Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

LOCURI de MUNCĂ în STRĂINĂTATE: Posturi pentru şoferi autobuz, asistenţi medicali, bucătari, mecanici auto. OFERTA din Bulgaria, Germania, Marea Britanie şi alte ţări


Publicat

locuri munca

bursa locurilor de muncaAJOFM Alba transmite oferta cu anunțuri locuri de muncă în străinătate, valabilă la data de 7 ianuarie, prin reţeaua EURES. Sunt disponibile posturi pentru agent vânzări în Bulgaria, asistenţi medicali, bucătari, ospătari, ajutor bucătar, electricieni şi faianţari în Germania, şofer camion, sudori, infirmiere şi asistenţi medicali în Marea Britanie, bucătar preparate indiene, bucătar şef şi şofer autobuz în Norvegia, dispecer transport în Polonia, muncitor în agricultură în Spania, mecanici, vopsitori auto, femei de serviciu şi lucrători în construcţii, în Suedia. Vă prezentăm informaţii despre înscrieri şi recrutare.

Citeşte şi LOCURI de MUNCĂ în construcţii, în ISRAEL. Contract pe un an şi salariu lunar minim de 1540 dolari, brut. Condiţii de angajare

Citeşte şi LOCURI DE MUNCĂ în ALBA: Posturi pentru programatori, ingineri mecanici, muncitori necalificați. OFERTA completă și cine angajează

În Bulgaria, se angajează agent vânzari pentru România (un post). Cerinţe: studii superioare, experienţă mininimum 6 luni, permis de conducere, engleza fluent. Oferta este valabilă până în 20 ianuarie 2015. Se trimite CV în limba engleza, cu poză inclusă, la pl.nedeva@sunsystem.bg, persoana de contact Plamena Nedeva. tel: +359 898999961. Candidaţii selectati vor fi chemaţi la interviu în Romania. Alte detalii dspre firmă: www.sunsystem.bg

În Germania sunt disponibile 50 de posturi pentru asistenţi medicali. Cerinţe: diplomă de absolvire școala postliceală/universitară de asistenți medicali acreditată. Nivel de pregătire: cu și fără experiență. Motivație de a învăța limba germană. Cunostinte de limba germană nivel de bazăconstituie avantaj, dar nu este obligatoriu.Termenul de valabilitate al ofertei este până la data de: 10 iulie 2015. Se transmite CV-ul în limba română, diplomă de absolvire, certificate de conformitate/recomandare la adresa de e-mail tmihutiu@pmk-medicalcare.de

sudor instalații (sau echivalent instalator/lăcătuș/mecatronist – 3 posturi). Cerințe: calificare profesională încheiată ca sudor, instalator, lăcătuș, mecatronist sau echivalent. Se solicită experiență și disponibilitate imediată, abilități de comunicare, capacitate de a lucra individual, precizie, fiabilitate. Oferta este valabilă până la data de 10 ianuarie 2015. Se trimite CV -ul în limba germană, însoțit de copie a certificatului/diplomei de calificare la adresa de e-mail info@pyral-ag.de

electrician în industrie (sau echivalent electronist în industrie – 3 posturi). Cerințe: calificare profesională încheiată ca electrician/electrician în industrie sau echivalent. Se solicită experiență și disponibilitate imediată, abilități de comunicare, capacitate de a lucra individual, precizie, fiabilitate. Oferta este valabilă până la data de 10 ianuarie 2015. Se trimite CV -ul în limba germană, însoțit de copie a certificatului/diplomei de calificare la adresa de e-mail info@pyral-ag.de

bucătar (20 de posturi). Cerințe: calificare încheiată; experientță profesională în domeniul gastronomic; disponibilitate de a lucra în echipă și de a învăța lucruri noi; flexibilitate și creativitate; se solicită un aspect îngrijit și bune maniere. În cazul candidaților calificați și cu experiență mai îndelungată în domeniu se acceptă limba engleză. Oferta este valabilă până în 10 februarie 2015. Persoanele interesate trebuie să se adreseze Consilierului EURES din județul de domiciliu pentru a fi înregistrate în baza de date EURES. Lista completă a tuturor Consilierilor EURES se regăsește la rubrica Contact. Invitarea la selecție a persoanelor care corespund cerințelor ofertei se va face în timp util de catre Consilierul EURES din cadrul Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă, din județul de domiciliu al aplicanților. Candidții invitați trebuie să aibă la ei în momentul prezentării la selecție un CV în limba germană (Lebenslauf), cu fotografie, precum și formularul de aplicare (Bewerbung), tipizat al ZAV Bonn, ambele completate la calculator. Cele două documente vor fi puse la dispoziție de către Consilierul EURES.

ospătar (25 de locuri). Cerințe: calificare profesională încheiată și experiență în domeniu; disponibilitate de a lucra în echipă; creativitate și amabilitate față de clienți; se solicită un aspect îngrijit și bune maniere. Cunoștințe de limba germană nivel B1 – B2. Oferta este valabilă până în 10 februarie 2015. Persoanele interesate trebuie să se adreseze Consilierului EURES din județul de domiciliu pentru a fi înregistrate în baza de date EURES. Lista completă a tuturor Consilierilor EURES se regăsește la rubrica Contact. Invitarea la selecție a persoanelor care corespund cerințelor ofertei se va face în timp util de catre Consilierul EURES din cadrul Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă, din județul de domiciliu al aplicanților. Candidții invitați trebuie să aibă la ei în momentul prezentării la selecție un CV în limba germană (Lebenslauf), cu fotografie, precum și formularul de aplicare (Bewerbung), tipizat al ZAV Bonn, ambele completate la calculator. Cele două documente vor fi puse la dispoziție de către Consilierul EURES.

ajutor bucătar (6 posturi). Cerințe: experiență în domeniu; disponibilitate de a lucra în echipă; creativitate și amabilitate față de clienți; se solicită un aspect îngrijit și bune maniere. Cunoștințe de limba germană nivel A2 – B1. 20 de locuri pentru personal în industria gastronomiei de sistem. Cerințe: constituie avantaj experiența în domeniul gastronomic. Cunoștințe de limba germană nivel B1 – B2. Șase posturi de Cameristă / Roomboy. Cerințe: experiență în domeniu. Cunoștințe de limba germană nivel A2 – B1. Oferta este valabilă până în 10 februarie 2015. Persoanele interesate trebuie să se adreseze Consilierului EURES din județul de domiciliu pentru a fi înregistrate în baza de date EURES. Lista completă a tuturor Consilierilor EURES se regăsește la rubrica Contact. Invitarea la selecție a persoanelor care corespund cerințelor ofertei se va face în timp util de catre Consilierul EURES din cadrul Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă, din județul de domiciliu al aplicanților. Candidții invitați trebuie să aibă la ei în momentul prezentării la selecție un CV în limba germană (Lebenslauf), cu fotografie, precum și formularul de aplicare (Bewerbung), tipizat al ZAV Bonn, ambele completate la calculator. Cele două documente vor fi puse la dispoziție de către Consilierul EURES.

polizator piese mozaic. Cerințe: calificare profesională sau mai mulți ani de experiență în domeniu; Permis de conducere categoria B; Disponibilitate imediată. Cunoștințe de limba germană. Oferta este valabilă până în 31 ianuarie 2015. Persoanele interesate trebuie să trimită CV- ul model Europass în limba germană sau engleză (să nu depașească 1MB), scrisoare de intenție și copie a certificatului/diplomei de calificare la adresa de e-mail zav-dortmund-auslandsvermittlung@arbeitsagentur.de, cu specificarea nr. de referinta 10000-1117097317-S.

faianțar – mozaicar (4 posturi). Cerințe: calificare profesională încheiată și experiență în domeniu; Permis de conducere categoria B; Capacitate de a lucra independent; Precizie și motivare; Disponibilitate imediată. Cunoștințe bune de limba germană. Oferta este valabilă până la data de 31 ianuarie 2015.Persoanele interesate trebuie să trimită CV- ul model Europass în limba germană sau engleză (să nu depășească 1MB), scrisoare de intenție și copie a certificatului/diplomei de calificare la adresa de e-mail zav-dortmund-auslandsvermittlung@arbeitsagentur.de, cu specificarea nr. de referință 10000-1111953189-S sau la 10000-1117929479-S.

faianțar (echivalent mozaicar – 3 posturi). Cerințe: Calificare profesională încheiată ca faianțar sau ocupație echivalentă și experiență în domeniul reabilitării clădirilor; Permis de conducere categoria B; Capacitatea de a lucra independent; Flexibilitate; Aspect îngrijit și bune maniere; Disponibilitate imediată. Cunoștințe de limba germană. Oferta este valabilă până la 31 ianuarie 2015. Persoanele interesate trebuie să trimită CV- ul model Europass în limba germană sau engleză (să nu depășească 1MB), scrisoare de intenție și copie a certificatului/diplomei de calificare la adresa de e-mail zav-dortmund-auslandsvermittlung@arbeitsagentur.de, cu specificarea nr. de referință 10000-1115166627-S.

asistent medical generalist (30 posturi). Cerințe: calificare profesională încheiată ca asistent medical generalist. Cunoștințe de limba germană , de preferință A2. Oferta este valabilă până în 15 aprilie 2015. Persoanele interesate trebuie să trimită CV -ul în limba germană sau română, însoțit de o copie a diplomei de licență sau a certificatului profesional cu specializarea Asistent medical generalist și de o copie a certificatului de competențe lingvistice (în cazul persoanelor care au cunoștințe de limba germană) la adresa de e-mail bucur@vij-stuttgart.de.

electrician (m/f, 10 posturi). Cerințe: calificare profesională încheiată ca electrician sau meserie echivalentă; Experiență profesională ca electrician în domeniul industrial; Permis de conducere categoria B și autoturism personal; Abilitatea de a interpreta planuri și scheme electrice; Disponibilitate imediată. Cunoștințe bune de limba germană, nivel B1 – B2. Oferta este valabilă până la data de 31 ianuarie 2015.Se trimite CV -ul în limba germană, însoțit de recomandare de la angajatorii anteriori și copii ale certificatelor de calificare la adresa de e-mail work-in-germany@usgpeople.de, în atenția dnei. Stela Mincheva-Aladzhov.

Marea Britanie

şofer camion (un post). Cerinţe: 2-5 ani experienţă, permis de conducere cu maxim 6 puncte penalizare, punctualitate; engleză, nivel mediu. Oferta valabilă până la 31 ianuarie 2015. CV in limba engleza la adresa de e-mail recruitment@cdslabour.co.uk

asistent medical generalist (3 posturi). Cerinţe: experienta in domeniu, inregistrare NMC si PIN number; se accepta si persoane care au depus documentele pentru obtinerea PIN number si NMC, dar nu le-au obtinut inca; limba engleză- nivel mediu, B2. Oferta valabilă până la 15 ianuarie 2015. Candidatii trebuie sa trimita un CV model EUROPASS, in limba engleza, cu poza inclusa la https://jobsearch.direct.gov.uk/GetJob.aspx?JobID=11283425. Cei selectati vor sustine interviurile prin SKYPE sau telefonic

asistent medical generalist (un post). Cerinţe: experienta in domeniu, inregistrare NMC si PIN number; se accepta si persoane care au depus documentele pentru obtinerea PIN number si NMC, dar nu le-au obtinut inca; limba engleză- nivel mediu, B2. Oferta valabilă până la 15 ianuarie 2015. Candidatii trebuie sa trimita un CV model EUROPASS, in limba engleza, cu poza inclusa https://jobsearch.direct.gov.uk/GetJob.aspx?JobID=11283202. Cei selectati vor sustine interviurile prin SKYPE sau telephonic

asistent medical generalist (un post). Cerinţe: experienta in domeniu, inregistrare NMC si PIN number; se accepta si persoane care au depus documentele pentru obtinerea PIN number si NMC, dar nu le-au obtinut inca; limba engleză- nivel mediu, B2. Oferta valabilă până la 15 ianuarie 2015. Candidatii trebuie sa trimita un CV model EUROPASS, in limba engleza, cu poza inclusa https://jobsearch.direct.gov.uk/GetJob.aspx?JobID=11282831. Cei selectati vor sustine interviurile prin SKYPE sau telephonic

asistent medical generalist (6 posturi). Cerinţe: experienta in domeniu, inregistrare NMC si PIN number; se accepta si persoane care au depus documentele pentru obtinerea PIN number si NMC, dar nu le-au obtinut inca; limba engleză- nivel mediu, B2. Oferta valabilă până la 15 ianuarie 2015. Candidatii trebuie sa trimita un CV model EUROPASS, in limba engleza, cu poza inclusa https://jobsearch.direct.gov.uk/GetJob.aspx?JobID=11282475. Cei selectati vor sustine interviurile prin SKYPE sau telefonic

asistent medical generalist (un post). Cerinţe: experienta in domeniu, inregistrare NMC si PIN number; se accepta si persoane care au depus documentele pentru obtinerea PIN number si NMC, dar nu le-au obtinut inca; limba engleză- nivel mediu, B2. Oferta valabilă până la 15 ianuarie 2015. Candidatii trebuie sa trimita un CV model EUROPASS, in limba engleza, cu poza inclusa https://jobsearch.direct.gov.uk/GetJob.aspx?JobID=11272343. Cei selectati vor sustine interviurile prin SKYPE sau telefonic

asistent medical generalist (un post). Cerinţe: experienta in domeniu, inregistrare NMC si PIN number; se accepta si persoane care au depus documentele pentru obtinerea PIN number si NMC, dar nu le-au obtinut inca; limba engleză- nivel mediu, B2. Oferta valabilă până la 15 ianuarie 2015. Candidatii trebuie sa trimita un CV model EUROPASS, in limba engleza, cu poza inclusa https://jobsearch.direct.gov.uk/GetJob.aspx?JobID=11266231. Cei selectati vor sustine interviurile prin SKYPE sau telefonic

infirmieră (10 posturi). Cerinţe: experienta cu copii,experienta cu adulti sau copii care au Autism sau alte disabilitati; engleza nivel B1/B2. Oferta valabilă până în 15 ianuarie 2015. Candidatii trebuie sa trimita un CV model EUROPASS, in limba engleza, cu poza inclusa la info@casenterpriseprojects.net

sudor (un post). Cerinţe: experienta in domeniu si calificare MIG-TIG in otel inoxidabil, otel moale si aluminiu; limba engleză- nivel mediu, B2. Oferta valabilă până la 15 ianuarie 2015. Candidatii trebuie sa trimita un CV model EUROPASS, in limba engleza, cu poza inclusa, pe adresa de email agata@peakrecruitment.co.uk. Candidatii selectati vor trebui sa participe la un test de sudură în Bristol.

Norvegia:

bucătar preparate indiene (2 posturi). Cerinţe: calificare si experienta de 5-10 ani. Preferabil diploma de bucatar preparate indiene. Avantaj – experienta europeana in bucatarie cu specific indian; Limba engleza – bune cunostinte. Ofertă valabilă până în 30 iunie 2015. Se trimit: scrisoare de intentie si CV Europass in limba engleza la adresa de e-mail: rajshaw@hotmail.com. Diplome si alte documente se vor prezenta in cazul unui interviu. Mai multe informatii la tel: +47 906 00 206.

– şofer autobuz (20 posturi). Cerinţe: permis de conducere categoria D, lungă experienta de sofer autobuz, cazier juridic curat; limba engleză. Ofertă valabilă până în 1 februarie 2015. Se trimite CV Europass in limba engleza la adresa de e-mail: anders@citysightseeing.no.

bucătar şef (un post). Cerinţe: calificare, experienţă (referințe bune) și pasiune. Cunoștințe de bucătărie a la carte, brutărie, produse alimentare ecologice și experiență de muncă în străinătate, management financiar și de conducere-avantaj; engleză, nivel ridicat. Ofertă valabilă până în 29 ianuarie 2015. Se trimite CV in limba engleza la adresa de e-mail: post@sonbryggerhus.no.

Polonia

dispecer transport (două posturi). Cerințe: studii superioare (reprezintă avantaj); Minim un an experiență în logistica de transport; vor aplica doar cei care îndeplinesc cumulativ condițiile de limbi străine cunoscute (poloneză – avansat; engleză – avansat; germană – intermediar). Oferta este valabilă până în 31 martie 2015. CV-ul + scrisoare de intenție în limba engleză la adresa d.lung@ef-express.pl;persoana de contact Daniela Lung, tel. 0048223782740.

Spania

muncitor necalificat în agricultură (800 de posturi). Cerințe: sunt solicitate persoane apte pentru munca la câmp; consilierul EURES va face o preseleție a candidaților în vederea participării la interviu; pot participa atât persoane care dețin NIE sau care nu au mai lucrat in Spania. Oferta este valabilă până în 15 ianuarie 2015. Persoanele solicitante se vor adresa consilierului EURES unde își au domiciliul de reședință pentru înscrierea în baza de date a agenției de ocupare a forței de muncă; numai persoanele invitate vor participa la selecția ce va avea loc în a doua jumătate a lunii ianuarie 2015 (locația selecției se va specifica în invitație).

Suedia

lucrători finisori în construcții (20 de posturi). Cerințe: calificare + 2 ani experiență în domeniu. 10 posturi pentru dulgheri, 15 posturi pentru vopsitori auto,10 posturi pentru mecanic auto. 20 de posturi pentru femei de serviciu. Nu sunt cerinte speciale. Constituie avantaj deținerea carnetului de conducere. Limba engleză – mediu. Oferta este disponibilă până la data de 31 martie 2015. Candidații trebuie să trimită CV în limba română și copie după certificatului de calificare pe adresa de email: simona.poting@tm.anofm.ro. Nu se admit persoanele care nu sunt înscrise în baza de date EURES. Pentru detalii suplimentare relații la telefon 0724982598, dl. Titu Palcau



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

CFR Cluj a învins Universitatea Craiova și este CAMPIOANA României! Va fi singura echipă din LIGA 1 în UEFA Champions League

Publicat

CFR Cluj a reușit să învingă pe terenul celor de la Universitatea Craiova în finala campionatului, scor 3-1. Trupa din Gruia își trece în cont al treilea titlu consecutiv în Liga 1, ajungând la șase astfel de trofee.

CFR Cluj este campioana României și va fi singura reprezentată din Liga 1 în UEFA Champions League.

https://www.facebook.com/cfr1907/

Vezi golurile din meciul Universitatea Craiova – CFR Cluj pe Cluj24.ro

Chiar dacă Universitatea Craiova a reușit să deschidă rapid scorul, în minutul 10, după șutul fantastic trimis de Dan Nistor, elevii antrenați de Dan Petrescu au pus repede stăpânire pe joc și au fost echipa mai solidă pe tot parcursul partidei.

CFR Cluj a reușit egalarea chiar înainte de pauză, pe fondul unui joc mai consistent.

Craiovenii egalează prin Vinicius, care a trimis o lovitură de cap imparabilă, scorul de la pauză fiind egal, 1-1.

A doua repriză a început tot cu CFR Cluj în atac, oaspeții reușind să înscrie prin celălalt fundaș central, Kevin Boli, după o altă lovitură de cap.

Elevii antrenați de Dan Petrescu nu au foarte mult timp la dispoziție să sărbătorească acest succes, deoarece în perioada 18-19 august vor începe o nouă aventură europeană. CFR Cluj va juca în primul tur preliminar din UCL și va fi cap de serie. Tragere la sorți va avea loc pe 9 august.

foto: https://www.facebook.com/cfr1907/

ECHIPELE DE START

Universitatea Craiova: Pigliacelli (p) – Vlădoiu, Cosic, Acka, Văteljelu – Nistor, Mateiu, Cicâldău – Bărbuț, Koljic, Mihăilă.
Rezerve: Popescu (p) – Mitran, Bălașa, Ivanov, Qaka, Ivan, Vangenin, Baiaram, Nițu.

Antrenor: Cristiano Bergodi

CFR Cluj: Arlauskis (p) – Burcă, Vinicius, Boli, Camora – Itu, Bordeianu, Deac – Omrani, Rondon, Joca.
Rezerve: Rus (p) – Cestor, Denis Ciobotariu, Hoban, Luis Aurelio, Chipciu, Pereira, Petrlia, Costache.

Antrenor: Valeriu Bordeianu

Au marcat: Dan Nistor (’10) / Vinicius (’36), Boli (’56), Deac (’77)

Stadion: „Ion Oblemenco” (Craiova)

Arbitru: Ovidiu Hațegan (Arad) / Asistenți: Octavian Șovre (Satu Mare) și Vasile Marinescu (București)

CFR Cluj este campioana României pentru a șasea oară în istorie. 2008, 2010, 2012, 2018, 2019 și 2020 sunt anii în care trupa din Gruia a câștigat cel mai important trofeu din Liga 1.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Se schimbă buletinele: Cardul de sănătate, inclus în noua carte electronică de identitate. Legea, promulgată de Iohannis

Publicat

carte-de-identitate

Legea prin care vor putea fi eliberate cărți de identitate electronice a fost promulgată de președintele Klaus Iohannis. După introducerea cărții electronice de identitate nu va mai fi folosit cardul de sănătate.

Actul normativ prevede modificarea mai multor acte normative referitoare la evidenţa persoanelor şi actele de identitate ale cetăţenilor români, în sensul asigurării condiţiilor necesare pentru ca titularul unui document electronic să se autentifice online, pentru a beneficia de diverse servicii electronice – bancare, fiscale, sociale, financiare, educaţie etc.

Legea mai prevede instituirea unei excepţii de la regula eliberării actului de identitate începând cu vârsta de 14 ani. Astfel, opţional, numai la solicitarea părinţilor/reprezentanţilor legali se poate elibera o carte de identitate simplă sau o carte electronică de identitate, indiferent de vârsta copilului.

O altă prevedere a legii este punerea în circulaţie a unui nou document de identificare, astfel încât să asigure cetăţenilor garanţii suplimentare de securitate, iar instituţiilor de drept public sau privat certitudinea că persoana care prezintă actul de identitate este titularul datelor de identificare înscrise pe respectivul document.

Ce date vor fi eliminate din cip

Actul normativ mai prevede modificarea conceptului anterior privind conţinutul de date al cărţii electronice de identitate, prin eliminarea din cip a informaţiilor referitoare la calitatea de asigurat în sistemul public al asigurărilor sociale de sănătate, astfel încât în viitorul document electronic de identitate să fie înscrise numai datele de identificare ale titularului, certificatul emis de MAI, înscris într-un singur cip, va asigura “funcţionalitatea” de card de sănătate.

Legea stipulează şi posibilitatea de a opta pentru eliberarea unei cărţi electronice de identitate sau a unei cărţi de identitate simple, care nu va conţine niciun cip, precum şi stabilirea unor termene de valabilitate a actelor de identitate, în funcţie de vârsta titularului, în scopul surprinderii modificărilor fizionomiei titularului.

Perioada de valabilitate a cărţii de de identitate provizorie este de 45 de zile, mai prevede proiectul.

Părinţii pot solicita un act de identitate pentru copii, indiferent de vârstă

Potrivit legii, “prin act de identitate se înţelege cartea de identitate, cartea de identitate simplă, cartea electronică de identitate, cartea de identitate provizorie şi buletinul de identitate, aflate în termen de valabilitate”.

Opţional, se poate elibera carte de identitate simplă sau carte electronică de identitate înainte de împlinirea vârstei de 14 ani, la solicitarea unuia dintre părinţi, a reprezentantului legal, a persoanei desemnate din cadrul serviciului social, public sau al unui organism privat acreditat, destinat protecţiei speciale a copilului, separat temporar sau definitiv de părinţi, unde se află minorul, sau a persoanei căreia i-a fost dat în plasament copilul.

Cartea electronică de identitate permite titularului autentificarea în sisteme informatice ale Ministerului Afacerilor Interne şi în sisteme informatice ale altor instituţii publice sau private, precum şi utilizarea semnăturii electronice, în condiţiile legii.

Prin autentificare se înţelege procedura prin care i se permite unei persoane ce posedă legal un anumit set de date create în acest scop să se identifice într-un sistem informatic, în interes propriu sau în relaţia sa cu persoane juridice de drept public ori de drept privat.

De la data realizării condiţiilor tehnice pentru eliberarea cărţii electronice de identitate, cartea de identitate simplă şi cartea electronică de identitate se eliberează:

* cu valabilitate de 2 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 0 şi 14 ani;

* cu valabilitate de 4 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14 şi 18 ani;

* cu valabilitate de 10 ani, după împlinirea vârstei de 18 ani;

* cu valabilitate nelimitată, după împlinirea vârstei de 60 de ani, pentru cartea de identitate simplă.

De la data realizării condiţiilor tehnice pentru eliberarea cărţii electronice de identitate, cetăţenii români pot opta pentru eliberarea: unei cărţi electronice de identitate sau a unei cărţi de identitate simple, se arată în lege.

Cartea de identitate simplă conţine date în format tipărit şi în format inscripţionat prin tehnici speciale, precum şi elemente de particularizare şi de siguranţă.

După personalizarea şi transmiterea cărţii electronice de identitate şi a cărţii de identitate simple la autoritatea competentă să le elibereze toate datele stocate în bazele de date de producţie se şterg imediat prin procedură automată şi ireversibilă.

Cetăţenii români cu domiciliul în România aflaţi temporar în străinătate pot depune cerere pentru eliberarea actului de identitate la misiunea diplomatică sau oficiul consular al României din străinătate, în cazul în care, din motive obiective, nu se pot deplasa la serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor de la locul de domiciliu sau reşedinţă, cu excepţia cererii pentru eliberarea unei cărţi de identitate provizorii, precum şi la serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor, prin împuternicit, pe bază de procură specială autentificată la misiunea diplomatică sau oficiul consular al României din ţara respectivă.

Sursă: Agerpres

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Noile reguli de acordare a concediului medical pentru persoanele aflate în carantină sau izolare. Detalii de la CNAS

Publicat

Noile reguli de acordare a concediului medical pentru persoanele aflate în carantină sau izolare au fost puse în dezbatere publică de Casa de Asigurări de Sănătate.

Proiectul prevede că persoanelor pentru s-a instituit măsura carantinei sau izolării până la data intrării în vigoare a Legii nr. 136/2020, dar pentru care nu au fost emise certificatele de concediu medical în această perioadă, acestea li se pot acorda, potrivit reglementărilor: „pentru persoanele care se află în carantină sau izolare instituită până la data intrării în vigoare a prezentei legi, certificatele de concediu medical se acordă potrivit actelor normative în vigoare la data acordării”.

Pentru persoanele aflate în carantină, indiferent de locul în care aceasta a fost instituită, cât și pentru persoanele pentru care s-a impus măsura izolării, certificatele de concediu medical se eliberează de medicul de familie, pe baza documentelor eliberate de direcțiile de sănătate publică în care sunt menționate și perioadele pentru care au fost instituite măsurile de carantină sau izolare.

Începând cu data de 21 iulie 2020, după intrarea în vigoare a Legii nr. 136/2020, persoana asigurată pentru care a fost instituită măsura izolării într-o unitate sanitară beneficiază de concediu medical eliberat de medicul curant la externarea din spital. Medicul curant poate elibera concediu medical la externare până la împlinirea termenului maxim al perioadei de izolare, care decurge de la momentul internării sau pe o perioadă stabilită de acesta.

În situația în care, după expirarea concediului medical acordat la ieșirea din spital, starea de sănătate a persoanei nu permite reluarea activității, medicul de familie poate prelungi concediul medical pentru aceeași afecțiune, pe durata recomandată în scrisoarea medicală eliberată de medicul curant din spital.

În situația în care medicul curant nu a eliberat concediu medical la externare, pentru perioada în care persoana asigurată este izolată la domiciliu sau la locația declarată de aceasta, certificatul de concediu medical pentru aceeași afecțiune se acordă de medicul de familie care monitorizează starea de sănătate a persoanei prin intermediul consultațiilor medicale la distanță. În această situație, certificatul de concediu medical se eliberează după ultima zi a încetării perioadei de izolare, dar nu mai târziu de 30 de zile calendaristice de la această dată.

Pentru persoanele asigurate pentru care s-a instituit măsura carantinei, în condițiile Legii nr. 136/2020, certificatele de concediu medical pentru carantină se eliberează de medicii de familie, după ultima zi a încetării perioadei de carantină, pe durata stabilită prin documentul eliberat de direcția de sănătate publică, dar nu mai târziu de 30 de zile calendaristice de la data încetării perioadei de carantină. Dacă perioada de carantină depășește 90 de zile, nu este necesar avizul medicului expert al asigurărilor sociale pentru  acordarea concediului medical.

sursă: cnas.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Biblioteca Județeană din Alba Iulia își reia activitatea. Angajații au avut rezultate negative la testele COVID

Publicat

Reprezentanții Bibliotecii Județene ”Lucian Blaga” din Alba Iulia anunță că vor fi reluate, de marți, serviciile de împrumut de cărți, după ce toți angajații instituției au avut rezultate negative la testele COVID. Reamintim că vineri, activitatea bibliotecii a fost suspendată, după ce o angajată a fost depistată pozitiv cu noul coronavirus.

Managerul Bibliotecii, Silvan Stâncel, a transmis că întreaga echipă a bibliotecii noastre a fost testată pentru COVID-19 și că rezultatul a fost negativ pentru fiecare dintre angajați.

”Suntem bine și abia așteptăm să redeschidem porțile și activitățile de împrumut. Ne este foarte dor de toate proiectele de animație culturală pentru cei mici și cei mari și regretăm că pentru moment frumoasele întâlniri în cadrul bibliotecii nu mai pot avea loc. Privim cu realism întreaga situație, ne adaptăm și luăm cele mai bune și pragmatice decizii pentru comunitatea pe care o deservim, atât cât ne este posibil. Marți, 4 august 2020, redeschidem serviciile de împrumut și prin urmare vă așteptăm cu drag la bibliotecă pentru a împrumuta cărți frumoase, dar mai ales valoroase”, a spus Silvan Stâncel.

A fost făcută dezinfecție, vineri, în toate spațiile bibliotecii.

”Spațiile sunt dezinfectate, procedura de deservire a publicului respectă toate normele posibile și imposibile de prevenție și protecție anti-Covid, colegele bibliotecare sunt extrem de atente în acest sens, cărțile restituite intră în carantină conform legii pentru a elimina orice risc, deci totul este pregătit și vă așteptăm”, a mai spus managerul bibliotecii.

Angajata depistată pozitiv se simte bine și ”va reveni la serviciu la momentul potrivit”, a precizat Stâncel.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate