Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

LUNI: Delegaţie din Landul Brandenburg, la Alba Iulia şi Sebeş. Secretarul de stat Anne Quart, la discuţii cu primarii, pentru oportunităţi de colaborare


Publicat

Anne-Quart-Ministerium-der-Justiz-und-für-Europa-und-Ver_braucherschutzLa începutul săptămânii viitoare, Regiunea Centru va fi gazda vizitei oficiale a delegației Landului Brandenburg, condusă de Anne Quart, secretar de stat în cadrul Ministerului de Justiție, pentru Afaceri Europene și Protecția Consumatorului din acest land german. Această vizită are rolul de a intensifica transferul bilateral de bune practici în procesul de dezvoltare regională. Delegația germană se va afla în Regiunea Centru în perioada 18-21 iunie 2017, în data de 19 iunie fiind programată semnarea unui Acord de Colaborare între ADR Centru și Landul Brandenburg, la Alba Iulia, iar în 20 iunie, la Sovata – Mureș, doamna Secretar de Stat va avea o întrevedere oficială cu membrii CDR Centru.

Pornind de la interesul comun al Ministerului pentru Justiție, Afaceri Europene și Protecția Consumatorului din Landul Brandenburg și al Agenției pentru Dezvoltare Regională Centru, privind dezvoltarea continuă a colaborării bilaterale și pentru extinderea pe termen lung a schimbului de experiențe, secretarul de stat în cadrul Ministerului de Justiție, pentru Afaceri Europene și Protecția Consumatorului, Anne Quart, va discuta cu oficialitățile române despre stadiul actual și rezultatele parteneriatului dintre cele două regiuni, dar și despre posibilitățile de extindere a cooperării.

Programul vizitei oficiale include întâlniri de lucru cu conducerea CJ Alba, a Primăriilor din Alba Iulia și Sebeș, dar și vizite la mai multe proiecte finanțate cu fonduri europene. Luni, 19 iunie, la sediul ADR Centru din Alba Iulia, începând cu ora 11.45, va avea loc un briefing de presă și evenimentul de semnare a Acordului de cooperare dintre Ministerul de Justiției, Afaceri Europene și Protecția Consumatorului din Brandenburg și ADR Centru. În cadrul acestui acord se stabilesc câteva priorități pentru cooperarea dintre Landul Brandenburg și Regiunea Centru, în domeniile: formare profesională, activități și întâlniri bilaterale ale tinerilor, sprijinirea colaborării în domeniul societății civile și al ONG, parteneriate școlare, dar și între orașe, politici inteligente de promovare, precum și domeniul energiilor regenerabile. Prin intermediul acestui Acord de parteneriat nu se vor crea obligații financiare pentru niciuna dintre părțile semnatare.

Delegația germană condusă de Anne Quart, secretar de stat în Landul Brandenburg, Germania, include și întâlnirea de lucru cu membrii CDR Centru, la ședința acestui for deliberativ, eveniment care va avea loc în data de 20 iunie 2017, la Hotel Aluniș din Sovata. În cadrul acestei întrevederi, Anne Quart va fi informată de către conducerea CDR Centru asupra stadiului dezvoltării Regiunii Centru și va participa la discuțiile privind viitoarele proiecte finanțabile prin programele europene, cu fonduri nerambursabile. Marți, 20 iunie, la Sala mare de Conferințe a Hotelului Aluniș din Sovata, începând cu ora 12.30, va avea loc o Conferință de presă, la care vor participa secretarul de stat Anne Quart și Sándor Tamás, președintele CDR Centru și al CJ Covasna, Ferenc Peter, președintele CJ Mureș și Simion Crețu, director general ADR Centru.

De la Sovata, delegația germană, însoțită de membrii Reprezentanței pentru chestiuni de Parteneriat bilateral între Landul Brandenburg și Regiunea Centru, vor participa la mai multe vizite de documentare, atât la proiecte finanțate prin POR 2007-2013, cât și la obiective de mare interes în Sighișoara și Sibiu, în acest din urmă oraș fiind organizată o întâlnire cu importanta comunitate germană, dar și întrevedere cu Consulul Germaniei, doamna Judith Urban.

Prin această vizită a delegației conduse de Anne Quart în Regiunea Centru se vor urmări aspecte legate de dezvoltarea relațiilor bilaterale dintre Landul Brandenburg și Regiunea Centru, cu particularizare pentru județele Alba, Mureș și Sibiu, în domeniile dezvoltării urbane durabile și generarea de proiecte finanțabile prin POR 2014-2020, precum și pentru a dezvolta în comun noi instrumente și structuri de promovare investițională, la nivel regional.

Ținând cont de experiența și cunoștințele de care dispune Landul Brandenburg în domeniile de dezvoltare vizate de regiunea noastră, organizarea acestei vizite de lucru în Regiunea Centru va sprijini potențialii beneficiari de fonduri REGIO 2014-2020, inclusiv pe decidenții de la nivelul CDR Centru, de a beneficia de know-how-ul partenerilor germani și pentru a valorifica bunele lor practici în domeniu



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

AIUD

FOTO: Sistem de avertizare unic în România, la baza Salvamont Alba din Rimetea. Cum sunt atenționați turiștii asupra pericolelor

Publicat

Începând cu luna august 2020, Consiliul Judeţean Alba prin Serviciul Public Judeţean SALVAMONT SALVASPEO Alba dă noi funcţiuni punctului de permanenţă Salvamont situat în localitatea Rimetea, la intrarea pe traseul Crucea Albastră înspre Piatra Secuiului.

Amplasarea bazei este una strategică, deservind întreaga zonă din Colţii Trascăului, Colţeşti şi Masivul Bedeleu. Construcţia nouă este una modulară formată dintr-un cabinet de prim ajutor dotat corespunzător şi spaţii de dormit pentru salvatorii montani.

 

Elementul inovativ al acestei baze îl reprezintă sistemul de avertizare prin steaguri, unic în România pentru semnalizarea asupra pericolelor survenite în urma modificării condiţiilor meteo în zona montană. Semnalizarea se face prin arborarea unui steag pe un catarg vizibil din orice punct de pe traseu, chiar şi din localitatea Colţeşti.

Se vor folosi 4 steaguri de culori diferite în funcţie de condiţiile meteo, astfel:

– Verde: nu sunt prognozate fenomene meteorologice periculoase;

– Galben: fenomenele meteorologice prognozate vor fi temporar periculoase pentru anumite activităţi, dar dealtfel obişnuite pentru perioada respectivă sau zona specificată;

– Portocaliu: fenomene meteorologice prevăzute a fi periculoase, cu un grad de intensitate mare;

– Roşu: fenomene meteorologice prevăzute a fi periculoase, cu un grad de intensitate foarte mare şi cu efecte dezastruoase.

Acest tip de sistem de avertizare a fost gândit pentru Piatra Secuiului deoarece zona este vizitată de mii de turişti în fiecare sezon estival şi nu numai, dar şi pentru că aici semnalul GSM este unul slab iar avertizările meteo primite prin sms pot fi primite cu mari întârzieri de către turiştii aflaţi pe traseu.

Sistemul de avertizare prin steaguri va urma a fi utilizat în viitor şi în alte zone montane din judeţul Alba cu un flux turistic ridicat.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Școli-pilot din septembrie: Cum se pot organiza, ce se va preda. Metodologia de înființare a acestor unități, publicată

Publicat

Metodologia pentru înființarea și funcționarea școlilor-pilot a fost publicată în Monitorul Oficial, cu doar două zile înainte de termenul-limită anunțat initial pentru înscrierea în program. Este vorba despre unități de învățământ în care se vor aplica metode educaționale inovative, proiecte de cercetare educațională, noi modele curriculare și de carieră didactică.

În proiectul adoptat de Guvern se prevede ”pilotarea unui nou model centrat pe oferta curriculară a fiecărei școli-pilot în parte (curriculum oferit de școală, alcătuit din trunchi comun și curriculum la decizia elevilor din oferta școlii), în acord cu valorile, profilul absolventului, competențele-cheie și ariile de învățare definite de Ministerul Educației și Cercetării, precum și a unui nou model de carieră didactică, proiectat pe opțiuni orizontale echivalente, începând cu anul școlar 2020-2021”.

Școlile-pilot vor aplica la clasă arhitecturile curriculare diferite de actualele planuri-cadru în vigoare, ”având rolul specific de a testa direct impactul unor modificări sistemice”.

De asemenea, unitățile-pilot vor funcționa după noi modele de normare, salarizare și parcurs al carierei didactice.

Potrivit Metodologiei-cadru de înființare, organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar cu statut de unități-pilot, experimentale și de aplicație, sunt stabilite modalitatea de dobândire a acestui statut, criteriile de selecție, modelele curriculare și de carieră didactică, structura de personal și modalitățile de organizare a normei de muncă pentru personalul didactic și nedidactic, mecanismele de finanțare, cel de monitorizare și evaluare.

Unitățile de învățământ-pilot pot fi școli sau clase din școli ce pun în aplicare intervenții educaționale inovative, proiecte de cercetare educațională, noi modele curriculare și de carieră didactică, “în vederea evaluării și determinării potențialului de valorificare extinsă și de fundamentare a politicilor educaționale la nivel național, inclusiv din perspectiva pregătirii tinerilor pentru o bună integrare în societate”, potrivit metodologiei.

Ce se va pune în practică în școlile-pilot:

– elemente inovative la nivel de curriculum (noi modele/tipuri de teste/subiecte/itemi din structura examenelor/evaluărilor naționale, modalități de organizare/predare-învățare a unor discipline de studiu din trunchiul comun, o nouă disciplină în oferta de curriculum la decizia școlii, o nouă disciplină de studiu care propune abordări transversale, alte documente curriculare care necesită calibrare)

– variante de organizare a programului școlar de predare-învățare

– modalități de dezvoltare profesională a cadrelor didactice sau de evoluție în carieră

– strategii didactice, resurse educaționale, inclusiv din domeniul învățării de tip blended learning/online

– intervenții inovative în domeniul managementului școlar și al dezvoltării culturii organizaționale

– modalități de evaluare a rezultatelor școlare; intervenții inovative bazate pe date de cercetare psihosocială, pentru integrarea optimă în comunitate, pe piața muncii și în societate, în general

– abordări inovative și tendințe de dezvoltare a științelor educației.

Cum sunt selectate școlile-pilot

Școlile-pilot sunt selectate de către Ministerul Educației și Cercetării, în contextul unor intervenții sistemice, în diverse domenii – curriculum, inclusiv adaptări curriculare pentru învățarea blended learning/online, carieră didactică, etică și integritate, evaluare și examinare, combaterea și prevenirea violenței în mediul școlar, inclusiv combaterea și prevenirea bullyingului, asigurarea accesului la educație prin suport alimentar, prin dispozitive electronice adecvate învățării în sistem blended learning/online etc

Criteriile de selecție pentru școlile-pilot sunt:

a) solicitare scrisă din partea unității de învățământ pentru funcționare cu statut de școală-pilot;

b) declarație scrisă, asumată de conducerea unității de învățământ, de exprimare a disponibilității și a capacității de aplicare a intervenției pilotate, inclusiv un document care să evidențieze acordul părinților, dat în urma consultării consiliului/asociațiilor reprezentative ale părinților din cadrul unității de învățământ și, după caz, a consultării consiliului elevilor;

c) structură instituțională adecvată aplicării tipului de intervenție stabilit de Ministerul Educației și Cercetării;

d) resurse umane calificate/specializate în raport cu intervenția pilotată;

e) proiect de strategie de pilotare și plan de acțiune care să reflecte:

– viziunea unității de învățământ cu privire la intervenția care urmează a fi pilotată;

– analiza de nevoi la nivelul unității de învățământ, care va evidenția motivația acesteia de a se implica în intervenția pilotată, inclusiv punctele tari, oportunitățile și beneficiile pentru elevi etc.;

– analiza implicațiilor etice și modalitățile prin care se asigură respectarea drepturilor copilului, conform legislației în vigoare, în acord cu codul de etică și conduită al unității;

– modalitățile de evaluare a calității educației (internă și/sau externă);

– analiza riscurilor de implementare și a planului de management al riscurilor.

Sunt reglementate și școlile de aplicație: unități de învățământ preuniversitar din rețeaua permanentă a unităților de învățământ preuniversitar, în care se desfășoară activitățile practice pedagogice, pentru elevii de la liceele cu profil pedagogic sau pentru studenții înscriși la programe universitare de formare pentru cariera didactică, inclusiv masterat didactic sau în alte programe de formare direct relevante pentru domeniul educației. Sunt și centre de resurse educaționale, de suport și de asistență pedagogică, inclusiv pentru învățarea de tip blended learning/online.

Statutul de unitate de învățământ pilot, experimentală și de aplicație poate fi solicitat/acordat unităților de învățământ cu predare în limba română, în limbile minorităților naționale sau în limbi de circulație internațională, conform autorizării/acreditării.

Alte precizări:

Elevii care participă la programele/intervențiile educaționale pilotate sau care sunt înmatriculați în școlile de aplicație au aceleași drepturi ca toți ceilalți elevi și le sunt aplicabile prevederile legislației specifice învățământului preuniversitar.

Participarea elevilor la intervenții/proiecte de cercetare educațională pilotate nu afectează în niciun mod drepturile lor de a beneficia de acte de studiu, de a se transfera la altă unitate de învățământ, de a continua studiile sau de a participa la evaluări și examene naționale.

În cazul aplicării unor inovații cu grad mare de complexitate la nivelul curriculumului național (de exemplu, planuri-cadru de învățământ noi, programe școlare noi etc.) este necesară o planificare a implementării intervenției educaționale pilotate pentru un întreg ciclu de învățământ.

Propunerea de pilotare a intervenției educaționale/proiectului de cercetare educațională va include o analiză a impactului demersului propus asupra profilului de formare al absolventului programului, precum și o analiză a elementelor comune pentru unitățile-pilot și unitățile din învățământul de masă, astfel încât să se asigure șanse egale tuturor elevilor la examene/evaluări naționale și să se asigure condițiile minime care ar putea permite transferul de la o unitate-pilot către o unitate de învățământ de masă pe parcursul derulării proiectului sau la finalul acestuia”.

Cum se aleg profesorii-mentor și cum vor fi plătiți

Încadrarea/Selecția personalului didactic se realizează potrivit reglementărilor legale în vigoare pentru ocuparea unei funcții didactice și unor reglementări specifice contextului de desfășurare a activității – proiect de cercetare educațională finanțat din alte surse decât bugetul de stat, grant de cercetare, realizare sau conducere de activități de practică pedagogică.

Pentru școlile-pilot și pentru școlile experimentale, cadrele didactice selectate vor beneficia de un program de instruire/formare cu privire la aplicarea elementelor incluse în intervenția educațională/proiectul de cercetare educațională, anterior debutului acestuia la nivelul activităților cu elevii.

Pentru școlile de aplicație, cadrele didactice cu statut de profesor-mentor, profesor metodist în liceu pedagogic, profesor coordonator de practică pedagogică trebuie să îndeplinească acele condiții de formare stabilite pentru realizarea sau conducerea practicii pedagogice.

Pe întreaga durată a funcționării unității de învățământ la care sunt încadrați cu statut de școală-pilot, experimentală sau de aplicație, cadrele didactice implicate în activități specifice vor fi remunerate potrivit timpului de muncă efectiv lucrat pentru aplicarea intervenției educaționale/proiectului de cercetare educațională sau pentru organizarea și desfășurarea practicii pedagogice, în funcție de contractul individual de muncă (structura încadrării)/de anexele la contractul individual de muncă.

sursă: edupedu.ro

 

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Legea prin care este interzisă vânzarea de acțiuni de la companiile de stat timp de doi ani, promulgată

Publicat

iohannis masca

Preşedintele Klaus Iohannis a promulgat, joi, legea privind unele măsuri pentru protejarea intereselor naţionale în activitatea economică.

De la data intrării în vigoare a legii se interzice, pentru o perioadă de doi ani, înstrăinarea participaţiilor statului la companiile şi societăţile naţionale, la bănci, precum şi la orice altă societate la care statul are calitatea de acţionar, indiferent de cota de participaţie deţinută, conform actului normativ.

„Se suspendă pentru o perioadă de doi ani orice operaţiuni privind înstrăinarea participaţiilor statului la companiile şi societăţile naţionale, precum şi la societăţile la care statul are calitatea de acţionar, începute anterior intrării în vigoare a prezentei legi. Dispoziţiile nu se aplică operaţiunilor post-privatizare şi operaţiunilor specifice privatizării, în cazul în care transferul dreptului de proprietate asupra participaţiilor deţinute de stat s-a realizat”, mai prevede legea.

Statul român poate dobândi, în oricare dintre modalităţile prevăzute de lege, participaţii la societăţile care desfăşoară activităţi economice în domeniile:

a) producţia şi comercializarea de medicamente, dispozitive medicale, seruri şi vaccinuri, servicii medicale şi paramedicale;

b) industria constructoare de maşini, metalurgică, alimentară, agricultură, silvicultură, exploatarea forestieră;

c) producţia, transportul, distribuţia şi furnizarea de energie electrică şi energie termică;

d) explorarea, exploatarea, extracţia, producţia şi prelucrarea resurselor minerale;

e) transportul, construcţia şi administrarea de infrastructură rutieră, feroviară, navală şi aeriană;

f) captarea, tratarea şi distribuţia apei potabile şi a apei pentru irigaţii;

g) poştă, comunicaţii şi tehnologia informaţiei.

„Dobândirea de participaţii de către stat se face cu respectarea dispoziţiilor privind ajutorul de stat, concurenţa şi competitivitatea”, se mai stipulează în lege.

Liberalii au contestat această lege la CCR, încă sesizarea a fost respinsă.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Primăria Alba Iulia vrea să dea bani pentru echipa de rugby. Suma propusă de Voicu Paul

Publicat

Viceprimarul cu atribuții de primar al municipiului Alba Iulia, Voicu Paul, a transmis joi că va propune Consiliului Local alocarea a 60.000 de lei pentru CS Universitatea, secția de rugby. 

„Din 1991 n-a mai trecut niciun balon dincolo de limita de țintă, în Alba Iulia. Transloc a fost ultima echipă de rugby care a format o grămadă pe un astfel de teren. Cu ambiție și multă pasiune, istoricul Marius Rotar ne-a convins că acest sport poate avea un viitor.

Luni, în ședința de Consiliu Local, voi propune alocarea a 60 000 de lei pentru CS Universitatea, secția rugby. Prima și cea dintâi condiție este să crezi. Rezultatele vin!”, a transmis Voicu Paul, într-0 postare pe rețeaua de socializare Facebook.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate