Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Majorarea salariilor poliţiştilor, pentru muncă suplimentară. Condiţii de acordare, într-un proiect MAI


Publicat

politie mascati

Un proiect MAI aflat în consultare publică prevede condiţiile în care poliţiştii pot primi majorări de 75% din salarii. Este vorba despre personalul care desfăşoară activități deosebite, cu caracter operativ sau neprevăzut, ce presupun muncă suplimentară şi nu pot fi compensate cu timp liber.

Personalul respectiv are statut special și nu se încadrează în timpul prevăzut de lege pentru compensarea muncii suplimentare cu timp liber, de 60 de zile după prestarea muncii suplimentare.

În categoria “personal cu statut special”, potrivit acestui proiect, intră “cadrele militare în activitate, polițiștii şi soldaţii şi gradaţii profesionişti în activitate din unităţile M.A.I.”

Prin excepție de la prevederile alin. (1), munca suplimentară prestată în perioada 2019-2021 peste programul normal de lucru de către personalul cu statut special care are atribuții pentru desfășurarea activităților deosebite cu caracter operativ sau neprevăzut […], care nu se poate compensa cu timp liber corespunzător, se plătește cu o majorare de 75% din solda de funcție/salariul de funcție cuvenit(ă), proporțional cu timpul efectiv lucrat în aceste condiții. Plata majorării se efectuează în cazul în care compensarea prin ore libere plătite nu este posibilă în următoarele 60 de zile după prestarea muncii suplimentare”, se arată în proiect.

Totodată, potrivit art. 35 alin. (7) din ordonanța de urgență menționată, „condiţiile de stabilire a majorării prevăzute la alin. (3), precum şi activitățile deosebite cu caracter operativ sau neprevăzut pentru care se acordă acest drept se stabilesc prin ordin al ordonatorului principal de credite”, potrivit documentului MAI.

Activitățile vizate sunt cele deosebite, desfășurate în domeniul ordinii şi siguranţei publice, în respectarea regimului frontierei de stat a României, în situaţii de urgenţă, în personalizarea, emiterea şi evidenţa generală a documentelor de identitate şi a paşapoartelor simple, în emiterea şi evidenţa permiselor de conducere şi a certificatelor de înmatriculare ale autovehiculelor rutiere, pentru îndeplinirea sarcinilor și atribuțiilor de serviciu specifice unității potrivit competențelor legal stabilite.

Trebuie să se desfăşoare într-una dintre următoarele condiții:

– cu grad ridicat de risc asupra integrității fizice, sănătății sau vieții personalului implicat;

– cu un grad ridicat de complexitate și dificultate

– presupun intervenția specializată în funcție de nivelul de urgență și/sau gravitate al situației/ evenimentului;

– la creșterea capacității operaționale a unității, precum și în situații de catastrofe, calamităţi, tulburări de amploare ale ordinii şi siguranţei publice ori alte asemenea evenimente.

Trebuie, de asemenea, să aibă un caracter operativ sau neprevăzut.

Ministerul precizează că “prezentul proiect de act normativ a fost redactat ținându-se cont de necesitatea înlocuirii Ordinului ministrului afacerilor interne nr.40/2018 privind condițiile de stabilire a majorării salariale pentru munca suplimentară prestată de personalul cu statut special, precum și activitățile deosebite cu caracter operativ sau neprevăzut, prin prisma faptului că temeiul legal în baza căruia acesta fusese aprobat a fost modificat odată cu aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.114/2018 privind instituirea unor măsuri în domeniul investițiilor publice și a unor măsuri fiscal bugetare, modificarea și completarea unor acte normative și prorogarea unor termene.

Față de condițiile care au stat la baza aprobării Ordinului ministrului afacerilor interne nr.40/2018 nu au fost aduse modificări, reglementarea condițiilor de acordare a majorării, a formulei de determinare a acestui drept salarial și a modalității de plată în baza documentelor justificative specificate, rămânând în continuare aceeași”.

Alte prevederi din proiect:

Prestarea muncii suplimentare în condițiile prevăzute la art. 4 se dispune de şeful ierarhic, în scris, fără a se depăşi 180 de ore anual.

În cazuri cu totul deosebite, se poate aproba prestarea muncii suplimentare peste plafonul de 180 de ore anual, dar nu mai mult de 360 de ore anual, în baza unui raport nominal întocmit de șeful ierarhic, aprobat de ordonatorul de credite, cu acordul sindicatului reprezentativ sau, după caz, al reprezentanţilor salariaţilor, potrivit legii, precum şi cu încadrarea în fondurile bugetare alocate pentru plata muncii suplimentare.

Conducătorii/șefii unităților care au calitatea de ordonatori de credite (…) stabilesc, la propunerea personalului cu funcții de conducere din subordine, măsuri privind munca suplimentară prestată, în vederea încadrării în fondurile bugetare alocate pentru plata acestei munci, respectiv în limita de 3% din suma soldelor de funcţie/ salariilor de funcţie, soldelor de grad/salariilor gradului profesional deţinut, gradaţiilor şi a soldelor de comandă/salariilor de comandă.

Majorarea se plătește personalului cu statut special dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:

– există ordinul/dispoziţia şefului ierarhic de prestare a muncii suplimentare în condițiile prevăzute, scris(ă) și emis(ă) conform competenţelor şi regulilor stabilite la nivelul fiecărei unităţi. În situațiile care implică desfășurarea de urgență a muncii suplimentare, ordinul/dispoziţia şefului ierarhic poate fi comunicată și verbal, dar cu obligația de a fi consemnat(ă) ulterior în scris, în cel mai scurt timp posibil;

– nu beneficiază de alte drepturi salariale sub formă de majorări, sporuri, compensaţii etc. ori de cuantumul acestora, prevăzute expres pentru munca suplimentară;

– compensarea muncii suplimentare, prin ore libere plătite, nu a fost posibilă în următoarele 60 de zile de la prestarea acestei munci;

– se asigură încadrarea în fondurile bugetare alocate cu această destinație.

Proiectul a fost publicat pe site-ul MAI, marţi, 29 ianuarie, şi este în consultare publică 10 zile.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Pfizer anunță că vaccinul său împotriva COVID-19 e sigur pentru copiii cu vârste între 5 și 11 ani. Ce doză s-a folosit la teste

Publicat

Vaccinul Pfizer BioNTech împotriva COVID-19 este sigur la copiii cu vârste între 5 și 11 ani, au anunțat reprezentanții producătorului. Potrivit acestora, vaccinul generează un răspuns imun „robust”.

Producătorii vaccinului au testat pe copii aproximativ o treime din doza folosită pentru adolescenți și adulți, la 3 săptămâni distanță. 

Studiul a arătat că vaccinul Pfizer anti-COVID este sigur și generează un răspuns imun „robust”, relatează cnbc.com.

Vaccinul a fost bine tolerat și a produs răspuns imun. Efectele secundare sunt comparabile cu cele observate în studiul efectuat pe persoanele între 16 și 25 de ani.

Efectele secundare frecvente pentru adolescenți și adulți includ oboseală, cefalee, dureri musculare, frisoane, febră și greață, potrivit Centrului pentru Controlul și Prevenirea Bolilor.

Datele, care au inclus peste 2.200 de copii, vor fi transmise autorităților de reglementare „cât mai curând posibil”, arată compania.

„Suntem dornici să extindem protecția oferită de vaccin la populația mai tânără, mai ales având în vedere răspândirea variantei Delta și amenințarea substanțială pe care aceasta o reprezintă pentru copii”, a spus Albert Bourla, CEO al Pfizer.

Tulpina Delta a dus la o creștere a spitalizărilor din SUA, inclusiv în rândul copiilor mici care nu se pot vaccina.

sursa: mediafax.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Sebeș: Lucrări pentru modernizarea iluminatului public pe cinci străzi din municipiu. Cât este investiția

Publicat

pixabay manfredrichter

Primăria Sebeș anunță că încep lucrările de iluminat public pe cinci străzi din municipiu.

Proiectele prevăd realizarea de rețele de alimentare LES dedicate iluminatului stradal și montarea de stâlpi din oțel galvanizat prevăzuți cu corpuri de iluminat tip LED.

În urmă cu câteva zile, Primăria Municipiului Sebeș a predat amplasamentele în vederea execuției lucrărilor pentru modernizarea iluminatului public pe străzile:

  • Augustin Bena
  • Fântânele (tronson cuprins între str. Augustin Bena şi str. Ion Creangă)
  • Viilor
  • Răstoacă
  • Simion Bărnuţiu.

Valoarea totală a acestor investiții este de 855.000 lei.

Termenul de execuție a lucrărilor este de 3 luni.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

ÎPS Andrei Andreicuț, Mitropolitul Clujului S-A VACCINAT anti-COVID, deși a trecut prin boală și are anticorpi

Publicat

ÎPS Andrei al Clujului, Maramureșului și Sălajului s-a vaccinat. Mitropolitul a confirmat informația pentru Cluj24 și a declarat că în această perioadă nu se află în România.

IPS Andrei a anunțat dealtfel încă de la Sfintele Paști că se va imuniza prin vaccinare după ce în toamna lui 2020 a trecut prin boală și a fost spitalizat timp de 10 zile.

”Eu nu m-am vaccinat, dar mă voi vaccina. Îmi veți zice de ce nu am făcut-o până acum?” a spus mitropolitul Clujului când a prezentat Pastorala de Paște în 2021

”Nu am făcut-o pentru că am trecut prin COVID. Am stat 10 zile în spital. Eu ascult de sfatul medicilor.

Atenție! Încă mai am anticorpi și parcă așa trebuie ca vaccinarea să fie la un moment potrivit, după câtăva vreme de ieșirea din spital”.

”Eu am suferit de o oboseală cruntă după ce am fost infectat”, declara ÎPS Andrei când a prezentat Pastorala de Paște.

 

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Încărcător universal pentru telefoanele mobile în UE. Comisia Europeană a finalizat legea prin care sa poată obliga producătorii

Publicat

Comisia Europeană a ajuns la final cu un proiect de reglementare pentru impunerea unui încărcător de telefon universal, a anunțat luni Margrethe Vestager, vicepreşedinta responsabilă cu politica de concurenţă.

„Să ai un încărcător universal care se poate cumpăra independent de marca telefonului permite economisirea de resurse şi simplificarea lucrurilor”, a declarat comisarul european.

„Ne aflăm în ultima linie dreaptă pentru a da tuşa finală acestui proiect. Nu cunosc calendarul cu exactitate, dar credeţi-mă, suntem în ultima fază”, a adăugat ea, potrivit Franceinfo.

În ianuarie 2020, eurodeputaţii au adoptat o rezoluţie neconstrângătoare în favoarea unui încărcător universal pentru telefoanele mobile în Europa, în numele drepturilor consumatorilor şi mediului.

Ei au cerut atunci o legislaţie europeană în termen de şase luni, dar s-au lovit de mari reticenţe din partea industriei, cu Apple în frunte.

„Acest tip de normă este genul de lucruri la care putem şi trebuie să ne aşteptăm în Europa, noi toţi cetăţeni europeni şi utilizatori ai acestor diferite echipamente”, a mai spus Margrethe Vestager luni, insistând asupra cantităţii mari de încărcătoare depăşite stocate în gospodării.

Întrebată despre intrarea în vigoare a planului european pentru impunerea de noi constrângeri marilor giganţi din domeniul digital, comisarul european a afirmat că îşi pune speranţele în preşedinţia franceză a UE, în primul semestru a lui 2022, scrie Agerpres.

„Avem afaceri juridice în curs în mai multe ţări”, a declarat ea, citând „probleme” cu Google, Amazon şi Apple. „Nu este suficient, trebuie ca reglementarea să acţioneze înainte chiar de a exista o suspiciune privind orice ilegalitate”, a adăugat ea.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate