Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

LOCURI de MUNCĂ în STRĂINĂTATE: Posturi vacante în Austria, Germania, Cehia, Marea Britanie şi ţările nordice. OFERTA completă

Publicat

candidat locuri muncaAJOFM Alba a transmis oferta de anunțuri locuri de muncă în străinătate, valabilă în 9 iunie, prin reţeaua EURES.

Sunt disponibile posturi pentru operatori şi muncitori asamblare în Republica Cehă, tehnicieni de sisteme de securitate în Germania, asistenţi medicali în Marea Britanie, dezvoltatori software, ingineri electroniști în industria auto în Austria, medic specialist în patologie chirurgicală în Danemarca.

Alte posturi sunt în Irlanda, Olanda, Norvegia şi Suedia.

Citeşte şi LOCURI de MUNCĂ vacante în ALBA: Posturi pentru ingineri, contabili, consilieri juridici, designeri florali. OFERTA completă şi cine angajează

Lista posturilor disponibile:

AUSTRIA

Dezvoltator de software – 1 post. Cerințe: bune cunoștințe de programare in C#; disponibilitate pentru servicii externe temporare; cunoștințe de bază în domeniul bazelor de date; experiență în controale de fabricație, roboți, sisteme computerizate este un atu; cunoștințe bune de germană sau engleză; ofertă valabilă până la 20 iunie 2015; se trimite CV in limba germana, la adresa de email: harald.haider@trust-steiner.at; informatii suplimentare la: d-ul Harald Haider, telefon:+43/7223/81681-23

Inginer electronist (supervizor) – instalator șef în industria auto – 1 post. Cerințe: training complet cel puțin LAP sau HTL; managementul echipei de instalare la locație (leadership); prelucrare pe șantier; disponibilitate de călătorie; cunoștințe de engleză (limbaj tehnic); cunoștințe bune de germană și engleză: ofertă valabilă până la 30 iunie 2015; se trimite CV in limba germana, la adresa de email: harald.haider@trust-steiner.at; informatii suplimentare la: d-ul Harald Haider, telefon:+43/7223/81681-23

Implementator de software în vânzări – 1 post. Cerințe: cunoștințe Siemens S7, Siemens Sinumerik, Beckhoff Twin Cat; programare după IEC 61131/3; disponibilitate de călătorii; cunoștințe bune de enrgleză și germană: ofertă valabilă până la 30 iunie 2015; se trimite CV in limba germana, la adresa de email: harald.haider@trust-steiner.at; informatii suplimentare la: d-ul Harald Haider, telefon:+43/7223/81681-23

Tehnician software în montaj (final) – 1 post. Cerințe: training finalizat – predare LAP sau HTL; disponibilitate la călătorii; cunoștințe bune de germană și engleză; ofertă valabilă până la 30 iunie 2015; se trimite CV in limba germana, la adresa de email: harald.haider@trust-steiner.at; informatii suplimentare la: d-ul Harald Haider, telefon:+43/7223/81681-23

Dezvoltator software – 1 post. Cerințe: training tehnic finalizat (colegiu tehnic sau universitate) – informatică; experiență mai mult de un an în dezvoltarea de software (Windows desktop și server); cunoștințe solide de .NET C# și C++ (alte limbaje constituie un avantaj); experiență în bază de date MS-SQL (sau alte sisteme de baze de date similare); grad ridicat de simț al responsabilității; abilități analitice și de muncă structurate; cunoștințe bune de germană și engleză; ofertă valabilă până la 30 iunie 2015; se trimite CV in limba germana, la adresa de email: harald.haider@trust-steiner.at; informatii suplimentare la: d-ul Harald Haider.

AICI, anunţul angajatorului, în limba germană.

DANEMARCA

– medic specialist în patologie chirurgicală (specialist in surgical pathology) – 1 post; Cerinţe: engleza foarte bine; ofertă valabilă până la 16 iunie 2015; Se trimite CV in limba engleza până la 15 iunie 2015 pe adresa jue@workindenmark.dk. Nu uitati sa includeti o lista a sarcinilor/experientelor anterioare – cand, unde si cate? De asemenea, atasaţi şi scrisoare de intenţie.

(P) Sute de anunțuri angajări în țară și în străinătate pe MicaPublicitate.Net. Pentru joburi în Alba încearcă și pe Anunțuri.Alba24.ro

GERMANIA

Agent de securitate – 10 posturi. Cerinţe: permis de conducere categoria B, condiţie fizică bună, fără antecedente penale; experienţa în domeniu constituie avantaj; cunoştinţe foarte bune de limba germană – scris, citit, vorbit – nivel B1; ofertă valabilă până la 31 decembrie 2015; Se transmite C.V -ul DOAR in limba germana, insotit de eventuale referinte (in limba germana) pe adresa de e-mail hochdorfer@HKS-Gruppe.de, in atentia dnei. Dr. Eniko – Ilona Hochdorfer si doar pentru monitorizare (fara feedback) la buc_eures@buc.anofm.ro. Persoanelor selectate in urma interviului li se va solicita „Cazierul judiciar”.

Tehnician sisteme de securitate (alarmă şi supraveghere) – 2 posturi. Cerinţe: studii tehnice de specialitate în domeniul electronică, electrotehnică, telecomunicaţii; cunostinte tehnice relevante pentru domeniul de referinta (security & surveillance): hardware, software si networking; permis de conducere categoria B; fără antecedente penale; experienta in domeniu constituie avantaj; cunostinte foarte bune de limba germana – scris, citit, vorbit – nivel B1; ofertă valabilă până la 31 decembrie 2015; se transmite C.V -ul DOAR in limba germana, insotit de copii ale diplomelor de studii si eventuale referinte (in limba germana) pe adresa de e-mail hochdorfer@HKS-Gruppe.de, in atentia dnei. Dr. Eniko – Ilona Hochdorfer si doar pentru monitorizare (fara feedback) la buc_eures@buc.anofm.ro. Persoanelor selectate in urma interviului li se va solicita “Cazierul judiciar”.

Agent de pază – 10 posturi. Cerinţe: permis de conducere categoria B, condiţie fizică bună, fără antecedente penale; experienţa în domeniu constituie avantaj; cunoştinţe foarte bune de limba germană – scris, citit, vorbit – nivel B1; ofertă valabilă până la 31 decembrie 2015; se transmite C.V -ul DOAR in limba germana, insotit de eventuale referinte (in limba germana) pe adresa de e-mail hochdorfer@HKS-Gruppe.de, in atentia dnei. Dr. Eniko – Ilona Hochdorfer si doar pentru monitorizare (fara feedback) la buc_eures@buc.anofm.ro. Persoanelor selectate in urma interviului li se va solicita „Cazierul judiciar”.

Asistent medical – 50 posturi. Condiţii: Diploma de absolvire scoala postliceala/universitara de asistenti medicail acreditata. Nivel de pregatire: cu si fara experienta. Motivatie de a invata limba germana. Cunostinte de limba germana nivel de baza constitue avantaj, dar nu este obligatoriu. Termen limită:10 iulie 2015. Se transmite C.V-ul in limba romana, diploma de absolvire, certificate de conformitate/recomandare la adresa de e-mail tmihutiu@pmk-medicalcare.de

Factor poştal – 15 posturi. Condiţii: permis de conducere categoria B, condiţie fizică bună, rezistenţă la vreme ploioasă; persoanelor selectate în urma interviului li se va solicita cazierul judiciar (fără antecedente penale); cunoştinţe bune de limba germană (scris, vorbit, citit) – nivel B1; termen limită pentru înscrieri: 30 iunie 2015; se transmite C.V -ul doar în limba germană, însoţit de copii ale actelor de studii pe adresa de e-mail hochdorfer@HKS-Gruppe.de, în atentia dnei. Dr. Eniko – Ilona Hochdorfer şi doar pentru monitorizare (fără feedback) la buc_eures@buc.anofm.ro.

Mecanic echipamente pneumatice si hidraulice – 1 post. Condiţii: Liceu/scoala profesionala finalizate cu diploma; Cel putin 2 ani experienta profesionala; Constituie avantaj experienta de lucru cu sisteme pneumatice si hidraulice; Disponibilitate pentru lucru in schimburi; Flexibilitate si corectitudine; Permis de conducere categoria B (constituie avantaj); Cunostinte bune de limba germana; ofertă valabilă până la 30 iunie 2015; Se transmite C.V -ul in limba germana, insotit de scrisoare de intentie, certificate/diplome de calificare si recomandari pe adresa de e-mail work-in-germany@usgpeople.de, in atentia dnei. Stela Mincheva – Aladzhov si doar pentru monitorizare (fara feedback) la buc_eures@buc.anofm.ro.

IRLANDA

muncitor necalificat (culegător ciuperci) – 10 posturi. Cerinţe: Aplicantii trebuie să fie apţi fizic pentru munca în ferme vegetale; limba engleză – cunoştinţe de bază; ofertă valabilă până în 30 iunie 2015; CV în limba engleza la mckennamushroomsjobs@gmail.com. Candidaţii al căror CV va fi selectat vor da un interviu prin Skype.

MAREA BRITANIE

Infirmier – 1 post. Condiţii: engleza nivel mediu; ofertă valabilă până la 30 iunie 2015; CV la adresa corina@avantacare.com, tel 00441138272347 ext 512 Corina Botoroga

Îngrijitor persoane – 20 posturi. Condiţii: engleza nivel mediu; termen limită pentru înscrieri 30 iunie 2015; se aplica la jmcarrera@clece.es; astephens@clececare.co.uk

Asistent medical – 1 post. Condiţii: calificare profesională încheiată ca asistent medical generalist; engleza nivel mediu: termen limită pentru înscrieri 30 iunie 2015; CV la adresa corina@avantacare.com, tel 00441138272347 ext 512 Corina Botoroga

NORVEGIA

Bucătar preparate indiene – 2 posturi. Condiţii: calificare şi experienţă de 5-10 ani; preferabil diploma de bucatar preparate indiene; avantaj – experienta europeana in bucatarie cu specific Indian; limba engleza – bune cunostinte; data limită 30 iunie 2015. Se trimit: scrisoare de intentie si CV Europass in limba engleza la adresa de e-mail: rajshaw@hotmail.com. Diplome si alte documente se vor prezenta in cazul unui interviu. Mai multe informatii la tel: +47 906 00 206.

OLANDA

Operator CNC – 1 post. Condiţii: foarte bune cunostinte de desen tehnic. Experienta minim 2 ani. Disponibilitate de a lucra in Olanda pentru citiva ani; enleză fluent; ofertă valabilă până la 25 iunie 2015; CV Europass in limba engleza la adresa:peter.vandergrinten@uwv.nl

Republica CEHĂ

Lucrători în prelucrarea lemnului – 10 posturi. Condiţii: engleză, germană; ofertă valabilă până la 31 decembrie 2015; Persoana de contact:Lucie Fidrova; CV in limba engleza jfd@jfd.cz si valentina.soare@db.anofm.ro;www.jfd.cz;00420 736 514 762;00420 469 775 856;00420 469 637 581.

Lucrători în producţieasamblarea aparatelor de aer condiţionat – 50 posturi. Cerinţe: studii primare, dexteritate manuală, stare bună de sănătate; ofertă valabilă până la 31 decembrie 2015; CV la consilier eures valentina.soare@db.anofm.ro si asistentka@trendprace.cz;tel 00420 800 888 238

Software Support Analyst – 1 post. Cerinţe: Invatamant tehnic superior (IT) si/sau experienta in domeniu.Pot aplica si absolventi.Cunoasterea tehnologiilor de Java sau net,cunostiinte de baza de date(Oracle,MySQL,MSSQL),MS OFFICE, Intelegerea Object Oriented Directorii de baza(OOP),flexibili pentru calatorii; engleza şi germana fluent; ofertă valabilă până la 5 iulie 2015; CV in limba engleza la consiler eure valentina.soare@db.anofm.ro si iva_harper@infosys.com si careers_cz@infosys.com.Persoana contact Iva Harper, 00420 515 914 499.www.infosysbpo.jobs.cz

Operator – 50 de posturi. Cerinţe: studii primare; oferta valabilă până la 31 decembrie 2015; CV in limba engleza la adresa de e-mail:job2@ariete-group.eu;tel:420 800 215 220

Muncitori asamblare – 20 posturi. Cerinţe: studii primare, cunoştinţe PC, vedere bună, dexteritate manuală şi responsabilitate în control; ofertă valabilă până la 23 decembrie 2015; CV in engleza la adresa de e-mail:kulstejnova@ariete-group.eu, Marta Kulstejnova tel 420 602 238 864

Operator autoclave/Asamblori – 30 de posturi. Condiţii; studii primare; ofertă valabilă până la 31 iulie 2015, CV la e-mail:job2@ariete-group.eu;Vladimira Sylla tel.420 800 215 220

SUEDIA

Vopsitori auto – 15 posturi. Condiţii: calificare + 2 ani experienta in domeniu; constituie avantaj detinerea carnetului de conducere; limba engleza – mediu; 30 iunie 2015; candidatii trebuie să trimita CV in limba romana si copie dupa certificatului de calificare pe adresa de email: simona.poting@tm.anofm.ro Nu se admit persoanele care nu sunt inscrise in baza de date EURES. Pentru detalii suplimentare relatii la telefon 0724982598, dl. Titu Palcau

Mecanic auto – 10 posturi. Condiţii: calificare + 2 ani experienta in domeniu; constituie avantaj detinerea carnetului de conducere; limba engleza – mediu; 30 iunie 2015; candidatii trebuie sa trimita CV in limba romana si copie dupa certificatului de calificare pe adresa de email: simona.poting@tm.anofm.ro Nu se admit persoanele care nu sunt inscrise in baza de date EURES. Pentru detalii suplimentare relatii la telefon 0724982598, dl. Titu Palcau

Femei de serviciu – 20 posturi. Condiţii: nu sunt cerinte speciale; constituie avantaj detinerea carnetului de conducere; limba engleza – mediu; 30 iunie 2015; candidatii trebuie sa trimita un CV in limba romana pe adresa de email: simona.poting@tm.anofm.ro Nu se admit persoanele care nu sunt inscrise in baza de date EURES.Pentru detalii suplimentare relatii la telefon 0724982598, dl. Titu Palcau.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

EVENIMENT

Guvernul Ungariei nu mai lansează investiții noi în Transilvania, în următorii doi ani

Publicat

Guvernul Ungariei nu va mai lansa în următorii doi ani alte investiții transfrontaliere – în regiunile locuite de maghiari, printre care și Transilvania – deoarece Budapesta se concentrează pe finalizarea celor deja începute.

Agenția maghiară MTI îl citează pe primarul din Sfântu Gheorghe, Árpád Antal, care a amintit o declarație dată la Băile Tușnad de premierul Viktor Orban.

Decizia, scrie G4Media, vine într-un moment economic dificil pentru Ungaria, confruntată cu o penurie de carburanți, cu inflație galopantă și devalorizarea rapidă a forintului.

Ungaria a investit zeci de milioane de euro în proiecte din Transilvania, dedicate comunității maghiare: stadioane, școli, grădinițe, biserici, centre culturale.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Percheziții la Sebeș, marți dimineață. Este vizată o rețea de hoți de piese auto și tăinuitori

Publicat

mascati, politie

Polițiștii din Sebeș, sub coordonarea Parchetului de pe lângă Judecătoria Sebeș, efectuează marți dimineată 11 percheziții, în municipiu.

Sunt vizate persoane bănuite de furt calificat și tăinuire. Ancheta vizează 4 persoane care ar fi sustras, în principal, componente auto și 3 persoane care ar fi tăinuit faptele lor.

Din cercetări a reieșit că, în luna iulie 2022, 4 persoane ar fi pătruns, prin efracție, în hala unei societăți comerciale din municipiul Sebeș și în locuința administratorului acesteia, de unde ar fi sustras peste 70 de piese auto (în principal catalizatori), metale neferoase care erau depozitate în interiorul halei, precum și alte bunuri și valori.

Cei 4 sunt bănuiți și că, în perioada iunie – iulie 2022, ar fi săvârșit alte furturi în municipiul Sebeș.

Ancheta vizează și alte 3 persoane, care ar fi avut cunoștință de săvârșirea furturilor și ar fi tăinuit faptele.

Valoarea exactă a prejudiciului urmează a fi stabilită.

Cele 7 persoane vor fi conduse la sediul Poliției Municipiului Sebeș, pentru audieri și dispunerea măsurilor legale.

Acțiunea beneficiază de suportul de specialitate al Direcției Operațiuni Speciale și al Unității Centrale de Analiză a Informației din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române.

La activități participă și polițiști ai Serviciului de Investigații Criminale, Serviciului Criminalistic, luptători ai Serviciului pentru Acțiuni Speciale din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Alba și jandarmi din cadrul Grupării de Jandarmi Mobilă Mureș.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Ambarcațiuni și echipamente de peste 100.000 de lei, pentru secția de caiac canoe a Clubului Sportiv Municipal Unirea Alba Iulia

Publicat

Clubul Sportiv Municipal Unirea Alba Iulia a achiziționat în ultimele luni mai multe echipamente și dotări pentru secția de kaiac-canoe. Valoarea totală a ambarcațiunilor, echipamentelor și dotărilor cumpărate este de peste 100.000 de lei, fără TVA. 

Clubul Sportiv Municipal Unirea Alba Iulia este institutie publică de interes local al municipiului Alba Iulia, cu personalitate juridică, înființată prin Hotararea Consiliului Local al Municipiului Alba Iulia nr. 369/20.11.2015, finanțată prin venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul local al municipiului Alba Iulia.

Potrivit regulamentului, secțiile pe ramuri sportive ale clubului sportiv municipal sunt următoarele: secția fotbal, secția polo, secția șah, secția “sportul pentru toți”, secția natație, secția kaiac canoe, secția rugby, secția atletism, secția ciclism, secția tir cu arcul, secția handbal, secția baschet, secția judo, secția karate, secția tenis de câmp, secția tenis de masă.

Achizițiile pentru secția kaiac canoe au fost făcute prin intermediul platformei Sistemului Electronic de Achiziții Publice (SEAP), prin cumpărare directă.

Lista achizițiilor:

  • Pe 28 iulie 2022, instituția publică a cumpărat două caiace simple și două caiace duble, în valoare totală de 16.152,90 de lei, fără TVA.

Este vorba despre două caiace tandem, modelul Delsyk Salish și două caiace pentru o persoană, modelul Aquarius Traper.

Tot atunci au fost achiziționate și echipamente pentru sporturi nautice, în valoare totală de 13.850,40 de lei, fără TVA.

Pe listă sunt incluse 30 de veste de salvare Aquarius Standard, 16 pagae Profiplast Slalom, 20 padele Aquadesign și 40 căști EG Husk.

  • În data de 19 iulie, Clubul Sportiv Municipal Unirea Alba Iulia a cumpărat o construcție modulară pentru depozitarea caiacelor de agrement.

Construcția prefabricată a costat 28.900 de lei, fără TVA, aceasta urmând să fie livrată, potrivit documentației, în zona pontonului de la Partoș.

  • În 14 iulie au fost achiziționate trei canoe de agrement, în valoare totală de 12.478,98 de lei, fără TVA.

Potrivit descrierii, fiecare ambarcațiune sportivă are o lungime de circa 5 metri și o lățime de un metri. Aceasta are o capacitate de transport de maxim 250 kg (trei persoane).

  • Pe data de 22 iunie, instituția a cumpărat un caiac simplu de competiție și un canoe simplu de competiție, valoarea celor două ambarcațiuni fiind de 30.900 de lei, fără TVA.

Este vorba despre un caiac simplu model Nelo K1, ce are o construcție din carbon, fiind destinat sportivilor la nivel național și internațional și un canoe de o persoană, model Nelo C1 supercompetiție, din carbon, cu o structură SCS (Solid Composite System).

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Bacalaureat 2022, a doua sesiune: ASTĂZI, proba la Română. Ce trebuie să știe candidații. Calendar

Publicat

sala clasa liceu examen

Bacalaureat 2022, a doua sesiune: a început a doua sesiune de examen, cu proba scrisă la Limba și literatura Română. Primele rezultate vor fi cunoscute în 31 august.

BACALAUREAT 2022 – reguli la examen

  • Se interzice candidaţilor la examenul de bacalaureat să introducă în sălile de examen ghiozdane, rucsacuri, sacoşe, poşete şi altele asemenea. Candidaţii au obligaţia de a lăsa obiectele menţionate în sala de depozitare a obiectelor personale stabilită de comisia de bacalaureat în acest scop. Candidaţii care refuză depozitarea obiectelor menţionate nu sunt primiţi în examen.
  • Se interzice candidaţilor la examenul de bacalaureat să aibă, în sălile de examen, asupra lor, în obiectele de îmbrăcăminte sau încălţăminte, în penare şi în alte obiecte de depozitare personale sau în băncile în care sunt aşezaţi în sălile de examen, orice fel de lucrări: manuale, cărţi, dicţionare, culegeri, formulare, memoratoare, notiţe, însemnări, rezumate, ciorne sau lucrări ale altor candidaţi etc., care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor.
  • Se interzice candidaţilor să aibă, în sălile de examen, asupra lor, în obiectele de îmbrăcăminte sau încălţăminte, în penare şi în alte obiecte de depozitare personale sau în băncile în care sunt aşezaţi în sălile de examen, telefoane mobile, căşti audio, precum şi orice mijloc electronic de calcul sau de comunicare/care permite conectarea la internet/la reţele de socializare, ce ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru efectuarea calculelor, pentru comunicare cu alţi candidaţi/asistenţi din centrul/centrele de examen sau cu exteriorul.
  • Se interzice candidaţilor la examenul de bacalaureat să comunice între ei sau cu exteriorul, să copieze, să transmită materiale care permit copiatul sau să schimbe între ei foi din lucrare, ciorne, notiţe sau alte materiale care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor.

Candidaţii care încalcă regulile menţionate sunt eliminaţi din examen, indiferent dacă materialele/obiectele interzise au fost folosite sau nu, indiferent dacă au fost introduse de aceştia ori de alţi candidaţi, de cadre didactice din comisie sau de alte persoane şi indiferent dacă ei au primit ori au transmis materialele interzise.

Încălcarea regulilor privind interzicerea manualelor/altor surse de informare, a telefoanelor/altor gadgeturi și a comunicării cu alții/copierea va fi considerată tentativă de fraudă, iar candidaţii respectivi nu mai pot participa la probele următoare şi sunt declaraţi „eliminaţi din examen”, fără posibilitatea recunoaşterii, în sesiunile următoare, a notelor la probele promovate anterior eliminării, inclusiv a probelor de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale.

Aceşti candidaţi nu mai au dreptul de a participa la următoarele două sesiuni ale examenului de bacalaureat. Calculul celor două sesiuni la care candidaţii „eliminaţi din examen” nu mai au dreptul de a participa se face fără luarea în considerare a sesiunii speciale a examenului de bacalaureat.

Candidaţii care doresc să predea lucrările înainte de expirarea timpului maxim pot părăsi sala de examen fără a primi subiectele. Candidaţii primesc subiectele numai dacă părăsesc sala după expirarea timpului maxim destinat desfăşurării probelor scrise.

Înainte de începerea probelor, asistenţii prezintă candidaţilor prevederile metodologice care vizează organizarea şi desfăşurarea corectă a examenului de bacalaureat şi le solicită să predea toate eventualele materiale şi obiecte care, potrivit reglementărilor în vigoare pentru examenul de bacalaureat, sunt interzise în sala de examen.

Apoi, candidaţii vor semna un proces-verbal în care se regăsesc prevederile şi menţiunea că au luat cunoştinţă de faptul că nerespectarea regulilor menţionate are drept consecinţă măsurile menţionate.

Supraveghere audio-video

Sălile de examen și cele de multiplicare a subiectelor sunt supravegheate audio-video.

Comisiile de bacalaureat din centrele de examen şi comisiile de bacalaureat judeţene/Comisia de bacalaureat a municipiului Bucureşti verifică, prin sondaj, înregistrările audiovideo din sălile de examen, după încheierea probei scrise.

În cazul în care, la verificarea prin sondaj, se constată nereguli, fraude sau tentative de fraudă ori în cazul în care există sesizări privitoare la nereguli, fraude sau tentative de fraude, verificarea se face pentru înregistrările din toate sălile de examen.

Dacă, în urma verificărilor, se constată existenţa unor nereguli, fraude sau tentative de fraudă, respectiv nerespectarea reglementărilor privitoare la organizarea şi desfăşurarea examenului de bacalaureat, comisia de bacalaureat din centrul de examen ia măsurile ce se impun, care pot merge până la eliminarea candidaţilor din examen.

Comisia de bacalaureat din centrul de examen anunţă comisia de bacalaureat judeţeană/Comisia de bacalaureat a municipiului Bucureşti, care propune eventualele măsuri de sancţionare şi informează Comisia Naţională de Bacalaureat.

Corectarea lucrărilor

În procesul de evaluare iniţială a lucrărilor scrise şi de rezolvare a contestaţiilor, după validarea finalizării evaluării de către cei doi profesori evaluatori, în cazul în care diferenţa dintre notele celor doi evaluatori este mai mică sau egală cu un punct, este calculată nota finală, ca medie aritmetică cu două zecimale a notelor acordate de evaluatori, fără rotunjire, fiind înregistrată în catalogul de bacalaureat.

În cazul în care diferenţa dintre notele acordate de cei doi profesori evaluator este mai mare de 1 punct, acestea nu se transcriu pe lucrare şi se procedează astfel:

  • preşedintele comisiei nominalizează alţi doi profesori evaluatori pentru recorectarea lucrării
  • după finalizarea recorectării lucrării, notele acordate de fiecare din cei patru evaluatori se trec pe lucrare şi se semnează de către evaluatori
  • preşedintele comisiei calculează nota finală din cele 4 (patru) note, după eliminarea celor două note – valori extreme, ca medie aritmetică cu două zecimale, fără rotunjire, a celor două note – valori centrale. Media rezultată reprezintă nota finală pe care o trece pe lucrare şi semnează.

În cadrul etapei de soluţionare a contestaţiilor, în situaţia în care, după desecretizarea lucrării, se constată o diferenţă de notare mai mare de 1,5 puncte, în plus sau în minus, între nota de la evaluarea iniţială şi cea de la contestaţii, lucrarea se resecretizează şi este transmisă spre a fi reevaluată altor doi profesori evaluatori.

Nota definitivă nu mai poate fi modificată şi reprezintă nota obţinută de candidat la proba respectivă.

Contestații

Candidaţii care depun contestaţii completează şi semnează o declaraţie-tip în care se menţionează faptul că au luat cunoştinţă că nota acordată ca urmare a soluţionării contestaţiei poate modifica nota iniţială prin creştere sau descreştere, după caz.

Comunicarea rezultatelor obţinute la examenul naţional de bacalaureat se face anonimizat, utilizându-se codurile individuale care înlocuiesc numele şi prenumele candidaţilor şi care au fost distribuite candidaţilor, pe bază de semnătură de primire, la prima probă susţinută de aceştia.

Comunicarea rezultatelor

Pentru comunicarea notelor obţinute la examenul naţional de bacalaureat, înainte de etapa de depunere şi soluţionare a contestaţiilor, comisiile din unităţile de învăţământ/centrele de examen tipăresc lista rezultatelor examenului de bacalaureat care cuprinde: codul candidatului, unitatea de învăţământ de provenienţă, judeţul, promoţia, forma de învăţământ absolvită, specializarea, notele obţinute la fiecare probă scrisă, media sau menţiunile „reuşit”/”respins”/”neprezentat”/”eliminat din examen”, după caz.

Comisiile din unităţile de învăţământ – centre de examen tipăresc lista rezultatelor finale după contestaţii ale candidaţilor anonimizaţi şi o afişează, conform calendarului, cu semnătura preşedintelui şi a secretarului comisiei din centrul de examen, la avizierul unităţii de învăţământ şi pe website-ul acesteia.

Rezultatele examenului naţional de bacalaureat ale candidaţilor anonimizaţi sunt afişate şi pe pagina de internet a Ministerului Educaţiei şi a inspectoratelor şcolare.

Bacalaureat 2022 – sesiunea a doua – organizarea examenului în Alba

Din județul Alba, sunt 558 de candidați înscriși la a doua sesiune a examenului de Bacalaureat 2022. Dintre aceștia, 336 vor susține proba E.d) – la alegere în funcție de profil și specializare.

Din totalul candidaților înscriși, 384 sunt din promoția curentă.

În județul Alba, sunt organizate trei centre de examen:

  • Colegiul Economic ”D.P. Marțian” Alba Iulia
  • Colegiul Național ”Titu Maiorescu” Aiud
  • Liceul ”Horea, Cloșca și Crișan” Abrud

CALENDAR actualizat BACALAUREAT 2022 – sesiunea august-septembrie

  • 18-25 iulie: înscrierea candidaților la a doua sesiune de examen, inclusiv a candidaților care au promovat examenele de corigențe
  • 16 august: Limba și literatura română – proba E.a) – proba scrisă
  • 17 august: Proba obligatorie a profilului – prova E.c) – proba scrisă
  • 18 august: Proba la alegere a profilului și specializării – proba E.d) – proba scrisă
  • 19 august: Limba și literatura maternă – proba E.b) – proba scrisă
  • 22-23 august: Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română — proba A
  • 24 august: Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă — proba B
  • 25 august: Evaluarea competențelor digitale — proba D
  • 26-29 august: Evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională — proba C, astfel:
  • 26 august – proba de înțelegere text audiat, urmată de proba scrisă
  • 29 august – proba orală pentru toate limbile de circulație internațională studiate pe parcursul învățământului liceal
  • 31 august: Afișarea rezultatelor la probele scrise (până la ora 12:00) și depunerea contestațiilor în intervalul orar 12:00 – 18:00
  • 1-2 septembrie: Rezolvarea contestațiilor
  • 3 septembrie: Afișarea rezultatelor finale

După proba scrisă la Limba și literatura română din 16 august, urmează proba obligatorie a profilului – miercuri, 17 august și proba la alegere a profilului și specializării – joi, 18 august. Vineri, 19 august este proba scrisă la Limba și literatura maternă.

Vezi BACALAUREAT 2022: Modele de subiecte, teste de antrenament și bareme din ultimii ani. Matematică, Română, Fizică, Anatomie

Probele de competențe – comunicare orală la limba română/maternă, lingvistice la limbă străină și digitale  – se vor desfășura în perioada 22-29 august.

În 31 august se afișează primele rezultate (până la ora 12.00), zi în care se pot depune și contestații (orele 12.00 – 18.00). Notele și mediile finale vor fi anunțate în 3 septembrie.

Calcularea mediei la Bacalaureat

Pentru fiecare candidat care a obținut cel puțin nota 5 (cinci) la toate probele scrise de examen, se calculează media generală de bacalaureat ca medie aritmetică, cu două zecimale, fără rotunjire, din notele obținute la respectivele probe.

Nu se calculează media generală de bacalaureat pentru candidații care nu au promovat una sau mai multe probe, care nu s-au prezentat la toate probele sau care au fost eliminați de la o probă.

Media de promovare a examenului de Bacalaureat este de cel puțin 6 la probele scrise.

Pentru a fi declarat promovat, un absolvent de liceu trebuie să îndeplinească următoarele condiții, cumulativ:

  • recunoașterea/echivalarea/ susținerea tuturor probelor de evaluare a competențelor lingvistice și digitale
  • susținerea tuturor probelor scrise și obținerea notei 5 (cel puțin) la fiecare dintre acestea
  • obținerea mediei 6 (cel puțin) la probele scrise

foto: pixabay.com

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax