Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Lovitură pentru samsarii de locuri de muncă: Muncitorii români din Germania vor semna contracte de muncă direct cu angajatorii


Publicat

Lucrătorii români care muncesc în industria cărnii în Germania vor semna, de la 1 ianuarie 2021, contracte de muncă direct cu angajatorii germani, şi nu cu companii care intermediază forţa de muncă, a transmis, joi, ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale, Violeta Alexandru.

Ministrul Muncii  a scris pe contul ei de facebook că modificarea condiţiilor de muncă pentru aceşti lucrători români din Germania se datorează implicării omologului său german, Hubertus Heil, în îmbunătăţirea condiţiilor de muncă ale lucrătorilor români.

„Imediat după discuţiile purtate cu ocazia deplasării mele în Germania în luna mai, ministrul Heil s-a implicat în pregătirea (între timp şi adoptarea) unor schimbări ambiţioase în legislaţia germană a muncii, în primul rând, prin întărirea responsabilităţii angajatorilor faţă de angajaţi. În industria cărnii se lucra prin intermediari, folosindu-se contracte de antrepriză. Se vor schimba lucrurile; de la 1 ianuarie – cetăţenii străini inclusiv românii vor avea contract de muncă individual direct cu angajatorul, proprietarul firmei astfel acesta fiind direct responsabil de condiţiile de muncă ale tuturor angajaţilor”, a scris Violeta Alexandru.

Autorităţile germane vor obliga angajatorii germani să înregistreze cu acurateţe orele lucrate de lucrătorii români.

„Mulţi dintre românii care lucrează în străinătate îmi scriu despre faptul că nu le este respectat programul de muncă din contractele de muncă. În Germania se va introduce un control strict al programului de muncă. Evidenţa orelor de muncă se va ţine electronic. S-a început în industria cărnii. Este bine şi pentru angajator pentru că are o evidenţă strictă a prezenţei la serviciu, dar mai ales pentru angajaţi pentru că vor putea evalua la finalul lunii sau la finalul contractului, după caz care este toată activitatea depusă şi care sunt drepturile salariale cuvenite mai ales în situaţia în care efectuează ore suplimentare”, a notat Violeta Alexandru.

Ministrul român al Muncii a explicat că i-a propus omologului german introducerea în toate contractele de muncă pentru lucrătorii români a unor standarde minime care să aibă ca efect eliminarea completă a posibilităţii ca muncitorii români să nu înţeleagă anumite condiţii din document, după cum se plâng în prezent mulţi angajaţi români din Germania că se întâmplă.

„Va creşte numărul de controale cu o atenţie aparte cu privire la condiţiile de cazare şi la cele de muncă. Ştiu din România – în prea multe situaţii, legislaţia e bună, punerea ei în practică este marea provocare.

Discutăm împreună despre stabilirea unor standarde minime în privinţa condiţiilor de cazare, aspecte ce urmează a fi verificate de instituţiile de control.

Rămân la părerea că este responsabilitatea primordială a părţilor semnatare ale unui contract (angajat şi angajator) să agreeze asupra condiţiile contractuale.

Ministrul Muncii apel pentru românii care lucrează în străinătate

Aici adresez, din nou, un apel, către toţi românii care pleacă în străinătate, să citească contractul înainte de plecarea spre locul de muncă, să se asigure că sunt clare condiţiile de: plată salariu, acoperire a costurilor de cazare şi masa, plată transport repatriere inclusiv, dacă doresc să specific acest lucru, pentru condiţiile în care, din cauze neimputabile lor, doresc să rezilieze acel contract.

Pentru a preîntâmpina orice problemă, am ridicat în discuţie posibilitatea discutării unui contract cu standarde minimale care să determine cele două părţi să nu mai omită să clarifice, de la începutul colaborării, aceste aspecte importante, invocate des în ultima vreme”, a precizat Violeta Alexandru.

Ministrul român al Muncii a făcut aceste precizări la scurt timp după videoconferinţa la care a participat împreună cu omologul său german, Hubertus Heil, după ce ministrul german şi-a anulat, miercuri seară, vizita programată în România, din cauza evoluţiei cazurilor de covid-19 din Bucureşti.

Mai jos declarația completă a ministrului muncii Violeta Alexandru:



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

BLAJ

Sistem informatic geospațial și platformă online de urbanism, la Blaj. Investiție de peste 540.000 de lei

Publicat

Cetățenii din Blaj vor beneficia de un sistem informatic geospațial și o platformă online de urbanism în care vor putea obține informații despre PUG, PUZ, PUD, RLU sau zonele funcționale.

Prin intermediul sistemului se vor putea gestiona documentațiile pentru urbanism (cereri, emiteri CU / AC), se vor putea înregistra, valida și recepționa documentații standardizate de la proiectanți. Sistemul va cuprinde și un modul de gestiune a infrastructurii tehnice (ca de exemplu: echipare artere/fișa arterei, gestiune lucrări de amenajare, reabilitare artere, gestiune avarii) și de gestiune a Registrului Zonelor verzi. 

Primăria Blaj a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice o licitație pentru servicii de realizare a unui Sistem Informatic Geospatial care să permită încărcarea și utilizarea hărților pentru servicii gestionate partajat de către Primărie.

Valoarea totală estimată este de 548.800 de lei, fără TVA.

Obiectivul general al implementării acestei soluţii geospaţiale este îmbunătăţirea calităţii şi eficienţei serviciilor furnizate de către administraţia publică la nivelul municipiului Blaj prin reducerea duratei de livrare a serviciilor publice în domeniul urbanismului şi amenajării teritoriului respectiv autorizării construcțiilor şi avizării documentaţiilor de urbanism sau elaborării politicii de management al spaţiului public şi a strategiilor de dezvoltare pe teritoriul municipiului.

Ca suport pentru acest obiectiv general este necesară realizarea unei soluții geospaţiale integrate la nivelul municipiului Blaj, modulară, care să respecte reglementările legale în vigoare pentru sfera de cuprindere definită pentru domeniile Urbanism, Cadastru, Patrimoniu, Investiţii, Spaţii verzi.

Este necesară crearea unei baze de date unitare geospațială la nivel de municipiu care va include iniţial un set de date de fundal ca suport pentru componentele implementate şi va integra toate datele disponibile curent sau viitor la nivelul municipiului.

Proiectul prevede implementarea următoarelor componente:

1. Infrastructură sistem integrat — Livrarea, instalarea pe echipamentele beneficarului, precum şi configurarea tuturor licențelor necesare funcționării și administrării sistemului GIS.

2. Modul cadastru, gestiune patrimoniu imobiliar

3. Modul gestiunea teritoriului și gestiune date urbane

  • Componenta de gestionare a documentațiilor PUG/PUZ/PUD, RLU
  • Componenta de gestionare a documentațiilor pentru urbanism — cereri, emiteri CU/AC
  • Componenta de înregistrare, validare şi recepție documentații standardizate de la proiectanți (PUZ-uri, PUD-uri)
  • Componenta Dashboard
  • Componenta document management
  • Componenta publică — de interacțiune cu cetățeanul
  • Componenta de Raportare

4. Modul gestiunea infrastructurii tehnice (ca de exemplu: echipare artere/fișa arterei, gestiune lucrări de amenajare, reabilitare artere, gestiune avarii)

5. Gestiunea Registrului Zonelor verzi

6. Aplicație WEBGIS – harta interactivă pentru public

7. Servicii de implementare:

  • Servicii de instalare, configurare, testare sistem
  • Servicii de instruire – administratori și utilizatori
  • Servicii de garanție și suport tehnic în ceea ce priveste aplicația/ sistemul dezvoltat/ livrat de către furnizor.

8. Servicii procesare/ preluare/ integrare date existente, puse la dispozitie de catre Beneficiar, in ceea ce priveste realizarea sisemului/ aplicatiei de GIS. De exemplu harti in format hartie, harti in format digital, alte tipuri de date, etc.

Modul gestiunea teritoriului și gestiune date urbane (Platformă urbanism)

Obiectivul implementării Platformei de Urbanism este acela de a permite Municipiului Blaj un management integrat al documentațiilor de urbanism, bazat pe identificarea cu acuratețe de 100% şi identificarea regimului tehnic aferent și aplicabil unui amplasament pe baza reglementărilor în vigoare existente si aplicabile acelui amplasament, la nivel de Regulament Local de Urbanism, conform prevederilor PUG-ului în vigoare, integrând nativ și automat prevederile aduse de toate PUZ-urile, PUD-urile şi restricţiile existente.

Componenta publică — de interacțiune cu cetățeanul

Platforma de urbanism va avea o componentă publică – o secțiune de Portal Public, disponibilă cetăţenilor municipiului la o adresă web publică, în care cel puţin următoarele informaţii vor fi disponibile public, pe baza aceleiasi interacțiuni facile prin intermediul unei hărți Gis dinamice:

– PUG-ul, zonele funcționale, PUZ-urile, PUD-urile, RLU-urile aferente, la acelaşi grad de detaliu a informaţiei tehnice

– Layere de importanță publică: monumente istorice, obiective turistice, intravilanul localităţii, parcuri de agreement, etc.

– Evenimente cu indicarea parcărilor aferente, a modalităților de access (concerte, târguri meșteșugărești, evenimente de tipul zilele oraşului, de tipul craft food, craft beer…)

În acest fel se va putea face identificarea facilă a unui amplasament asupra căruia se doreşte a se obține informaţii aferente urbanismului.

De asemenea, prin intermediul portalului public se vor putea consulta indicatorii aferenți regimului tehnic în vigoare pentru un amplasament, pe baza informaţiilor existente în baza de date, direct din portalul public şi exact pentru amplasamentul dorit, fără redirectări sau căutări multiple, în fișiere de tip imagine sau pdf.

În portalul public se vor putea publica toate documentaţiilor de urbanism eliberate, conform normelor în vigoare.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

FOTO Comunicat de presă: Cinci străzi din Sebeș, modernizate. Stadiul lucrărilor

Publicat

”În municipiul Sebeș, la finele lunii septembrie, consemnăm un scurt bilanț al lucrărilor edilitare aflate în curs” au transmis reprezentanții Primăriei Sebeș, într-un comunicat adresat Alba24.

Astfel, pe strada M. Eminescu din Petrești, se toarnă primul strat de asfalt, iar pe străzile Crișan din Sebeș și Ulița de Sus din Lancrăm, s-a montat gazonul.

Se lucrează, de asemenea și pe Ulița de Mijloc din Lancrăm, acolo unde s-a intervenit la branșamentele de gaz.

Pe strada Câmpului din Sebeș, aflată în modernizare, lucrările sunt realizate în procent de circa 45%.

Cel mai avansat stadiu al lucrărilor, un nivel de circa 80%, îl observăm pe străzile Crișan din Sebeș și pe Ulița de Sus din Lancrăm.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Germania vrea înființarea unei rețele de trenuri de lung parcurs FĂRĂ România. Budapesta, ultima gară spre Est

Publicat

Germania vrea să reînvie ”Trans Europ Express”, o rețea de trenuri europene de lung parcurs, unele și cu rute de peste 1.500 km lungime și cu traseu ce poate depăși 13 ore.

Potrivit Hotnews.ro. printre rutele propuse se numără Amsterdam – Barcelona și Stockholm – Paris, dar România nu este în listă, cel mai apropiat oraș inclus în proiect fiind Budapesta.

Primele rezultate ar trebui să se vadă din 2025, dar foarte multe obstacole stau în calea proiectului, în contextul în care multe trenuri de lung parcurs au fost eliminate în ultimii 20 de ani fiindcă nu erau rentabile.

Trans Europ Express a fost o rețea de trenuri de lung parcurs lansată în 1957 la inițiativa șefului căilor ferate din Olanda și șapte companii naționale au participat. Aceste trenuri rapide de lung parcurs au fost la modă în anii 60 și 70, dar a urmat declinul și s-a renunțat la proiect în 1991.

Acum, Germania vrea să reînvie această rețea și să fie lansate o serie de rute de lung parcurs care să lege zone îndepărtate din Europa.

Primele patru rute propuse pentru „Trans Europ Express 2.0” (sau TEE 2.0), sunt:

  • Paris – Varșovia
  • Berlin – Barcelona
  • Amsterdam – Barcelona
  • Roma – Amsterdam

Sursă: Hotnews.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Ludovic Orban anunță noi RESTRICȚII: Ce se întâmplă cu persoanele care vin în România din zonele cu număr mare de îmbolnăviri

Publicat

Autoritățile nu exclud măsuri de carantinare a unor localități, dacă va fi cazul. Premierul Ludovic Orban a dublat, miercuri seară, mesajul președintelui Klaus Iohannis. De asemenea a anunțat noi restricții pentru personele care vin România.

Premierul a fost însă vizibil încurcat de unele întrebări ale jurnaliștilor. Nu a știut spre exemplu să explice cum se poate proteja o familie care locuiește într-un apartament mic, dacă în clasa unui copil apar cazuri e COVID.

De asemenea, a ignorat datele INS legate de populația Bucureștiului și a oferit un procent mai mic al infectărilor prin raportarea cazurilor la o populație mai mare decât cea de la ultimul recensământ.

Premierul Ludovic Orban a mai spus că de săptămâna viitoare, se vor reintroduce restricții pentru personele care vin România.

Măsuri pentru persoanele care sosesc în România din zonele roșii: 

”Am discutat cu colegii. Știți că nu am mai acutualizat stuația din alte țări pentru că am așteptat să fie ceva unitar la nivelul UE.

Vom decide luni, în CNSU, să reintroducem restricții pentru țările care au un nivel de îmbolnăviri mai mare decât cel din România.

Nu se va impune carantinarea dacă vin cu un test COVID și stau până în 3 zile pe teritoriul României.

Pentru ceilalți, care vor să stea mai mult, se va impune carantină pe 14 zile. În cazul în care nu doresc, în a 5-a zi vor putea face un test și vor ieși din carantină” a spus Orban.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate