Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

UPDATE: LUNI, medicii de familie acordă consultații fără card de sănătate. Decizie după defecțiune în sistem. Situaţia din Alba


Publicat

card sanatateNemulțumiți de funcționarea cu mare dificultate a platformei electronice CNAS și în contextul unei noi defecțiuni apărute duminică la sistemul PIAS, Societatea Națională de Medicina Familiei (SNMF) a anunțat că luni, 15 februarie, vor fi acordate consultații pacienților fără card de sănătate, copiilor și persoanelor care au adeverințe înlocuitoare de card. Marți, sunt programate consultări cu reprezentanții Casei de Asigurări de Sănătate.

UPDATE: Potrivit surse din cadrul conducerii Asociaţiei Medicilor de Familie Alba, în judeţ nu s-a luat vreo decizie oficială în acest sens. Astfel, în condiţiile în care sistemul este funcţional, consultaţiile vor fi acordate cu utilizarea cardului de sănătate. Sunt posibile însă întârzieri de câteva ore în procesarea datelor, dată fiind defecţiunea de duminică.

“SNMF și FNPMF sunt profund îngrijorate de anunțul făcut în 14 februarie, CNAS despre o defecțiune constatată în funcționarea CEAS, estimând că în maxim 30 de ore va remedia defecțiunea și sistemul PIAS va fi funcțional în parametrii proiectați. De aceea, CNAS recomandă ca până la anunțul remedierii problemelor apărute, confirmarea semnării prin cardul de sănătate a serviciilor medicale / prescrierii rețetelor / eliberării medicamentelor va putea fi efectuată în modul offline.

De mai bine de 10 zile întreaga platformă electronică a CNAS funcționează cu mare dificultate, însă acum este evident că activitatea întregului sistem sanitar este afectată, atât activitatea medicilor de familie cât și consultațiile în ambulatoriu, efectuarea de analize de laborator, eliberarea medicamentelor în farmacii, internările sau externările din spitale.

De aceea avertizăm pacienții că nu se vor putea acorda servicii medicale în timp util, că este foarte probabil ca serviciile medicale, eliberarea actelor medicale, a rețetelor să fie întârziate sau blocate.

Se recunoaşte în sfârşit oficial ceea ce spunem de luni de zile, că sistemul informatic nu este structurat, gândit, dimensionat la nivelul real al solicitărilor din sistem. Nu medicii sunt de vină pentru acest lucru, de aceea solicităm public CNAS să înceteze să mai impute medicilor contravaloarea serviciilor oferite pacienților.

Contractul pe care îl semnăm fiecare cu Casa (contract de adeziune și NU negociat din punct de vedere juridic) ne obligă să folosim sistemul informatic al Casei – proprietarul și administratorul sistemului SIUI/CEAS/SIPE/DES și acest lucru nu a fost modificat. Ca atare, întrucât comunicatul CNAS nu echivalează cu o lege publicată în Monitorul Oficial, câtă vreme sistemul CEAS nu este funcțional, nici activitatea noastră nu se va desfășura în lipsa acestuia.

Prin urmare astăzi, 15 februarie, medicii de familie vor acorda numai consultaţii fără card, prevăzute ca obligativitate în contract, copiilor și persoanelor care au adeverințe înlocuitoare de card. În ciuda recomandărilor făcute de CNAS, asigurații care au card de sănătate nu pot primi servicii medicale dacă sistemul CEAS nu funcționează. De asemenea anunțăm populația că medicii de familie vor asigura urgențele la cabinete, dar fără a elibera documente în relația contractuală cu un partener care nu este capabil să asigure minimul necesar populației plătitoare”, se arată într-un comunicat SNMF.

Casa de Asigurări de Sănătate a anunţat luni că platforma PIAS este funcţională, începând cu ora 10.00 şi că sistemele SIUI, SIPE, CEAS şi DES sunt online.

Medicii de familie mai amintesc că marți, 16 februarie, “vor avea loc consultări la CNAS privind proiectul de norme la Contractul – cadru, fără ca să fi avut loc consultări și la proiectul de hotărâre de guvern, așa cum prevedea legea. Dacă din ce în ce mai des CNAS este dispusă să depășească barierele impuse de leega în  vigoare, noi anunțăm pe această cale că nu o vom face”.

De asemenea, avertizează CNAS că “argumentul amprentei de timp în locul semnăturii cu card va fi preluat la cabinetele medicilor de familie, care vor oferi pacienților doar amprente de consultații, amprente de rețete și amprente de bilete de trimitere, până când CNAS își va asuma acest eșec național și va oferi o soluție alternativă care să nu mai pună pacienții și medicii în dificultate”.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ADMINISTRATIE

Scandalul dintre Primăria Alba Iulia și firma de transport STP: PLUS explică de ce nu a votat cu USR în Consiliul Local

Publicat

Confictul intern din cadrul Alianței USR PLUS la nivelul județului Alba a fost făcut public, vineri seara, de președintele USR Alba, deputatul Beniamin Todosiu, după ședința de Consiliul Local al Municipiului Alba Iulia, ședință în care doi consilieri locali PLUS au votat diferit față de colegii lor din USR.

Mai exact, consilierii PLUS Sergiu Vârtei și Ionela Gavrilă au votat pentru mandatarea primarului Gabriel Pleșa de a semna contractul de atribuire a societății STP pentru gestionarea transportului local, în timp ce consilierii locali din USR au votat împotrivă sau s-au abținut. 

Mai multe surse politice au susținut că în interiorul Alianței USR PLUS Alba, încă dinainte de alegerile locale din 2020, există un conflict între cele două formațiuni, însă acesta nu a fost făcut public până vineri, 26 februarie.

La scurt timp după ședința de Consiliu Local, Beniamin Todosiu, într-o postare pe Facebook, preciza: cei doi consilieri locali PLUS ”și-au bătut joc de albaiulieni și au angajat primăria într-un contract despre care există suspiciuni rezonabile că e păgubos și cu vădite semne de ilegalitate”.

Mihail David: Beniamin Todosiu este liber să aibă orice părere vrea el

Reacția președintelui PLUS Alba, Mihail David, a venit într-o conferință de presă, sâmbătă, la sediul partidului. Acesta a declarat simplu că Beniamin Todosiu, colegul său de alianță la nivel local, este liber să aibă orice părere vrea el.

”Todosiu are o părere personală și eu nu îmi permit să îmi dau cu părerea despre opiniile nimănui”, a declarat Mihail David.

CITEȘTE ȘI: Conflict deschis în Alianța USR PLUS Alba, după votul de vineri din Consiliul Local al Municipiului Alba Iulia. Ce s-a întâmplat

La scurt timp după votul din Consiliul Local au apărut speculațiile că cei doi consilieri locali ai PLUS ”au bătut palma” cu cei din PNL Alba.

Întrebat de reporterul alba24.ro dacă au avut vreo întâlnire sau vreo discuție cu cei din PNL, Sergiu Vârtei a negat acest lucru.

Mai mult de atât, Vârtei a declarat că intenția lor de a vota pentru mandatarea primarului Pleșa de a semna contractul cu STP era cunoscută de către consilierii locali USR Alba.

Vârtei a mai declarat că a fost deranjat de lipsa de răspundere a consilierilor locali care nu au votat ”pentru” sau care au ales să se abțină.

Cei care au nu au votat ”pentru” sau care s-au abținut de la vot au fost consilierii locali din PSD, USR și independentul Paul Victor Florea.

Sergiu Vârtei: Dacă nu votam ”pentru”, făceam o ilegalitate

Motivul principal pentru care Vârtei a votat pentru mandatarea primarului Pleșa a fost că mandatarea este un act legal, afirmație susținută și de Ionela Gavrilă.

”Hotărârea pe care noi am votat-o ieri este perfect legală. Am mandatat semnarea unui contract rezultat în urma unei proceduri de achiziție publică legală.

Procedura nu a fost tranșată într-o instanță de judecată care să decidă că ar fi ilegală, drept urmare a fost o procedură legală”, a declarat avocatul Vârtei.

”Drept urmare, dacă nu l-am fi mandant pe primarul Gabriel Pleșa de a semna contractul, am fi săvârșit o faptă ilegală, nu am fi respectat legea”, a precizat acesta.

Context

Pe ordinea de zi a sedinței de Consiliu Local al Municipiului Alba Iulia de vineri, 26 februarie, s-a aflat mandatarea primarului Gabriel Pleșa (USR PLUS) pentru semnarea noului contract cu firma de transport STP, contract care trebuie să asigure realizarea transportului public comun atât în Alba Iulia, cât și în localitățile care fac parte din AIDA-TL.

Mandatarea primarului Pleșa a fost votată de consilierii locali din PNL și PLUS, cu 11 voturi ”pentru”.

CITEȘTE ȘI: Războiul dintre Primăria Alba Iulia și STP: Consilierii Locali l-au mandatat pe Gabriel Pleșa pentru a semna noul contract

În ultimele două săptămâni, Primăria Alba Iulia, AIDA TL și STP s-au aflat într-un ”război” dus prin declarații de presă și comunicate, scandal care a culminat cu oprirea gratuității pentru pensionari, elevi și studenți, gest motivat de STP prin faptul că Primăria Alba Iulia nu a achitat mai multe facturi restante.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Ministrul Muncii, precizări despre alocații, pensii și legea salarizării. Aviz pozitiv pentru buget

Publicat

Bugetul Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale (MMPS) pentru anul 2021 a primit aviz favorabil, sâmbătăt, în comisiile reunite pentru buget, finanţe şi bănci ale Parlamentului.

În acest context, ministrul Muncii, Raluca Turcan, a făcut precizări despre alocații, pensii speciale și cumularea pensiei și salariul.

Legea existentă în Parlament prevede două tranșe de majorare a alocațiilor: una la 1 ianuarie și cealaltă la mijlocul anului. În bugetul Ministerului Muncii pe 2021 sunt incluși banii pentru majorarea alocațiilor de la 1 ianuarie, dar nu și pentru cea de la mijlocul anului. Ministrul Raluca Turcan sugerează că, dacă Parlamentul nu va decide cumva altfel, o nouă mărirea a alocațiilor nu va mai avea loc, potrivit digi24.ro

„Depinde de votul din Parlament. Dacă acesta va fi în sensul obligativității majorării alocațiilor, legea trebuie respectată”, a spus sâmbătă Raluca Turcan. „Bugetul a fost construit cu maximum de atenție și practic am drămuit fiecare leu în bugetul de stat. De aceea, sumele și în bugetul de stat, și în bugetul de asigurări sociale sunt mai mari și decât în anul 2020, și decât în 2019. Efortul bugetar pentru majorarea alocațiilor este în total de 9,8 miliarde de lei, ceea ce înseamnă aproximativ 1 la sută din PIB, ceea ce înseamnă că o altă majorare practic ar duce la ieșirea din deficitul bugetar asumat de guvern și susținut de noi toți”, a explicat ministrul muncii. „În primul și-n primul rând trebuie să vedem votul din Parlament”, a subliniat Raluca Turcan.

Ea a declarat că problema unei eventuale noi majorări a alocațiilor începând din luna august se discută în coaliția de guvernare, dar personal încă nu a avut discuții pe această temă cu liderii celor trei partide.

Turcan, despre interzicerea cumulului pensiei și salariului: Vizează eliminarea unui curent

Ministrul Raluca Turcan a declarat sâmbătă că proiectul care vizează interzicerea cumulului pensiei cu salariul în sistemul public este aproape finalizat. Acesta vizează eliminarea unui curent care există în sistemul public, ca pensionarii să se angajeze din nou la stat, uneori chiar de a doua zi.

„Proiectul este aproape finalizat, mai avem consultări, astfel încât el să fie în primul rând constituțional, în același timp să nu creeze distorsiuni în economie și aș vrea să rețineți că aici e vorba de mai mult decât cumulul pensie-salariu la stat. În primul rând proiectul a izvorât din curentul care există în sistemul public, ca odată pensionat în sistemul public, uneori chiar și anticipat, a doua zi să te angajezi din nou la stat”, a declarat sâmbătă ministrul Muncii.

Raluca Turcan a spus că proiectul vrea să încurajeze munca în sistemul public, dar cu respectarea unui „principiu moral”.

„Noi prin acest proiect dăm în primul rând posibilitatea oamenilor din sistemul public să muncească opțional dacă vor până la 70 de ani. În momentul în care fac această opțiune, de a munci până la 70 de ani, atunci să beneficieze de salariu, dar să nu poată să cumuleze și pensia. Un alt lucru extrem de important este și prevederea prin care odată ieșit la pensie din sistemul public, dacă vrei să te reangajezi poți să o faci în baza acestui proiect. Așadar, acest proiect încurajează foarte mult munca în sistemul public, menținea în viața activă și respectarea unui principiu moral, să nu cumelezi două surse publice în același timp”, a mai spus Raluca Turcan.

Ea a precizat că proiectul prevede anumite măsuri, astfel încât să nu conducă la blocarea unor domenii esențiale.

Variante de abordare a pensiilor speciale

Ministrul Muncii a spus că la minister există mai multe variante pentru eliminarea pensiilor speciale și că acestea vor fi puse la dispoziția grupului de lucru constituit în acest sens la nivelul coaliției de guvernare.

Ministrul Muncii susține că în România sunt aproximativ 9.600 de beneficiari de pensii speciale, care au pensii, în medie, de 9.500 de lei.

„Avem șase alte legi speciale, cu excepția celor ocupaționale din sectorul de apărare și ordine publică, unde există inechități destul de mari și aici mi-aș dori să văd acțiunea politică parlamentară a tuturor celor care s-au concentrat pe pensiile parlamentarilor, pentru că avem aproximativ 9.600 de beneficiari de pensii speciale care au pensia medie de aproximativ 9.500 de lei, în timp ce 4,9 milioane de pensionari din sistemul public de pensie au o pensie medie de 1.500 de lei. Dintre aceștia, aproximativ 2,5 milioane trăiesc sub pensia medie”, a declarat sâmbătă Raluca Turcan.

Aceasta a spus că la nivelul coaliției s-a constituit un grup de lucru pentru eliminarea pensiilor speciale.

„Noi vom la dipoziție câteva variante de abordare a pensiilor speciale, însă ține de votul Parlamentului, pentru că lucruul acesta se face prin proiect de lege, dezbatere parlamentară și mi-aș dori să se întâmple cât mai repede. (…) La nivelul coaliției s-a anunțat un grup de lucru pe pensii speciale și în acest grup de lucru noi vom trimite variantele făcute de minister”, a mai spus Raluca Turcan.

surse: Mediafax, Digi24

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

DOCUMENT: Măsuri decise de Comitetul pentru Situații de Urgență Alba pentru două comune din județ. Ce trebuie respectat

Publicat

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență (CJSU) Alba a decis sâmbătă impunerea unor restricții pentru două comune din județ.

Este vorba despre Doștat și Sântimbru care intră, de duminică, ora 00.00, în scenariul galben.

HOTĂRÂREA nr. 45 din 27.02.2021 privind stabilirea unor măsuri de limitare și prevenire  a răspândirii virusului SARS-CoV-2 pe raza unităților administrativ-teritoriale Doștat și Sântimbru

Hotararea nr. 45 a CJSU Alba

Art. 1 (1) La nivelul comunelor Doștat și Sântimbru, unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2 este între 1,5 și 3/1.000 de locuitori, începând cu data de 28.02.2021, ora 00.00, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

a) Organizarea și desfășurarea activității în cadrul instituțiilor de spectacole și/sau concerte este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;

b) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

c) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

d) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

e) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

f) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 2300-0500, cu următoarele excepții:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
  • deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
  • deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, ori decesul unui membru de familie;

g) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este permisă în intervalul orar 0600-2300, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

h) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă în intervalul orar 0600-2300, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă, este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l) Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

m) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului, cu obligația respectării orarului de lucru cu publicul între orele 0600-2300;

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia, sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență.

Hotărârile adoptate de Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Maraton la vaccinare: 18.000 de persoane programate, în medie, pe oră. Câte au ales imunizarea cu Pfizer-BioNTech

Publicat

Comitetul Național de Coordonare a Activităților privind Vaccinarea împotriva Covid-19 (CNCAV) a anunțat sâmbătă că, până la ora 14.00, aproape 110.000 de persoane s-au programat pe platformă pentru imunizarea cu vaccinul Pfizer BioNTech.

„Maraton la înscrierile pe platforma de vaccinare! Peste 18.000 de persoane se programează, în medie, pe oră! 302 de persoane/minut programate până la ora 14:00”, a anunțat CNCAV.

Conform reprezentanților Comitetului, 109.800 de persoane s-au programat pe platforma programare.vaccinare-covid.gov.ro pentru a se vaccina în noile cabinete deschise pentru administrarea serului produs de Pfizer BioNTech.

CNCAV a anunțat că de sâmbătă persoanele vulnerabile se pot programa pentru imunizare cu vaccinul Pfizer/BioNTech în cele 130 de cabinete noi deschise în acest sens. 156.000 de persoane se vor putea vaccina în următoarele 20 de zile, în aceste cabinete; capacitatea de vaccinare a fiecărui cabinet este de 60 de persoane pe zi, anunțau reprezentanții CNCAV.

Este vorba de persoane care fac parte din Etapa a II-a a strategiei de vaccinare, respectiv persoanele cu boli cronice, cu vârste peste 65 de ani și persoanele cu dizabilități.

sursă: Mediafax

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate