA BRITANIE

Infirmier – 1 post. Condiţii: engleza nivel mediu; ofertă valabilă până la 30 iunie 2015; CV la adresa corina@avantacare.com, tel 00441138272347 ext 512 Corina Botoroga

Îngrijitor persoane – 20 posturi. Condiţii: engleza nivel mediu; termen limită pentru înscrieri 30 iunie 2015; se aplica la jmcarrera@clece.es; astephens@clececare.co.uk

Asistent medical – 1 post. Condiţii: calificare profesională încheiată ca asistent medical generalist; engleza nivel mediu: termen limită pentru înscrieri 30 iunie 2015; CV la adresa corina@avantacare.com, tel 00441138272347 ext 512 Corina Botoroga

NORVEGIA

Bucătar preparate indiene – 2 posturi. Condiţii: calificare şi experienţă de 5-10 ani; preferabil diploma de bucatar preparate indiene; avantaj – experienta europeana in bucatarie cu specific Indian; limba engleza – bune cunostinte; data limită 30 iunie 2015. Se trimit: scrisoare de intentie si CV Europass in limba engleza la adresa de e-mail: rajshaw@hotmail.com. Diplome si alte documente se vor prezenta in cazul unui interviu. Mai multe informatii la tel: +47 906 00 206.

Doctorand în predicţia duratei de viaţă a structurilor din beton existente – 1 post. Cerinţe: Master in inginerie civila, cunostinte si experienta in 2D si 3D cu elemente finite neliniare si analiza structurilor din beton armat, capacitate reziduala si repararea structurilor din beton deteriorate. Abilitate de a lucra obiectiv in mod independent si in echipa. Solicitantul trebuie sa prezinte o propunere de proiect de cercetare, in limba engleza. Limba engleza – fluent. Avantaj – cunoasterea unei limbi scandinave. Ofertă valabilă până la 8 iunie 2015. Aplicatia se trimite on-line pe: https://hioa.mynetworkglobal.com/what:job/jobID:65536/where:4/. Cererea trebuie sa contina CV in limba engleza, propunerea de proiect (max.8 pagini, inclusiv lista de referinte), lista completa a publicatiilor si documentelor care doriti sa fie luate in considerare, copii ale diplomelor de licenta si master, teza de master.

OLANDA

Operator CNC – 1 post. Condiţii: foarte bune cunostinte de desen tehnic. Experienta minim 2 ani. Disponibilitate de a lucra in Olanda pentru citiva ani; enleză fluent; ofertă valabilă până la 25 iunie 2015; CV Europass in limba engleza la adresa:peter.vandergrinten@uwv.nl

Sudor TIG – 1 post. Cerinţe: citire desen tehnic; controlul calitatii produselor sudate-produse de serie mica sau mare; engleză – bine; ofertă valabilă până la 4 iunie 2015; CV Europass si scrisoare de intentie la adresa:tamar@eastmen.eu

Republica CEHĂ

Lucrători în prelucrarea lemnului – 10 posturi. Condiţii: engleză, germană; ofertă valabilă până la 31 decembrie 2015; Persoana de contact:Lucie Fidrova; CV in limba engleza jfd@jfd.cz si valentina.soare@db.anofm.ro;www.jfd.cz;00420 736 514 762;00420 469 775 856;00420 469 637 581.

Lucrători în producţieasamblarea aparatelor de aer condiţionat – 50 posturi. Cerinţe: studii primare, dexteritate manuală, stare bună de sănătate; ofertă valabilă până la 31 decembrie 2015; CV la consilier eures valentina.soare@db.anofm.ro si asistentka@trendprace.cz;tel 00420 800 888 238

Software Support Analyst – 1 post. Cerinţe: Invatamant tehnic superior (IT) si/sau experienta in domeniu.Pot aplica si absolventi.Cunoasterea tehnologiilor de Java sau net,cunostiinte de baza de date(Oracle,MySQL,MSSQL),MS OFFICE, Intelegerea Object Oriented Directorii de baza(OOP),flexibili pentru calatorii; engleza şi germana fluent; ofertă valabilă până la 5 iulie 2015; CV in limba engleza la consiler eure valentina.soare@db.anofm.ro si iva_harper@infosys.com si careers_cz@infosys.com.Persoana contact Iva Harper, 00420 515 914 499.www.infosysbpo.jobs.cz

Operator – 50 de posturi. Cerinţe: studii primare; oferta valabilă până la 31 decembrie 2015; CV in limba engleza la adresa de e-mail:job2@ariete-group.eu;tel:420 800 215 220

Muncitori asamblare – 20 posturi. Cerinţe: studii primare, cunoştinţe PC, vedere bună, dexteritate manuală şi responsabilitate în control; ofertă valabilă până la 23 decembrie 2015; CV in engleza la adresa de e-mail:kulstejnova@ariete-group.eu, Marta Kulstejnova tel 420 602 238 864

SUEDIA

Vopsitori auto – 15 posturi. Condiţii: calificare + 2 ani experienta in domeniu; constituie avantaj detinerea carnetului de conducere; limba engleza – mediu; 30 iunie 2015; candidatii trebuie să trimita CV in limba romana si copie dupa certificatului de calificare pe adresa de email: simona.poting@tm.anofm.ro Nu se admit persoanele care nu sunt inscrise in baza de date EURES. Pentru detalii suplimentare relatii la telefon 0724982598, dl. Titu Palcau

Mecanic auto – 10 posturi. Condiţii: calificare + 2 ani experienta in domeniu; constituie avantaj detinerea carnetului de conducere; limba engleza – mediu; 30 iunie 2015; candidatii trebuie sa trimita CV in limba romana si copie dupa certificatului de calificare pe adresa de email: simona.poting@tm.anofm.ro Nu se admit persoanele care nu sunt inscrise in baza de date EURES. Pentru detalii suplimentare relatii la telefon 0724982598, dl. Titu Palcau

Femei de serviciu – 20 posturi. Condiţii: nu sunt cerinte speciale; constituie avantaj detinerea carnetului de conducere; limba engleza – mediu; 30 iunie 2015; candidatii trebuie sa trimita un CV in limba romana pe adresa de email: simona.poting@tm.anofm.ro Nu se admit persoanele care nu sunt inscrise in baza de date EURES.Pentru detalii suplimentare relatii la telefon 0724982598, dl. Titu Palcau.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EDUCAȚIE

Evaluare Națională 2021: 90% dintre elevii de clasa a VIII-a, înscriși la examen. Precizările ministrului Educației despre probe

Publicat

examen teza lucrare

Până luni, 132.630 de elevi, adică 90% din totalul celor 147.660 de clasa a VIII-a, erau înscriși pentru a susţine Evaluarea naţională, potrivit ministrului Educaţiei, Sorin Cîmpeanu.

El a amintit că înscrierile se vor încheia marţi. „Mâine, la ora 17.00, vom avea numărul final al celor care s-au înscris la Evaluarea naţională”, a precizat ministrul, la Antena 3.

Vezi MODELE de SUBIECTE la EVALUARE NAȚIONALĂ 2021, clasa a VIII-a: TOATE testele de antrenament și BAREMELE la Română și Matematică

Cîmpeanu a amintit că nu se va mai face triajul epidemiologic la intrarea la examen, însă se vor păstra regulile de protecţie sanitară.

„Recomandările care vor fi postate astă seară vor face toate acele precizări: fără triaj epidemiologic, termometrizare. Se păstrează însă distanţarea, se păstrează obligativitatea purtării măştii de protecţie, aerisirea spaţiilor de clasă. Deci, toate acest reguli de protecţie sanitară se vor păstra”, a explicat ministrul Educaţiei.

Sorin Cîmpeanu a amintit că Ministerul Educaţiei a adaptat tematica de examen la specificul acestui an şcolar, „total atipic”.

„Ministerul Educaţiei a luat acele măsuri administrative pentru a veni în sprijinul elevilor înţelegând dificultăţile pe care le-au întâmpinat. Este vorba despre micşorarea numărului de note necesare încheierii situaţiilor şcolare la minimum două, este vorba de prevederi precum posibilitatea de a face construcţii pe foaia de examen – matematică, geometrie, de a sublinia textele la examenul de limba română.

Nu mai sunt considerate semne distinctive, deoarece toţi au posibilitatea să facă acest lucru.

Creşte timpul alocat – 15 minute – pentru a completa casetele. Deci, sunt lucruri mici, dar care toate la un loc vin în sprijinul elevilor.

Toate aceste recomandări vor face obiectul unui document care va fi postat astă seară pe site-ul Ministerului Educaţiei. Recomandări pentru elevi şi părinţi”, a indicat el.

La examenul de Bacalaureat, s-au înscris, potrivit ministrului Educaţiei, 114.000 de elevi din promoţia curentă.

„Pentru examenul de Bacalaureat, cred că este o precizare importantă, numărul elevilor de clasa a XII-a este de 152.000, numărul elevilor de clasa a XIII-a este de 21.000. În total, 173.000 de elevi. S-au înscris 114.000 elevi din promoţia curentă, dar o precizare foarte importantă: din elevii de clasa a XII-a un număr de 25.000 de elevi sunt la cursuri serale şi cu prezenţă redusă”, a precizat Sorin Cîmpeanu.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Concedieri la Poșta Română. Numărul angajaților ar putea scădea cu peste o mie de persoane. Care sunt motivele

Publicat

Până la finalul anului, numărul angajaților de la Poșta Română ar urma să scaă cu peste 1000 de persoane.

Un poștaș câștigă net în jur de 1800 de lei net. Cu tichete de masă se ajunge la aproximativ 2100 de lei net.

Potrivit proiectului de buget pe 2021 al companiei, pus în dezbatere de Ministerul Digitalizării, Poșta Română se așteaptă la un profit brut de peste 33,4 milioane de lei în acest an, mai mare cu 545.000 de lei decât rezultatul brut preliminat pentru anul 2020.

De asemenea, are în plan o creștere cu aproape 44 milioane de lei a cheltuielilor cu salariile, dar și reduceri importante de personal.

„Cheltuielile de natură salarială propuse pentru anul 2021 (1.006.266 mii lei) sunt mai mari cu 43.930 mii lei decât cheltuielile de natură salarială aprobate prin bugetul de venituri și cheltuieli pentru anul 2020 (961.336 mii lei), aprobatv prin HG nr, 262/2020, această sumă reprezentând cheltuieli de natură salarială aferente reîntregirii acestora pentru întregul an 2021, determinate ca urmare a unor creșteri salariale în anul 2020.

Numărul de personal prognozat la sfârșitul anului 2021 este de 23.980 salariați, cu 1.016 salariați mai puțin decât erau înregistrați la 31.12.2020, luând în considerare măsurile estimate a se lua pe parcursul anului 2021 în vederea reducerii numărului de personal.

Numărul mediu de salariați estimat pentru anul 2021 este de 22.500 salariați, cu 545 salariați mai puțin decât numărul mediu al anului 2020, adică o scădere cu 2,4%.

Câștigul mediu brut lunar pe salariat (…) este de 3.526,39 lei/persoană, cu 3,02% peste nivelul preliminat a se realiza în anul precedent”, se arată în proiect.

Fostul director general al Poștei Române, Horia Grigorescu, a explicat pentru Hotnews.ro cum ar urma să scadă numărul angajaților și de unde vin creșterile salariale în acest an.

„Scăderea numărului de angajați se explică prin 3 direcții pe care Poșta le are pentru 2021 pentru eficientizarea resursei umane astfel:

1. posturile unice reprezentate cu precădere de agenții poștali din rural, a căror activitate pe perioada concediilor trebuie să fie asigurată de către colegi din comunele limitrofe sau din oficiile zonale poștale, nemaifiind astfel angajați pe perioada temporară înlocuitori.

2. fluctuația resursei umane din Poștă este lună de lună undeva la 350 – 400 de plecări-veniri. Astfel angajările pe posturile nou vacantate se realizează doar acolo unde este esențial, obținându-se astfel o scădere naturală a numărului de angajări.

3. demersul de restructurare a zonei administrative – TESA – așa cum a fost propusă din luna februarie 2021 prin reducerea unui număr de aproximativ 300 de posturi din zona administrativă. Ulterior, în urma analizei făcute s-a ajuns la un număr de 200 de posturi pentru restructurare. Acestă procedură de restructurare urmează să fie finalizată după obținerea acordului Consiliului de Administrație”, a declarat luni pentru HotNews.ro Horia Grigorescu, fostul director general al Poștei.

În ceea ce privește creșterile salariale, acestea sunt din contractul colectiv de muncă, negociat în cursul anului 2020, potrivit sursei citate. Acestea includ creșterea valorii tichetului de masă de la 11,5 lei la 15 lei, a salariului minim pe economie și acordarea unei noi tranșe din sporul de loialitate, acordat cu precădere zonei operaționale, ce variază în funcție de vechime.

În Poșta Română sunt aproximativ 8.000 de factori și agenți poștali și 5.000 de oficianți poștali (lucrători în oficii poștale).

sursă: hotnews.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ABRUD

Un proiect care va schimba centrul Abrudului, semnat la ADR Centru. Investiție în fosta Biserică Unitariană și în zona din jur

Publicat

Un proiect în valoare totală de aproape 5 milioane euro, destinat orașului Abrud, a fost semnat și prezentat public la sediul Agenției pentru Dezvoltare Regională CENTRU din Alba Iulia.

Este vorba despre realizarea unui centru recreativ în clădirea fostei Biserici Unitariene și reabilitarea infrastructurii urbane aferente din Piața Eroilor, Piața Cuza Vodă și Strada Ion Buteanu. 

La ceremonia de semnare au participa directorul ADR, Simion Crețu, primarul din Abrud, Cristian Albu și președintele Consiliului Județean Alba, Ion Dumitrel.

În esență, proiectul este structurat pe două componente, din care prima se referă la îmbunătățirea serviciilor sociale, educaționale, culturale și recreative, destinate locuitorilor orașului Abrud, dar și turiștilor care vizitează orașul.

A doua componentă se referă la îmbunătățirea spațiilor publice urbane.

Lucrări pentru întreaga zonă

Pentru realizarea unui centru recreativ în clădirea fostei Biserici Unitariene se vor realiza lucrări la vechea construcție a acestei biserici și ea va fi pusă în funcțiune în scop recreativ.

Pentru aceasta sunt necesare lucrări de consolidare, conservare, restaurare, sistematizări verticale, dotare și valorificare a ansamblului fostei biserici, în special în zona navei și la turnul estic.

Complementar, proiectul propune componenta de reabilitarea infrastructurii urbane aferente din Piața Eroilor, Piața Cuza Vodă și strada Ion Buteanu.

Acolo, pe o suprafață urbană de peste 8400 mp, se vor realiza lucrări și amenajări care vor reîntregi imaginea centrului istoric și vor oferi locuitorilor orașului Abrud spații publice de calitate care să pună în valoare totodată valorile materiale și imateriale din patrimoniul local.

”Orașul Abrud este unul dintre micile orașe ale Regiunii Centru, situat în inima Țării Moților din munții Apuseni, unde bugetul total al proiectelor europene depășește de peste 4 ori bugetul local.

Vorbim de patru proiecte, a căror valoare totală este de aproape 44 milioane lei.

Este vorba de reabilitarea ambulatoriului de la spital, de modernizarea Școlii generale și de realizarea unui centru de zi pentru vârstnici.

Orașul Abrud, ca și zona montană a Apusenilor, a intrat în declin, în perioada anilor ’90, în special pe măsură ce industria extractivă și de prelucrare a metalelor neferoase a devenit mai puțin competitivă.

Din fericire, în ultimii ani, administrațiile locale au încercat și – cu ajutorul fondurilor europene pot să și reușească – să-și schimbe soarta.

Exemple pozitive sunt, pe lângă Abrud, la Zlatna, Baia de Arieș și, mai recent, chiar la Cîmpeni. Acest proiect vine să valorizeze zona centrală a orașului și noi susținem toate inițiativele publice puse în folosul cetățenilor, pentru a asigura o dezvoltare regională sustenabilă”, a declarat Simion Crețu, director general ADR Centru.

Cererea de finanțare se încadrează în Axa Prioritară 13 a Programului REGIO 2014-2020, unde se alătură celorlalte proiecte semnate sau în proces de precontractare la nivel regional pe această axă, prin care comunitățile mai mici din Regiunea Centru beneficiază de fonduri nerambursabile pentru lucrări socio-edilitare.

La nivelul județului Alba, comunitățile din Blaj, Cugir, Ocna Mureș, Sebeș, Teiuș și Zlatna – la care s-a adăugat cu puțin timp în urmă orașul Câmpeni, iar de acum și Abrud – vor beneficia astfel de investiții europene în valoare totală de peste 35 milioane euro.

La nivelul Regiunii de Dezvoltare CENTRU sunt în precontractare și implementare, 37 proiecte în cadrul Axei Prioritare 13 a Programului REGIO, a căror valoare totală este de peste 471,3 milioane lei, adică mai mult de 132 milioane euro.

Nouă dintre aceste proiecte sunt din județul Alba: la Blaj, Câmpeni, Cugir, Ocna Mureș, Sebeș, Teiuș, Zlatna și, de acum, la Abrud.

Valoarea totală a contractelor semnate pentru județul Alba este de peste 186 milioane lei, adică mai mult de 40 milioane euro.

”În orașul Abrud, acesta este cel de-al patrulea proiect contractat în cadrul Programului Regio 2014-2020 și pentru implementarea căruia vom beneficia de sprijinul ADR Centru.

Avem în derulare investițiile de la Ambulatoriul Spitalului, unde bugetul alocat este de peste 10 milioane lei.

Pe lângă acel proiect, mai avem proiectele de înființare a unui centru de zi pentru persoane vârstnice, corelat cu o unitate de îngrijire la domiciliu și un centru de preparare și distribuire a hranei pentru persoane cu risc de sărăcie, iar pe de altă parte avem modernizarea Școlii Generale.

Aceste proiecte au o valoare cumulată de aproape 12 milioane lei.

Proiectul de acum, prin care vom schimba aspectul zonei centrale a orașului are o valoare mai mare decât suma celorlalte trei proiecte pe care le implementăm.

Noi vom cofinanța cu sume foarte mici aceste proiecte din domeniul social, 98% din cheltuielile eligibile fiind fonduri europene.

Practic, prin proiectul de modernizare urbană ne-am propus să creștem calitatea serviciilor culturale și recreative, dar și să îmbunătățim aspectul și funcționalitatea spațiilor urbane.

Astfel, vom realiza: îmbunătățirea infrastructurii rutiere si creșterea accesibilității în zona centrală, modernizarea și extinderea infrastructurii tehnico-edilitare, dezvoltarea infrastructurii turistice, valorificarea potențialului natural și cultural local, promovând zona Abrud în scop turistic.

De asemenea, vom acorda sprijin pentru diversificarea activităților culturale locale, vom conserva, vom proteja și vom restaura patrimoniul cultural local, urmând să înfrumusețăm aspectul urban, concomitent cu îmbunătățirea condițiilor de mediu și cu creșterea eficienței serviciilor publice”, a declarat primarul orașului Abrud, Cristian-Alexandru Albu.

Cererea de finanțare care include transformarea unei foste Biserici în centru cultural-recreativ și modernizarea spațiului urban din Abrud are o valoare totală de 22.892.522,17 lei, respectiv mai mult de 4,9 milioane euro, din care fondurile nerambursabile sunt în valoare de peste 4,73 milioane euro.

Finanțarea este acordată prin Prioritatea de investiții 13.1, dedicată sprijinirii regenerării orașelor mici și mijlocii, pentru îmbunătățirea calității vieții populației, cu resurse alocate de Fondul European de Dezvoltare Regională, prin Programul REGIO 2014-2020.

Edilii din Abrud au estimat că mai mult de 20.000 persoane vor beneficia anual de această investiție, începând cu luna decembrie 2023, când lucrările vor fi încheiate.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Polițist din Alba, sancționat de comisia de disciplină. Este acuzat că a creat o imagine negativă Poliției Române

Publicat

Un polițist din Alba a fost sancționat cu reducerea salariului, pentru că ar fi creat o imagine negativă Poliției Române, prin comportamentul său.

Acesta a fost cercetat de comisia de disciplină, după ce a fost prins fără RCA valabil la autoturismul său. Alt incident care a atras atenția a fost legat de un conflict cu doi bărbați, după ce animalele ce aparțineau polițistului au fost lăsate nesupravegheate și au produs pagube, situație anchetată în cadrul unui dosar penal.

Polițistul nu a recunoscut acuzațiile și a contestat decizia de sancționare, în instanță. Curtea de Apel Alba Iulia a decis însă că hotărârea este legală.

Este vorba despre Vasile B., agent de poliție la Poliția Orașului Baia de Arieș.

Concluziile comisiei de disciplină au fost: „comportare necorespunzătoare în serviciu, familie sau în societate, care aduce atingere onoarei, probităţii profesionale a poliţistului sau prestigiului instituţiei” și faptul că ”a creat o imagine negativă Poliţiei Române, în general, dar şi Inspectoratului de Poliţie Judeţean Alba, în special”.

Decizia comisiei au fost reducerea salariului funcţiei de bază cu 20% pe o perioadă de trei luni pentru fapte prevăzute de Statutul Poliţistului.

„Cercetările efectuate ca urmare a sesizărilor primite din partea cetăţenilor cu privire la persoana reclamantului confirmă comportamentul necorespunzător al agentului de poliţie la locul de muncă, în familie şi în societate. Agentul a intrat în conflict cu cetăţenii pentru diferite motive, de la ameninţări, acte de violenţă, distrugere, abuz de încredere, furturi, astfel că se poate trage concluzia că acest comportament nu este unul întâmplător sau izolat, dimpotrivă, ci este cel al unei persoane conflictuale şi care nu are nici un respect faţă de cetăţenii pe care ar trebui să-i apere, protejeze, unii dintre ei fiindu-i chiar rude”, se arată în hotărârea comisiei de disciplină din cadrul IPJ Alba, citată de adevărul.ro.

„Din verificările efectuate, a rezultat faptul că în perioada 2013-2019 împotriva agentului de poliţie au fost formulate mai multe petiţii şi plângeri penale. De asemenea, acesta a fost sancţionat contravenţional la normele legale privind regimul rutier, atitudinea sa fiind una ostilă la adresa ofiţerilor care i-au aplicat sancţiunea. De asemenea, acesta a refuzat să se supună solicitărilor organului constatator, având un comportament necorespunzător. Astfel, activităţile desfăşurate de agentul de poliţie, atitudinea sa faţă de lege, au creat imaginea unui poliţist care nu respectă legea, este mai presus de lege, punând diverşi cetăţeni în situaţia dificilă de a formula plângeri la adresa unui poliţist, care îşi desfăşoară activitatea în comunitatea lor şi care ar trebui să-i sprijine în rezolvarea problemelor cu care se confruntă”, se mai arată în documentul citat.

În ceea ce privește comportamentul acestuia în comunitate, cu referire la numeroasele conflicte cu cetățeni sau membri de familie, acesta „este de natură sa producă grave prejudicii de imagine şi asupra celorlalţi colegi ai săi, care au fost puşi în dese rânduri să se sesizeze sau să cerceteze anumite fapte comise de colegul lor, multe dintre acestea fiind înaintate altor organe în vederea cercetării lor”.

Acum doi ani, poliţistul a fost amendat cu 1.000 de lei pentru că nu avea asigurare auto. Ulterior, a mai primit o amendă după ce a fost surprins la volan cu permisul de conducere expirat.

A fost sancționat și pentru incidentul cu animalele și a fost amendat și pentru că într-un grajd ce îi aparținea a fost găsită o bovină decedată. În acest caz, amenda a fost de 2.400 de lei, dată de DSVSA. În instanță, amenda a fost transformată în avertisment, polițistul arătând că era doar deținătorul, nu și proprietarul animalului.

Agentul de poliţie a mai fost sancţionat și acum patru ani, cu mustrare scrisă, pentru implicare superficială şi dezinteres în îndeplinirea îndatoririlor de serviciu şi activităţilor specifice muncii de poliţie.

sursă: adevărul.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate