Eveniment
Lucrările de modernizare a drumului ce leagă satele Lopadea Veche și Răchiș din comuna Mirăslău vor continua. Licitație, în SEAP
Lucrările de modernizare a drumului comunal ce leagă satele Lopadea Nouă și Răchiș din comuna Mirăslău vor continua. După intrarea
Primăria Mirăslău a lansat joi, 27 octombrie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru continuarea lucrărilor de modernizare a drumului comunal DC 81 Lopadea Veche – Răchiș.
Valoarea totală estimată a investiției este de 5.794.286,85 de lei, fără TVA.
Potrivit documentației, investiția vizează continuarea lucrărilor de modernizare a drumului ce face legătura între localitaea Lopadea Veche și Răchiș, aparținătoare de comuna Mirăslău, în lungime de 6.069 metri.
Investiția inițială a fost demarată în anul 2018, când în urma unei proceduri de achiziție comuna Mirăslău a încheiat un contract de lucrări cu Societatea de Construcții Napoca SA, în calitate de executant.
Execuția a fost demarată pe parcursul anilor 2019-2020. În anul 2021, din cauza unor condiții dificile, executantul a intrat în procedura de insolvență, fiind în imposibilitatea de a mai executa lucrări. Drept urmare, în anul 2021 contractul de lucrări a încetat amiabil între cele două părți.
Potrivit memoriului tehnic, drumul comunal DC 81 a fost proiectat pentru modernizare ca și drum secundar de folosință locală, cu intensitatea traficului foarte redusă, cu o bandă în intravilan și două benzi în extravilan.
Situația actuală
Lucrările executate se prezintă astfel:
- Podețe transversale – s-au montat toate
- Podețe dalate
- la km 0+074 s-a demolat podețul existent și s-a reconstruit un podeț dalat cu infrastructura din beton simplu monolit cu fundare directă și suprastructura din elemente prefabricate din beton armat (grinzi)
- la km 5+426 s-a executat infrastructura și culeile pentru podețul dalat (nu s-au aprovizionat grinzile prefabricate)
- A fost realizată structura rutieră între km 0+200 – 4+200, inclusiv așternerea stratului binder, rămânând de executat stratul de uzură
- Între km 4+200 – 6+069 sistemul rutier se află în diferite stadii de execuție, respectiv a fost realizată așternerea stratului de balast pe toată lungimea, dar așternerea stratului de piatră spartă nu s-a realizat în totalitate, lucrările necesitând executarea unei reprofilări și completarea cu piatră spartă.
foto: arhivă
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News